Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa minun muuttavan asuntoonsa muttei halua myydä minulle edes pientä osuutta siitä

Vierailija
19.08.2021 |

Toisesta parhaillaan aktiivisesta ketjusta tuli mieleen. Eli mies painottaa haluavansa vakavaa suhdetta ja haluaa, että laitan oman asuntoni vuokralle. Haluaa minut asumaan ehdottomasti kanssaan saman katon alle. Ei kuitenkaan halua missään tapauksessa myydä minulle edes pientäkään osuutta omasta asunnostaan ja tämä aiheuttaa minussa nyt kysymyksiä. Olemme keski-ikäisiä ja kumpikin tulee toimeen omillaan. Miehen mielestä olisi mahdoton ajatus, että asuisimme käytännössä yhdessä mutta minä pitäisi oman asuntoni vuokraamattomana. Kuulemma se olisi tällöin ns. "panokämppä". Miehessä on paljon mustasukkaisia piirteitä ja tämä nyt ei ole edes ilmeisin.

Pitkin hampain mies suostui oman asuntoni vuokrausvaihtoehtoon. Ensisijaisesti oletti, että minä myisin oman asuntoni ja muuttaisin hänen asuntoonsa. Pistäisin rahat kasvamaan korkoa ja seuraavan asuntomme ostaisimme yhdessä. Eikö tämä nyt olisi ollut kaikkein sairain kuvio? Jos mies on niin epävarma, ettei halua myydä omaa osuuttaan nykyisestä asunnostaan, miksi haluaa minun kantavan isomman riskin? Vuokralaisella on pidempään asuessaan kuitenkin puolen vuoden irtisanomisaika, jonka ajan minä olisin käytännössä koditon mikäli suhteeni miehen kanssa päättyisi.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko, että ostat esim. 10% ja eron tullen voit turvatusti jäädä sinne asumaan ja mies muuttaa pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä yhdessä asumista kokeilla. Voitko vuokrata omaasi airbnb:n tai vastaavan kautta? Ja mitä mies ajattelee kulujen jakamisesta?

Nuo panokämppä-puheet kyllä ihmetyttävät…

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
4/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan muuttaisi yhteen tuollaisen miehen kanssa. Enkä seurustelisi muutenkaan. Noin vahva mustasukkaisuus ja tuollaiset inhottavat panokämppäpuheet olisivat minulle ehdoton turn off.

Vierailija
5/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan muuttaisi yhteen tuollaisen miehen kanssa. Enkä seurustelisi muutenkaan. Noin vahva mustasukkaisuus ja tuollaiset inhottavat panokämppäpuheet olisivat minulle ehdoton turn off.

Ihan karsea tyyppi, ja tyypilliset rahahuijaukset jo meneillään, ja vielä mustasukkaisuus....

Vierailija
6/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan karsea tyyppi, ja tyypilliset rahahuijaukset jo meneillään, ja vielä mustasukkaisuus....

Aplle vielä, että kun mies etenee fyysiseen pahoin   ...pitelyyn, niin pienikin viittaus kurista ...miseen on tilastollisesti melkein satavarma kuole ...ma tulevaisuudessa, ota se huomioon nyt ainakin.

Vierailija
7/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia teille naisille pitäisi myydä mitään osuutta, parin vuoden sisään jätätte kuitenkin ja sit alkaa sota

Vierailija
8/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta ketjua tästä aiheesta tarvitaan? Tuleeko tähän ketjuun jotain sellaista, jota ei ole sanottu niissä tuhansissa aikaisemmissa ketjuissa, joista jokaisessa on satoja viestejä?

Miten tuo asuminen voikin olla av-mammoille niin suuri päänvaiva?

Vierailija
9/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta ketjua tästä aiheesta tarvitaan? Tuleeko tähän ketjuun jotain sellaista, jota ei ole sanottu niissä tuhansissa aikaisemmissa ketjuissa, joista jokaisessa on satoja viestejä?

Lähinnä etsin tukea omille näkemyksilleni siitä, että juuri tämä oma tilanteeni on muidenkin kuin vain itseni mielestä outo. Ihan vastaavaa ketjua en löytänyt, etsin kyllä hakutoimintoa ja useampaa hakusanaa käyttämällä.

ap

Vierailija
10/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia teille naisille pitäisi myydä mitään osuutta, parin vuoden sisään jätätte kuitenkin ja sit alkaa sota

Tuolla asenteella sinun ei kannata yhtäkään suhdetta aloittaa.

ap

Vierailija
11/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies muuttaisi luoksesi, niin myisitkö puolet asunnostasi hänelle?

Vierailija
12/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo mies on ympärihullu. Peräänny nyt varovasti, mutta varmasti.

Vierailija
13/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin vuokralaiseksi jonkun miehen ja katsoisin kun ukolta menee kaksi aivosoluaan solmuun.

Vierailija
14/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä etsin tukea omille näkemyksilleni siitä, että juuri tämä oma tilanteeni on muidenkin kuin vain itseni mielestä outo. Ihan vastaavaa ketjua en löytänyt, etsin kyllä hakutoimintoa ja useampaa hakusanaa käyttämällä.

ap

Se riittää että sinusta tuntuu oudolta. Silloin et muuta yhteen.

Lisäksi panokämppäpuheet niin et todellakaan muuta.

Vierailija
15/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä kysytä, miten asumisesta pitää maksaa.

Ap: on kieltämättä vähän hassu kuvio. Tajuan kyllä, että mies ei halua sinun olevan jalka oven välissä, ei se välttämättä mustasukkaisuutta ole,

Ehdota miehelle samaa toisin päin: hän muuttaa sinun luoksesi samoilla ehdoilla. Mitä hän vastaa?

Vierailija
16/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ikinä myisi omasta kämpästäni osuutta.

Vierailija
17/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi mustasukkaisuus on kyllä tosi ikävä piirre, ehkä aika harkita onko suhteessa järkeä jos asunnostakin et saa ostettua mitään osuutta.

Vierailija
18/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tuo mies on ympärihullu. Peräänny nyt varovasti, mutta varmasti.

Ap on ihan tyypillisessä suhtessa vaarallisen miehen kanssa, ne aloittaa aina samalla tavalla.

Yritä ap lukea mitä tapahtuu tuollaisen ihmisen kanssa, vaikka jatkaisit suhdetta, osaat ainakin varoa/varautua ja otat tosissaan varoitusmerkit.

Vierailija
19/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelitko, että ostat esim. 10% ja eron tullen voit turvatusti jäädä sinne asumaan ja mies muuttaa pois?

Vastaan provoon mutta en. Ajattelen, että mikäli asuinalueen arvo on säilynyt ennallaan tai noussut (kyseessä Helsinki), minulle riittäisi se, että mies ottaa omiin nimiinsä velkaosuuteni. Vähentäköön minun puolestani osakehuoneistoille tulevan varainsiirtoveron (2%) osuuden.

Ajatukseni on alkujaan ollut sitoutua tähän suhteeseen tosissani mutta miehen oudot ajatukset saavat todellakin epäluuloiseksi.

ap

Vierailija
20/52 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en suostuisi muuttamaan toisen asuntoon. Se on jo nähty tarpeeksi monta kertaa miten se on aina sen toisen ja sinä olet siellä hänen hyvyyttään. Koti siitä ei koskaan tule.

Jos haluaa asua yhdessä molemmat muuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme