Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teillä olisi tilillä 60 000€, mihin sen käyttäisitte?

Vierailija
19.08.2021 |

Niin, jos teidän tilillä olisi 60 000€ ylimääräistä rahaa, niin mitä sillä tekisitte? En tarkoita nyt mitään sijoittamista tms, vaikka se onkin järkevää vaan lähinnä kulutukseen meneviä haaveita, ideoita jne.

Kommentit (186)

Vierailija
21/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 18 jatkaa. Mulla ei olisi tilillä noin paljoa rahaa jos olisin aina ajatellut että rahat on heti käytettävä johonkin.

Vierailija
22/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla summalla saisi 30 min matkan päästä Tampereelta velattoman remontoidun kolmion. Ei tarvisi ottaa asuntolainaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itae makuutan tilillä päälle 70k, lisää on sijoituksissa jotka tuottaa muutamia satasia vuodessa osinkoina. rahan arvon alentuminen on ihan liioiteltua, kun sw on vain muutaman satasen 10 vuodessa.

Vierailija
24/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin velat pois. Ostaisin auton, sellaisen kohtuuhintaisen käytetyn uudehkon ja sopivan pienen tila-auton tai retkeilyauton joka olisi helposti parkkeerattava.  Loput 20 000 euroa tuhlaisin keräilyharrastukseeni

ja jälleen yksi malliesimerkki siitä että miksi suomalaiset ovat köyhiä kuin kirkonrotat.

Miksi haalia rahaa, jos sitä ei edes käytä? Etsä täältä mitään mukaasi saa, kun lähtö tulee.

-eri

pääomat säilytetään ja maltillisesti kasvatetaan, Tuotot voi sitten kuluttaa.  Tämä on opetettu jo perillisillekin. Palkkatuloista AINA ensin siivu pääoman kasvattamiseen, lopuilla voi sitten elää. Pääomatulot voidaan tarpeen mukaan joko kuluttaa, tai jos ei tarvetta niin sijoittaa takaisin. Minä itseasiassa sijoitan yleensä koko palkkani ja elän pääomatuloilla. Yleensä pääomatuloistakin riittää takaisin sijoituksiin. Näin selviän vaikka työt lähtisivätkin, kun pääomatulot riittävät siihen mitä kulutan.

Elämäsi kuulostaa tylsältä kituuttamiselta.

Vierailija
25/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin av-mammoille pimppikuvista 1000 euroa/kuva.

Vierailija
26/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä keksi mitään järkevää, jos ei saa sijoittaa.

Mutta jos ne pitäisi tuhlata, ostelisin laadukkaita vaatteita, remontoisin kotia, ostaisin kirjoja, hemmottelisin itseäni jollain matkoilla missä ei tarvitsisi nuukailla, kävisin jossain klassisen musiikin konserteissa jne. Tai lähtisin kunnon lomareissulle. Elämä on ollut aika nuukailua oon mä tehny mitä tahansa. Siis en ny sano ettenkö olisi saanutkin asioita, mutta esim lomareissut on ollu sellasii että matkustetaan ja majotutaan halvimmissa mahdollisissa vaihtoehdoissa. Ja juu, jos jotain jöis ni tuplaisin terapiakäynnit. 🙈

Vierailija
27/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkajaisiksi kävisin ruokaostoksilla enkä katsoisi hintalappuja sekä ostaisin kunnon kengät. Tämän jälkeen vuokraisin vähän isomman asunnon, joka on hyvässä kunnassa - toisin kuin nykyinen. Hyvin riittäisi rahat valmistumiseen asti :)

Vierailija
28/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remonttiin menisi. Olisipa ihanaa, jos ei tarvitsisi ottaa remppalainaa.

Vierailija
29/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa, kokkelia, lsd, huo raa ja gracy bailaamista.

Vierailija
30/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkajaisiksi kävisin ruokaostoksilla enkä katsoisi hintalappuja sekä ostaisin kunnon kengät. Tämän jälkeen vuokraisin vähän isomman asunnon, joka on hyvässä kunnassa - toisin kuin nykyinen. Hyvin riittäisi rahat valmistumiseen asti :)

Kunnossa, kunta on ihan hyvä :D

Vierailija
31/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin itselleni ja lapsilleni oman kodin.

Vierailija
32/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tilillä melko tarkalleen tuo summa, mutta en meinaa ostaa mitään. Enempi stressaa että miten saan 100 000 säästettyä.

Kun 10 000€ säästää vuodessa niin eihän siihen mene kuin neljä vuotta.

Tavallaan joo ymmärrän ton sijoittamisen, mutta kai pointti nyt tässä oli, että jos sen nyt kuitenkin käyttäis johonkin, mitä kaipaa. Esim. just se oma kämppä, remontti, matkat, auto...kai sitä voi jatkaa säästämistä senkin jälkeen ja sitten sijoittaa ne.

Vierailija
33/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itae makuutan tilillä päälle 70k, lisää on sijoituksissa jotka tuottaa muutamia satasia vuodessa osinkoina. rahan arvon alentuminen on ihan liioiteltua, kun sw on vain muutaman satasen 10 vuodessa.

Kannattaisi laittaa nuo 70 k myös sinne sijoituksiin niin voisit päästä jopa 4 numeroisiin osinkoihin. Minulla on myös sijoituksissa kohtuu määrä ja osinkotuloni on 5 numeroinen.

Vierailija
34/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi paineita tehdä jotain, antaisin olla tilillä ja tarpeen tullen olisi mistä ottaa.

Vierailija
35/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton vaihtoa olen tässämiettinyt jo jonkin aikaa. Mutta siihen ei todellakaan uppoa koko summa. Osalla remontoisin asuntoani ja samassa rytäkässä uusisin sängyn ja olohuoneen sohvan.. Todennäköisesti jäljelle jäisi vielä jonkin verran tonneja, jotka sitten joko säästäisin "pahan päivän varalle" tai kuluttaisin elämiseen.

Vierailija
36/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin asuntolainan pois, antaisin eläinsuojeluun, osa säästöön ja elämiseen.

Vierailija
37/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 18 jatkaa. Mulla ei olisi tilillä noin paljoa rahaa jos olisin aina ajatellut että rahat on heti käytettävä johonkin.

Ei kukaan ole sua nyt pakottamassakaan käyttämään niitä mihinkään. Oletko koskaan kuullut mielikuvituksesta ja haaveilusta? Ne ei maksa mitään. Miksi joittenkin pitää olla aina niin tosikkoja?

Vierailija
38/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisi maksaa velat pois, niin jatkossa pienetkin tulot riittäisivät hyvään elämään. Saisi maksettua itsensä vapaaksi.

Vierailija
39/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä säästötilillä 69 000. Noin vähän, koska olen käyttänyt säännöllisesti varoja sijoittamiseen (omia ja lasten sijoituksia), sijoitusasuntojen remppoihin, nyt viimeksi oman kodin kylpyhuoneremppaan. Auton vaihto olisi seuraavaksi listalla, mutta sitä taidan vähän lykätä nyt ja katsella rauhassa sopivaa uudenkarheaa mutta jo sisäänajettua yksilöä. Kiire tällä ei ole.

Vierailija
40/186 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin ulosottovelat (n. 30 000€) pois. Kummallekin lapselle 10 000€ ja lopuilla yrittäisin korjata hampaita tai nenää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi