Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulle lapsena syötetty fluoritabletteja?

Vierailija
14.09.2014 |

Minä muistan syöneeni 80-luvulla. Vieläkö niitä kuuluisi antaa lapsille?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 14:32"]

Fludent on hyvä ja maistuu pienille lapsille ruokailun jälkeen. Ekat maitohampaat on herkkiä eikä monikaan saa niitä pestyä kunnolla. Taaperoille fluorihammastahnaa ei suositella nielemisen takia. Kraanavedessä on lisättyä fluoria, mutta vain vähän.

[/quote]

Kraanavedessä ei ole lisättyä fluoria YHTÄÄN. Joskus aikoinaan oli Kuopiossa kokeilu jossa sitä lisättiin, mutta kokeilun jälkeen sitä ei ole lisätty millään paikkakunnalla vesijohtoveteen.

Vierailija
22/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ja aina niitä tosi pahan makusia banaaneja (kaikki lapsethan tykkää banaanista) ja vielä ison purkin. En syöny. Tuli oksettava olo kun muisteleekin nyt. Yök

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen maaperässä ei ole rapakivialueita (hyvin pieni osa suomea) fluoria yhtään, sen takia lapsille syötetään meillä fluoritabletteja. Kehittyvä kiille vaatii tietyn määrän fluoria ja koska maaperässä sitä ei ole, täytyy se korvata muutoin. Keski-Euroopan maaperässä fluoria rupeaa jo löytymään ja siellä sitä on sen vuoksi vesijohtovedessäkin, sen takia myös lisäfluorin käyttösuositukset vaihtelevat alueittain.

Vierailija
24/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 14:40"]Mä sain ja aina niitä tosi pahan makusia banaaneja (kaikki lapsethan tykkää banaanista) ja vielä ison purkin. En syöny. Tuli oksettava olo kun muisteleekin nyt. Yök
[/quote]

Hyh, muistan itsekin sen etovan maun! :c silti vaan nappasin tabletin aamuin illoin suuhun hampaiden harjauksen jälkeen. Ennemmin olisin imeskellyt vaikka mintun makuista tablettia.

Vierailija
25/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja syön niitä vieläkin.  Mulla on todella huonot hampaat, vaikka hoidan niitä niin reikiä tulee todella helposti, ja hammaslääkäri suositteli syömään fluoritabletteja joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi