Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun sossuelättikaverilla on kaikkea hienoa!

Vierailija
13.09.2014 |

Osamaksulla ostettu toiseksi uusin iPhone ("vain 20 euroa/kk"), osamaksulla ostettu iPad ("vain 40 euroa/kk"), kämppä Helsingissä, jonka vuokran sossu maksaa kokonaan, saa harkinnanvaraista nähtävästi vähän joka kuukausi melkein. Tilailee muutenkin osamaksulla kaikkea turhaa, kuten sisustusesineitä ja fanitavaraa. Vaatteensa kerjää kavereilta "kun ei mulla ole varaa ostaa", julkisilla kulkee pummilla ja maksattaa sakkomaksut sossulla, näpistelee ja myy kirpparilla. Kämppänsä on aina ihan kaaoksessa, enkä kyllä enää meille päästä, kun joka kerta katoaa jotain pientä. Päivääkään ei ole ikinä tehnyt töitä.

Ai miksi olen edelleen tuon kaveri? No en kai enää olekaan sen jälkeen kun tajusin millainen se oikeasti on. Siis kaikki nuo näpistelyt, katkaisivat kamelin selän. 

Kiitos kun sain valittaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten tämä on sulta pois??? Kateus vie kalatkin vedestä, voi voi.

Vierailija
2/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:11"]Osamaksulla ostettu toiseksi uusin iPhone ("vain 20 euroa/kk"), osamaksulla ostettu iPad ("vain 40 euroa/kk"), kämppä Helsingissä, jonka vuokran sossu maksaa kokonaan, saa harkinnanvaraista nähtävästi vähän joka kuukausi melkein. Tilailee muutenkin osamaksulla kaikkea turhaa, kuten sisustusesineitä ja fanitavaraa. Vaatteensa kerjää kavereilta "kun ei mulla ole varaa ostaa", julkisilla kulkee pummilla ja maksattaa sakkomaksut sossulla, näpistelee ja myy kirpparilla. Kämppänsä on aina ihan kaaoksessa, enkä kyllä enää meille päästä, kun joka kerta katoaa jotain pientä. Päivääkään ei ole ikinä tehnyt töitä.

Ai miksi olen edelleen tuon kaveri? No en kai enää olekaan sen jälkeen kun tajusin millainen se oikeasti on. Siis kaikki nuo näpistelyt, katkaisivat kamelin selän. 

Kiitos kun sain valittaa.
[/quote]

Älä ole kateellinen. Kyllä ne asiat hänelle vielä eteen tulevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tyyppi tuskin on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä, jos näpisteleee, saa sakkoja, kämppä täynnä tavaraa, kaaos jne. 

Ei kannata ärsyyntyä tai kadehtia vaan pysyä kaukana

Vierailija
4/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:13"]

[/quote]Mun mielestä ei tarvitsisi tollaseen turhaan verovaroja syytää. Ärsyttää, kun itse rehellisenä työssäkäyvänä ei ole varaa samanlaiseen elintasoon, ja toiselle annetaan kaikki vaan nenän eteen.

Vierailija
5/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi tuttava, joka tekee kaikki duuninsa pimeästi (ripset, kynnet, promokeikkoja), elää sossun tuilla ja huijaa kelaa. Väittää olevansa yksinhuoltaja, mutta lasten isä kyllä asuu heidän luonaan.

Kertoili asumiskuvioistaan facepäivityksessä ja mainosti rispsiä ja kynsiä FB-kirpputorilla. Soitin verottajalle ja kelaan ja käräytin.

Vierailija
6/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tusina-iphone ja ipad ja kavereilta pummatut vaatteet ei kyllä mun korvaani kuulosta että hänellä on "kaikkea hienoa". Mutta parempi poistaa omasta elämästäsi tälläinen energiasyöppö.

Vierailija
7/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran korjaan ettei virheellisiä käsityksiä tulisi suomen sos.huollosta. Sos.toimi ei suinkaan maksa tarkistusmaksuja vaan ne menee sitten ulosottoon jos niitä ei maksa. Muutenkaan harkinnanvaraista tukea ei ihan joka höpötykseen saa suinkaan, riippuu tietenkin virkailijasta mutta yleensä ne on hyvin hyvin huolella harkittuja tukia.

Vierailija
8/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:21"]

[/quote]Mun mielestä ei tarvitsisi tollaseen turhaan verovaroja syytää. Ärsyttää, kun itse rehellisenä työssäkäyvänä ei ole varaa samanlaiseen elintasoon, ja toiselle annetaan kaikki vaan nenän eteen.

[/quote]

No, Suomi on matkalla hyvinvointivaltiosta työperäiseen valtioon, niin ei kauaa näiden laiskottelijoiden juhlat enää kestä.

Ja esim. terveydenhuollossa asia toimii kuten pitääkin, eli työssäkäyvät saavat hoitoa ensisijaisesti, kotona makoileva taas joutaa odottelemaan pidempään omaa aikaansa/lähetetään kauemmas toiselle terveysasemalle hoidattamaan vaivojaan.

Vierailija
9/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:50"]

[/quote]

No, Suomi on matkalla hyvinvointivaltiosta työperäiseen valtioon, niin ei kauaa näiden laiskottelijoiden juhlat enää kestä.

Ja esim. terveydenhuollossa asia toimii kuten pitääkin, eli työssäkäyvät saavat hoitoa ensisijaisesti, kotona makoileva taas joutaa odottelemaan pidempään omaa aikaansa/lähetetään kauemmas toiselle terveysasemalle hoidattamaan vaivojaan.

[/quote]

Työssäkäyville on työterveyshuolto. Vai oletko niin kurjassaa työpaikassa, että sinulla ei ole.

Oletko ajatellut tuota kuviota yhtään pidemmälle? Siis kotona olevien sairaudet saavat pahentua> hoito kalliimpaa ja jos se jätetään hoitamatta > ihmiset kuolevat ennenaikaisesti. Ei lupaa hyvää Suomen väliluvulle. Sitä paitsi hoitamaton ihminen ei ihan äkkiä palaa työmarkkinoille, vaikka töitä sitten joskus olisikin. Ja kauhea paniikki työssäolijoilla, etteivät vaan joudu sinne surkimusten joukkoon, eli ovat sitten töissä vaikka puoli-ilman kunhan joku huolii. Kenen etu?

Vierailija
10/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ja alapeukkua, kun laiskat tukipenääjät eivät saa erityishoitoa ohi jonojen, vaan joutuvat odottelemaan kunnes työtä tekevät saadaan ensisijaisesti hoidettua? Milläs meinaistte, että mitään terveysasemiakaan pidetään pystyssä, jos ei ole tarpeeksi työkykyisiä?

Ja tällä menolla mennään kohta siihen, että tukien eteen saa jotain tehdä. Vaikka sitten kadunlakaisua ja muuta kunnan huoltotyötä, jotta saa tukensa. En usko, että siihen on enää pitkä matka. Nykyistä järjestelmää kupataan tyhjiin ja moni terve, työkykyinen nuori nautiskelee kotona lepäilystä ja maksattaa kulunsa valtiolla.

Vierailija
11/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran korjaan ettei virheellisiä käsityksiä tulisi suomen sos.huollosta. Sos.toimi ei suinkaan maksa tarkistusmaksuja vaan ne menee sitten ulosottoon jos niitä ei maksa. Muutenkaan harkinnanvaraista tukea ei ihan joka höpötykseen saa suinkaan, riippuu tietenkin virkailijasta mutta yleensä ne on hyvin hyvin huolella harkittuja tukia.

[/quote]

Olin juuri tulossa sanomaan samaa. Eikä sossu maksa myöskään sakkoja.

Vierailija
12/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mutta jos näin on, niin ap:n "kaverilla" ei pitäisi olla luottotietoja, joten hän ei myöskään kykenisi ostamaan osamaksulla. Jossain on jotain hämärää...

Vierailija
13/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sossusta riippuu, kuka saa ja paljonko. Meidän perhe ei saa euroakaan ylimääräistä, vaikka välillä olen pyytänyt ihan akuuttiin tarpeeseen pientä summaa. Sitten taas eräs parikymppinen työtön neiti asuu isossa kämpässä, jonka vuokra on paria euroa vaille meidän neljän ihmisen perheasunnon vuokra(!) ja sossu maksaa kiltisti hänen vuokransa kuukaudesta toiseen...meille taas sanottiin, että joudumme kohta maksamaan itse omavastuuosuutta koska joku normi ylittyy. Miksei tälle yhdelle koskaan sanota mitään??

Vierailija
14/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:13"]

[/quote]

[/quote]

Työssäkäyville on työterveyshuolto. Vai oletko niin kurjassaa työpaikassa, että sinulla ei ole.

Oletko ajatellut tuota kuviota yhtään pidemmälle? Siis kotona olevien sairaudet saavat pahentua> hoito kalliimpaa ja jos se jätetään hoitamatta > ihmiset kuolevat ennenaikaisesti. Ei lupaa hyvää Suomen väliluvulle. Sitä paitsi hoitamaton ihminen ei ihan äkkiä palaa työmarkkinoille, vaikka töitä sitten joskus olisikin. Ja kauhea paniikki työssäolijoilla, etteivät vaan joudu sinne surkimusten joukkoon, eli ovat sitten töissä vaikka puoli-ilman kunhan joku huolii. Kenen etu?

[/quote]

Kyllä minulla on, monella muulla vaan ei ole. Lisäksi työteveyshuollon työnantajan laskuun antamat palvelut voivat olla hyvin rajattuja ja meillä esim. sopimukseen kuuluu röntgenkuvaus, mutta ei magneettikuvausta, eli sen joko maksaa itse omasta pussistaan yksityiselle lääkärille tai tämä yksityislääkäri pistää lähetteen julkiselle. Ja julkiselle totta kai menen julkiselle, olen osallistunu veroissani tämänkin laitteen ostoon ja ylläpitoon.

Ja jos nyt ihminen on kotona löhöillyt peruskoulun loppumisesta lähtien kolmikymppiseksi asti, ettei edes toisen asteen koulutusta ole viitsitty itselleen hoitaa, niin on kyllä häviävän pienet todennäköisyydet, että mihinkään töihin on hakeutumassa. Joten hyvin voi sitten odotella siellä kotisohvalla, että työssäkävijä hoidetaan ensin ja sitten vasta hänet.

Tämä on valintojen maa. Voi mennä kouluun ja koulusta työhön ja olla terveydenhuollon kannalta oikeutetumpi nopeaan hoitoon. Voit myös jäädä oppivelvollisuuden suorittamisen jälkeen kotiin makoilemaan ja odottelemaan kauemmin terveydenhuoltoon pääsyä.

Vierailija
15/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin kirjassa paikassa töissä että meillä ei ole työterveyshuoltoa kuin pakolliset tarkastukset. Kaikesta sanotaan vaan että ota yhteyttä omaan kuntaan. Kyseessä vielä HUS.

Vierailija
16/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:16"]

[/quote]

[/quote]

Ja alapeukkua, kun laiskat tukipenääjät eivät saa erityishoitoa ohi jonojen, vaan joutuvat odottelemaan kunnes työtä tekevät saadaan ensisijaisesti hoidettua? Milläs meinaistte, että mitään terveysasemiakaan pidetään pystyssä, jos ei ole tarpeeksi työkykyisiä?

Ja tällä menolla mennään kohta siihen, että tukien eteen saa jotain tehdä. Vaikka sitten kadunlakaisua ja muuta kunnan huoltotyötä, jotta saa tukensa. En usko, että siihen on enää pitkä matka. Nykyistä järjestelmää kupataan tyhjiin ja moni terve, työkykyinen nuori nautiskelee kotona lepäilystä ja maksattaa kulunsa valtiolla.

[/quote]

Mutta mitä teemme palkallisille kadunlakaisijoille ja muille? Irtisanotaan ja tarjotaan vanha duuni murto-osalla palkkaa takaisin?

Vierailija
17/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten, kenen etu se sitten olisi, että kotona makoilevat hoidettaisiin ensisijaisesti ja työssäkäyvät sitten kun ehditään? Kotona makoilevien lisäksi valtio joutuisi maksamaan myös työssäkäyvien työkyvyttömyystuet siltä ajalta, kun eivät sairautensa/vammansa takia voi osallistua normaalisti työhönsä.

Veronmaksajat kun pitävät nuo sairaalat ylipäätään pystyssä, kotona makoilevat eivät.

Vierailija
18/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta mitä teemme palkallisille kadunlakaisijoille ja muille? Irtisanotaan ja tarjotaan vanha duuni murto-osalla palkkaa takaisin?

[/quote]

Tuo olikin antamani esimerkki, mutta ilmeisesti olet jo niin huolissaan, että saatko tulevaisuudessa enää vetää lonkkaa kotona, että yrität säälittävillä argumenteilla keventää asiaa.

Vierailija
19/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni entisen ystäväsi elämä ei ole mitenkään hohdokasta... Luottotiedot menettänyt (jos ei maksa tarkastusmaksuja ja muita mahdollisia sakkoja, kun jää näpistyksistä kiinni), varastelee ja elämänhallintansa kadottanut (sotkuisa kämppä, yms...) Ja jos maksaa kaikki tarkastusmaksut ja mahdolliset sakot, niin 480eurosta ei paljoakaan jää enää käteen (luulisi luottotietojen kuitenkin olevan, jos saa osamaksulla ostettua). Ja taas pitää näpistää ja kulkea pummilla ja näin kierre on syntynyt. Tuota menoa luottotiedot menee äkkiä.

Toki ystäväsi voi nauttiakkin tuosta elämäntyylistä, onhan siinä tietynlaista vapautta, kun ei välitä mistään mitään. Veikkaan, että tuohon kuvioon kun kuitenkin lisätään alkoholi, mahdolliset huumeet ja laitapuolet kaverit, niin ei se vapaus ole sen arvoista.

Sinuna en olisi kade. Tai jos olet, niin pääset ihan koska vain tuohon samaan elämäntilanteeseen :) Sen jälkeen tiedät, mistä ihanasta olet jäänyt paitsi. Ilmasta rahaa ja kaikkea...

Vierailija
20/32 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:29"]

Ihan sossusta riippuu, kuka saa ja paljonko. Meidän perhe ei saa euroakaan ylimääräistä, vaikka välillä olen pyytänyt ihan akuuttiin tarpeeseen pientä summaa. Sitten taas eräs parikymppinen työtön neiti asuu isossa kämpässä, jonka vuokra on paria euroa vaille meidän neljän ihmisen perheasunnon vuokra(!) ja sossu maksaa kiltisti hänen vuokransa kuukaudesta toiseen...meille taas sanottiin, että joudumme kohta maksamaan itse omavastuuosuutta koska joku normi ylittyy. Miksei tälle yhdelle koskaan sanota mitään??

[/quote]

Mistä tiedät ettei ole sanottu? Mistä ylipäätään "tiedät" sossun maksavan hänen vuokransa?