Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkulapsiaika...väsyttää ja kyllästyttää

Vierailija
14.09.2014 |

Lapset on 1 ja 3v, tuntuu ettei tämä vaihe lopu ikinä. Kummankaan kanssa ei voi vielä tehdä mitään järkevää. Voi miten odotankaan aikaa, kun voi mennä vaikka uimaan, pelaamaan jotain tai tehdä yhdessä ruokaa. Tuntuuko muista tämä pikkulapsiaika niin väsyttävältä päivästä toiseen maleksimiselta?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 15:46"]

Noista lääkärikäynneistä sen verran, että toivoisin, että kaikilla paikkakunnilla olisi sellainen palvelu kuin meillä: meillä on kunnallinen lapsiparkki perhetuvan yhteydessä. Siellä ei ole joka päivä hoitomahdollisuutta, mutta monesti voi sumplia niitä lääkärinaikoja ym. Kannattaa lähestyä päättäjiä tässä asiassa! Kyse ei ole kunnalle kalliista palvelusta, meillä perhetuvassa on 1 vakiotyöntekijä (pph:n palkalla) ja tarvittaessa joku auttamassa. Tilat tietenkin maksavat jotain, mutta usein kunnalla on tyhjilläänkin olevia tiloja.

[/quote]

Tätä minäkin toivoisin. On muuten tosi ärsyttävää, että ihmisiä painostetaan muuttamaan työn perässä, mutta sitten ei tueta uudella paikkakunnalla asumista. Jos asuisimme entisellä paikkakunnalla meillä olisi valtava tukiverkko, mutta olisimme työttömiä.

Lääkärikäyntejä oli niin monta ettei mies voinut olla vähän väliä palkattomalla. Kieltämättä katkeroittaa välillä, kun ei saa edes sairauttaan hoitaa rauhassa ilman lapsia. Nyt jo vähän hymyilyttää (tapauksesta alle vuosi), mutta silloin stressasin etukäteen osaako esikoinen varmasti olla hiljaa ja nukkuuko vauva.

Vierailija
2/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pikkulapsiajasta nautitaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prozac tai muu vastaava valmiste....

Vierailija
5/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä voinut käydä uimassa tuon ikäisten kanssa, mutta lapseni ovatkin syntyneet isoilla ikäeroilla. Et ehkä ole vielä oppinut kaikkia mahdollisia tapoja toimia. 

Vierailija
6/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivoin tänään 3-vuotiaan kanssa. Todella kivaa oli kummallakin. :) Sinulla on ehkä huono kierre tullut toimintatapoihin ja perheeseen huono ilmapiiri. 

Vierailija
7/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalin 3-vuotiaan kanssa voi kyllä käydä teatterissa ja elokuvissa, ravintolassa jne. Leikkipuistoissa ja liikuntakerhoissa voi myös olla kivaa. Retkilykin onnstuu, vaikka kummankin lapsen kanssa. 1-vuotias rinkkaan. Eväät mukaan. 

T. Neljän äiti, akateemisesti koulutettu ihminen, joka osaa organisoida ja kasvattaa.

P.S. Olen taatusti kuopustanikin hoitanut vähintään yhtä aktiivisesti kuin te monen lapsen äitien haukkujat. 

Vierailija
8/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä sun tunteen. Mutta kun mulle tuli turhautumisen tunne niin aloin juurikin keksiä mitä kaikkea kivaa voi tehdä. Asuttiin vielä maalla silloin kun kaksi ekaa lasta oli tuon ikäisiä eli 1 ja 3v. Me käytiin metsässä, hypittiin vesilammikoissa, talvella rakennettiin lumimajoja ja leikittiin niissä, laskettiin mäkeä, kesällä uitiin, sisällä rakennettiin majoja, leikittiin dubloilla, autoilla, nukeilla, leivottiin joka viikko pullaa tai useammin sämpylöitä... usein leivottiin taikataikinaa ja sen jälkeen maalattiin tuotokset. Käytiin myös muskarissa.

Voi, kotiäitinä oleminen oli mahtavaa. Välillä kyllä hyvin yksinäistäkin. Mutta kun hoksasin että kyllä 1v.kin kovasti touhuaa niin olihan sitä tekemistä!

Vierailija
9/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 16:59"]Ymmärrän kyllä sun tunteen. Mutta kun mulle tuli turhautumisen tunne niin aloin juurikin keksiä mitä kaikkea kivaa voi tehdä. Asuttiin vielä maalla silloin kun kaksi ekaa lasta oli tuon ikäisiä eli 1 ja 3v. Me käytiin metsässä, hypittiin vesilammikoissa, talvella rakennettiin lumimajoja ja leikittiin niissä, laskettiin mäkeä, kesällä uitiin, sisällä rakennettiin majoja, leikittiin dubloilla, autoilla, nukeilla, leivottiin joka viikko pullaa tai useammin sämpylöitä... usein leivottiin taikataikinaa ja sen jälkeen maalattiin tuotokset. Käytiin myös muskarissa.

Voi, kotiäitinä oleminen oli mahtavaa. Välillä kyllä hyvin yksinäistäkin. Mutta kun hoksasin että kyllä 1v.kin kovasti touhuaa niin olihan sitä tekemistä!
[/quote]

Jatkan vielä että kyse oli juurikin ehkä oikeanlaisten tapojen löytymisestä ja ihan vaan omasta äitikasvusta.

Vierailija
10/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 16:09"]

Miten pikkulapsiajasta nautitaan?

[/quote]

Siten että tehdään lasten kanssa sellaisia asioita mistä itse tykkää. Jos ei yhtään tykkää mistään miten vähänkään liittyy lapsi, niin ei varmaan kannata niitä lapsia tehdä. Ei se mitenkään muutu yhtäkkiä tosi mahtavaksi ja kivaksi lasten kasvaessa. Jos ei itse ole valmis järjestämään ja tekemään sellaisia asioita joista tykkää, niin samahan se on minkä ikäisiä ne lapset on. Joka ikävaiheessa on ne omat huonot puolensa. Itse ainakin olen todella nauttinut siitä että olen nyt hoitovapaalla ja on aikaa tehdä vaikka mitä kivaa lasten kanssa. Meiltä löytyy sekä isoja koululaisia että ihan pieniä. On itsestä kiinni eikä lasten iästä, että millaista elämää vietetään ja mitä tehdään.

Vierailija
11/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa kaikki on yhtä paskaa.

Vierailija
12/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 17:17"]

Lasten kanssa kaikki on yhtä paskaa.

[/quote]

Toisaalta on liva, että murrosikäisetkin osallistuu keskusteluun, mutta on pakko huomauttaa, että jonkinlaisia käytöstapoja voisi soveltaa.

Vierailija
14/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu todellakin. Yritän vain hokea itselleni, että joskus vuosien päästä kaipaan näitä vuosia ja nönnönnöö.

Vierailija
15/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi tehdä noita asioita lapsiesi kanssa? 3v varmasti olisi innoissaan jos saisi rikkoa kanan munia ja sekoitella jauhoja leipoessa. Sotkuahan siitä toki tulee mutta varmasti kultaiset muistot äidille ja lapsille on sen arvoista

Vierailija
16/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 15:06"]3-vuotiaan kanssa voi tehdä jo vaikka mitä, ja 1-vuotias taas on muuten hauska pötkylä.
[/quote]

Ap taisi kirjoittaa että "mitään järkevää". Aika vähissä on asiat joiden tekeminen tuon ikäisten kanssa on sellaista, että aikuisellakin on kivaa. Muutaman vuoden päästä ihan eri asia.

Vierailija
17/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika meni aivan liian nopeasti. Olin tosi kypsässä iässä kun sain vauvan. Oli todella mielenkiintoista aikaa ja nyt kohta täysi-ikäinen lapseni. 

Vierailija
18/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 15:06"]3-vuotiaan kanssa voi tehdä jo vaikka mitä, ja 1-vuotias taas on muuten hauska pötkylä. [/quote] Ap taisi kirjoittaa että "mitään järkevää". Aika vähissä on asiat joiden tekeminen tuon ikäisten kanssa on sellaista, että aikuisellakin on kivaa. Muutaman vuoden päästä ihan eri asia.

[/quote]

Mä oon tehnyt 2- ja 3-vuotiaan kanssa paljon kaikkea sellaista kivaa, josta olen itse nauttinut: olen vienyt lasta ratsastamaan, uimaan, metsään, tehnyt hänen kanssan ruokaa, katsonut elokuvaa, ulkoillut... Kyllä mä ihan oikeasti nautin niistä. 1-vuotiaan kanssa ei nyt kauheasti voi "tehdä" asioita, mutta voi repiä huumoria siitä yleisestä menosta.

Mä luulen, että jos pikkulapsiaika kyllästyttää, kannattaa yrittää saada itselleen omaa aikaa poissa lasten luota. Mä ainakin turrun kakarameininkiin välillä todella pahasti, mutta siihen auttaa se, että saan tehdä jotain ilman lapsia välillä.

Vierailija
19/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 15:19"]

Mä luulen, että jos pikkulapsiaika kyllästyttää, kannattaa yrittää saada itselleen omaa aikaa poissa lasten luota. Mä ainakin turrun kakarameininkiin välillä todella pahasti, mutta siihen auttaa se, että saan tehdä jotain ilman lapsia välillä.

[/quote]

Näinhän se menee, mutta kun niitä lapsia ei voi keskenäänkään jättää, jotta saisi hieman omaa aikaa. Itse meinasin vetää ranteet auki, kun jouduin sairauteni vuoksi käymään useita kertoja lääkärillä lyhyen ajan sisällä ja lapset piti ottaa mukaan. Oli todella rasittavaa, kun piti samalla vahtia ettei kumpikaan tee mitään hölmöä. Kaikilla kun ei ole niitä tukiverkkoja.

Nimim. työn perässä muuttanut, joka katuu muuttoa lähes päivittäin, äitiyslomalla.

Vierailija
20/37 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa puolestasi ettet osaa nauttia elämäsi parhaasta ajasta.

Minulla lapset 8kk, 4v ja 6v ja käymme jopa uimahallissa, kaikkea tehään ulkona, ravintolassa käydään välillä, shoppailee ja kaikkea! elämä on ihanaa! ja lapsilla oppiva touhuntäyteinen ihana lapsuus.

Et ole hoksannut tärkeintä elämässä. Nauttia täysillä tästä päivästä nyt, tulee aika liiankin nopeasti kun saat loppuelämän olla "yksin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä