Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teillä olisi tilillä 60 000€, mihin sen käyttäisitte?

Vierailija
19.08.2021 |

Niin, jos teidän tilillä olisi 60 000€ ylimääräistä rahaa, niin mitä sillä tekisitte? En tarkoita nyt mitään sijoittamista tms, vaikka se onkin järkevää vaan lähinnä kulutukseen meneviä haaveita, ideoita jne.

Kommentit (186)

Vierailija
61/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin tyttöystävän. Olen köyhä, niin en kelpaa. Ei naiset halua perhettä köyhän kanssa. Tuolla summalla sais tyttöystävän pariksi vuodeksi. :-)

Vierailija
62/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä mihinkään. Haluan rantamökin omalla rauhalla vakituiseen asumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos summan sijoittaisi osakkeisiin, vuotuinen keskituotto olisi noin 4% vuodessa eli 2400 euroa, mistä menee 30% veroa eli jää käytettäväksi 1680 euroa.

Itse käyttäisin koko summan nyt kun vielä olen terve ja toimintakykyinen.

Vierailija
64/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuon verran ja 2/3 on sijoituksissa.

Jos pakko olis tuhlata niin teettäisin piharemonttia.

Vierailija
65/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttaisin vuoden putkeen pilveä ja sen jälkeen kelaterapiaan itkemään pahaa mieltä. Ehkä joku pahoinpitely pohjiks.

600000e sillä jo tekis jotain.

Vierailija
66/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos summan sijoittaisi osakkeisiin, vuotuinen keskituotto olisi noin 4% vuodessa eli 2400 euroa, mistä menee 30% veroa eli jää käytettäväksi 1680 euroa.

ensinnäkin pörssin keskimääräinen vuosituotto inflaatiokorjattuna on 8%, Ei "noin 4%"

Vierailija
67/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te tylsimykset, jotka olette käyneet täällä vain ilmoittamassa, että "mulla on jo 60k sijoituksissa": no eiköhän meillä suurimmalla osalla ole. Oikeesti tää nykyinen sijoitusbuumi on mennyt liian pitkälle, jos ihmiset ei osaa enää edes mielikuvituksessaan nauttia elämästä NYT vaan kaikki pitää muka laittaa johonkin sittenkun-säästötilille :D Onhan se hyvä sijoittaakin maltillisesti, mutta mistä sen oikeasti tietää, vaikka kuolisi 40-vuotiaana ja sittenpä jää se firetys-tili käyttämättä. Yrittäkää nauttia elämästä NYT.

Jos nyt oletetaan että olisi täysin ylimääräistä rahaa, mikä nimenomaan pitäisi käyttää johonkin MUUHUN kuin siihen iänikuiseen säästämiseen ja sijoittamiseen, niin ehdottomasti lähtisin kiertämään maailma ja reissaamaan. Tuolla summalla kyllä kiertää maailmalla jo vuoden tauon pari. Vaihtoehto 2: hankkisin jonkun makeen retkiauton ja reissaisin sillä pari vuotta ympäriinsä.

Vierailija
68/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ensinnäkin pörssin keskimääräinen vuosituotto inflaatiokorjattuna on 8%, Ei "noin 4%"

Kurssinousu ei tarkoita tuottoa.

Vierailija
69/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi tuollainen summa kuluttaa niin lähtisin siitä liikkeelle, että ostaisin uuden auton. Tähän menisi noin 20te. Sen jälkeen maksaisin loppuvuoden lainanlyhennykset 5te. Varaisin riskillä matkan orlandoon disneyworldiin 3 viikoksi kaikkine kilkkeineen ja businessluokan lennot koko perheelle 10te. Riskillä koska korona, jos ei pääsekkään matkustamaan. Päivittäisin matkalaukut uusin Luiskalla 10te. Varaisin loppuvuodeksi itselleni ja puolisolle luksushieronnat joka toinen viikko 5te. Viimisellä kympillä käytäisiin michelin ravintolassa syömässä useamman kerran, ostaisin puutarhatarvikkeita ensivuoteen, talvivaatteet kaikille ja loput rahoista käyttäisin joululahjoihin ja herkkuihin.  

Vierailija
70/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin asuntolainan pois. Loppurahalla voisin olla huoletta kotona vähintään sinne asti, että lapset kolmevuotiaita, kenties olisin jopa niin kauan että lähtevät kouluun.

Vierailija
71/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te tylsimykset, jotka olette käyneet täällä vain ilmoittamassa, että "mulla on jo 60k sijoituksissa": no eiköhän meillä suurimmalla osalla ole. Oikeesti tää nykyinen sijoitusbuumi on mennyt liian pitkälle, jos ihmiset ei osaa enää edes mielikuvituksessaan nauttia elämästä NYT vaan kaikki pitää muka laittaa johonkin sittenkun-säästötilille :D Onhan se hyvä sijoittaakin maltillisesti, mutta mistä sen oikeasti tietää, vaikka kuolisi 40-vuotiaana ja sittenpä jää se firetys-tili käyttämättä. Yrittäkää nauttia elämästä NYT.

Jos nyt oletetaan että olisi täysin ylimääräistä rahaa, mikä nimenomaan pitäisi käyttää johonkin MUUHUN kuin siihen iänikuiseen säästämiseen ja sijoittamiseen, niin ehdottomasti lähtisin kiertämään maailma ja reissaamaan. Tuolla summalla kyllä kiertää maailmalla jo vuoden tauon pari. Vaihtoehto 2: hankkisin jonkun makeen retkiauton ja reissaisin sillä pari vuotta ympäriinsä.

ei todellakaan ole

"Vuonna 2019 pörssiosakkeiden mediaani osakkeita omistaville henkilöille oli noin 7 100 euroa"

Ja tuossa ovat mukana vain ne jotka ylipäätään omistavat osakkeita. Jos otetaan huomioon koko väestö niin mediaani vielä järkyttävän paljon pienempi.  Yli 20 000 € osakesalkun omistavia on noin 175 000 henkilöä Suomessa.

Vierailija
72/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vajaa 250te helposti realisoitavaa omaisuutta (rahaa ja rahastoja). En näe mitään syytä miksi rahaa pitäisi tuhlata mihinkään turhaan.

Vierailija
73/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin iloisesti yllättynyt. Varmaan tuhlaisin ja antaisin lapsille osan.

Vierailija
74/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihmisillä taas niin kova tarve kiillottaa sitä omaa sädekehää. Tapu tapu kun olette hyviä ja hienoja ihmisiä kun teillä on säästössä miljoona ja helposti rahaa tulee ovista ja ikkunoista! Tän aloituksen tarkoitus oli fantasioida mihin sen 60te kuluttaisi jos se pitäisi laittaa sileäksi NYT. Relatkaa ja leikkikää tai menkää pois kyttäämään sitä pörssisalkkuanne. 

Vierailija
75/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin auton, kun monissa työpaikkailmoituksissa omaa autoa vaaditaan. Aivan kypsä työttömyyteen. Loput sijoittaisin. Huvitti tuo, joka sanoi, että eläisi huolettomana tuolla rahalla monia vuosia ja matkustelisi. Huomaa, kuka ei ole oikeasti joutunut laskemaan, mitä asiat maksaa.

(Tuo raha 5 vuoden ajalle on vain tonni / kk. Sitten sitä ei enää ole.)

Vierailija
76/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Nyt on kertynyt 65.000€, enkä tee mitään. Sijoittajaintoilijat varmaan pitävät tyhmänä.

Minulla on 68000e. En myöskään tee mitään. Pankissa pitävät minua vitsinä.

Vierailija
77/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tori.fi/vi/87708114.htm

En ostas tota vaan 40 000e condo phuketista ja asuisin osin siellä ja kunnen niin vuokraisin 300e kk.bkiva ois olla aina rannalla ja kalastaa

Vierailija
78/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin tuon summan pikkuseteleiksi, täyttäisin lylpyammeen niillä ja ottaisin rahakylpyjä. Joku saisi tuda kahvia ja kermaleivoksia.

Vierailija
79/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te ihmiset, jotka kerrytätte rahaa ja pidätte tilillä tuhansia euroja sillä rahalla teette? Mukaan täältä ei mitään saa ja entä jos kuolette huomenna?

Jos itsellä olisi mahdollisuus panostaa omaan elämään vähän enemmän, sen tekisin. En sano että kaikki pitää tuhlata taivaan tuuliin, mutta en minä iloa saisi 70 000e tilillä jos se olisi siellä vain "koristeena" ja leuhkimisen välineenä.

Vierailija
80/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin auton ja maksaisin siihen kaikki tarvittavat vakuutukset yms. ja bensakortin ainakin vuodeksi ~ 10k

Tekisin täydellisen keittiöremontin (sis. asunnon pohjaratkaisun muutoksen) ~ 20k

Kylppäriremontti ~ 15k

Hemmottelisin itseäni. Kampaaja, kosmetologi, kynnet, ripset jne. Shoppailisin mitä mieli tekisi ~ 5000€

Viimeisen 10k säästäisin reissaamiseen lapseni kanssa aikaan kun korona on jossain aisoissa. Ostelisin lapselleni ihania lahjoja. Veisin huvipuistoihin ja tapahtumiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi