Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko tulla avautumaan

Vierailija
13.09.2014 |

On siis eräs asia jota en kerta kaikkiaan käsitä.
Pidän blogia. Valokuvaus blogia. Minulla ei ole kovinkaan hyvää kameraa mutta saan puhelimen jossa on todella hyvä kamera. Jouluna luultavimmin aioin toivoa lahjaksi järjestelmäkameraa. Olen aivan hullaantunut valokuvaukseen ja mielestäni saan otettua ihan hienoja kuvia. Kyseisiä kuvia laitan blogiini, jonka pitämisen aloitin vasta vähän aikaa sitten. Ystävällänikin on blogi, se ei ole kuitenkaan valokuvaus blogi vaan enemmän lifestyle tyylinen. Joskus hän kuitenkin lisäilee satunnaisia luontokuvia, järjestelmäkameralla otettuja. Minun blogissani ei ole ainuttakaan lukijaa, hänen blogissaan on noin 10.
Sitten on eräs tyttö jonka blogin löysin sattumalta. Hän on pitänyt blogia noin vuoden, ja käyttää järjestelmäkameraansa kuvausta varten. Hänen ottamansa kuvat ovat samantasoisia kuin minun, hänen kuvissaan sattuu kuitenkin olemaan parempi laatu, ihan pelkästään hyvän kameran takia. Tämän taiturin blogin kommenttikentät ovat täynnä "olet super lahjakas!!", "vitsi miten hienoja kuvia!!" Tyylisiä kommentteja, lukijoita häneltä löytyy noin 150 ja luulen että kyseessä on jo valmiiksi suosittu persoona. Itseltäni, eikä myöskään kaveriltani löydy kuin pari hassua kaveria. Ihmettelen vain miten en ole koskaan saanut arvostusta töilleni vaikka omasta mielestäni ne ovat hienoja :( surettaa myös oman ystäväni puolesta. Jatkan valokuvaamista mutta ikinä kukaan tuntematon henkilö ei ole kutsunut minua lahjakkaaksi, saati kertonut kuvieni olevan mahtavia. En tarvitse kyseisiä kommentteja, pystyn elämään ilman niitä mutta hieman ihmetyttää miten tämä eräs tytteliini olisikin Aivan mahtava ja uskomaton vaikka kuvamme ovat aivan samanlaatuisia.
Olen varma että joku tulee vinkumaan kuinka olen vaan kateellinen. Voin jo nyt sanoa että en ole kateellinen. Ihmettelen vain että luulenko vain olevani hyvä ja todellisuudessa olenkin aivan paska.. :( eräällä toisella keskustelupalstalla minut lytättiin jo aivan kasaan, haukuttiin kuinka olen vaan kateellinen ja että kuvani ovat paskoja..
Olen kiitollinen niille jotka lukivat kaiken tämän.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitahan linkkiä

Vierailija
2/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://kamerakaulassa.blogspot.fi/

Tässä siis tämän paremman osapuolen blogi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun markkinointi kusee. Sun pitää alkaa kommentoimaan muiden kuvia. Ja liittää oma osoite mukaan. Linkkinä. Ja mainostaa blogiasi joka paikassa.

Vierailija
4/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ottaa sen kummemmin kantaa, kun en kuvia ole nähnyt, mutta kyllähän se paremmalla kameralla otettujen kuvien parempi laatu varmasti vaikuttaa. Kuvia ei arvostella pelkästään sen mukaan, mihin suuntaan olet kuvannut ja kuinka sen rajannut, vaan kuvan näyttävyyteen vaikuttaa myös sellaiset tekniset asiat joita hyvällä kameralla voi tehdä. Puhelimen kamera on väkisinkin säädöiltään aika rajallinen, mitä tuulee zoomiin, aukon koon ja valotusajan valintoihin ym.

Jatka kuvaamista, äläkä vaivaa päätäsi sillä, kuinka muilla menee. Sillä et ainakaan arvostustasi lisää, jos rupeat ääneen ihmettelemään ja kyselemään, miksei sinun kuvasi kelpaa. Se voi tuntua joskus epäoikeudenmukaiselta, ja ollakin sitä, mutta sinä et voi muuta kuin koittaa jatkaa ja kehittyä kuvaajana.

Tuolla blogimaailmassa ja sosiaalisessa mediassa varmasti vaikuttaa paljon muutkin asiat, kuin puhtaasti niiden kuvien hyvyys siihen kuinka paljon saa kommentteja ja seuraajia. Se ei kerro absoluuttista totuutta siitä kuka on hyvä ja kuka ei. Unohda se pinnallinen maailma ja tykkäysten kerääminen ja keskity kuvaamiseen. Suosiota tulee, jos on tullakseen, se ei ole maailman tärkein asia, vaikka nykynuorille se tuntuu olevan.

Vierailija
5/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 22:43"]Sun markkinointi kusee. Sun pitää alkaa kommentoimaan muiden kuvia. Ja liittää oma osoite mukaan. Linkkinä. Ja mainostaa blogiasi joka paikassa.
[/quote]
Olen linkittänyt blogiani mutta aina saan vaan vastaukseksi että kuvani ovat tavallisia. Parhaimmillaan joku on "jopa" kutsunut niitä kauniiksi.
Kaipa on pakko itse nauttia omista kuvistani.

Vierailija
6/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyksät aiheet

Vierailija
7/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä se sinun blogisi on, että voidaan verrata?

Vierailija
8/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 22:46"]Vaikea ottaa sen kummemmin kantaa, kun en kuvia ole nähnyt, mutta kyllähän se paremmalla kameralla otettujen kuvien parempi laatu varmasti vaikuttaa. Kuvia ei arvostella pelkästään sen mukaan, mihin suuntaan olet kuvannut ja kuinka sen rajannut, vaan kuvan näyttävyyteen vaikuttaa myös sellaiset tekniset asiat joita hyvällä kameralla voi tehdä. Puhelimen kamera on väkisinkin säädöiltään aika rajallinen, mitä tuulee zoomiin, aukon koon ja valotusajan valintoihin ym.

Jatka kuvaamista, äläkä vaivaa päätäsi sillä, kuinka muilla menee. Sillä et ainakaan arvostustasi lisää, jos rupeat ääneen ihmettelemään ja kyselemään, miksei sinun kuvasi kelpaa. Se voi tuntua joskus epäoikeudenmukaiselta, ja ollakin sitä, mutta sinä et voi muuta kuin koittaa jatkaa ja kehittyä kuvaajana.

Tuolla blogimaailmassa ja sosiaalisessa mediassa varmasti vaikuttaa paljon muutkin asiat, kuin puhtaasti niiden kuvien hyvyys siihen kuinka paljon saa kommentteja ja seuraajia. Se ei kerro absoluuttista totuutta siitä kuka on hyvä ja kuka ei. Unohda se pinnallinen maailma ja tykkäysten kerääminen ja keskity kuvaamiseen. Suosiota tulee, jos on tullakseen, se ei ole maailman tärkein asia, vaikka nykynuorille se tuntuu olevan.
[/quote]
Tuolla toisella keskustelupalstalla alettiin väittämään että "eihän sillä kameralla ole mitään väliä!!!1111" kun sanoin että hyvä kamera antaa paremmat puitteet kuvaamiseen ja näin saa astetta "parempia" kuvia. Siellä siis oltiin hieman eri mieltä asiasta. Omasta mielestäni kameralla on aika suurikin merkitys asiassa. Mainittakoon että tällä hetkellä käytän digikameraa, en tiedä kunnon nimitystä sille. Kyseessä ei ole järjestelmälamera, mutta ihan hyvän kokoinen se silti on.
Olen yrittänytkin olla avaamattani suutani asiasta mutta aloin vaan ihmettelemään.. Rakastan taidetta; valokuvaamista, piirtämistä ja soittamista. Minulla on suuri intohimo valokuvaamiseen mutta tuntuu siltä kuin mikään ei riitä D: Tietääkö kukaan mitään sivua millä voisi esitellä kuviaan ja näin saada lisää huomiota? Haluaisin kovasti esitellä teoksiani muillekkin kuin perheelle, sukulaisille ja satunnaisille kavereille.
Tiedän.. En tarvitse tykkäyksiä yms, facebookissakin profiilikuvassani on maksimissaan ollut 14 tykkäystä ja koen sen itselleni aika hyväksi saavutukseksi vaikken niin välitäkkään asiasta.
Ehkä omalla kohdallani joku päivä saatan olla onnekas ja saada huomiota kuvaamisen saralla.

Ap

Vierailija
9/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä oli kyllä kauniita kuvia, tilanteen tunnelma välittyi hyvin tosi monessa kuvassa. Jatkat nyt vaa kuvaamista jos et muun takia niin ihan omaksi iloksi. Voithan lähettää noita luontokuvia vaikka lehteen kun niissä on välillä näitä, että voi lähettää omia kuvia.

Vierailija
10/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen olet?

Onhan sillä kameralla toki väliä, vaikka tietysti huono kuvaaja on huono hyvälläkin kameralla. Esim tuo linkki jonka laitoit, niin tuskin saa tuollaisia lähikuvia hämähäkinverkoista jollain kännykällä tai tuollaista lyhyttä terävyysaluetta ja utuista taustaa.

Vierailija
11/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:03"]No mun mielestä oli kyllä kauniita kuvia, tilanteen tunnelma välittyi hyvin tosi monessa kuvassa. Jatkat nyt vaa kuvaamista jos et muun takia niin ihan omaksi iloksi. Voithan lähettää noita luontokuvia vaikka lehteen kun niissä on välillä näitä, että voi lähettää omia kuvia.
[/quote]
En ole väittänytkään etteivät nuo kuvat olisi kauniita.. :( [quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:05"]Minkäikäinen olet?

Onhan sillä kameralla toki väliä, vaikka tietysti huono kuvaaja on huono hyvälläkin kameralla. Esim tuo linkki jonka laitoit, niin tuskin saa tuollaisia lähikuvia hämähäkinverkoista jollain kännykällä tai tuollaista lyhyttä terävyysaluetta ja utuista taustaa.
[/quote]
Olen vasta 14 vuotias.
Niin tiedän. Hänellä on kuitenkin järjestelmäkamera :)

Vierailija
12/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suoraan sanottuna... Vaikutat siltä, että todella välität muiden tykkäyksistä ja mielipiteistä kun noin kovasti sitä mietit ja tykkääjiä lasket.

Oletko kovin nuori? Onko sinulla itsetunto-ongrlmia?

Menestyksekkään blogin luominen voi vaatia todella paljon aikaa ja vaivaa ja myös joskus ne laadukkaat kuvat ja tekstit ja markkinoinnin. Ehkä se ei ole vaan sinun juttusi, jos ottaa jo hetken blogin pitämisen jälkeen koville tilanne.

Vierailija
13/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lannistu, vaikka blogissasi olisi nyt kommenttihiljaisuus. Voi olla että sinut "löydetään" vasta vuosien päästä. Ole itse aktiivinen muiden blogeissa ja netin kuvaussivustoilla. Joku päivä voit olla nimekäskin kuvaaja, jota naurattaa tämän hetken fiilikset kun et kuvabloggailusi alkutaipaleella saanut heti tunnustusta. Hieno harrastus muuten.

Vierailija
14/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla linkin takana ainakin on lähes kaikki aivan perseelleen rajattuja ja kömpelöistä kuvakulmista, päälle joku kämäinen instagram-filtteri. Toi tykkäämisten haaliminen on säälittävää ennen kuin kuvissa on oikeasti jotain poikkeuksellisen hienoa. Silloinkin suosio on kiinni eniten juuri siitä, kuka sattuu osumaan oikeaan trendiin.

Vierailija
15/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ei voi edes verrata kännykän kameraa ja järkkäriä. Niin se vaan on.

Vierailija
16/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaa olet 14 :) ole ahkera, panosta joka postaukseen, keksi hyviä aiheita, markkinoi... Se voi viedä aikaa jopa vuosia, mutta jos nyt lopetat miettimästä muita ja harjoittelet niin täysi-ikäisenä voit jo olla suosikkibloggaaja!

Vierailija
17/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:09"]Ihan suoraan sanottuna... Vaikutat siltä, että todella välität muiden tykkäyksistä ja mielipiteistä kun noin kovasti sitä mietit ja tykkääjiä lasket.

Oletko kovin nuori? Onko sinulla itsetunto-ongrlmia?

Menestyksekkään blogin luominen voi vaatia todella paljon aikaa ja vaivaa ja myös joskus ne laadukkaat kuvat ja tekstit ja markkinoinnin. Ehkä se ei ole vaan sinun juttusi, jos ottaa jo hetken blogin pitämisen jälkeen koville tilanne.
[/quote]
No jos ihmisiä ei suoraan sanottuna kiinnosta mun kuvat niin minkäs sille voi, sattumalta löysin hyvän valokuvaus blogin ja aloin vaan miettimään asioita.
Minua ei ota koville, aion jatkaa blogin pitämistä vaikka luultavammin kukaan ei lue.

http://aijaa.com/mr3o1T http://aijaa.com/8qeBsm http://aijaa.com/1YpqHO http://aijaa.com/9xRSG2 http://aijaa.com/XtAiqn http://aijaa.com/ZlIDEZ http://aijaa.com/GuZy4F http://aijaa.com/1ayMKO

Tässä joitain hyviä ja ei niin hyviä kuvia. Olkaa armollisia :(

Vierailija
18/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeita kuvia tuossa nlogisss, todella.

Vierailija
19/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitteletkö kuvia millään ohjelmalla? Tuossa linkkaamassasi blogissa on käytetty kuvankäsittelyohjelmaa.

Vierailija
20/84 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kokeilla valokuvaharrastajien keskustelupalstoja. Mutta siellä on sitten pitkän linjan konkareita, jotka eivät välttämättä kohtele aloittelijaakaan silkkihansikkain. Mutta jos kestät kovankin kritiikin, voit saada arvokasta oppia.