Meidän naapurustossa asuu nainen joka on haukkunut kaikki naapurit muille,
juoruilee ja utelee, siitä ei pidä kukaan. Sitten taas on aivan ihania naapureita, jotka auttavat, puhuvat ystävällisesti, eivät utele ja juoruile ja heistä pitää kaikki.
Mikä on tarinan opetus?
Kommentit (41)
Tuommoinen menee jo sairauden puolelle. Keksi joku erinomainen vale ja katso miten lähtee kiertämään ja narauta tämä henkilö sitten ja katso osaako edes hävetä.
Mulle on ihan samantekevää mitä ihmiset puhuvat. Jos joku puhuu pahaa niin sehän on sen asia eikä kiinnostaisi pätkääkään. Kyllä tähän maailmaan kaikenmaailman puhujaa mahtuu. Ottakaa ihan huumorilla vain. Asuin samassa asunnossa melkein kymmenen vuotta eikä minulle ollut juoru akoista tai ukoista mitään haittaa. En edes tervehtinyt kuin yhtä naapuria kun meidän ovet ja terassit olivat ihan vierekkäin pien luhtitalossa. Kyllä siellä yleisessä pihassa olivat aina samat naamat kyttäys ja juoru kerhossa.
Tarinan opetus on se, että asukaamme erillään. :)
Minulle on käynyt niin, että kaksi naapuria on puhunut minulle toisistaan pahaa. Ja yksi naapuri puhuu usein toisista naapureista pahaa. Onko sellainen fiksua? No ei. En ymmärrä ollenkaan sellaista, hänhän asuu siinä talossa. Miksi puhuu pahaa niistä muista!
Jos on vattumaisia naapureita, ehkä tekee jollekin hyvää ilmaista se. Eivät kaikki ole kukkaislapsia. Muttei ole pakko puhua pahaa.
Onpas joillakuilla AIKAA.
Ps. Moniko juoruista osuu kohilleen?
Munki naapurissa asuu tollanen juorumummo ai että se on raskas. Kun olin juuri vasta muuttanut olin jo ekan vartin sisällä kuullut mummelilta jokaikisen naapurin asiat. Hyi että mikä tyyppi. Yksinäinen selvästi ja jyrää täällä omilla säännöillään jokaista naapuria. Milloin mitäkin, pitää leikata puut pihasta koska ne roskaa, pitää asentaa yliherkkiä liikkeentunnistin valoja koska häntä pelottaa pienkerrostalossa, asentelee naruja pitkin poikin pihaa koska hän ei halua että nurmikkoa tallataan tai kukaan ei saa polttaa tupakkaa omilla parvekkeillaan koska hänen parveke menee savuun ja sitten hänkin juoksee tossa takapihalla polttamassa omia savukkeita meidän muiden makuuhuoneiden ikkunoiden alla.... huohhhh!
Jos näitä itsejään seurailee, niin keksiikö huomautettavaa? Mahtavat pelätä juuri sitä, parempi ehtiä ekana.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, kun tekee niin pahaa kuulla, että annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Rupesin ihan miettimään tuota kysymystä. Yhden henkilön kohdalla juoruilija on mennyt ulkomuodon arvosteluun, itse en näe kohteen ulkonäössä mitään epätavanomaista. Kahdesta kivasta ihmisestä on sanonut pahasti. Mikä aiheuttaa tuollaisen...
Vierailija kirjoitti:
Asutaanko me samassa talossa?
Kohta se riemu ratkeaa kun meille tulee Iloqit.
Kohta on jokaisen menemiset ja tulemisen yleistä juorua isännöitsijätoimiston läppärien kautta.
Mitä se yöllä oveaan avaa?
Ei saa isännöitsijä tuota tietoa jakaa. Poliisihommia jos niin tekee.
Usein naapurit keksivät omasta päästäänkin juoruja tai ovat pahansuopaisina leimanneet toisen luuseriksi tms. Vaihdoin kerran työpaikkaa ja pidin siinä välillä viikon loman. Heti naapuri oli selittelemässä äänekkäästi jollekin, että olisin jäänyt työttömäksi. En viitsinyt tätä väärää luuloa mennä oikaisemaan, kun tuo naapuri ei edes jutellut meille koskaan. Samanlaista on tapahtunut useinkin, ja niin juorut lähtevät liikkeelle. Mikähän siinä onkin, että naapurit tulkitsevat kaikkea niin negatiivisesti, vaikkei edes tarkkoja tietoja ole asioiden oikeasta laidasta.
Oli yksi työkaveri joka oli tällainen.
Joskus lähinnä huvitti tään touhut.
Se saattoi minulle haukkua jonkun työkaverin että se ei tee ollenkaan työtä ja sit puolentunnin päästä tää joka oli minulle haukuttu kertoo kuinka se oli käynyt haukkumassa minut hänelle "että en tee lainkaan töitä".
Siis lähinnähän se haukku ihmisiä siitä että ne ei tee töitä.
Mikä oli myös huvittavaa koska sillä oli tapana pitää parintunnin kahvitaukoja kolmisen kertaa päivässä, loppuajan kulkee valittamassa ihmisille kuinka joku ei tee töitä.
Meno oli niin absurdia että siitä ei oikeastaan osannut edes suuttua.
Loppujen lopuksi sai potkut, valitti liittoon ja teki oikeusjutun ja firma maksoi sille rahaa.
Viis veisaisin yhtään kenenkään touhuista ja juoruista.
Vierailija kirjoitti:
Usein naapurit keksivät omasta päästäänkin juoruja tai ovat pahansuopaisina leimanneet toisen luuseriksi tms. Vaihdoin kerran työpaikkaa ja pidin siinä välillä viikon loman. Heti naapuri oli selittelemässä äänekkäästi jollekin, että olisin jäänyt työttömäksi. En viitsinyt tätä väärää luuloa mennä oikaisemaan, kun tuo naapuri ei edes jutellut meille koskaan. Samanlaista on tapahtunut useinkin, ja niin juorut lähtevät liikkeelle. Mikähän siinä onkin, että naapurit tulkitsevat kaikkea niin negatiivisesti, vaikkei edes tarkkoja tietoja ole asioiden oikeasta laidasta.
Miksi ihmeessä vaivata päätään sillä, mitä joku juoruaa? - - siinäs tarinoi..
Vierailija kirjoitti:
Viis veisaisin yhtään kenenkään touhuista ja juoruista.
On kuitenkin normaalia keskustella naapurien kanssa, ja jos toinen päättää juoruilla, siinä tulee niitä juoruja kuulleeksi. Outo fiilishän siitä tulee, että miksi tuo tuommoisia puhuu.
Naapureita voi tervehtiä, mutten koe tarvetta muuten heidän kanssa jutella. Mikäli naapurustossa joku puhuu minusta pahaa, niin aivan sama.
Meillä kans jo edesmennyt miespuolinen naapuri,Markku nimeltään soitteli naapureista valituspuheluita.