Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsellinen ystävä kiukuttelee kun ei tavata, mutta...

Vierailija
13.09.2014 |

... asettaa itse asiaa hankaloittavia ehtoja, jotka tekevät tapaamisesta mahdotonta. Hän haluaisi tavata arkisin päivällä, eikä ollenkaan ymmärrä, että minä ja useimmat muut ystävät ja kaverit tekevät päivisin töitä. On siis itse kotona lasten kanssa, keskellä ei mitään, ja on yksinäinen ja tylsistynyt. Ymmärrän kyllä että se on ikävää, mutta jotain rajaa...

Olen ehdottanut viikonlopputapaamisia, mutta se ei käy, koska "viikonloput on varattu perheelle". Olen ehdottanut että tapaisimme illalla töiden jälkeen kaupungilla, mutta se ei käy, kun minä (ja useimmat muut ystävät) ehdin kaupungille vasta puoli kuuden maissa, ja hänen pitää olla jo kotona rauhoittumassa lasten kanssa iltatoimille viimeistään seitsemältä, ja voi kun sinne kaupunkiinkin kestää ajaa ainakin tunnin. Mies ei voi hoitaa iltatoimia, kun on toistaitoinen reppana. Olemme kaikki tervetulleita hänen luokseen keskelle metsää minne julkiset eivät kulje, vaikka meistä osalla ei ole autoa. Kimppakyydin voimalla olemme tarjoutuneet tulemaan, mutta voi kun se autollinen lähtee töistä neljältä ja kiepsauttaa muutaman muun työpaikan kautta hakemaan autottomia ja sitten ajaa sinne keskelle metsää, niin kello on jo kuusi, ja ne iltatoimet, ja emmekö voisi tulla jo keskipäivältä? Ai onko ne työt muka niin tärkeitä, että ei voi mennä vaikka aamuviideksi ja lähteä yhdeltä? Miten niin työnantaja ei suostu? Miksi ei muka voi sopia?

Ja sitten vedetään herne nenään, jos me muut tapaamme toisiamme silloin, kun hän ei pääse mukaan (=iltaisin tai viikonloppuisin). Mikä ihme tuota ihmistä vaivaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys. Tuollainen ihmistyyppi on arsyttava. Sinuna olisin onnellinen siita ettei pysty nakemaan usein.

Vierailija
2/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaa täydellinen kyvyttömyys joustaa ja ymmärtää muiden ihmisten elämää ;)

Elämä on valintoja ja jos tämä ystävä ei pysty iltaisin ja viikonloppuisin treffaamaan ystäviään niin sitten hän viettää elämänsä perheensä kanssa herne nokassa mutta sehän on vain hänen ongelmansa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärrän kyllä että hänellä on kurjaa. Muutti pääkaupunkiseudulta keskelle metsää ja jäi hei äitiyslomalle/hoitovapaalle. Ei tunne sieltä ketään, eikä nähtävästi oikein löydy energiaakaan tutustua paikallisiin kotona oleviin äiteihin (joita varmasti jostain kerhosta tai vastaavasta saattaisi löytyä). Kaikki kaverit ovat eri elämäntilanteessa... Onhan se kurjaa. En vaan tiedä, miten hän ajattelee tuollaisen kiukuttelun ja asioiden hankaloittamisen auttavan asiaa. Onkohan masentunut?

- ap

Vierailija
4/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Jos ystäväsi on päivääkään ollut työelämässä niin tottahan hän ymmärtää ettei töistä lähdetä keskellä päivää kaveria moikkaamaan. Edes äitimaahan kadonneet eivät ole näin tyhmiä kuin mitä väität. Joko tämä on trolli tai sitten kaverisi on seonnut.

Vierailija
5/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:06"]

En usko. Jos ystäväsi on päivääkään ollut työelämässä niin tottahan hän ymmärtää ettei töistä lähdetä keskellä päivää kaveria moikkaamaan. Edes äitimaahan kadonneet eivät ole näin tyhmiä kuin mitä väität. Joko tämä on trolli tai sitten kaverisi on seonnut.

[/quote]Kaverini ainoa työpaikka on ollut kesätyöpaikka jäätelökioskilla, jos sillä nyt on mitään merkitystä? En usko että hän oikeasti luulee että me sankoin joukoin lähdemme töistä tapaamaan häntä, mutta toisaalta ei hänellä kyllä ole oikein mitään käsitystäkään työelämästä. Kiukuttelee vaan.

Vierailija
6/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 14:06"]

[/quote]

Ma kylla uskon ap:ta silla tunnen ihmisia, jotka aidiksi tullessaan ovat muuttuneet kasittamattoman itsekkaiksi. Mikaan ei ole enaa tarkeampaa maailmassa kuin hanen toukkansa. Kaikkien pitaisi joustaa hanen lapsensa mukaansa, ei vahingossakaan toisinpain. Vaatimukset toisilta ihmisilta on aivan kasittamattomia. Laopsettomia kavereita aletaan sit katkeruuksissaan halveksua ja omia valintoja pidetaan parempina. Sit ihmetellaan miks ollaan yksin? 

Vierailija
7/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisitte hänelle ystävän palveluksen, jos rehellisesti sanoisitte hänelle suoraan, että työelämässä ei ole mahdollisuuksia arjen päivätapaamisiin kuin korkeintaan lounaalle työpaikan lähelle. Kyllä normaali ihminen ymmärtää suoraa puhetta. Jos ei ymmärrä niin sitten voi jo sanoa suoraan tuosta kiukuttelustakin.

myönnän rehellisesti, että joskus teinivuosina en ymmärtänyt poikaystävän työsitoumuksia ja ettei ehdi vastailla puhelimeen. Nolotti kyllä sitten, kun itse menin eka kertaa oikeasti töihin ja tajusin, ettei siellä voi aina olla puhelimen äärellä. Voin kuvitella, että ihminen jolla ei ole työelämästä kokemusta, ei tule ajatelleeksi välttämättä niitä olosuhteita realistisesti.

Vierailija
8/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoh, toi on just tota. Oon törmännyt samaan ihmistyyppiin. Eipä kauheesti enää nähdä nykyään eikä hirveesti kiinnostakaan. Tohon ihmistyyppiin kuuluu kans just se, että valitetaan kuinka ne ymmärtämättömät lapsettomat ei enää haluakaan nähdä, kun on lapsia. Ihan on kyllä peiliin katsomisen paikka. 

Vierailija
9/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans ystävä, joka tuo KAIKKIIN aikuisten juhliin lapsensa mukaan. Kysymättä sopiiko. Ja ei musta ole kyllä sopivaa jos on alkoholin ympärille keskittyvät juhlat kyseessä ottaa pientä lasta mukaan. Aluksi kutsuin ystävän kuten ennenkin, mutta kun yksissä juhlissa valtasi kaksiomme makuuhuoneen hänelle ja lapselleen tunniksi ollakseen siellä kaksin kun "ihmiset ja musiikki häiritsee" niin enpä taida enää kutsua. Ajattelin että jos kutsun ja tulee, tajuaa jättää lapsensa hoitoon tai miehelleen, mutta ei, koko konkkaronkka tuli mukaan. Ja siis kyseessä facebook kutsu, josta kyllä selvisi että kyseessä on aikuisten juhlat, paljon kavereita, musiikkia, ruokaa ja juomaa.

Vierailija
10/10 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä kyllä mitään voi tehdä tuon ihmisen eteen. Toki on ymmärrettävää, että hänelle olisi kätevintä että menette heille kylään. Mutta se äitiyskin on valinta, samoin kuin se kenen kanssa lapset tekee. Uskon ihan täysin ettei hän ymmärrä työssäkäyvien elämää, ei minun mummonikaan käsittänyt miksen vain "ota lomaa koulusta" ja tule mummon luokse koko talveksi, kun mummolla on niin kurjaa yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme