Mitä olette oppineet kissoiltanne?
Kissat ovat opettaneet mulle ainakin seuraavia asioita:
1. Ulkonäöstään pitää olla ylpeä aina. Röllömaha on must, ykkösjuttu, ja siitä täytyy pitää huolta.
2. Ihmisistä saa irti mielenkiintoisia reaktioita, jos vaan tuijottaa vaativasti mahdollisimman pitkään selkä vähän kyyryssä.
3. Oikeastaan melkein mihin tahansa voi vastata sanomalla "miau".
4. Jos haluat jonkun jutun omaksesi, mene nukkumaan sen päälle tai hiero siihen ikeniäsi, tai tee molemmat.
5. Jos stressaa, vetäydy pesään tai nurkkaan, tuijota tyhjää. Älä ajattele, anna kaiken vaan virrata, aistimustan ja ajatusten. Jos menet vielä nelinkontin ja häiritsevien ajatusten tullessa alat vimmatusti sukia mahaasi, saatat selvitä.
Kommentit (15)
Ah. "Kun lepäät, lepää 100 prosenttisesti. Kun olet läsnä, ole sitä 100 prosenttisesti." Ihan paras neuvo! :)
Koiria kannattaa sietää, jos niiden kanssa voi painia niin, että koira antaa voiton aina kissalle. :D (Meillä kissa 5 kg ja koira 35 kg)
ap
Aina kannattaa olla kiinnostunut ulkomaailman tapahtumista.
Kissa ei katso pahalla ihmisensä liikakiloja. Se etsii aina kehon löllöimmän kohdan ja alkaa leipoa siitä hellästi tassuilla.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 20:24"]
Kissa ei katso pahalla ihmisensä liikakiloja. Se etsii aina kehon löllöimmän kohdan ja alkaa leipoa siitä hellästi tassuilla.
[/quote]
Niin totta! Kissat rakastaa ihmisten pehmeitä löllöjä. :)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 20:24"]
[/quote]
Se on niiiiin ihanaa :)
-2
Venyttely on tärkeää.
Silittely on tärkeää.
Paikallaan oleminen on tärkeää.
1. Tiedosta arvokkuutesi.
2. Vaadi sitä mikä sinulle kuuluu.
3. Älä jaa seuraasi niille, jotka eivät sitä ansaitse.
4. Tee tarpeesi ainoastaan vessaan.
Kissani kertoi ettei Mariskooli sopinut sisustukseen heittämällä sen säpäleiksi lattialle.
Pienet unet ja relaaminen on ihan jees! ;)
Kissakin tykkää surffata netissä.
Olen kasvanut kissojen kanssa, ne olivat parhaita kavereitani ainakin 5-vuotiaaksi asti. Kissassa kiehtoo se, että se on itsenäinen, mutta silti tarvitsee hellyyttä ja antaa sitä myös. Ehkä olen oppinut kissoilta eniten sitä, että toiselle pitää antaa tilaa, ja kun etenee toisen ehdoilla, hän tulee luoksesi ja kehrää. Toista ei voi pakottaa mihinkään, mutta kun ansaitset luottamuksen, niin se on sen arvoista.
Kissat ovat persoonia, toiset hieman etäisempiä, toiset rakastavia sylikissoja. Kissoilla on tunteet ja ne näkyy. Kun emokissamme aikuinen poika jäi auton alle ja emo kävi haistamassa kuollutta poikaansa pihakoivun alla, muistan aina kun se kääntyi nopeasti ja poistui paikalta totisena... Ja se ylpeys kun kissa tuo emännälleen saalista, maukuu hiiri suussa ja kaipaa selvästi kehuja, se on liikuttavaa! Kissoilta olen oppinut kunnioitusta kaikkia muitakin eläimiä kohtaan. meillä on vastuu pitää eläimistä huolta. Ne eivät ole kulutushyödykkeitä, joka voidaan hylätä kun ensiviehätys haihtuu.
13, hyvä viesti. Kissat ovat omanlaisiaan, ihmiset omanlaisiaan. Kissojen maailmassa asiat on yksinkertaisempia, mutta rehellisempiä, ja toisaalta rehellisyys on monimutkaista ihmisille. Elämää on kaikenlaista, eikä ihmisen tapa nähdä asiat ole aina se ehdottoman oikea. Maailma on suuri, suurempi kuin kukaan meistä käsittää, jo Maapallon biosfääri.
Kissoilla tosiaan on tunteet, ja vuorovaikutus kissojen kesken on jotenkin kaunista. Mulla on kaksi leikattua kissapoikaa, yksi 5-vuotias, toinen ehkä vuoden ikäinen. Noiden suhde toisiinsa on jotain ihmeellistä. Niin suoraa ja rehellistä kanssakäymistä, rehellistä uteliaisuutta, jota ei tarvitse peitellä, ja jonkinlaista mutkatonta hellyyttä. Vanhempi kissa nauttii ihan uudella tavalla elämästä kun sai kissakaverin.
ap
AV:lla on ihaniakin ihmisiä. :) Kissoilta tosiaan oppii näitä kaikkia edellä mainittuja, ja lisäksi olen oppinut mm. sen, että on ihan ok ottaa yhteen kumppanin kanssa. Hetken päästähän sen kanssa kuitenkin taas löhötään yhdessä sohvalla ja sen niskaa ja selkää pestään mitä avuliaimmin, kun ei sen sinne itse niin kovin hyvin taivu.
Tänään kaksi ketjua, joissa vain ihania ihmisiä. tämä ja se "miksi et ole unelma"-ketju. Kiitos. Palautette ihmisiin uskoa vähän.
Kun lepäät, lepää 100 prosenttisesti. Kun olet läsnä, ole sitä 100 prosenttisesti.
Nukkuminen on parasta.
Olet jumala.
Puhtaus on tärkeää.
Ei tarvitse sietää tyhmiä koiria.