Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalla kummaa kuumetta jo kymmenen päivää

Vierailija
11.08.2008 |

.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mahtaa olla vikana, kun 9 kk vauvalla on ollut pientä lämpöilyä jo ainakin 10 päivää jos ei kauemminkin? Käytin lääkärissä viikko sitten ja sanoivat että on kai virus koska verikokeessa ei näkynyt mitään. Korvat kunnossa, kurkku ok, vatsa, kakka, pissa, iho jne. kaikki ok.

Kuumetta ei ole paljon, n. 37,3 - 38,3 peräsuolesta mitattuna. Silmät kiiluu kun kuumetta on, yleensä laskee aamuksi ja nousee taas illaksi.

Vinkkejä!!!

Vierailija
2/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeen oireet ja kuumeen mittaaminen

Lapsen lämpö mitataan kuumemittarilla. Lämpöä mitattaessa tulee muistaa, että normaalilämmön raja on peräsuolesta tai korvasta mitattuna 38 C ja kainalosta 37,5 C. Kuumeen aiheuttamia oireita ovat: huonovointisuus, särky, paleleminen, väsymys, unihäiriöt, ruokahaluttomuus, kuivuminen ja yleiskunnon heikkeneminen.

Lapsen kuume mitataan lapsen levättyä ensin 10 minuuttia. Leikkimisen aikana lämpö voi kohota 38 C:een ilman, että lapsi on sairas. Normaalisti ruumiinlämpö on aamuisin alle 37 C ja iltaisin alle 37,5 C. Kuume on usein merkki siitä, että lapsella on esimerkiksi vilustumisen tai influenssan aiheuttama virusinfektio.

Etenkin pienillä lapsilla kuume nousee herkästi jopa 40,0 C:een. Tämä aiheuttaa lapselle epämukavaa oloa ja huonovointisuutta, mutta ennen kaikkea kuumekouristusriski kasvaa. Lapsen ruumiinlämpö kohoaa yleensä päivän kuluessa ja se on korkeimmillaan illalla.

panadol.fi sivuilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurailisin sinuna tilannetta ja menisin aika herkästi uudestaan lääkäriin katsomaan ne korvat uudestaan.

Vierailija
4/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä sitä toki olisi muuten mittailutkaan, mutta kun poika on tosi kiukkuinen ja kärttyinen, nukkuu mun mielestä huonosti, heräilee yöllä, päikkärit on tosi lyhyet jne.

Sillä on ollut neljä korvatulehdusta helmikuusta lähtien ja se on syönyt saman verran antibioottikuureja. Ehkä sille vain on jäänyt tavaksi heiluttaa päätä edes takaisin ja itkeskellä. Viime sunnuntain tarkastukessa korvat oli puhtaat.

Hankala kun ne ei osaa sanoa itse että mihin sattuu..

Vierailija
5/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ikenet kauhean punaisilta ja turvonneilta näytä, mutta voihan olla silti. Täytyy nyt vain katsella ja toivoa, että oireet ei pahene..

Osasyy tietysti voi olla myös se että itse olen liian kärsimätön unenpuutteesta johtuen. En ole nukkunut 5 tuntia enempää putkeen kohta vuoteen ja sen viisikin tuntia vain kaksi kertaa sitten lokakuun viime vuonna..

Kiitos vastanneille!

Vierailija
6/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hyvin, että on nyt mennyt korviin, vaikka ei vko sitten mitään ollutkaan.

Vierailija
7/7 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sinuna menisin uudelleen tarkistuttamaan. Oikeasti yleislääkäri tai jopa lastenlääkäri ei osaa aina diagnosoida lasten korvavaivoja oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi