Miten saada monesti yritetty liitto toimimaan?
Kolme eroa viiden vuoden sisällä, vieraita suhteita molemmilla. Yhteinen lapsi, joka haluaisi vanhempien olevan yhdessä. Rakkaus olemassa, mutta riittääkö se? Lapseni äidillä vanhempi poika, joka ei hyväksy mua enää, koska eron jälkeen äitinsä oli pitkään rikki, kuten olin itsekin. Olin vaan pois siitä ns. perhehelvetistä juuri silloin kun mua olisi tarvittu. Joku luulisi, et helppoa lähteä pois, päinvastoin... itselle se oli vaikeaa. Isä 74
Kommentit (8)
En lähtisi edes yrittämään yhteistä elämää, eihän se yksinkertaisesti näytä teiltä onnistuvan. Ja jos lapsi haluaa, että olette yhdessä, niin hän varmaan luulee sen olevan paras vaihtoehto kun pelkää eroa teistä jommasta kummasta. Nyt lähtisin työstämään asiaa siis lapsen kanssa, eli te molemmat kerrotte hänelle, että vaikka ette asu yhdessä niin olette hänen vanhempiaan aina ja ette lähde hänen elämästään minnekään. Luottamus lapseen kuntoon, varsinkin sinulla joka olet ilmeisesti hylännyt lähtiessäsi myös lapsen ainakin lapsen mielestä. Erossa olette onnellisempia varmasti ja voitte jatkaa suhdettanne kavereina, hyvinäkin sellaisina, mutta eri asunnoissa. Lapselle olisi liian ikävää nähdä tilanteen ja rähinän alkavan taas uudelleen ja voit uskoa, että hänen oma tulevaisuutensa voi olla aika sekaisin näistä vanhempien keskinäisistä huonosti hoidetuista riidoista ja eroista. Nyt vakautta teidän kaikkien elämään, perusturvallisuutta ilman ainaisia riitoja ja ajatelkaa ennenkuin teette ja sanotte kamalia. Olet jo 40 vuotias ja sinulta pitäisi voida odottaa tasaisempaa käytöstä. N40
Lapset haluavat aina vanhempien pysyvän yhdessä. Tässä on mukana toinenkin lapsi, joka ei halua teidän olevan yhdessä. Älkää käyttäkö enempää aikaa siihen, että saisitte suhteen, joka ei toimi, toimimaan. Keskittykää siihen, että saatte yhteistyön eronneina vanhempina toimimaan.
Miksi pitäisi? Välit pysyvät hyvinä kun pysytte erillään.
ap, taitaa olla jo nukkumassa, kun on kirjoittanut viestinsä lauantaiyönä klo 02.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 09:12"]
ap, taitaa olla jo nukkumassa, kun on kirjoittanut viestinsä lauantaiyönä klo 02.
[/quote]
Ehkä hän etsii ketjun akun herää.
Miten tilanteenne olisi nyt erilainen kuin aikaisemmilla kerroilla? Olette edellisten erojen jälkeen palanneet yhteen vääriin perustein kun eroon olette taas päätyneet. Suhteenne kesto on ylipäätään lyhyt mutta yksikin ero 5 vuoden suhteessa kertoo että suhde ei toimi. Kolme eroa ja yhteenpalaamista kertoo epävakaista aikuisista, jotka eivät ajattele lastensa parasta. Lapsiraukat ovat varmasti sekaisin kuin käkikello.
Erotkaa lopullisesti, älkää kiusatko lapsianne enää. Hyvin epätodennäköistä että suhde toimisi.
Huomasitko, kaikki neuvoivat samaa? Eli järki käteen nyt ja miettikää todellisuutta, älkää toiveunia. Huolehtikaa siitä, että osaatte olla aikuisia lapsille.
Ei siihen kai mitään oikoteitä ole, pitää vain puhua, puhua ja puhua. Olla avoin toiselle omista toiveistaan ja tavoitteistaan. Tosta ei oikein käy ilmi, että mitä ne teidän suurimmat ongelmat ovat niin paha lähteä tarkemmin antamaan vinkkejä.
Hirveen usein neuvotaan ottamaan irtiotto arjesta ja lähtemään vaikka lomalle kaksin, mutta mä suosittelisin teitä nimenomaan olemaan mukana toistenne arjessa, kehittämään yhteiset rutiinit ja löytämään se onni sieltä toisen läsnäolosta. Molempien pitää olla valmiita tekemään kompromisseja ja tulemaan toista puolitiessä vastaan.