Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten saikku ilmoitetaan?

Vierailija
14.09.2014 |

Silmätulehdus. Huomenna ois töihin klo 8. Ilmoitin txt pomolle et pidän sairaslomapäivän ja käyn lääkärissä.
Pitäisikö vielä soittaa hänelle, koska ei oo vastannut mitään?

Vai riittääkö tuo ilmoitus? Aamulla tiedän et häntä ei saa kiinni.

Avutonta tiedän :D En vaan ikinä ole sairas niin sairaslomakuviot hepreaa :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tapauskohtaista.

Vierailija
2/11 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eri työpaikoissa on eri käytäntö. Meillä ei tarvitse lääkärintodistusta vaan puhelinsoitolla pomolle aamulla voi olla sen 3pv. pois. Eli sinun tapauksessa soittaisin aamulla pomolle kun työt alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#3 jatkaa, soitto ehdottomasti, ei minusta tekstareilla tuommoisia ilmoitella.

Vierailija
4/11 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työpaikallani vaaditaan puhelinsoitto. Jos et saa pomoa kiinni, ilmoita jollekin toiselle.

Vierailija
5/11 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikasta. Meillä KAIKKI pitää soittaa..oli pomo tyytyväinen kun soitin kerran klo 3 yöllä että olen vatsataudissa, ja kyllä oli pakko koska olin menossa yksin aamulla avaamaan myymälää..omapa oli vikansa kun hirveän saarnan piti kaikille että txt ei riitä

Vierailija
6/11 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan sähköpostilla ilmoituksen, mutta ei lienee onnistu joka paikassa. Pomo on eri kaupungissa kuin minä, ei kyllä viikkoon vielä huomaiskaan että en ole paikalla!

Vierailija
7/11 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muuten ole saanut silmätulehduksesta saikkua. Ja kyllä katsoin olevanikin ihan työkykyinen eikä silmätulehdus edes niin helposti (aikuisten kesken) tartu. Ehkä vähän hävetti olla silmä turvonneena asiakaspalvelutyössä.

Vierailija
8/11 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpostilla ei onnistu. Ja tosiaan soitti aamulla ei onnistu, tiedän hänen olevan paikassa jossa ei voi vastata.
Hitsi minä aattelin et txt on ihan jees k kun en viitsi sunnuntaina muuten häiritä.. No ehkä koitan soittaa aamulla vaikka sen hänen juttunsa jälkeen... vaikka onkin myöhemmin kuin mitä mun työt alkaa...

Ap

Vierailija
9/11 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no en mitään varsinaista sairaslomaa odota saavani. Mut meillä ei ole omaa työpaikkalääkäriä vaan pitää mennä tk.
Täällä tk toimii niin et soitto aamulla klo.8 ja sit annetaan aika johonkin kohti päivää.
Niin eihän tuossa oikein työhön pääse?

Ap

Vierailija
10/11 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta fiksuuntuneena otin luurin kouraan ja soitin pomolle. Ihan ok otti vaikka vähän äkäiseltä kuulosti vastatessaan.
Sanoi ettei yleensä vastaa sunnuntaina töitä koskeviin ouheluihin mutta vastas mulle kun tiesi etten saa häntä aamulla kiinni.

Ärsyttävää olla pinkostressaaja, mutta kyllä helpotti kun sain asian selväksi :)

Ja soitto tosiaan taitaa olla aikalailla fiksumpaa kuin se txt. En vain ajatellut loppuun saakka!

Ap

Vierailija
11/11 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan työpaikan käytännöistä. Esim. omalla työpaikallani saa olla pois esimiehen luvalla kolme päivää, mutta joka päivä on soitettava uudelleen tiettyyn aikaan mennessä. Jos lähin esimies ei ole paikalla on muutama muu taho joille voi ilmoittaa poissaolon, mutta he voivat neuvoa terveydenhoitajalle tai lääkärille, kuten esimieskin (jos esim. eivät ole varmoja onko tarpeeksi sairas poissaollakseen). Sairastumisesta on aina ilmoitettava tiettyyn kellonaikaan mennessä puhelimitse tai henkilökohtaisesti. Tietenkin jos sairastuu töissä niin ilmoittaa kun sairastuu. Missään nimessä tekstari tai s-posti ei riitä ilmoitukseksi. 

Joillain työpaikoilla tekstari tai s-posti voi riittääkkin, mutta ei meillä.