Kertokaa miten puhdistaa korvat kun topsja ei saisi käytää
Kommentit (40)
Minä kaavin hiuspinnillä. Ja kun korvassa ei ole enää mitään, minkä voin työntää perälle, niin sitten puhdistan kosteutulla topsyllä.
Näin olen tehnyt jostain 15-vuotiaasta alkaen.
N53
Korvia ei tavallisesti syytä putsata, se vaikku on siellä ihan syystä. Jos on niin paljon että haittaa kuuloa, niin lääkäri voi puhdistaa.
Otat vaan ne Topsit, ei ole kauheasti vaihtoehtoja. Varovasti korvakäyävän reunoilta ja ei työnnetä syvälle /survota. Joskus paperia hiukan jos kostea.
Pikkulusikan varrella olen kaivellut välillä.
Mä vaan pesen ne suihkussa niin että hieraisen sormella kevyesti, ei niitä vaikkuja kuuluu poistaa sisältä asti. Ihan puhtaat korvat on, ei näy vaikkua ulospäin.
Et voi itse turvallisesti kuin huuhdella lämpimällä vedellä, jos vaikkua on niinpaljon että siitä on jotain ongelmia, tk:ssa huutelevat sprii/keittosuola liuoksella.
Vierailija kirjoitti:
Topilla, -isi on vain suositus.
TopSilla, jopa
Toisten korvat tuottaa vaikkua ihan älyttömästi, kyllä se pn pakko puhdistaa.
Minun nyt jo aikuinen poikani vasen korva on tällainen. Sinne tulee sellainen klöntyi, ettei käytävää näy. Ajan myötä ei edes kuule.
Oikeaa korvaa ei tarvitse puhdistaa,
Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Topilla, -isi on vain suositus.
TopSilla, jopa
Siinä on kyllä Z.
Korvia ei tarvii puhdistaa, ulkopuolelta voit sit puhdistaa vaikka sillä topsilla.
57 vuotta pumpulipuikolla korvat putsattu ja mitään haittaa ei oo ollut! En oo koskaan sairastanut korvatulehdustakaan tms. Vaikkua ei mitenkään hirveästi ole kun joka suihkun jälkeen pyöräytän ne puhtaaksi sillä.
Vierailija kirjoitti:
Korvia ei tavallisesti syytä putsata, se vaikku on siellä ihan syystä. Jos on niin paljon että haittaa kuuloa, niin lääkäri voi puhdistaa.
Meillä työterveydessä ei putsailla. Pyydetään ostamaan Remo-waxia ja itse huuhtelemaan.
Mulla toinen korvakäytävä on sen muotoinen että kerää sen juoksevan vaikun eräänlaiseksi lammikoksi joka kuivuu sinne. Noin kerran tai 2 kertaa kuussa kaivan vanupuikolla korvasta mustaksi kuivuneen ällöttävä levyn pois, noin 1 cm mittainen inha köntsä. Yök. Jos sen jättää sinne niin kuulo huononee.
Mulla ei edes synny mitään vaikkua jota voisi työntää korvakäytävään, voin siis aivan turvallisesti kuivata/puhdistaa korvat topsipuikolla. Osa ihmisistä vain on tällaisia kuin minä että sitä ei vain tule.
Vessaharjalla on rassaillut. Harmi vaan, että ovat useimmat niin lyhytvartisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä työterveydessä ei putsailla. Pyydetään ostamaan Remo-waxia ja itse huuhtelemaan.
Se on käytännössä lähinnä öljyä. Jos haluaa säästää, niin rypsiöljypullolla poistaa jo vaikut aika pitkään. Pipetti tietysti hyvä siinä annostelussa, tai saattaapa tukkakin hieman rasvoittua.
Mikä helvetin Topsja?
Lue mitä paketissa sanotaan.
Esim. Removax on hyvä.