Suosikkipaikkasi Helsingissä 70 luvulla
Kommentit (48)
Olen syntynyt vuonna 1971 ja muutin Helsinkiin vasta 1980-luvulla, joten vastaan: Korkeasaaari.
Ei sellaista ole vielä 2020-luvullakaan. Piskuinen kivi- ja betoni lähiö paskaisen ja hapettoman venäjän viemärin rannalla.948
Mä muistan elävästi kun joskus 70-luvulla mentiin juhannuksena Mustikkamaalle juhlimaan ja siellä soitti Hurriganes.
Mulla ei ollut varaa ostaa makeita MicMacin farkkuja, mutta olin sieltä kaupasta saanut sellaisen MicMacin logolla varustetun enkelitarran. Mulla oli äidin kaapista vohkittu tyylikäs iltalaukku, johon oli kiinnittänyt tuon tarran ja kaikki ihailivat tuolla keikalla mun melko rockhenkistä laukkua, luulivat nääs että se on oikeasti MicMacista ostettu. Lisäksi vaikka mun likkakaveri oli mua nätimpi, niin yks poika ihastui muhun keikalla ja seurasi mua koko illan.
Täytin 18-v vuonna 1978, joten eipä ennen sitä päässyt stadissa iltaisin minnekään. Ei ollut paljon kahviloita, ja nekin usein menivät kiinni kello 18.00. Useimmiten päädyttiin siksi "Rollsiin" eli hampurilaisbaari Carollsiin, joka oli silloin muistaakseni siinä kujalla joka mene Stokkalle. Syötiin yleensä kaverin kanssa puoliksi ranskalaiset perunat. Joo, ei oltu varakkaista perheistä.
Kun täytti 18-vuotta pääsi vihdoin Tavastialle! Lisäksi mun paras kaveri oli jo 19-vuotias ja sen ikäisenä pääsi Kurvissa sellaiseen paikkaan kuin "33" eli oli siinä Hämeentie 33:ssa eli silloisessa Kansatalossa. Kaverin kyljessä mäkin pääsin sinne sisään vaikka olin vuotta nuorempi. Ei silloin lopulta ollut niin tarkkaa...
Wanha, Il Treno, Omenapuu, Kaivopiha, Kosmos, Salve, Viisi pataa, Kolme Kaisaa, Kolme Liisaa - kaikkien lähellä asuin itse / kaveri asui lähellä ja tuli käytyä usein. Myös Alibi, Kultainen Orava, Sillankorva - huh, näitä on hurja määrä. Kuparipannu.... Kuja-Katti. XXD
Muistaako joku Varrasta?
Oli pihviravintola Mannerheimintiellä. Käytiin lapsuuden perheen kanssa siellä pari kertaa kuussa 70-luvulla.
Sellainen parempi paikka.
Vierailija kirjoitti:
Täytin 18-v vuonna 1978, joten eipä ennen sitä päässyt stadissa iltaisin minnekään. Ei ollut paljon kahviloita, ja nekin usein menivät kiinni kello 18.00. Useimmiten päädyttiin siksi "Rollsiin" eli hampurilaisbaari Carollsiin, joka oli silloin muistaakseni siinä kujalla joka mene Stokkalle. Syötiin yleensä kaverin kanssa puoliksi ranskalaiset perunat. Joo, ei oltu varakkaista perheistä.
Kun täytti 18-vuotta pääsi vihdoin Tavastialle! Lisäksi mun paras kaveri oli jo 19-vuotias ja sen ikäisenä pääsi Kurvissa sellaiseen paikkaan kuin "33" eli oli siinä Hämeentie 33:ssa eli silloisessa Kansatalossa. Kaverin kyljessä mäkin pääsin sinne sisään vaikka olin vuotta nuorempi. Ei silloin lopulta ollut niin tarkkaa...
Olen samaa ikäluokkaa, ja muistan että moniin paikkoihin oli k-20, mutta Tavastian lisäksi ainakin Bottaan ja KY:lle pääsi jos oli ylioppilas vaikka oli vasta 18-19 v. Haralds'iin pääsi kanssa 18 v ja Täffälle (Otaniemsessä)
Muutenhan kun ei ollut rahaa nin paljon niin Stadissa käydessä tuli korkeintaan kahvit joutua jossain keskustan kuppilassa tai jäätelö tai munkki + kahvi tai kaakao Carrolssissa. Hampurilaisista en edes tykännyt! Joskus tuli käytyä pizzalla jossain, en muista.
Jos oli tilipäivä ja rahaa enemmän niin tuli yritettyä after work-kaljalle tyyliin rautatieaseman yläkerran ravintolaan. Joskus poke päästi sisään joskus ei.
Oli tapana käydä Vanhan Kellarissa.
Paasi ja se bernhardilais ravintola IL treno ja Suomenlinna ja joku irkku bub . Seurasaari.
Pääsin käymään Helsingissä 9-vuotiaana, ja oi onnea, kun päästiin Lintsille. Ei ollut varaa yleislippuun ja piti tarkkaan miettiä, mihin neljään kohteeseen menisi. Matkaa tehtiin 2 päivää sinne, 2 päivää takaisin, ja mielestäni kannatti :)))
Il Treno