Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teillä olisi tilillä 60 000€, mihin sen käyttäisitte?

Vierailija
19.08.2021 |

Niin, jos teidän tilillä olisi 60 000€ ylimääräistä rahaa, niin mitä sillä tekisitte? En tarkoita nyt mitään sijoittamista tms, vaikka se onkin järkevää vaan lähinnä kulutukseen meneviä haaveita, ideoita jne.

Kommentit (186)

Vierailija
81/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yli tuon verran.

En mieti, mihin käytän. Tuolla elämäntyylillä tili olisi aina nollilla.

Odotan päivää, jolloin tarvin rahaa johonkin.

Vierailija
82/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abdyvenepakolainen kirjoitti:

https://www.tori.fi/vi/87708114.htm

En ostas tota vaan 40 000e condo phuketista ja asuisin osin siellä ja kunnen niin vuokraisin 300e kk.bkiva ois olla aina rannalla ja kalastaa

En menisi Thaimaahan todistamaan avointa lapsiprostituutiota vaikka maksettais.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin velat pois. Ostaisin auton, sellaisen kohtuuhintaisen käytetyn uudehkon ja sopivan pienen tila-auton tai retkeilyauton joka olisi helposti parkkeerattava.  Loput 20 000 euroa tuhlaisin keräilyharrastukseeni

ja jälleen yksi malliesimerkki siitä että miksi suomalaiset ovat köyhiä kuin kirkonrotat.

Entä sitten? Mummoni, siis se toinen joka ei ollut uskonnollismielinen , sanoi aina, "tule raha, mene raha, mutta älä tee kasoja". Oon koittanut noudattaa mummon oppeja.  

Vierailija
84/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa virosta

Vierailija
85/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yli tuon verran.

En mieti, mihin käytän. Tuolla elämäntyylillä tili olisi aina nollilla.

Odotan päivää, jolloin tarvin rahaa johonkin.

Sulla on hyvin oudot haaveet. Jotkut on niin köyhiä, että heillä ei oo muuta kuin rahaa. Ei edes ideoita? Ehkä aika sulkea vauva ja pistää kämppä siistiksi iltaa kohti kun taso on taas tätä.

Vierailija
86/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on ylimääräinen raha? Sitä tosiaan voisin ottaa.

Vierailija
87/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te tylsimykset, jotka olette käyneet täällä vain ilmoittamassa, että "mulla on jo 60k sijoituksissa": no eiköhän meillä suurimmalla osalla ole. Oikeesti tää nykyinen sijoitusbuumi on mennyt liian pitkälle, jos ihmiset ei osaa enää edes mielikuvituksessaan nauttia elämästä NYT vaan kaikki pitää muka laittaa johonkin sittenkun-säästötilille :D Onhan se hyvä sijoittaakin maltillisesti, mutta mistä sen oikeasti tietää, vaikka kuolisi 40-vuotiaana ja sittenpä jää se firetys-tili käyttämättä. Yrittäkää nauttia elämästä NYT.

Jos nyt oletetaan että olisi täysin ylimääräistä rahaa, mikä nimenomaan pitäisi käyttää johonkin MUUHUN kuin siihen iänikuiseen säästämiseen ja sijoittamiseen, niin ehdottomasti lähtisin kiertämään maailma ja reissaamaan. Tuolla summalla kyllä kiertää maailmalla jo vuoden tauon pari. Vaihtoehto 2: hankkisin jonkun makeen retkiauton ja reissaisin sillä pari vuotta ympäriinsä.

ei todellakaan ole

"Vuonna 2019 pörssiosakkeiden mediaani osakkeita omistaville henkilöille oli noin 7 100 euroa"

Ja tuossa ovat mukana vain ne jotka ylipäätään omistavat osakkeita. Jos otetaan huomioon koko väestö niin mediaani vielä järkyttävän paljon pienempi.  Yli 20 000 € osakesalkun omistavia on noin 175 000 henkilöä Suomessa.

Viittasin tällä sijoituksiin ja säästöihin kokonaisuudessaan. Kyllä isolla osalla suomalaisia kokonaisvarallisuus ylittää tuon 60k, kun laskee mukaan esim. asunnon arvon, säästöt ja jotkut eläkerahastot. Lähinnä ihmettelin, miksi pitää tulla tänne ilmoittamaan, että "mulla on jo toi raha" kun oikeasti aika monella muullakin on, eikä se ole mikään ihmeellinen juttu.

Vierailija
88/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sijoittaisin ja haalisim mahdollisimman paljon rahaa. Sitten saisin aivoinfarktin ja joutuisin hoivakotiin, jonka kustannukset otettaisiin suoraan tililtäni, koska minulla on sitä massia niin paljon. Siinä voin sitten loppuelämäni vihanneksena olla tyytyväinen, miten kituutin koko elämäni vain, jotta muut voivat imuroida rahani liiveihinsä.

Vierailija
89/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te tylsimykset, jotka olette käyneet täällä vain ilmoittamassa, että "mulla on jo 60k sijoituksissa": no eiköhän meillä suurimmalla osalla ole. Oikeesti tää nykyinen sijoitusbuumi on mennyt liian pitkälle, jos ihmiset ei osaa enää edes mielikuvituksessaan nauttia elämästä NYT vaan kaikki pitää muka laittaa johonkin sittenkun-säästötilille :D Onhan se hyvä sijoittaakin maltillisesti, mutta mistä sen oikeasti tietää, vaikka kuolisi 40-vuotiaana ja sittenpä jää se firetys-tili käyttämättä. Yrittäkää nauttia elämästä NYT.

Jos nyt oletetaan että olisi täysin ylimääräistä rahaa, mikä nimenomaan pitäisi käyttää johonkin MUUHUN kuin siihen iänikuiseen säästämiseen ja sijoittamiseen, niin ehdottomasti lähtisin kiertämään maailma ja reissaamaan. Tuolla summalla kyllä kiertää maailmalla jo vuoden tauon pari. Vaihtoehto 2: hankkisin jonkun makeen retkiauton ja reissaisin sillä pari vuotta ympäriinsä.

Tajuat kai että keski-ikäisellä 30 vuotta töitä tehneellä on tuon verran sijoitettuna ja puskurina, velaton koti ja sitä elämääkin on eletty tinkimättä huveista. Kämppäkin on täynnä kaikenlaista takavuosien hilavitkutinta, joten uutta ei enää tee mieli shoppailla, jaksais vaan hankkiutua vanhoistakin eroon.

Jos olet vielä nuori, niin kannattaa tutustua palkkatilastoihin ja valita ammatti huolella.

Vierailija
90/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei todellakaan ole

"Vuonna 2019 pörssiosakkeiden mediaani osakkeita omistaville henkilöille oli noin 7 100 euroa"

Ja tuossa ovat mukana vain ne jotka ylipäätään omistavat osakkeita. Jos otetaan huomioon koko väestö niin mediaani vielä järkyttävän paljon pienempi.  Yli 20 000 € osakesalkun omistavia on noin 175 000 henkilöä Suomessa.

Viittasin tällä sijoituksiin ja säästöihin kokonaisuudessaan. Kyllä isolla osalla suomalaisia kokonaisvarallisuus ylittää tuon 60k, kun laskee mukaan esim. asunnon arvon, säästöt ja jotkut eläkerahastot. Lähinnä ihmettelin, miksi pitää tulla tänne ilmoittamaan, että "mulla on jo toi raha" kun oikeasti aika monella muullakin on, eikä se ole mikään ihmeellinen juttu.

Niinpä, luulin, että idea oli vähän haaveilla ja hassutellakin. Mutta ei. "Minulla on jo tuo raha enkä tarvi mitään kun olen jo pihirikas ja päinvastoin odotan että tarvin joskus rahaa." Huoh.

Vierailija
91/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma maa missä on järvi sinne sauna ja yurt teltatalo

Vierailija
92/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei todellakaan ole

Monella, myös minulla, on useampi palveluntarjoaja ja niiden sisälläkin useampi salkku. Ei mukaan yksikään salkku ylitä 20000, mutta yhdessä... Okei, suorat osakeostot on yhdessä paikassa, varsinkin jos menis säilytyskuluja, rahastoja muutamassa eri osoitteessa.

Vierailija
93/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin tuon summan pikkuseteleiksi, täyttäisin lylpyammeen niillä ja ottaisin rahakylpyjä. Joku saisi tuda kahvia ja kermaleivoksia.

Alapeukuttaja, sanoin hauskana eli vitsillä! Jumaliste ihmiset nollatkaa huolella huomenna jos on nuppi kireällä.

Adjöö! Morijenttes!

Vierailija
94/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuat kai että keski-ikäisellä 30 vuotta töitä tehneellä on tuon verran sijoitettuna ja puskurina, velaton koti ja sitä elämääkin on eletty tinkimättä huveista. Kämppäkin on täynnä kaikenlaista takavuosien hilavitkutinta, joten uutta ei enää tee mieli shoppailla, jaksais vaan hankkiutua vanhoistakin eroon.

Jos olet vielä nuori, niin kannattaa tutustua palkkatilastoihin ja valita ammatti huolella.

Ei todellakaan ole.

55-65 vuotiailla mediaanirahoitusvarallisuus eli "sijoitettuna ja puskurina" 20 325 € / TALOUS (ei per henkilö). Ja tämä on se rikkain ikäryhmä. vain 25% tuon ikäisistä omistaa yli 75 623 €.

Vierailija
95/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin terapiaan.

Vierailija
96/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaisin palkkam*rhan.

Vierailija
97/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei todellakaan ole

Monella, myös minulla, on useampi palveluntarjoaja ja niiden sisälläkin useampi salkku. Ei mukaan yksikään salkku ylitä 20000, mutta yhdessä... Okei, suorat osakeostot on yhdessä paikassa, varsinkin jos menis säilytyskuluja, rahastoja muutamassa eri osoitteessa.

Ei tuo tuota faktaa muuta. Minä luotan tilastokeskuksen tilastoihin paljon enemmän kuin johonkin random AV-mammaan.  Kyllä minullakin on useampi salkku, (4) joista jokainen on yli tuon 20 000 silti minä olen vain kerran tuossa yli 20 000 euron omistavien joukossa.  Se mikä on yksittäisen salkun koko ei merkitse mitään tuossa tilastossa.

Vierailija
98/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sijoitusasunto lisää.

Vierailija
99/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsirahaksi/vakuudeksi, jotta voi hakea lainan oman asunnon ostamiseen. Mielelläni omistaisin tämän asunnon jossa nyt asun, mutta nyt tässä sukulaisella vuokralla. Edullinen vuokra siihen nähden millainen asunto on. Silti olisi kivempi omistaa tämä itse. 

Sen verran pienet tulot ja puoliso toisinaan tuloton tai vähätuloinen, niin kaikki vähäiset säästöt menee mieluummin auton huoltoon, kodinkoneitten uusimiseen, silmälasien uusimiseen ja matkusteluun silloin tällöin. Koko elämän ylimääräiset eurot menisivät tuohon oman asunnon hankintaan ja loppuelämä riittää juuri ja juuri takaisinmaksuun jos ei potkaise kauhean aikaisin tyhjää. Joten tuollainen summa kelpaisi mainiosti.

Vierailija
100/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi luoja, tässä keskustelussa on koko löytynyt piheimmät ihmiset, mielikuvituksettomat yksilöt vaikka mitään haaveita. Entä sitten vaikka olisi moninkertaisesti tuo summa jo tilillä? Eikö silti voisi ottaa tuota summaa ja ostaa vaikka siihen ökymersuun uudet karvanopat tai varata huvin vuoksi matkat Bahamalle kuukaudeksi kaikkine mukavuuksineen? Eikö sen vertaa löydy mielikuvitusta vaikka juuri nyt ette mitään rahaa tarvikaan kun sitä joka paikasta tulee......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi