Jos teillä olisi tilillä 60 000€, mihin sen käyttäisitte?
Niin, jos teidän tilillä olisi 60 000€ ylimääräistä rahaa, niin mitä sillä tekisitte? En tarkoita nyt mitään sijoittamista tms, vaikka se onkin järkevää vaan lähinnä kulutukseen meneviä haaveita, ideoita jne.
Kommentit (186)
Nyt on kertynyt 65.000€, enkä tee mitään. Sijoittajaintoilijat varmaan pitävät tyhmänä.
Lahjoittaisin suurimman osan hyväntekeväisyyteen eläinten ja ihmisten hyväksi.
On enemmän enkä käytä kuin välttämättömiin tarpeisiin.
Sijoittaisin 50000 euroa Nordnetin osakesäästötilin kautta hyvin osinkoja tuottaviin osakkeisiin. 50000 euroa on se maksimi minkä sinne saa rahaa laittaa, muu raha tulee sitten osinkoina ja sitä voi sijoittaa verovapaasti osakkeisiin niin pitkää kunnes alkaa jossain vaiheessa nostaa osinkoja itselleen ja siinä kohtaa maksaa verot. Voi tietysti sijoittaa vähemmänkin kuin 50000 euroa. Siinä kuitenkin se sijoitusvinkki. Loput laittaisin varmaan oman kodin remontointiin tai vaihtaisin auton uuteen. Molempiin kannattaa tietysti ottaa vähän lainaakin näillä koroilla joten vähän huonoja kohteita käyttää säästettyä rahaa. Koronan helitettyä voisin sillä loppurahalla tehdä kaukomatkan.
Minä säästäisin ja kuluttaisin erittäin vähän. Voisi monta vuotta elää stressitöntä elämää. Jonkun verran tosin matkustelisin, mutta mahdollisimman halvalla.
Mulla on tilillä 175000e kun myin juuri asuntoni. Nyt mietin, mitä sillä tekisin. Mökki ja auto on jo ja asun miesystävän luona.
Maksaisin velat pois. Ostaisin auton, sellaisen kohtuuhintaisen käytetyn uudehkon ja sopivan pienen tila-auton tai retkeilyauton joka olisi helposti parkkeerattava. Loput 20 000 euroa tuhlaisin keräilyharrastukseeni
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin velat pois. Ostaisin auton, sellaisen kohtuuhintaisen käytetyn uudehkon ja sopivan pienen tila-auton tai retkeilyauton joka olisi helposti parkkeerattava. Loput 20 000 euroa tuhlaisin keräilyharrastukseeni
ja jälleen yksi malliesimerkki siitä että miksi suomalaiset ovat köyhiä kuin kirkonrotat.
Remontosin keittiöni ja tätini keittiön. Lähtisin viikoksi Saksaan, sitten viikoksi Tanskaan ja talvella Roomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja jälleen yksi malliesimerkki siitä että miksi suomalaiset ovat köyhiä kuin kirkonrotat.
Miksi haalia rahaa, jos sitä ei edes käytä? Etsä täältä mitään mukaasi saa, kun lähtö tulee.
-eri
No kyllähän tuollainen summa löytyy moninkertaisesti, mutta ei todellakaan tililtä makaamasta. Eli se on sijoitettuna siten, että sen voi helposti ottaa käyttöön, jos tarvitsee. Tällä hetkellä en tarvitse mitään. Iso keittiö-ja kylppäriremontti tuli jo tehtyä, isot juhlat pidettyä, ostin isomman erän vaatteita syksyksi, olen jo lomalla eteläisessä Euroopassa, joten ei ole tarvetta mihinkään. Auton ehkä vaihdan uuteen, kun sopiva löytyy.
Remonttia omakotitaloon. Jätevesiputkiremontti, ulkomaalaus, pari huonetta uuteen kuntoon. Lämityspatterit vaihtoon. Kyllä tähän tönöön uppoamaan saisi.
Makselisin velkoja pois. 60k on sen verran vähän, ettei sillä mitään kulutusjuhlaa vietettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haalia rahaa, jos sitä ei edes käytä? Etsä täältä mitään mukaasi saa, kun lähtö tulee.
-eri
pääomat säilytetään ja maltillisesti kasvatetaan, Tuotot voi sitten kuluttaa. Tämä on opetettu jo perillisillekin. Palkkatuloista AINA ensin siivu pääoman kasvattamiseen, lopuilla voi sitten elää. Pääomatulot voidaan tarpeen mukaan joko kuluttaa, tai jos ei tarvetta niin sijoittaa takaisin. Minä itseasiassa sijoitan yleensä koko palkkani ja elän pääomatuloilla. Yleensä pääomatuloistakin riittää takaisin sijoituksiin. Näin selviän vaikka työt lähtisivätkin, kun pääomatulot riittävät siihen mitä kulutan.
Jännä ajatus että ne rahat olisi ihan pakko käyttää. Mulla on tilillä 70 000 enkä aio käyttää niitä mihinkään.
Miksi tilillä olevat rahat pitäisi käyttää johonkin?
Mulla on tilillä melko tarkalleen tuo summa, mutta en meinaa ostaa mitään. Enempi stressaa että miten saan 100 000 säästettyä.
Miksi ei saisi käyttää sijoittamiseen? Typeräähän tuollaisen summan kuluttaminen turhuuteen olisi jos ei jo ennestään ole satoja tuhansia sijoituksissa.