Kaataako kakku maailman?
Olen tämän päivän dilemman äärellä. 2 tuntia aikaa selkiyttää ajatukseni synttärikakun suhteen. Siis syödäkö sitä vai ei.
Olen ollut viikon nyt ruokavaliolla jonka hoikentava ja makeannälkää tappava ei perustu kaloreiden laskemiseen ja ruoka-aineisiin jotka ovat hitaasti sulavia ja elimistölle lisäduunia antavia. Kakut ei ruokavalioon kuulu luonnollisestikaan, mutta tiettyjä hedelmiä saa syödä kuten sitrukset, melonit, viinirypäleet yms. Tämä tehovaihe kestää 14pv ja olen nyt siis 8pv kohdalla. Rasvaa on luvattu sulavan 3-6kg. Mun lähtökohta ruokavaliolle ei ollut tällä kertaa laihtuminen vaikka ylimäärästä on bout. 8kg vaan halusin tappaa kauhean nopeiden hiilarien ahminnantarpeen.
Olen tosiaan syönyt terveellisesti ja tasaisesti koko viikon ja antanut ihan itselleni luvan syödä nyt tulevilla synttäreillä kaikkea mutta kohtuudella. Pienesti kuitenkin kyseenalaistan itseni ja kysyn: kannattaako se? Onko merkityksellistä saada se kakkupala nyt vai sitten vaikka ensiviikolla kun kuitenkin on aikuinen ihminen, voin rahoillani ostaa mitä milloin vain. Tähän kuitenkin kiteytyy se fakta, että kotona se koko kakku olisi syötävä yksin.
Ja kun olen ottanut kakkupalan, mitä jos tulee morkkis? On aika onnetonta, että näin mitätön ja pieni asia saa näin suhteettoman isot ajatuskerrostumat liikkeelle. Voin hyvin kuvitella että tämä keskustelu käydään myös entisen alkoholistin ja pullon välillä.
Mitä te tekisitte ja ajattelisitte tilanteessani? Oletuksena nyt että ymmärrätte lohtusyömisen aiheuttaman tunnekirjon yms... Toisaalta kakkupala ei kenenkään maailmaa kaada, mutta onko se itsensä pettämistä?
Kommentit (8)
"Olen ollut viikon nyt ruokavaliolla jonka hoikentava ja makeannälkää tappava ei perustu kaloreiden laskemiseen ja ruoka-aineisiin jotka ovat hitaasti sulavia ja elimistölle lisäduunia antavia."
Tämä outo lause piti siis olla: Olen ollut nyt ruokavaliolla, jonka hoikentava ja makeannälkää tappava vaikutus ei perustu kalorien laskemiseen, vaan ruoka-aineisiin, jotka ovat hitaasti sulavia ja elimistölle lisäduunia antavia".
Kakku vie näköjään ajatukset muualle :)
Numppa 3. Oliko sulla joku tietty juttu mielessä?
No eihän siinä ole mitään järkeä pilata sitä 8 päivän aikana pidettyä kuuria, jos sen pitäisi jatkua vielä muutama päivä. En usko että se kakku maistuisi niin hyvältä että se korvaisi sen että joudut aloittamaan kuurisi alusta.
Olipa erikoinen otsikko. Tulin vaan lukemaan, että mistä on kyse.
Ei kannata syödä kakkua. Vie vaan kuuri kunnialla loppuun, kun olet aloittanut. Jos syöt kakkua, kadut katkerasti jälkeenpäi ja soiaat itseäsi, vaikka kakku olisi kuinka hyvää tahansa.
Mä söisin ja nauttiakin osaisin. Mutta vain jos on täydellinen kakku.