Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulainen on vuosia lähetellyt minulle sähköposteja vanhaan osoitteeseen ja loukkaantunut kun en vastaa

Vierailija
23.12.2022 |

Hän oli jostain, en tiedä yhtään mistä, saanut vanhan sähköpostiosoitteeni, jota en ole kymmeneen vuoteen enää käyttänyt. Itse en ole sitä hänelle antanut. Mutta on sinne lähetellyt muutaman vuoden ajan minulle sähköposteja ja on nyt loukkaantunut kun en ole hänelle mitään vastannut. No en ole tiennyt niitä edes saaneeni, eikä hän ole puhelimitse tai muutenkaan mitään yhteyttä ottanut, emme ole edes nähneet 20 vuoteen eli emme ole ollenkaan läheisiä, olen ylipäätään koko elämäni aikana nähnyt hänet vain yhteensä kymmenen kertaa. Muuta kautta vain kuulin, että on asiasta minulle loukkaantunut. Miten pitäisi toimia? Kun kyseessä on sukulainen, mutta koen, että käytännössä lähes tuntematon ihminen. Hän saattaa kokea minut läheiseksi toki, mutta itse en.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää oli tälläinen : Miten pitäisi toimia? - aloitus.

2/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että mitään toimenpiteitä ei tarvita

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata reagoida ammattiloukkaantujiin mitenkään.

Vierailija
4/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerrot saman mitä täällä. 

Vierailija
5/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna lakkauttaisin moisen osoitteen. Silloin sukulainen saisi tiedon, että osoite ei ole käytössä.

Vierailija
6/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin yhteyttä, että kuulin sinun ottaneen yhteyttä, mutta valitettavasti olet lähettänyt viestit vanhaan sähköpostiosoitteeseeni, jota en ole käyttänyt enää 10 vuoteen.

Vierailija
7/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes tiedä hänen yhteystietoja. Toki saisin ne jostain jotenkin selville, mutta kun en millään jaksaisi alkaa selvittämään sotkua, jota en ole itse mitenkään aiheuttanut, rasittaa kun minulle on vain loukkaannuttu yhtäkkiä, käytännössä vieras ihminen vielä. On siis sukua, mutta en edes tiedä missä päin Suomea hän mahtaa asua. Ap

Vierailija
8/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes tiedä hänen yhteystietoja. Toki saisin ne jostain jotenkin selville, mutta kun en millään jaksaisi alkaa selvittämään sotkua, jota en ole itse mitenkään aiheuttanut, rasittaa kun minulle on vain loukkaannuttu yhtäkkiä, käytännössä vieras ihminen vielä. On siis sukua, mutta en edes tiedä missä päin Suomea hän mahtaa asua. Ap

No pyydä sitä viestintuojaa viemään viesti takaisin. 

Vierailija
9/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna lakkauttaisin moisen osoitteen. Silloin sukulainen saisi tiedon, että osoite ei ole käytössä.

Olin luullut, että se on lakannut jo silloin joskus 10 vuotta sitten. En ole edes muistanut koko sähköpostin olemassaoloa kymmeneen vuoteen, ei minun salasanakaan siihen enää ole voimassa. Ap

Vierailija
10/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä nyt ole selvää kaikille täysjärkisille? Jos sinulla on sähköpostin salasana vielä tallessa, niin kirjaudut sinne ja lähetät hänelle vastaussähköpostin, jossa voivottelet, ettet ole lukenut tätä sähköpostia vuosikausiin. Annat samalla uuden osoitteesi. Hän leppyy tällä, jos on päästään terve.

Jos sinulla ei ole salasanaa tallessa, lähetät hänelle viestin uudesta sähköpostista. Saat varmaan hänen osoitteensa tältä kolmannelta osapuolelta, jolta tästä mielipahasta kuulit.

Vierailija
11/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin luullut, että se on lakannut jo silloin joskus 10 vuotta sitten. En ole edes muistanut koko sähköpostin olemassaoloa kymmeneen vuoteen, ei minun salasanakaan siihen enää ole voimassa. Ap

No kai siihen saa uuden salasanan, jos vanhan unohtaa? Luet ne viestit ja sitten lakkautat koko sähköpostin. 

Vierailija
12/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään kun on noin etäinen ihminen kyseessä.

Vierailija
13/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä nyt ole selvää kaikille täysjärkisille? Jos sinulla on sähköpostin salasana vielä tallessa, niin kirjaudut sinne ja lähetät hänelle vastaussähköpostin, jossa voivottelet, ettet ole lukenut tätä sähköpostia vuosikausiin. Annat samalla uuden osoitteesi. Hän leppyy tällä, jos on päästään terve.

Jos sinulla ei ole salasanaa tallessa, lähetät hänelle viestin uudesta sähköpostista. Saat varmaan hänen osoitteensa tältä kolmannelta osapuolelta, jolta tästä mielipahasta kuulit.

En minä ainakaan alkaisi kovin voivottelemaan jollekin ihan vieraaksi jääneelle sukulaiselle, jota en ole tavannut kahteenkymmeneen vuoteen. Enkä antaisi uutta voimassaolevaa sähköpostia, koska en haluaisi saada liutaa meilejä joltain noin kaukauselta tyypiltä. 

Vierailija
14/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei välttämättä ole loukkaantunut, mutta on voinut ihmetellä ettet vastaa viesteihin. 

Vierailija
15/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai siihen saa uuden salasanan, jos vanhan unohtaa? Luet ne viestit ja sitten lakkautat koko sähköpostin. 

Ei välttämättä saa jos ei ole alunperin asettanut sinne tietoihin vaihtoehtoista meiliä, jonne salasanapalautuslinkki lähetetään.

Vierailija
16/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä vaikka siellä suunnitteli perintöasioitaan, jos on lapseton vaikka. Kaikille sukulaisille jotain. 

Vierailija
17/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpostiosoitteenmuutosilmoitus tekemättä...

Vierailija
18/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat olla tuon sukulaisen kanssa vielä tekemisissä, ota häneen yhteyttä ja selitä tilanne.

Jos et halua olla tekemisissä, älä tee mitään. Ei sillä ole sinun kannaltasi väliä, että joku on itsekseen luokkaantunut. Jos joku muu sukulainen kysyy asiasta, voit selittää tilanteen hänelle olkapäitäsi kohauttaen. Itseäni tuo vain naurattaisi ja pitäisin kätevänä sitä, että ammattiloukkaantuja ulkoistaa itsensä elämästäni ihan ilman apuani.

Vierailija
19/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asiaa täällä selität? Miksi et sanan satajlle joka tiedon toi,sanonut sinulla on s-posti osoite muttunut tai ei olenkaan s-posti osoite,jositä et jakoon halua.Mitä hittoa pidät yllä vanhoja sähköposti osoiteita.Haloo hei!Kun lukku tuli maksuliseksi.Lopetin sen käytön.Kohteliasti ilmoitin minulla ei enää s-posti osoite. Annoin uuden s-posti osoteen rajalisesti minulle tärkeille ihmisille.

Vierailija
20/25 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä kuulet et joku on jostain loukkaantunu sulle ja asuu ties missä, niin vastaat vaan: ai jaa.

Sit voit jatkaa nokan kaivuuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme