Ärsyttää, kun sossuelättikaverilla on kaikkea hienoa!
Osamaksulla ostettu toiseksi uusin iPhone ("vain 20 euroa/kk"), osamaksulla ostettu iPad ("vain 40 euroa/kk"), kämppä Helsingissä, jonka vuokran sossu maksaa kokonaan, saa harkinnanvaraista nähtävästi vähän joka kuukausi melkein. Tilailee muutenkin osamaksulla kaikkea turhaa, kuten sisustusesineitä ja fanitavaraa. Vaatteensa kerjää kavereilta "kun ei mulla ole varaa ostaa", julkisilla kulkee pummilla ja maksattaa sakkomaksut sossulla, näpistelee ja myy kirpparilla. Kämppänsä on aina ihan kaaoksessa, enkä kyllä enää meille päästä, kun joka kerta katoaa jotain pientä. Päivääkään ei ole ikinä tehnyt töitä.
Ai miksi olen edelleen tuon kaveri? No en kai enää olekaan sen jälkeen kun tajusin millainen se oikeasti on. Siis kaikki nuo näpistelyt, katkaisivat kamelin selän.
Kiitos kun sain valittaa.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:16"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:13"]
Ja miten tämä on sulta pois??? Kateus vie kalatkin vedestä, voi voi.
[/quote]Mun mielestä ei tarvitsisi tollaseen turhaan verovaroja syytää. Ärsyttää, kun itse rehellisenä työssäkäyvänä ei ole varaa samanlaiseen elintasoon, ja toiselle annetaan kaikki vaan nenän eteen.
[/quote]
No, Suomi on matkalla hyvinvointivaltiosta työperäiseen valtioon, niin ei kauaa näiden laiskottelijoiden juhlat enää kestä.
Ja esim. terveydenhuollossa asia toimii kuten pitääkin, eli työssäkäyvät saavat hoitoa ensisijaisesti, kotona makoileva taas joutaa odottelemaan pidempään omaa aikaansa/lähetetään kauemmas toiselle terveysasemalle hoidattamaan vaivojaan.
[/quote]
Ja alapeukkua, kun laiskat tukipenääjät eivät saa erityishoitoa ohi jonojen, vaan joutuvat odottelemaan kunnes työtä tekevät saadaan ensisijaisesti hoidettua? Milläs meinaistte, että mitään terveysasemiakaan pidetään pystyssä, jos ei ole tarpeeksi työkykyisiä?
Ja tällä menolla mennään kohta siihen, että tukien eteen saa jotain tehdä. Vaikka sitten kadunlakaisua ja muuta kunnan huoltotyötä, jotta saa tukensa. En usko, että siihen on enää pitkä matka. Nykyistä järjestelmää kupataan tyhjiin ja moni terve, työkykyinen nuori nautiskelee kotona lepäilystä ja maksattaa kulunsa valtiolla.
[/quote]
Mutta mitä teemme palkallisille kadunlakaisijoille ja muille? Irtisanotaan ja tarjotaan vanha duuni murto-osalla palkkaa takaisin?
[/quote]
Tuo olikin antamani esimerkki, mutta ilmeisesti olet jo niin huolissaan, että saatko tulevaisuudessa enää vetää lonkkaa kotona, että yrität säälittävillä argumenteilla keventää asiaa.
[/quote]
Olen kylläkin siivooja, jolta sinä yrität ilmeisesti saada palkan pois, koska kaltaistesi mielestä siivoojat eivät tee työtä.
Eikös yleistäminen ja arvailu olekin hauskaa?
[/quote]
Sinähän se tässä nyt puollat sitä, että kotona makoilevat tulisi hoidattaa ennen työssäkäyviä veronmaksajia.
Että kerropas nyt sitten meille, että millä paikataan se lovi, joka tulee valtion lompakkoon, kun työssäkäyvät joutuvat pidemmille sairaslomlle kun eivät saa hoitoa ennen kotona makoilevia, joilla olisi aikaa odotella?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 16:39"]
[/quote]Mun mielestä ei tarvitsisi tollaseen turhaan verovaroja syytää. Ärsyttää, kun itse rehellisenä työssäkäyvänä ei ole varaa samanlaiseen elintasoon, ja toiselle annetaan kaikki vaan nenän eteen.
[/quote]
No, Suomi on matkalla hyvinvointivaltiosta työperäiseen valtioon, niin ei kauaa näiden laiskottelijoiden juhlat enää kestä.
Ja esim. terveydenhuollossa asia toimii kuten pitääkin, eli työssäkäyvät saavat hoitoa ensisijaisesti, kotona makoileva taas joutaa odottelemaan pidempään omaa aikaansa/lähetetään kauemmas toiselle terveysasemalle hoidattamaan vaivojaan.
[/quote]
Ja alapeukkua, kun laiskat tukipenääjät eivät saa erityishoitoa ohi jonojen, vaan joutuvat odottelemaan kunnes työtä tekevät saadaan ensisijaisesti hoidettua? Milläs meinaistte, että mitään terveysasemiakaan pidetään pystyssä, jos ei ole tarpeeksi työkykyisiä?
Ja tällä menolla mennään kohta siihen, että tukien eteen saa jotain tehdä. Vaikka sitten kadunlakaisua ja muuta kunnan huoltotyötä, jotta saa tukensa. En usko, että siihen on enää pitkä matka. Nykyistä järjestelmää kupataan tyhjiin ja moni terve, työkykyinen nuori nautiskelee kotona lepäilystä ja maksattaa kulunsa valtiolla.
[/quote]
Mutta mitä teemme palkallisille kadunlakaisijoille ja muille? Irtisanotaan ja tarjotaan vanha duuni murto-osalla palkkaa takaisin?
[/quote]
Tuo olikin antamani esimerkki, mutta ilmeisesti olet jo niin huolissaan, että saatko tulevaisuudessa enää vetää lonkkaa kotona, että yrität säälittävillä argumenteilla keventää asiaa.
[/quote]
Olen kylläkin siivooja, jolta sinä yrität ilmeisesti saada palkan pois, koska kaltaistesi mielestä siivoojat eivät tee työtä.
[/quote]
Vanhustenhuollossa on paljon työtä, jota kukaan ei halua tehdä.
http://www.city.fi/blogit/vapaamatkustaja/lisaselvityspyynto+kirjekaverina+fatta/128038 ei se ole niin auvoista sen sossun kanssa.
Sen ymmärrän, että ei ketään pidä jättää heittelle ja jokaisella on oikeus ihmisarvoiseen elämään, mutta tuntuu siltä, että harkinnanvaraisesta toimeentulotuesta imetään rahaa surutta. Koko harkinnanvaraisen voisi poistaa tai sitten rajata vain johonkin nimettyihin asiohin, jotta järjestelmä olisi yhdenvertainen ja läpinäkyvä. Paras olisi, ettei koko harkinnanvaraa olisi normi toimeentulotuen päälle.
Sen verran korjaan ettei virheellisiä käsityksiä tulisi suomen sos.huollosta. Sos.toimi ei suinkaan maksa tarkistusmaksuja vaan ne menee sitten ulosottoon jos niitä ei maksa. Muutenkaan harkinnanvaraista tukea ei ihan joka höpötykseen saa suinkaan, riippuu tietenkin virkailijasta mutta yleensä ne on hyvin hyvin huolella harkittuja tukia.
[/quote]
Samaa tulin kertomaan täällä. Sossu ei tosiaankaan maksa kenenkään sakkoja.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 15:13"]
[/quote]Elintaso? Iphone ja pad? Kiinnität mielestäni vääriin asioihin huomiota. Sossu ei taida maksaa sakkomaksuja.
Mäkin ostan kaikki osamaksulla koska se mahdollistaa mulle kaiken kivan ostamisen. On i pad ja maksan sen kahdessa vuodessa. Lapsella uusin Samsung tabletti 600 euroa ja maksan sen vuodessa. 600 euroa maksoi mun puhelin ja sen olen maksanut vuoden aikana. Näin saadaan hyvät laitteet.
En saa sossusta rahaa mutta tuloni ovat pienet.
Ärsyttävintä on se, että sossupummilla voi olla sama elintaso kuin työssäkäyvällä köyhällä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]