Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aknen luonnollinen hoito

Vierailija
05.09.2014 |

mikä olisi luontainen hoito akneen? roa kuuri hirvittää :( 

vinkkejä tulemaan, otan niitä vastaan myös hyvistä putsareista ja kosteutusvoiteista.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että kun kerroin omat keinoni joilla selätin perkeleelliseksi äityneen aknen, tuli alapeukkuja :D Kiinnostaisi kyllä tietää mikä asia ihan erityisesti sai alapeukuttamaan.

2

Vierailija
2/58 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 10:20"]

Jännä, että kun kerroin omat keinoni joilla selätin perkeleelliseksi äityneen aknen, tuli alapeukkuja :D Kiinnostaisi kyllä tietää mikä asia ihan erityisesti sai alapeukuttamaan.

2

[/quote]

Se on se juttu kun ihmiset joilla naama täynnä finnejä kirjoittaa suu vaahdossa hampurilaisen majoneesit suupielessä terveellistä ruokavalioa vastaan. Se on itsehillinnän puute, kun siihen ei ole selkärankaa niin sitä ei haluta uskoa vaan odotetaan käsi ojossa valmista pilleriä jolla ongelma häipyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä ikäinen olet? Jos kuitenkin sitä roaccutania harkitset, syö se kuuri mahdollisimman nuorena. Se kuivattaa ihoa ja kun itse viivyttelin asian kanssa yli kolmekymppiseksi, niin se kuivattaminen taisi edistää ryppyjen ilmaantumista kasvoille. Vielä toinen kuuri pitäisi syödä etteivät finnit palaisi, lääkärin mielestä. Itse nyt sitten pohdin, kumpi on vaikeampaa sietää, ennenaikaisesti rypistynyt iho vai vähän vähemmän ryppyjä ja finnit siihen päälle.. :(

Kyllä se kuulemma monilla auttaa se kuuri, ihan pysyvästi.

Vierailija
4/58 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 10:29"] [quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 10:20"]

2

[/quote] Se on se juttu kun ihmiset joilla naama täynnä finnejä kirjoittaa suu vaahdossa hampurilaisen majoneesit suupielessä terveellistä ruokavalioa vastaan. Se on itsehillinnän puute, kun siihen ei ole selkärankaa niin sitä ei haluta uskoa vaan odotetaan käsi ojossa valmista pilleriä jolla ongelma häipyisi. [/quote]

Minullapa on ollut lapsesta asti terveellinen ruokavalio, ja silti kärsin erittäin pahasta aknesta. Arvatkaa vituttaako, kun teidän kaltaisenne ihmiset vain ihoani vilkaisemalla päättelevät minun syövän hampurilaisia ja muuta roskaa? Eikä auta ruokailutottumuksien muutokset millään tavalla. Puolen vuoden jaksoissa olen kokeillut erilaisia muutoksia tehdä (kaikki siis terveellisiä, kysymys enemmän ruoka-aineiden keskinäisistä suhteista ja joidenkin pois jättämisestä vaikka ovatkin sinänsä terveellisiä).

Ainoa, joka ärsyttää ehkä vielä enemmän, on ihmiset jotka alkavat neuvomaan hygienia-asioissa. Ei kuulemma saa näplätä niitä finnejä ja pitää pestä säännöllisesti kasvot.. Jooh, enpä olekaan ikinä kuullut saati kokeillut!

t. 34 v. finninaama

Vierailija
5/58 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Acne ei johdu ruokavaliosta, eikä sillä parane. Syö lääkkeet niin et saa pysyviä arpia. Ihotautilääkäriin!

Vierailija
6/58 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 23:47"]

Itsellä ei toiminut ruokavalion muutokset, eikä siinä oikeastaan koskaan vikaa ollutkaan. Kävin ihotautilääkärillä ja sain Tetralysalia. Se auttoi aika paljon ja myöhemmin aloin syömään e-pillereitä ja vola! Nyt iho on kuin vauvan peppu :D Että jos olet kokeillut jo ihan kaikkea eikä auta niin ihotautilääkärille!

[/quote]

joo ja kun lopetat ne pillerit...

tadaa, akne! entistä pahempana!

t. kokeiltu

[/quote]

Miksiköhän aknenhoidossa varsinkin naisten kohdalla ollaan edelleen iloisesti jollain keskiajalla? Ruokavaliot, hyginenia ja oikeat puhdistustuotteet... Mutta kun useinmiten akne liittyy ihmisen yksilölliseen hormoonitilanteeseen. Usein lääkärit ja ihotautilääkärit ovat täysin "hampaattomia" aknen hoidossa tyyliin "kaikki vaikuttaa kaikkeen ja kokeillaampas nyt hakuammunnalla, mikä tehoaisi tähän potilaaseen."

Itse sain avun kahden roakuurin avulla, mutta sitä ennen olin noin kaksi vuotta antibiottikierteessä, jossa ärhäkkä tulehdus ihossa parani aina kuurin aikana, mutta räjähti heti käsiin kuurin loputtua. Roaccutan on todellinen myrkky, mutta niin oli äkäinen myös se sairaus ihossa. Mitkään ruokavalioasiat eivät sellaista sairautta paranna.

Vierailija
7/58 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä ruokavaliomuutoksia turhaan tehneistä on ollut muutaman kuukauden gluteenittomalla ruokavaliolla?

Pahaksi mennyt tilanne täytyy tietysti lääkitä pois, mutta lääkkeen lopettamisen jälkeen vaiva monesti uusii, ellei syytä poisteta. Syy voi olla ruuassa tai kosmetiikassa tai niiden yhdistelmässä. 

Vierailija
8/58 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Itse olen kärsinyt keskivaikeasta aknesta ja kokeillut kaikki muut lääkkeelliset vaihtoehdot paitsi Roaa. 
Kaikista paras vaihtoehto noista on Diane Nova e-pillerit jotka hyvin monesti auttaa 4kk päästä siitä kun kun alat niitä syömään. Ei kuitenkaan ole loppupeleissä sekoittaa ennestään sekaisin olevaa hormonitoimintaa ja jättää hoitamatta ongelman todellista syytä. 

Tässä kyllä on täysin tosi se että kun pillerit lopetat, ongelma palaa pikkuhiljaa. Itse "hoidin" aknen aluksi näin mutta ongelma palasi monin kerroin kun jätin pillerit ja tulin raskaaksi. Tuossa tilanteessa ei sitten olekaan enää mitään huvittavaa kun raskaana ollessa et voi mitään lääkkeitä / paikallissalvoja kokeilla ja hormoonit sekoittavat pakkaa muutenkin. Yöh kun muistelenkin tuota aikaa kun kasvot olivat kertakaikkiaan niin kipeät ettei päätä kärsi tyynyllä kääntää. 

Yksi olennainen seikka jota kannattaa ajatella aknen kanssa on se että se ei ole ihosi luonnollinen tila eikä sen kuulu olla sellainen. Se oireilee ja kertoo siitä että kaikki ei ole nyt kunnossa. 

Kun lääkäriltä kysyt mistä akne johtuu, se vastaa hormooneista. Yksiselitteistä, mutta kukaan ei selitä sitä mikä elimistössäsi pistää hormonitoiminnan sekaisin? Siihenkin löytyy syy. 

Luonnonlääketieteellisellä puolella lääkärit ovat jo päässeet hyvästi selville siitä että tulehtunut/ epätasapainossa oleva suolentoiminta laittaa hormonitoiminnan sekaisin ja moni aknesta kärsivä huomaakin kärsivän samaan aikan jonki sortin ruoansulatus ongelmista tai vatsavaivoista. 

Olennaisinta on aknen hoidossa se että hoidat alkuperäräistä syytä etkä niinkään läträä kosmetiikalla ja puhdistusaineilla itse kasvoja koska ongelma ei lähde sieltä vaan suolistosta. 

Tuossa aiemmin oli ihan hyviä juttuja ja laitankin sinulle ranskalaisilla viivolla olennaisimmat asiat: 

- Viljat, siellä missä on viljat on myös ongelmia. Joillakin akne saattaa johtua pelkästään viljoista mutta yleisemmin kyse on hiilihydraateista. Itsellä esimerkiksi niin kauan kun pidin täysin vähähiilihydraattista linjaa, ei finnejä tullut yhtään. Sokeri, viljat, peruna, riisi, ja maissi pois. Hedelmiä saa syödä ihan hyvällä omalla tunnolla. Myöhemmin voit näihin palata, kyse ei ole loppuelämän ruokavalion muutoksesta vaan saada elimistösi ja suolistosi tasapainoon. 

Itselläni esimerkiksi viljat oli saanut suolen tulehtumaan ja suolinukan kulumaan niin että en saanut ruuasta enää niin hyvin ravintoaineita. Nämä kaikki todettiin tähystyksessä vaikka mitään varteenotettavaa keskustelua koululääketieteen lääkäreiden kanssa asioiden yhteydestä en saanutkaan. Todettin myös refluksitauti joka sekin johtui viljoista. Ja tämä kaikki alkoi jo varhaisessa vaiheessa näkyä aknena naamassa. 

- Maidot. Sanotaan että maidot voi sekoittaa joillakin hormonitoimintaa ja olla aknen takana. Itselläni maitotuotteet käyvät hyvin mutta tämä on syytä myös rajata pois. 

- Ravintoaineet ja vitamiinit. Monesti aknea sairastavat kärsivät joistan ravintoaineiden puutostiloista. Seuraavia kannattaa käydä ostamassa ja alkaa syömään: 
Monivitamiini, sinkki, D-vitamiini, MAITOHAPPOBAKTEERIT, omega kalanmaksaöljy. 

- Terveellinen ruokavalio. Paljon kasviksia, paljon salaattia, hyvät öljyt (kylmäpuristettu oliiviöljy), merisuola (ei raffinoitu teollinen suola), marjat, pähkinät, siemenet. Olisi oikeasti hyvä ottaa tavaksi syödä se suositeltu 2 dl marjoja päivässä. Pirtelöt on hyvä tapa saada piilotettua kaikkea olennaista. 

- Kasvojen hoito! Tämä on kaikista hauskin juttu tässä aknen hoidossa kun ongelman ydin ei todellisuudessa ole siinä ihossa. Meille myydään todella kalliita aknen hoito sarjoja joilla ei ole mitään merkitystä aknen hoidon kanssa. Tärkeintä on ettet kuivaa sitä ihoasi vahvoilla puhdistusaineilla vaan saat oman luonnollisen ihon rasvatasapainon takaisin. 

Puhdistukseen riittää 1-2 pesua päivässä ja pelkkä vesi mikäli sinulla ei ole meikkiä. Äläkä kuivaa kasvoja niin että hankaat sitä kovasti karheaan pyyhkeeseen. Vesipesu ja taputtelet pyyhdellä, lisään hieman kosteisiin kasvoihin kosteutukseksi luontaintuotekaupan jojobaöljyn ja se on hyvä. Jos meikkiä niin mahdollisimman mieto saippua. Itse käytän vauvojen saippuaa. 

Jos ihosi on tottunut koviin aineisiin, voi se puskea seuraavat 2 viikkoa rasvaa mutta tämä tasoittuu kun jatkat vain tätä. 

Kirjoitin kiireellä ja huonosti. Voin illemmalla käydä laittamassa sinulle hyviä linkkejä ja vinkkejä jos asia enemmän kiinnostaa. 

Vierailija
9/58 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 10:29"] [quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 10:20"]

2

[/quote] Se on se juttu kun ihmiset joilla naama täynnä finnejä kirjoittaa suu vaahdossa hampurilaisen majoneesit suupielessä terveellistä ruokavalioa vastaan. Se on itsehillinnän puute, kun siihen ei ole selkärankaa niin sitä ei haluta uskoa vaan odotetaan käsi ojossa valmista pilleriä jolla ongelma häipyisi. [/quote]

Minullapa on ollut lapsesta asti terveellinen ruokavalio, ja silti kärsin erittäin pahasta aknesta. Arvatkaa vituttaako, kun teidän kaltaisenne ihmiset vain ihoani vilkaisemalla päättelevät minun syövän hampurilaisia ja muuta roskaa? Eikä auta ruokailutottumuksien muutokset millään tavalla. Puolen vuoden jaksoissa olen kokeillut erilaisia muutoksia tehdä (kaikki siis terveellisiä, kysymys enemmän ruoka-aineiden keskinäisistä suhteista ja joidenkin pois jättämisestä vaikka ovatkin sinänsä terveellisiä).

Ainoa, joka ärsyttää ehkä vielä enemmän, on ihmiset jotka alkavat neuvomaan hygienia-asioissa. Ei kuulemma saa näplätä niitä finnejä ja pitää pestä säännöllisesti kasvot.. Jooh, enpä olekaan ikinä kuullut saati kokeillut!

t. 34 v. finninaama

[/quote]

Mikä on se terveellinen ruokavalio? Tässä on kaikilla niin eriävät käsitykset. Toisilla se on paljon kuitua ja aamupuuro toisille taysin vhh- ruokavalio. 

Olen itsekin aknea sairastanut ja täysin tietoinen tuosta kun ihmiset neuvovat hygienia asioissa vaikka on äärimmäisen harvat tapaukset ellei jopa olemattomat joilla akne johtuisi hygienia asioista. Kaupallinen myyntivaltti. 

Silti olen täysin vakuuttunut että valta osa saa aknensa hoidettua kun osaa keskittyä oikeisiin asioihin. 

Vierailija
10/58 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsyyllinen omaan akneeni oli ehkäisypillereiden lopetus. Roa kuurien jälkeen oma ihotyyppini (rasvoittuva, helposti kiiltelevä) muuttui kuivaksi moneksi vuodeksi. Roa kuurit sain 27-vuotiaana ja nyt nelikymppisenä iho on edelleen terve. Ehkäisypillereiden vaikutuksia ei tunneta tarpeeksi, nimenomaan tältä kantilta. Mitä tapahtuu ihmisen hormoonitasapainossa, kun lopetat valmisteiden käytön? Ehkäisypillereitä jopa käytetään aknen hoitoon, mutta monella on sama kokemus: Kun lopetat pillerit, iho räjähtää käsiin.  #23

Vierailija
11/58 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 23:57"]

Aloe Vera geelijuoma, pitkä kuuri.

[/quote]

Itse myyn Aloe Vera geelijuomaa ja todella hyvä juoma kaikinpuolin. Mutta aknessa ongelma on laajempi ja sille on jokin syy mikä laittaa vatsan/suoliston toiminnan sekaisin. Se syy tulisi selvittää / hoitaa / poistaa, ja tämä Aloe Vera juoma ei yksin sitä tee, kuten ei muutkaan ravintolisät. 

Hyvä tuote ruokavalion ohessa mutta yksin tällä et tee paljonkaan aknen hoidossa. 

Kokeiltu on. 

T. Pitkän kirjoituksen kirjoittanut, monesko se nyt olikaan. 

Vierailija
12/58 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinmaito!! Sillä kun hierot kasvot kahdesti päivässä (ei tarvitse pestä pois), niin pysyy kaikki aknet poissa :) saattaa kuulostaa iljettävältä, mutta se on yksi maailman terveellisimpiä ja monikäyttöisimpiä aineita. Antibakteerinen ja täynnä vitamiineja.
P.S. Sopii erityisesti vauvan aknen hoitoon. Itse laitan vanulapulle ja pyyhin vauvan kasvot ja omat (erillisillä tietty). Ensimmäisen käyttökerran jälkeen vauvan akne poissa! Tietty pitää muistaa kasvojenpesut sun muut.

Ei taida sit olla mitenkään hyödyllinen neuvo jos maitoo ei oo saatavilla... Itsellä on ollut antibioottikuureja sun muuta ja käyttänyt Proactivia ja muita kalliita menetelmiä, jotka ei auttaneet (ehkä laiskuuden takia). Kosmetologi sanoi, että täytty juoda paljon vettä :)

Vierailija
13/58 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 11:18"]

Äidinmaito!! Sillä kun hierot kasvot kahdesti päivässä (ei tarvitse pestä pois), niin pysyy kaikki aknet poissa :) saattaa kuulostaa iljettävältä, mutta se on yksi maailman terveellisimpiä ja monikäyttöisimpiä aineita. Antibakteerinen ja täynnä vitamiineja. P.S. Sopii erityisesti vauvan aknen hoitoon. Itse laitan vanulapulle ja pyyhin vauvan kasvot ja omat (erillisillä tietty). Ensimmäisen käyttökerran jälkeen vauvan akne poissa! Tietty pitää muistaa kasvojenpesut sun muut. Ei taida sit olla mitenkään hyödyllinen neuvo jos maitoo ei oo saatavilla... Itsellä on ollut antibioottikuureja sun muuta ja käyttänyt Proactivia ja muita kalliita menetelmiä, jotka ei auttaneet (ehkä laiskuuden takia). Kosmetologi sanoi, että täytty juoda paljon vettä :)

[/quote]

Vauvan akne? Onko sellaistakin?

Vierailija
14/58 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 10:39"]

Acne ei johdu ruokavaliosta, eikä sillä parane. Syö lääkkeet niin et saa pysyviä arpia. Ihotautilääkäriin!

[/quote]

Aknea sairastanut ja sen ruokavaliolla hoitanut kysyy mikä on se lääke joka akneen auttaa? 

Hoidin aknea ensin ihotautilääkärillä joka ensin syötti minulle 4kk tetralysal - nimistä antibioottia ja sai akneni niin rajuksi että tuon 4kk aikana sain pahimmat arpeni. Lisäksi oli Skinoren reseptisalvaa joka potkki kasvoja helvetisti eikä auttanut itse finneihin. 

Seuraavaksi sain pillerit joka piti minulla 3kk sellaista pahoinvointia että makasin ja nukuin vain mutta en uskaltanut lopettaa niitä kun kasvojen tilanne oli niin paha. 7kk ihotautilääkärin ohjeiden mukaan hoitaneena kasvoni oli niin pahat etten kehdannut viedä roskapussia ulos. Sain niin pahat arvet että edelleenkin mietin menisinkö laaserhoitoon. 

Vasta tuon jälkeen etsin netistä tietoa ruokavaliosta ja ja hoidin aknen 3 kuukaudessa. Arvaa harmittaako etten ensin kokeillut ruokavalioa vaan luotin ihotautilääkäriin joka todellisuudessa ei tiedä aknesta yhtään mitään!?  Eikä ole kiinnostunutkaan. 

Jos lääkäri olisi kiinnostunut aknen hoitosta, se ottaisi potilaalta yksilölliset kokeet ja katsoisi olisiko esimerkiksi jonku ravintoaineen imeytymisessä ongelmia? Tai suoliston kunnon tähystyksessä? Olisiko siellä ongelmia? Tai ylipäänsä mitä vain. Mutta sinulta ei oteta mitään testejä, kirjoitetaan vain resepti ja otetaan seuraava potilas sisään. 

Vierailija
15/58 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on niin aivopesty, etteivät ymmärrä sokerin oleva myrkkyä. Jos sokeri "keksittäisiin" vasta nyt, niin se ei pääsisi markkinoille. Mutta tämäkin saa alapeukkuja siksi, että ihmiset eivät halua tehdä muutosta.

Vierailija
16/58 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi akne aikoinaan e-pillerien lopettamisen jälkeen. Monta vuotta sen kanssa kamppailin, antibiooteista ei ollut mainittavaa apua. Vuosi sitten hankin Diane Nova -reseptin aknen hoitoon, ja söin pillereitä vähän yli puoli vuotta. Aluksi ongelma paheni aivan järkyttäväksi ja naama näytti ihan hirveältä.

Aloin syödä sinkkiä reilulla annostuksella ja käyttää salisyylihappoliuosta (2%) kasvojen pesun jälkeen. Vaihdoin meikkivoiteen mineraalimeikkipuuteriin ja olin älyttömän tarkka, ettei kasvovoiteessa/kasvovedessä ollut mineraaliöljyjä tai muita komedogeenisiä aineita. Kasvot pesen Erisanin puhdistusgeelillä. Iho alkoi parantua, varmaan suurimmaksi osaksi e-pillerien vuoksi. Jouduin kuitenkin lopettamaan ne muista syistä juuri kun iho alkoi olla paremmassa kunnossa. Pelkäsin, että ongelmat puhkeavat taas, mutta pärstä onkin pysynyt ihan hyvänä! Kosteusvoiteena käytän Sebamedin epäpuhtaalle iholle suunniteltua voidetta ja jojoba-öljyä. Tuo salisyylihappoliuos on ihan ehdoton, enkä enää ikinä käytä muuta pohjameikkiä kuin mineraalimeikkipuuteria. Sellaisia pieniä valkopäitä on edelleen jonkin verran, mutta ei kovin häiritsevästi. :)

Vierailija
17/58 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meneillään Isotretinoin Actavis kuuri. Hyvin toimii, suosittelen aknesta kärsiville.

Vierailija
18/58 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi kovasti kun aloitin herkkulakon. Turhat höttöhiilarit ja kova rasva väheni, iho alkoi taas voida paremmin. Herkkulakolla tai ainakin vähentämisellä positiivisia vaikutuksia myös muihinkin osa-alueisiin :)

Niin ja jos urheilet niin putsaa meikki ennen treeniä. Se on omiaan aiheuttamaan epäpuhtauksia lisää. Nykyään meikkaan enää kisoihin, turhamaista i know :D

Vierailija
19/58 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsan olen kuullut auttavan. Minua itseasiassa juurikin nyt pissattaa. Taidan kokeilla! Eilinen kaljoittelu ei houkuttanut käyttämään aamupissaa :D

Vierailija
20/58 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 15:38"]

Virtsan olen kuullut auttavan. Minua itseasiassa juurikin nyt pissattaa. Taidan kokeilla! Eilinen kaljoittelu ei houkuttanut käyttämään aamupissaa :D

[/quote]

Kokeiltu! Laittoipa luonto vastaan hieroa virtsaa naamaansa :DD Ja se tunne kun naama haisee pissalle :DD Itsekseni hihittelen täällä omalle hupsuudelleni :) Pyyhin pisst pois (en pessyt). Tietämätön mies saa kotiin tullessaan haistaa naamaani ja sanoa haiseeko mikään.

Iho muuten oikeastikin tuntuu aika pehmeältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi