Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lähihoitajilla huono palkka?

Vierailija
13.09.2014 |

Mielestäni työn vaativuuteen nähden palkka on huono, mutta aika peruspalkkaahan tuo muuten tuntuu olevan. Millä aloilla tienaa keskimäärin vähemmän, kuin lähihoitajana?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, työhän nähden palkka on aika kurja; varsinkin jos ei tule mitään lisiä. Taitaa ainakin kaupan kassoilla yms olla vielä vähän matalampi palkka?

Vierailija
2/14 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normaalia palkkaa loppujen lopuksi. Sairaanhoitajillakin yleensä vain ihan muutaman satasen korkeampi palkka. Ainakin kokit, myyjät ja siivoojat tienaavat vielä vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkakuskeilla huonompi.

Vierailija
4/14 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö töillä tienaa
-yökkö

Vierailija
5/14 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 13:10"]Rekkakuskeilla huonompi.
[/quote]

Ei pidä paikkaansa ko. alojen työehtosopimusten mukaan.

Vierailija
6/14 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lähihoitajien kuin myös sairaanhoitajien palkka on liian pieni. Peruspalkkaan 500 euroa lisää, onhan kuitenkin työ vastuullista ihmisistä huolehtimista riippumatta missä hoitaja työskentelee.
Palkkoja korottamalla myös ehkä vähenisi "pako alalta" muihin hommiin.

Vierailija
7/14 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla pelkän ammattikoulun käyneellä on parempi palkka. Eli ihan normaali koulutustasoon nähden. Vastuutakin on vähemmän kuin esim. bussikuskilla.

Vierailija
8/14 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka voi elää ilman tukia niin pienellä palkalla? 

Vierailija
9/14 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mielestäsi lähihoitajalla on vähemmän vastuuta kuin bussikuskilla? Olen hämmentynyt väitteestä...,lähihoitaja kuitenkin hoitaa lapsia, vanhuksia, mielenterveyskuntoutujia ja vammaisia? Siinäkö ei ole vastuuta ? Mitä ajattelet numero kasi ?

Vierailija
10/14 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis

Vierailija
11/14 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkoissa on huikeita eroja.

Minulla on esimerkki tältä kesältä. Olin itse kunnan terveyskeskuksessa kesätyössä ja kaverini oli saman kunnan alueella yksityisellä.

Molemmat saimme opiskelijan palkkaa, eli -10%.  Minun palkkani laskettiin n.2300€ kk palkasta ja kaverini palkka n. 1600€ kk palkasta. Pieni ero?

Mielestäni tuo 1600 on hurjan pieni ja 2300 ihan ok valmiin lähärin palkka. 

Vierailija
12/14 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vuosituloni 42 000€, lisien kanssa. Kädestä suuhun elän.

Vierailija
13/14 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvät rahat saa, kun tekee paljon öitä, iltoja ja pyhiä... Peruspalkka nyt on huono.

Vierailija
14/14 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti, nyt kiehahti :/

Miten bussikuskilla on suurempi vastuu ja mistä??

Itse olen päivittäin vastuussa 2 muun ammattikasvattajan kanssa 23kpl 3-6v lapsia joiden joukossa psyykkisistä syistä pahoinvoivia lapsia 3kpl ja muista syistä lisätukea tarvitsevia lapsia toiset 3kpl! Ja ei, heillä ei ole, vielä ainakaan, varsinaisia diagnooseja mutta oireita kyllä ja paljon ja näkyvät päivittäin heidän toiminnassaa ja käytöksessään. Saattaapa vaikka tuolit ja parkkitalot lennellä kun "kohtaus" iskee. Ja ihan on ns "normiryhmä" eikä edes erityisryhmä kyseessä. Ja päivittäin myös yksin vastuussa koko kööristä aina hetkittäin, me kaikki 3 olemme töissä samaan aikaan keskimäärin 6h/pvässä, muuten mennään yksin/kaksin. Ja se siis normijuttu päivähoidossa, johtuu työvuoroista yms puhumattakaan siitä jos ja kun on ihmisiä lomilla/sairaana/koulutuksissa yms.koska esim muutamien päivien lomien vuoksi ei sijaisia palkata.

Ei jumalauta nyt korpeaa.

Terv.bruttoliksa 2144€/kk ja 9v työkokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi