Osaako joku kertoa mikä mun kaverille tuli?
Olin puolisen vuotta sitten kaverini luona istumassa iltaa. Hän oli minut sinne varta vasten kutsunut. Hän oli tehnyt ruokaa ja mä toin jälkiruuan. Ideana oli siis että syödään, saunotaan, juodaan ja sit baariin. Käytiin syömisen jälkeen saunassa, ja siellä hän vaan selitti kuinka kallista sähkö ja saunan lämmittäminen on ja lähti yhtäkkiä pois. En kehdannut olla kauaa saunassa yksinäni tuon kommentin jälkeen. Saunan jälkeen kaveristani tuli hiljaisempi. No mä aloin laittamaan itseäni baarikuntoon, samalla kun meikkasin ja laitoin hiuksiani niin julteltiin niitä näitä, kaverini istui sohvalla pyyhe päässä. Kun olin valmis ja täysissä bilefiiliksissä, kaverini sanoi että hän ei haluakaan lähteä, väsyttää liikaa. Lähdin vähän pettyneenä kotiin, mutta minkä mä toisen väsymyksellä voin. Ton illan jälkeen hän ei ole enää ollut yhteyksissä muhun. Olen kelaillut iltaa mielessäni edes takaisin, ja tiedän etten ole sanonut tai tehnyt mitään tyhmää. Teorioita mitä on tapahtunut?
Kommentit (51)
Maksoitko mitään hänelle ruumista tms!?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:13"]Maksoitko mitään hänelle ruumista tms!?
[/quote]
En maksanut, mutta toin pullon viiniä ruuan kanssa nautittavaksi ja itsetehtyä mustikkapiirakkaa jälkkäriksi.
Puhuitko sitten jostakin raha-asioista? Ylpeilit parisuhteella?
Mulle tulee tune et sillä ei ollu rahaa lähtee, sit nolotti eikä kehdannut ottaa suhun enää yhteyttä.
mut toisaalta miks sä et voi olla yhteydessä ja kysyä kuulumisia?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:18"]Puhuitko sitten jostakin raha-asioista? Ylpeilit parisuhteella?
[/quote]
No tätä mä olen miettinyt, mutta en mielestäni. Yksi asia josta olin innoissani ja mainitsin siitä ohimennen oli se, kun mieheni oli antanut mulle synttärilahjaksi liput Islantiin (hänellä sukua siellä) koska en ollut koskaan aikaisemmin käynyt siellä. Nyt sit kesällä käytiin. Mutta on se nyt kumma, jos näistä asioista ei saa toiselle mitään mainita?
Mä veikkaisin ihan oikeasti sitä, että hän saunassa sua katsellessa sai jonkun alennuskompleksin. Ei vaan kertakaikkiaan tahtonut lähteä baariin sellaisen ihmisen kanssa joka on niin paljon kauniimpi kuin hän. Siis välttämättä sä et edes oo niin erinäköinen kuin hän, mutta ihminen jolla on huono itsetunto kokee asian näin. Itselläni nimittäin on ollut vähän samaa. Kaverit pyytää lähtemään mutta mä en vaan kehtaa! Muut on niin kauniita ja tyylikkäitä ja minä surkimus en osaa edes ripsiväriä laittaa nätisti taikka kävellä korkokengillä. Saunassa tää kaveris näki sun vartalon ja alkoi vertailla oikein kunnolla. Aiemmin pystyi vielä työntämään asian taka-alalle.
Jos tosiaan ei mitään muuta tapahtunut, niin mä veikkaisin sitä, että jotenkin iski vaan reaalimaailma niin kovaa naamana illalla, että meni fiilis ihan kokonaan. Joskus siten on käynyt itsellenikin, ei tuollaisessa kaverin kyläilytilanteessa, mutta sellainen "ei helvetti"-hetki jolloin kaikki paska vaan tulee mieleen. Ehkäpä kaverille tuli siitä sähkön hinnasta mieleen miten hemmetin vähän sitä rahaa onkaan tilillä ja sen jälkeen rupee vaan laskeskelemaan, että jos mä nyt lähden baariin niin menee niin ja niin paljon rahaa. Ja sitten jää se sähkölaskukin maksamatta.
luulen että syynä joku köyhyys ja kateus tai toivoi että oisit maksanut baarikäyntinsä. kun sanoit että pitkäaikaistyötön tuo tuli heti mieleen. rahat voi olla aika tiukilla. ehkä masentui siitä.varsinkin kun kerroit islanti lahjasta. joku katumus sille tuli baarireissusta ja saunasta. mutta musta et tehnyt mitään väärää, se varmaan vaan masentui yhtäkkiä. outoa toki
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:18"]Puhuitko sitten jostakin raha-asioista? Ylpeilit parisuhteella? [/quote] No tätä mä olen miettinyt, mutta en mielestäni. Yksi asia josta olin innoissani ja mainitsin siitä ohimennen oli se, kun mieheni oli antanut mulle synttärilahjaksi liput Islantiin (hänellä sukua siellä) koska en ollut koskaan aikaisemmin käynyt siellä. Nyt sit kesällä käytiin. Mutta on se nyt kumma, jos näistä asioista ei saa toiselle mitään mainita?
[/quote]
Paljon on kiinni siitä, miten asioista kertoo. Ei niinkään siitä, mistä asioista mainitsee.
NIin, itseään täynnä oleva, itsestään vain puhuva, toisen täysin huomiotta jättävä six-packillä varustettu pitkäsäärinen ystävätär, kuka semmosen kanssa nyt haluaisi enää baariin lähteä?
Pitkäaikaistyötön ei voi käydä ravintoloissa.
Miten mulle tuli semmonen olo että kun kaverisi mainitsi tuosta sähkön hinnasta, vihjaisi että häneltä on rahat loppu ja kun tarjosi ruuankin niin sinun olisi ollut kohteliasta sanoa hänelle että maksat osan kun kerta käytätkin? (me muuten saunotaan kerrostalossa 2x/vko ja sähkölasku oli 3kkn ajalta 26e että aika pihi sun kaveris ku siitä
marisee).
Jotenki tuntuu että se loukkaantu siitä että makso ruuat vaikka sinä olet se jolla on työ ja rahaa. Ja se alko sit masentamaan eokä halunnut lähteä.
Miksi ihmeessä et ole ksynyt häneltä kuulumisia koko tällä ajalla? outoa.
Niin, voi olla että rahat niin tiukilla ettei kehdannutkaan lähteä baariin ja sitten alkoi nolottaa. Vielä kun kuuli, että teillä ei ilmeisesti rahahuolia ole. Ehkä on vähän masentunut työttömyydestä ja rahattomuudesta ja sun käynti "iski sen vasten kasvoja"? Ehkä häntä hävettää niin paljon, että peru sen baarireissun. Et sinäkään oo tehny mitään väärää.
Vähän huvittaa ehkä tää oma analysointi :D Ehkä voisit ite ottaa yhteyttä ja hienovaraisesti olla puhumatta asiasta mitään ainakaan heti. Voihan olla, että ottaa itse puheeksi.
Todennäköisesti kateus siitä Islanninmatkasta sekä kropastasi ja nuoruudestasi. Sinänsä harmillista hänen itsensäkin kannalta, kun menetti kaverinsa. Voisit tosin kysyä häneltä kuulumisia, jospa välinne korjaantuisivat.
Veikkaan kans alemmuuskompleksia...voi tulla yhtäkkiä,jos lähtee kelat omassa päässä liikkeelle ja ne ottaa vaikka vallan, "pakkoajatukset" tms. kuulostaa hassulta mut näin se voi olla.siis ei kehdannut sit lähteä sun kanssa,koki olevansa huonompi tms...
Jep, oikeasti ei ole ollut rahaa lähteä, mutta oli kanssasi päättänyt jättää rahahuolet sivuun ja elää kuten muutkin. Saunassa iski alemmuuskompleksi, alkoi masentaa.
Täyshetero on, siitä olen varma. Enkä nyt osaa sanoa onko mun kroppani parempi, varmaan kun olen häntä aika paljon nuorempi, mutta en kyllä todellakaan usko että siitä johtuisi. Miten voi yhtäkkiä illan aikana iskeä niin kova masennus, että laittaa kaveriin välit kokonaan poikki? Ja en ole hänelle rahaa velkaa. Mä olen työssäkäyvä, hän pitkäaikaistyötön. Enkä puhunut illalla sanaakaan työstäni, se on niin tylsää että vapaa-ajalla haluan unohtaa sen.