pomo suuttui sairaslomasta
Hei.
Eli olen nyt rv 20+2 ja olen ollut sairaslomalla viikosta 16, aluksi olin 3 päivää selkäkivun takia, mutta kipu vain paheni ja loma jatkui 2 vk johon todettiin iskias kipu ja minulla oli jo tuohon mennessä ollut pari virtsatie tulehdusta jotka pahentaa kipua selässä. Kun tuo kaks viikkoinen oli mennyt menin neuvolaan ja sanoin kipujen jatkuneen ja kirjoitti 2vk lisää sairaslomaa. Ja olen nyt ens viikonpuoliväliin saikulla.
Kun viimeksi ilmoitin saikun jatkuvan seuraavaan lääkäri käyntiin niin pomo oli vihainen sanoi että sen jälkeen joko palata kokonaan töihin tai olla loppuu asti saikulla että sanoa sellaset terveiset lääkärille.
Onko muilla näin tylyä pomoa..? Mitä teen kun en usko pystyväni töihin enään selän takia työni on fyysisesti raskasta, ja nyt myös henkisesti kun pomo on suuttunut. Kun eihän lääkäri välttämättä kirjoita lisää vaan käskee kokeilla käydä töissä mutta kokeilu taas ei pomolle sovi..
Muilla onko kokemusta tälläisesta pomosta ja raskaudesta..
Kommentit (22)
Hmm...ikävä taas todeta, mutta tämän takia tietyn ikäisiä naisia ei mielellään palkata. Tiedätkö ap, miten kalliiksi työnantajalle sairastaminen tulee?
En tarkoita, että sairaana pitäisi tulla töihin, mutta kustannukset olisi sairastajankin hyvä tietää ja tiedostaa niiden vaikutus firmassa, että ymmärtää vähän työnantajaakin joskus.
Jouduin saikulle rv 16. Sairauslomaa kirjoitettiin 2vk pätkissä, kunnes rv 20 todettiin, että tilanne ei tule muuttumaan ja sairausloma kirjoitettiin äitiysloman alkuun asti.
Lopussa sain sairaspäivärahaa.
Työnantaja maksoi minulle hiemsn pienempää palkkaa ja hakemani sairaspäiväraha maksettiin kelata suoraan työnantajalle. Tilanteessani sairaspäiväraha tai työnantajan kommentit olivat kyllä pienin paha. Huoli omasta ja lapsen hengestä oli niin kova. Tämän huolen ymmärsi myös työnantaja erinomaisesti, enkä koskaan kuullut vähättelyä tai muutakaan epäasiallista.
Kuinka itsekäs voi olla pomo joka ajattelee vain rahaa.. jokuhan senkin on synnyttänyt..
Juu kallis kyllä olen palkakin puolesta mutta ei sillä silti ole oikeutta ns uhkailla työntekijää, saati päättää mun olevan saikulla vaikka en ole.. ja hassuinta tässä on se että kun työpaikan sain niin pomo oli täysin tietoinen perheenlisäyksen yrityksistä ja myös vaikeuksista, ja silloin asia oli ok ja sain paikan..
Annat kuule mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos pomon suuttumiset. Sairaslomalle ei voi koskaan mitään, jos oikeesti on kipeä eikä töihin kipeenä tulla. Meidän pomo on aina tyly vaikka olis mistä tahansa syystä sairaslomalla. Sun pomo on itse työpaikkansa valinnut ja se on sen tehtävä hankkia sijainen, ei sais sulle olla epäasiallinen.
Tsemppiä!
Minä olin myös alusta asti saikulla äitiyslomaan asti (skolioosin aiheuttamat selkäkivut). Hain myös pari kertaa näitä kahden viikon pätkiä, kävun töissä koittamassa ja ei onnistunut. Työterveyslääkäri sitten määräsikin loppuajalle sen saikun onneksi. Kelasta sain rahat, mutta muista pyytää lääkäriltä b lausunto, tarvitaan tuollaisiin pitkiin saikkuihin muuten et saa korvausta.
Asiatonta käytöstä pomolta!
Koita nyt levätä ja toipua rauhassa. Muista, että pieni vauvasi ja hänen hyvinvointinsa on nyt paljon tärkeämpää kuin mikään työjuttu. Tuli saikkua pätkissä tai miten, ihan sama. Sinun täytyy levätä, jotta olet kunnossa kun pikkuinen tulee maailmaan. Jos sinnittelet hampaat irvessä ja sinulla onkin jokin tulehdus päällä, niin vauvasi voi syntyä keskosena. Se vasta rankkaa onkin.... Joten nyt vaan huolehdit itsestäsi ja pomon mutinat toisesta korvasta ulos.
Pomoa turhauttaa järjestellä sijaisuuksia. Olisi helpompaa kaikille jos jäisit sairaslomalle loppuun asti ja siihen päälle äityisloma. Pomo hommaa sijaisen joka hoitaa sun sairasloman ja äityisloman. Eikös tämä ole kaikille osapuolille paras ratkaisu?
Ois ihan se juu mutta miten sitten jos lääkäri ei kirjoita sairaslomaa loppuun asti.
Juuri noin kuten eka kommentoi. Epäasiallista tietysti pomoltasi, mutta on sekin ihan paskaa, että saikkua jatketaan pätkä kerrallaan. Pomo haluaisi luvata pitemmän pestin jollekin ja keskittyä varsinaisen työn tekoon, eikä kytätä koko ajan tilannetta miten se elää. Lääkärit tässä on syypäitä, ja lait, kun ei voi kirjoittaa heti suoraan pitemmästi sitä saikkua.
Onko muita jotka oisi saaneet rv 20 eteenpäin loppuajan saikkua ja miten kelan kanssa kävi?
Mä olin saikulla rv 26+ loppuun asti. Kelan päivärahoille jouduin, mutta ei niitä monta ehtinyt kertyä.
Ymmärrän kyllä tilanteen pomon puolestakin että kuluja on ja sijaista tarvii. Mutta sehän se on ku lääkäri ei kirjoita ku 2vk kerralla
Voihan sen saikun kirjoittaa, jos jo naamasta näkee ettei tää aio olla enää töissä. Ei vaan mene pitkät saikut Kelassa läpi, että eipä saa työnantaja palkalliselta saikulta korvauksia Kelalta, saati työntekijä rahaa kun sairauspäivärahoille tippuu.
No jos mie en saa kelalta sairaspäivärahaa loppu aikana niin samahan mun on sit käyä päivä töissä ja olla 2vk pätkissä saikulla. Miten muuten elätän perheen ja tulevan lapsen
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 14:31"]
Ois ihan se juu mutta miten sitten jos lääkäri ei kirjoita sairaslomaa loppuun asti.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 17:58"]Hmm...ikävä taas todeta, mutta tämän takia tietyn ikäisiä naisia ei mielellään palkata. Tiedätkö ap, miten kalliiksi työnantajalle sairastaminen tulee?
En tarkoita, että sairaana pitäisi tulla töihin, mutta kustannukset olisi sairastajankin hyvä tietää ja tiedostaa niiden vaikutus firmassa, että ymmärtää vähän työnantajaakin joskus.
[/quote]
Ei sinun tarvitse tällaisia miettiä! Ei sinun tarvitse työpaikan kustannuksia miettiä, koska sairaana ei voi mennä töihin! Minulla on itselläni ollut raskauspahoinvointia, en ole pystynyt edes kodistani ja lapsestani huolehtimaan niin EI, EI OLE KÄYNYT MIELESSÄKÄÄN että paljonkohan maksan työnantajalle! Se on hyvin pieni murhe tällä hetkellä kun elämä on viety täysin ja voimat niin loppu että ei kykene tekemään mitään! Työnantajaltasi asiatonta puhetta, mutta toki ymmärrettävää, että on helpompi saada pitkäaikainen sijainen kuin sijainen viikoksi kerrallaan. Mutta sinä et voi lääkärin lausuntoihin vaikuttaa, eikä voi pomosikaan.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 17:58"]Hmm...ikävä taas todeta, mutta tämän takia tietyn ikäisiä naisia ei mielellään palkata. Tiedätkö ap, miten kalliiksi työnantajalle sairastaminen tulee?
[/quote]
Ei sinun tarvitse tällaisia miettiä! Ei sinun tarvitse työpaikan kustannuksia miettiä, koska sairaana ei voi mennä töihin! Minulla on itselläni ollut raskauspahoinvointia, en ole pystynyt edes kodistani ja lapsestani huolehtimaan niin EI, EI OLE KÄYNYT MIELESSÄKÄÄN että paljonkohan maksan työnantajalle! Se on hyvin pieni murhe tällä hetkellä kun elämä on viety täysin ja voimat niin loppu että ei kykene tekemään mitään! Työnantajaltasi asiatonta puhetta, mutta toki ymmärrettävää, että on helpompi saada pitkäaikainen sijainen kuin sijainen viikoksi kerrallaan. Mutta sinä et voi lääkärin lausuntoihin vaikuttaa, eikä voi pomosikaan.
[/quote]
Sinun vika kun firmalla menee huonosti ja muutkin saa kenkää
Jaa olin menossa hakee työvuoroja,niin olikin pomo päättänyt laittaa mulle vain pelkkää saikkua vaikka ei oo tietoa jatkuuko edes..