Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työnteko on niin myrkkyä monille?

Vierailija
15.09.2014 |

Opetelkaa nauttimaan siitä mitä teette niin elämä muuttuu paljon mukavammaksi.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule meidän työpaikalle niin et enää sano opette nauttimaan työnteosta. Et selkeestikään tiedä asioista mitään.
T. Uupunut työntekijä työpaukalta jolla teetetään aina vaan lisää töitä pienellä porukalla. Johtaminenkin on olematonta.

Vierailija
2/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne harvat jotka on töissä, niillä on ihan liikaa töitä, kauhea työtaakka. Sitten on työttömien armeija, jotka mielellään ottaisivat kantaakseen osan noista töistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ itsessään voisi olla oikein antoisaa ja kivaakin, mutta esimiestason touhu ja rahkeet jotka työn tekemiselle lemmältä tasolta annetaan, ottaa päähän. Ja kyllä, on sanottu asiasta ja usein. Ja ei, en pysty tuosta noin vaan vaihtamaan työpaikkaa.

Vierailija
4/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 07:44"]

[/quote]

Ymmärrän tavallaan ap:n idean vaikka ei se aina niin helppoa ole työpaikalla jossa on iso työmäärä tai huono ilmapiiri. Omalla työpaikalla onneksi tiimi on todella hyvä ja se auttaa jaksamaan. Moni onkin sanonut, ettei enää jaksaisi yhtään jos ilmapiiri olisi toisenlainen. Työmäärä on todella suuri ja aika ei meinaa riittää millään. Ennen olin aivan loppu itsekin.

Olen ollut välissä vanhempainvapaalla ja hoitovapaalla ja jotenkin oma pää ei kestä jatkuvaa kotona olemista, vaikka lapset ihania onkin. Kaipaan lisäksi toisenlaista haastetta. Töihinpaluu on ollut todella piristävää kiireestä huolimatta ja olenkin miettinyt, mitä jos olisin työtön. Jos ei olisi pieniä lapsia hoidettavana niin sekoaisin varmasti kuukaudessa. Sillä osaan nykyään arvostaa työpaikkaani todella paljon. Ennemmin stressaavassa työssä, kuin kotona sekoamassa.

Vierailija
5/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavakin työ muuttuu viheliäiseksi, jos työpaikalla on huono ilmapiiri. Ja siihen taas riittää, että työpaikalla on yksi muita huonosti kohteleva kurppa sekä munaton esimies. Olin aikoinaan työssä, jota lähes rakastin, mutta yhden kusipäisen työkaverin takia oli pakko etsiä uusi työpaikka. 

Sitten on hyvä muistaa, että läheskään kaikki ihmiset eivät ole unelmiensa työpaikassa. Ollaan ajauduttu syystä tai toisesta työhön, joka ei anna tekijälleen mitään. Jos palkkakin on pieni, niin vaikea siitä on mitään suurta nautintoa repiä. 

Vierailija
6/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep meillekin voi tulla kokeilemaan miten rankkaa työnteko jossain paikassa voi olla, suorastaan epäinhimillistä. Ei se työssä viihtyminen ihan opettelemalla onnistu. Hoitoalalla sentään on lamasta huolimatta vapaita työpaikkoja vaikka kuinka. Kertoo ehkä jotain?

T. työhönsä kyllästynyt sairaanhoitaja

Vierailija
7/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta alalla ja 20 vuotta samassa työpaikassa. Onneksi on työ joka on mielenkiintoinen, vaihteleva ja vastuullinen. En keksi parempaa työtä kun vielä maksetaankin hyvin. Nytkin istun kotona etätöissä. :D 

Vierailija
8/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sysätkö työpaikan ilmapiiriongelmia yhden ihmisen syyksi, siitä on kaikkien kannettava vastuuta. Jos nimittelee edes täällä työkavereitaan hyypiöiksi tai kurpiksi, on itse negatiivisuuden ruumillistuma.

Viihdyn työssäni, joka on hyvin kiireistä, vastuullista ja aikataulutettua. Tuskin meidän tiimiin kuitenkaan on siunaantunut sen ihanampia ihmisiä kuin keskimäärin työpaikoille. Olen päättänyt tykätä noista ihmisistä, joiden kanssa päiväni jaan. Asenne on tärkeä.

Vierailija
9/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni usein heille, joille työ on vastenmielistä, on lähes tulkoon kaikki muukin vastenmielistä. Löytävät sen negatiivisuuden kaikesta.

Vierailija
10/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 07:44"]

[/quote]

T. toimitusjohtaja ja omistaja

Vierailija
11/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämästä on tullut epäinhimillistä ja epävarmaa. Enemmän töitä kuin yksi ihminen kykenee tekemään, kiire, jonka vuoksi kaikki stressaantuneita ja äkäisiä, liian tiukat aikataulut, jne. Ja vaikka tekisit hommat loistavasti, silti koko ajan pelko persiissä, että koska firma myydään ulkomaisille sijoittajille tai muuten karsitaan väkeä. Nauti siinä sitten. Työniloa.

Vierailija
12/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 08:24"]

Älkää sysätkö työpaikan ilmapiiriongelmia yhden ihmisen syyksi, siitä on kaikkien kannettava vastuuta. Jos nimittelee edes täällä työkavereitaan hyypiöiksi tai kurpiksi, on itse negatiivisuuden ruumillistuma. Viihdyn työssäni, joka on hyvin kiireistä, vastuullista ja aikataulutettua. Tuskin meidän tiimiin kuitenkaan on siunaantunut sen ihanampia ihmisiä kuin keskimäärin työpaikoille. Olen päättänyt tykätä noista ihmisistä, joiden kanssa päiväni jaan. Asenne on tärkeä.

[/quote]

Enhän mä sysännytkään. Mainitsin myös esimiehen. Meillä moni otti yhteyttä työterveyshuoltoon tämän yhden työkaverin vuoksi, työterveyshuolto otti yhteyttä esimieheen, mutta kerta toisensa jälkeen esimies vaan levitteli käsiään ja totesi, että kyseinen henkolö on vaan vaikea ja meidän muiden pitää yrittää ymmärtää. En ollut ainoa, joka puolen vuoden sisällä lähti ko firmasta. 

Nro 6

Vierailija
13/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 08:24"]

Älkää sysätkö työpaikan ilmapiiriongelmia yhden ihmisen syyksi, siitä on kaikkien kannettava vastuuta. Jos nimittelee edes täällä työkavereitaan hyypiöiksi tai kurpiksi, on itse negatiivisuuden ruumillistuma. Viihdyn työssäni, joka on hyvin kiireistä, vastuullista ja aikataulutettua. Tuskin meidän tiimiin kuitenkaan on siunaantunut sen ihanampia ihmisiä kuin keskimäärin työpaikoille. Olen päättänyt tykätä noista ihmisistä, joiden kanssa päiväni jaan. Asenne on tärkeä.

[/quote]

Enhän mä sysännytkään. Mainitsin myös esimiehen. Meillä moni otti yhteyttä työterveyshuoltoon tämän yhden työkaverin vuoksi, työterveyshuolto otti yhteyttä esimieheen, mutta kerta toisensa jälkeen esimies vaan levitteli käsiään ja totesi, että kyseinen henkolö on vaan vaikea ja meidän muiden pitää yrittää ymmärtää. En ollut ainoa, joka puolen vuoden sisällä lähti ko firmasta. 

Nro 6
[/quote]
Tulipa mieleeni entinen työpaikkani. Sain tuolla kuulla olevani työilmapiirin pilaaja ja työpaikkakiusaaja, jonka vuoksi kaikilla on inhottava olla töissä. No lähdin toiseen työpaikkaan ja nuo samat ihmiset ovat yhä työpaikkakiusattuja ja juoksevat työterveydessä valittamassa työolosuhteita. Uudessa työpaikassani taas saan toistuvasti kiitosta työkaveruudestani.

Vierailija
14/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monesti nuo työpaikkakiusaantujat ulkoistavat oman epäkompetenssinsa johonkin silmätikkuun. Voisi melkein puhua käänteisestä kiusaamisesta.

Vierailija
15/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 08:24"]Älkää sysätkö työpaikan ilmapiiriongelmia yhden ihmisen syyksi, siitä on kaikkien kannettava vastuuta. Jos nimittelee edes täällä työkavereitaan hyypiöiksi tai kurpiksi, on itse negatiivisuuden ruumillistuma.

Viihdyn työssäni, joka on hyvin kiireistä, vastuullista ja aikataulutettua. Tuskin meidän tiimiin kuitenkaan on siunaantunut sen ihanampia ihmisiä kuin keskimäärin työpaikoille. Olen päättänyt tykätä noista ihmisistä, joiden kanssa päiväni jaan. Asenne on tärkeä.
[/quote]tekis mieli sanoa että haista p.... et tiedä mitään todellisista obgelmista. Oma asenne ei auta mitään jos jonkun elämäntyö on pilata sun elämä ja savustaa sut ulos työpaikalta valehtelemalla ja lavastamalla juttuja.. onneksi nyt yrittäjänä itse ja työnteko kivaa.

Vierailija
16/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 08:24"]

[/quote]

Nro 6
[/quote]
Tulipa mieleeni entinen työpaikkani. Sain tuolla kuulla olevani työilmapiirin pilaaja ja työpaikkakiusaaja, jonka vuoksi kaikilla on inhottava olla töissä. No lähdin toiseen työpaikkaan ja nuo samat ihmiset ovat yhä työpaikkakiusattuja ja juoksevat työterveydessä valittamassa työolosuhteita. Uudessa työpaikassani taas saan toistuvasti kiitosta työkaveruudestani.
[/quote]nainen jonka nimi alkaa kirjaimella e on varmasti pahin työpaikkakiusaaja. Ei voinut ede ymmärtää miten se järkkäs kaikki jutut mua vastaan. Oli kyllä fiksu kun osas järjestää potkutkin mulle valeilla.

Vierailija
17/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki ruikuttajat olette siis mahtavia työkavereita ja työtä antaumuksella paiskivia työnsankareita. Hmm. Uskon sen sitten, kun lehmät lentää.

Vierailija
18/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 08:24"]

[/quote]

No, kyllä meillä ainakin töissä paranee ilmapiiri huomattavasti, kun yksi esimiehistä on poissa paikalta. Töissä ollessaan hän kyttää, ilkeilee, vaikeuttaa tahallaan muiden töitä "unohtamalla" oman osansa, mulkoilee murhaavasti yms. Että kyllä, huono ilmapiiri VOI olla täysin yhden ihmisen syytä.

Vierailija
19/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen muuttuu: nuoruuden mieluinen työ voi olla vaikeaa, jopa mahdotonta, vanhempana.

Vanhempana työn ja ammatin vaihtaminen voi vaatia niin kovia ponnisteluja ettei ihminen kykene niihin. Silloin on pakko kärvistellä samassa työpaikassa eläkeikään saakka.

Vierailija
20/27 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teet raskasta ja kiireistä työtä, joka usein imee enemmän tai vähemmän mehut työntekijästä. Siihen yhtälöön kun lisätään yksi järjestelmällisesti huonosta työilmapiiristä huolta pitävä kollega niin soppa on valmis. Onni onnettomuudessa on se, että työtä tehdään vuoroissa ja aina ei onneksi tarvi olla tämän "myrkyttäjän" kanssa samassa vuorossa. Mutta yhtälönä kiire, resurssipula, työn vaativuus ja huono työilmapiiri on sellainen, että työinto ja siellä jaksaminen karisevat ennemmin tai myöhemmin.

T: toinen työhönsä kyllästynyt sairaanhoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi