JÄRKYTTÄVÄÄ: Hans Välimäki pistää suussaan olleen lusikan takaisin soppaan
Eikö kokeille enää opeteta hygienian ALKEITA. Suussa on enemmän bakteereita kuin peräpäässä.
HYI OLKOON. Myös se Björk pistää suussa käyneen lusikan sopaan. Samoi siis tämä MIchelin kokki Välimäki ohjelmassaan. Katsokaa vaikka.
Kommentit (37)
Ehkä sopan kiehuminen tappaa pöpöt.
Ja kokkaa ruijanpallasta ja keltaevätonnikalaa, jotka molemmat ovat riistokalastettuja lajeja. En tykkää yhtään.
No johan on vallan maailman kirjat sekaisin. MISSÄ KIRKON VANHIMMAT???
Samaa tekee ulkomainen kokkitähti Gordon Ramsay. Oon katsonut sitä Kurjat kuppilat ohjelmaa missä se laittaa kuntoon paskoja ravintoloita, ja tosiaan esim. kokeilee sormella asiakkaalle menevän ruoan lämpöä, maistelee lusikalla joka on käynyt suussa. Ja mikä ällöintä, usein on ensin itse syönyt ruokaa, sitten pistää samasta haarukasta tarjoilijan tms maistamaan että kuinka onkin pahaa, maista sinäkin. MInä en kyllä maistaisi, hyi.
Niin tekee 90% kokeista ja se on ällöttävää. Omaa kuolaa joukkoon.
T. Kokki, joka ei todellakaan tee niin
On tämä "huippukokkien" hygienia ihan ALA_ARVOISTA. ja vielä ihan TV:ssä esitellään MALLIKSI:
HUH.HUH.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:22"]
Syljen entsymit alkavat hajottaa( (=pilaannuttaa) sitä ruokaa heti tuon tempun jälkeen. Minua niin suututtaa, jos joku kehtaa tehdä noin sille ruualle, jota on tarjoamassa minulle. En suostu syömään, jos vain tiedän. Tuttavamummo harrastaa tuota yleisemminkin ja hänen luonaan en syö juuri muuta kuin kaupan leipää.
[/quote]
Oman sylkesikin entsyymit alkavat pilaannuttaa ruokaasi heti ensimmäisen suupalan jälkeen, joten sinä ilmeisesti siis tiskaat lusikkasi joka välissä ennenkuin otat uuden lusikallisen?
No kyllähän tuo ehkä vähän iljettävää on, mutta en nyt kyllä lähtisi caps lockilla järkyttäväksi huutamaan. Ja jos puhtain sormin ruokaa maistaa ja pesee sormensa sen jälkeen, en näe sitäkään mitenkään kauhean pahana.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 11:10"]
No kyllähän tuo ehkä vähän iljettävää on, mutta en nyt kyllä lähtisi caps lockilla järkyttäväksi huutamaan. Ja jos puhtain sormin ruokaa maistaa ja pesee sormensa sen jälkeen, en näe sitäkään mitenkään kauhean pahana.
[/quote]
Eikun kyse oli siitä, että suussa käynyt lusikka työnnetään sinne ruokaan uudestaan.
Itse en kokatessani tee niin, ihan perushygieniajuttuja.
Kyllä tilanne on nyt se että nämä Välimäet ja Björkit pitäsi pistää hygienian alkeiskurssille.
Ei tämäntasoista hygieniaa saisi esitellä tvn kokkiohjelmissa. MItä se on keittiössä kun on tvssäkin tämän tasoista.
Näitten kokkien valmistamaa ruokaa en halua syödä koskaan. Onneksi Välimäki lopetti ravintolansa, Björkin olen pannut boikottiin. Eikös niistä ainakin yhdessä ollut laaja RUOKAMYRKYTYSEPIDEMIA, eipä ihme!!!!!!!!!!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:27"]Ajattele. Ne kokit laittaa sormin niitä ruokia lautaselle, ja leikkaa lihaa ihan paljain sormin...
[/quote]
Kyllä , ja nuolevat sormensa annosten välissä, Tomppa tekee tän joka kerta!! YÖK!!
Siis miten me päästään tästä JÄRKYTYKSESTÄ yli? Siis ikinä?
Ei kuitenkaan pasko, piere ja nylpytä!
Minäkin olen ollut monissa ravintolan keittiöissä töissä ja aika usein ihan sormella kokit maistaa ruokaa. Joskus lusikalla, mutta sitten sillä samalla lusikalla saatetaan maistaa monta kertaa. Toiset taas ottaa aina uuden lusikan ja jotkut pitää sitä samaa lusikkaa, mutta laittaa kapustalla tms. Sitä ruokaa siihen lusikkaan, elibei sitä lusikkaa uiteta siellä sopassa.
Se mikä tapa on juuri siinä ravintolassa missä te käytte ei sitten selviäkkään mistään teille.
Pientähän tuo on. Tomppahan vois vaikka heittää loskat jälkkäriin.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:22"]
Syljen entsymit alkavat hajottaa( (=pilaannuttaa) sitä ruokaa heti tuon tempun jälkeen. Minua niin suututtaa, jos joku kehtaa tehdä noin sille ruualle, jota on tarjoamassa minulle. En suostu syömään, jos vain tiedän. Tuttavamummo harrastaa tuota yleisemminkin ja hänen luonaan en syö juuri muuta kuin kaupan leipää.
[/quote]
Oman sylkesikin entsyymit alkavat pilaannuttaa ruokaasi heti ensimmäisen suupalan jälkeen, joten sinä ilmeisesti siis tiskaat lusikkasi joka välissä ennenkuin otat uuden lusikallisen?
[/quote]
Minä en kiitos halua kenenkään muun henkilön syljen entsyymejä ruokaani.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:12"]
Eikö kokeille enää opeteta hygienian ALKEITA. Suussa on enemmän bakteereita kuin peräpäässä.
[/quote]
Ja ajatella - tälläkin hetkellä miljoonat ihmiset suutelevat toisiaan suulle. Jotku häikäilemättömimmät jopa suukottelevat lastensa kanssa.
Nyt s-tana kansa kuriin ja nuhteeseen.