Minkälaiset mitat on sinulla, joka käytät vaatekokoa xs?
Kommentit (59)
152 cm ja 48 kg. Jos paino nousisi vielä pari kiloa, niin edessä olisi kyllä siirtymä s:ään.
En tarkemmista mitoista tiedä, mutta pituus 162cm. Painoa 50-55 välillä, en seuraa kun on hyvin pitkä syömishäiriötausta, laukaisee helposti ahdistuksen.
Kait ne mitat ok on kun vaatteisiini mahdun.
Mun aikuisen tytön vaatekoko on XS. Hän on 162 cm pitkä ja painaa alle 50 kg, ei ole sanonut tarkkaa painoa, mutta nelosella kuulemma alkaa. Hän on hyvin sirorakenteinen
Vierailija kirjoitti:
En tarkemmista mitoista tiedä, mutta pituus 162cm. Painoa 50-55 välillä, en seuraa kun on hyvin pitkä syömishäiriötausta, laukaisee helposti ahdistuksen.
Kait ne mitat ok on kun vaatteisiini mahdun.
Mahdut.
En ymmärrä mitä näillä aloituksella haetaan? Kerro ap.?
Kokotaulukot riippuvat vaatemallista, jotakin halppisvaatetta valmistetaan esim. 5 eri kokoa, joka mahtuu eri pituiselle ja vartalomuodolle ja taas kalliimassa ja laadukkaissa vaatteissa saatetaan valmistaa kymmentä eri kokoa. Kaavoituksessa suurin merkitys on pituus, ei niinkään leveys.
Jonkun halppisvaatteissa xs sopii mitoiltaan alle 160 cm naiselle ja suurimmalle osalle suomalaisia/pohjoismaalaisille naisille se on aivan liian pieni, kun naisten keskpituus on 167-169 senttiä eli vaatteissa hihat jää liian lyhyeksi ja housuiisa lahkeet puolisääreen.
162 cm, 53kg. Yläosa xs ja housut jostain syystä poikkeuksetta S. Mekot xs.
Pituutta 162 cm, painoa yleensä 48-49 kg, mitat 82/62/90.
En käytä XS-koon alushousuja tai bikinialaosia, mutta tuumakoossa paras istuvuus on koossa 24 tai 25. Yläosissa ja mekoissa koko XS tai 34 on yleensä parempi istuvuudeltaan kuin S ja 36.
Riippuu vaatevalmistajasta. Yhden XS on löysä kun toisen M on makkarankuori.
166 cm, 58 kg
Ry 89, vy 63, ly 91
Osa vaatteista on kokoa XS, mutta on mulla myös S, M ja L kokoisia vaatteita :) Riippuu ihan hirveästi valmistajan mitoituksesta ja vaatteen mallista.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä näillä aloituksella haetaan? Kerro ap.?
Kokotaulukot riippuvat vaatemallista, jotakin halppisvaatetta valmistetaan esim. 5 eri kokoa, joka mahtuu eri pituiselle ja vartalomuodolle ja taas kalliimassa ja laadukkaissa vaatteissa saatetaan valmistaa kymmentä eri kokoa. Kaavoituksessa suurin merkitys on pituus, ei niinkään leveys.
Jonkun halppisvaatteissa xs sopii mitoiltaan alle 160 cm naiselle ja suurimmalle osalle suomalaisia/pohjoismaalaisille naisille se on aivan liian pieni, kun naisten keskpituus on 167-169 senttiä eli vaatteissa hihat jää liian lyhyeksi ja housuiisa lahkeet puolisääreen.
Tässä on varmasti ajateltu hahmottaa minkä pituisia ja painoisia ovat xs kokoa käyttävät. Olet muuten oikeassa kyllä, en ole itsekään isokokoinen mutta s-m kokoisia pääsääntöisesti ostan mutta joskua se L:kin on pieni ja yleensä sopimaton kaikin puolin. Olen itse tehnyt analyysin kuitenkin siitä että kokoni on s-m ja se pitää paikkansa yleisesti, näin uskon vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida palstalla sellaisia olla :D
Ei taida olla, ei, sillä Suomessa ja yleensä pohjoismaissa naisten keskipituus on 167-169 cm ja eikä ole lainkaan harvinaista naisen pituus yli 180cm.
Ja suurin osa vaatteita kaavoitetaan ja valmistetaan Aasiassa, jossa naiset 160cm, jopa alle. Ja kokoa enemmän vaikuttaa vaatteen käyttötarkoitus ja malli. Ja kokojen erot ovat 0.5-2cm.
Mitatkin ovat hyvä mittari mutta ruumiinrakennekin määrittelee paljon kokonaisuutta.
170 cm/50 kg, 88/64/88, koko xs
N27
162cm/125kg. Pukeminen vähän hikistä hommaa mutta lopputulos palkitsee. Paljon saan miehiltä pitkiä katseita.
168 cm ja 55 kg. Joidenkin valmistajien vaatteet pitää ottaa koossa xs.
Riippuu mittataulukosta, valmistajasta ja mallista.
Laadukkaista ja hintavista vaatteista käytän xs ja s ja jossakin halppismaissa valmistettuja vaatteita saattaa koko olla koko xl.
Vierailija kirjoitti:
166 cm, 58 kg
Ry 89, vy 63, ly 91
Osa vaatteista on kokoa XS, mutta on mulla myös S, M ja L kokoisia vaatteita :) Riippuu ihan hirveästi valmistajan mitoituksesta ja vaatteen mallista.
Erikoista. Painan saman verran kuin sinä, mutta olen 10 cm pitempi, mitat 86-68-96 enkä todellakaan mahdu xs-kokoisiin vaatteisiin, s-kokokin usein liian pieni.
Ei taida palstalla sellaisia olla :D