Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet keski-ikäiset ja vanhemmat naiset eivät siedä lapsia?

Vierailija
19.08.2021 |

Vaikka heillä olisi ollut omia lapsia.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kolme lasta on nyt 19-27 -vuotiaita.

En siedä minäkään nykylapsia, tai oikeastaan heidän vanhempiaan.

Miksi lapset nykyään huutaa koko ajan? Siis huutaa, rääkyy, huutaa IHAN KOKO AJAN?

Miksi lapset riehuu kaupoissa, ravintoloissa, julkisissa tiloissa?

Repivät tavaroita hyllyistä, tulevat notkumaan naapuripöytiin, kirkuvat rappukäytävässä koko matkan. Miksi?

Nyt ei kannata sanoa, että kyllä sinäkin olet ollut lapsi ja kyllä sunkin lapset. Ei. Me ei saatu rääkyä. Me ei saatu juosta ravintolassa. Me tottelimme, samoin omat lapseni.

Puistossa sai huutaa ja riehua, ulkona, landella, metsässä, leikkipaikoilla. Huutaa vaan ei rääkyä sanatonta korviavihlovaa rääkymistä!

Nää nykykakarat on oikeesti ihan kauheita.

Vierailija
42/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä on moneksi.

Olen keski-ikäinen nainen ja olen kyllä huomannut monissa ikäryhmäni naisissa sellaisen piirteen, että he aina tietävät mielestään tasan tarkkaan, kuinka ihmisten pitäisi kasvattaa lapsensa ja kuinka lasten tulisi ehdottomasti käyttäytyä.

Heillä on usein mielipide lasten nukuttamisajoista, päiväunista ja kaikesta mahdollisesta.

Joskus kun on tullut keskustelua lapsiin liittyvistä asioista ja olen lausunut eriävän mielipiteen, niin minua on alettu karsastaa. Huomaa heti, ettei saisi olla eri mieltä tuon kaikkitietävän lauman kanssa.

Eniten minua ihmetyttää se, että monet ovat tyystin unohtaneet sen ajan, kun heidän lapsensa olivat pieniä. Täysin on unohtunut myös se, että lasten kanssa kaikki ei aina mene niinkuin vanhempi haluaisi. Lisäksi jokainen lapsi on erilainen, omanlaisensa eikä toimi jonkun kaavan mukaan.

Tottakai rajat pitää olla ja lapselta voi ja täytyykin jotain odottaa. Kuitenkin olisi hyvä yrittää vähän ymmärtääkin erilaisia lapsia ja vanhempia. Ei kenelläkään ole helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka ei siedä lapsia on VELOJA. Me joilla on lapsi, rakastetaan lapsia. Mulle muidenkin lapset on rakkaita ja tärkeitä.

T. Keski-ikäinen

Ps. Kiva yleistysaloitus taas…

Puolisoni ja minä olemme vapaaehtoisesti lapsettomia. Vaikka emme halua omia lapsia, pidämme useimmista lapsista. Myös lapset tykkäävät leikkiä kanssamme. Olimme jopa kummityttöni suosikki-ihmiset kun hän oli lapsi vaikka emme nähneet kuin pari kertaa vuodessa (emme ostaneet tätä kiintymystä ylenpalttisin lahjoin vaan meillä oli leikki-ideoita, joihin hän ihastui ja leikimme "tosissamme").

Haluaisin huomauttaa, että tässäkin keskustelussa moni "lapsekas" on kertonut pitävänsä vain omista lapsistaan. Se, onko vela vai ei, ei siis välttämättä kerro mitään siitä, pitääkö kyseinen henkilö yleisesti lapsista vai ei.

Vierailija
44/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa Vela? Olen vasta vähän aikaa "palstaillut".

Vapaaehtoisesti lapseton

Miksi ei perheellisiä luokitella vapaaehtoisesti perheellinen ja vastentahtoisesti perheellinen. Mistä tämmöinen leimaava nimitys on lapsettomista. Mitä ihmeen merkitystä sillä on miksi on lapseton eikä se pitäisi kenellekkään kuulua samoin kuin syyt perheenprustamiseenkaan, onko tullut vahingossa, pakotettuna tai harkiten. 

"vastentahtoisesti perheellinen" ?

Niinku pakotettu äidiksi,

kondomivastainen vai mitä se tarkoittaisi?

Vierailija
45/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan lapset ovat järjestään hirveitä! Oli niitä ongelmatapauksia ennenkin, mutta ei tässä mittakaavassa kuin nykyisin. Enää ei jakseta eikä ilmeisesti osatakaan kasvattaa, vapaa kasvatus kukoistaa ja sen näköistä on sitten kyllä jälkikin... Tulevaisuus jopa hieman hirvittää näin velan silmin.

Kukahan kasvatti nykyiset kasvattajat? Pitäisikö vähän sinne taaksepäin tosiaan katsoa, mistä nämä asenteet periytyvät?

Oma ikäluokkani on ainakin vielä kasvatettu ja ikäiseni kaverit ovat kasvattaneet omat lapsensa... Ne on näitä nykyisiä alle 30-vuotiaita, jotka ovat vapaan kasvatusmallin nimeen vannojia. N35

Vierailija
46/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein julmimpia ovat lapset kun katselee kuinka ne toisiaan kiusaavat. Ihan kamalaa rääkkäystä. 

Vanhemmat kun eivät viitsi tai jaksa kasvattaa niitä niin pahaa jälkeä tulee. Keskitytään vain syyttämään muita ihmisiä. 

Vierailija
47/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein julmimpia ovat lapset kun katselee kuinka ne toisiaan kiusaavat. Ihan kamalaa rääkkäystä. 

Vanhemmat kun eivät viitsi tai jaksa kasvattaa niitä niin pahaa jälkeä tulee. Keskitytään vain syyttämään muita ihmisiä. 

Joo, aina on vika jossain muualla, mutta ei koskaan itsessä kasvattajana... Vapauksia pitäisi olla, niin kuin lapsillaankin, vaan ei vastuuta mistään!

Vierailija
48/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tällaista. Ei aavistustakaan, mistä tällainen aloitus on temmattu. Ihan hölmö juttu.

Vierailija
49/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- monien kersojen jatkuva huuto herättää minussa suoranaisen murhanhimon

- kersojen paskavaipat haisevat minusta sietämättömän pahalle

- kersaperheet ovat järkyttävän epähygieenisia (täit, kihomadot, ripulivirukset jne.)

- kersaperheet vievät ympäriltään fyysisen tilan (rattaat, lelut ym. tavarat, tenavat ja vanhemmat)

- kersaperheet vievät ympäriltään henkisen tilan

- kersaperheet vievät helvetisti veroeuroja

- kersaperheet kuluttavat ja tuottavat jätettä valtavasti

- kersaperheet ovat itsekkäitä: useimmat kersaperheet vaativat muita luopumaan asioista, koska kersat

- kersaperheet ovat äärimmäisen itsekkäitä: tyhminkin tajuaa että ihmisiä on helvetisti liikaa, eikä yhtään uutta kersaa pidä hankkia, mutta tämä koske Kersaperhettä.

Vierailija
50/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan pitänyt toisten kakaroista. Omat lapseni olen kasvattanut olemaan siivosti ja hiljaa kun ollaan muualla kuin kotona. Kukaan ei kuuntele ja katso hyvällä kun kakaroiden annetaan kiljua ja riehua valtoimenaan asiaan puuttumatta.

Vierailija
51/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin viisikymppisenä oman eroni jälkeen seurustella miehen kanssa, jonka nuorin lapsi oli 8v. Kun omani olivat jo aikuisia, huomasin, etten enää jaksa parisuhdetta, jonka reunaehdot sanelee lapsesta huolehtiminen. Lopetin suhteen. Mies haukkui minut aivan lyttyyn ja tulkitsi asian niin, että lopetin suhteen, koska vihasin hänen lastaan. Ei se niin ollut, vaan halusin kahden aikuisen ihmisen suhteen, jossa voi mennä ja tulla aika vapaasti.

Vierailija
52/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka ei siedä lapsia on VELOJA. Me joilla on lapsi, rakastetaan lapsia. Mulle muidenkin lapset on rakkaita ja tärkeitä.

T. Keski-ikäinen

Nimenomaan. Juuri yleistystä taas.

Vierailija
53/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Keski-ikäinen

Puolisoni ja minä olemme vapaaehtoisesti lapsettomia. Vaikka emme halua omia lapsia, pidämme useimmista lapsista. Myös lapset tykkäävät leikkiä kanssamme. Olimme jopa kummityttöni suosikki-ihmiset kun hän oli lapsi vaikka emme nähneet kuin pari kertaa vuodessa (emme ostaneet tätä kiintymystä ylenpalttisin lahjoin vaan meillä oli leikki-ideoita, joihin hän ihastui ja leikimme "tosissamme").

Haluaisin huomauttaa, että tässäkin keskustelussa moni "lapsekas" on kertonut pitävänsä vain omista lapsistaan. Se, onko vela vai ei, ei siis välttämättä kerro mitään siitä, pitääkö kyseinen henkilö yleisesti lapsista vai ei.

Jos ihminen ei osaa pitää kakaroitaan kurissa niin kannattaa pysytellä niiden kanssa kotona eikä laahata niitä häiriköimään muita ihmisiä.

Vierailija
54/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan lapset ovat järjestään hirveitä! Oli niitä ongelmatapauksia ennenkin, mutta ei tässä mittakaavassa kuin nykyisin. Enää ei jakseta eikä ilmeisesti osatakaan kasvattaa, vapaa kasvatus kukoistaa ja sen näköistä on sitten kyllä jälkikin... Tulevaisuus jopa hieman hirvittää näin velan silmin.

Kukahan kasvatti nykyiset kasvattajat? Pitäisikö vähän sinne taaksepäin tosiaan katsoa, mistä nämä asenteet periytyvät?

Jostain merkillistä syystä se aikanaan kunnollisen kasvatuksen saanut nykyvanhempi heittäytyy toiseen ääripäähän kasvatusasioussa koska nykyisin on muotia vapaa kasvatus, jossa lapselta ei saa vaatia mitään ja pitää antaa riehua ja räyhätä vapaasti. Kieltämisestä ja ohjaamisesta on tullut no can do-asia.

Vierailija
55/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa minä olen havainut kun eläkeellä.Miksi ihmessä useimat eläkellä olevat naiset eivät siedä lapsia,eivät nuoria?He jotka aina löytävät valitus lapset tai nuoret.Ovat eläkellä olevia naisia tai miehiä,joilla Ei vierellä ole Aviopuolisoa .Ovat joko eroneet tai leskiä.Lapsi ,lapset ovat aina elämän lahja.Nuoret kasvaussa aikuisuuteen, kuitenkin Suomen tulevaisuus. Itse jouduin oikein ajojahdin kohteeksi 2009: Minulla oli paljon 2 pientä lasta luonani.Hain ne päiväkodista, yöpyivät luonani jne.Kipussani oli perhepäivähoitaja,miksi nuo ovat aina sinulla? Kun hän sai oman lapsen lapsen, HUOM! ainoana pyysi anteeksi ahdisteluaan minuun lapset.Mutta muuti pois. Sit oli toinen vanha nainen,hän nyt kuollut.Autoin jos kerkisin hän esim.vikonloppuna siivosin ymm.palkatta.Jos pienet lapset oli kotini,en kerinyt sama rappu juosta siivoo ymm.Hänen virsi aina:Miksi nuo aina sinulla? Kolmas oli sinkku poika sama asia,sama rappu.Hänkin jo mutanut pois ,kun perhen perusti ja lapsia,ääni kellossa muttunut.Tuskin muistaa edes?Sitten mies noin ikäiseni,jolla vaimo oli silloin.Miksi nuo sinulla aina? Taas sinulla? Hanki elämä!Älä hoida pläp pläp.Meillekään ei lapsia tule.Me menemme itse lapsi perheet.Hanki jo elämä!Minut todella ahdistetiin nurkaan ,en osanut pitää puoliani.Lopulta sanoin henkilölle jonka lapset olivat.En enää hoida,en osanut sanoa syy.Oli loppu ahdisteltu ja vainottu lapsista!. Tämä päivä ,jos minulla silloin olisi ollut tämä vahvuus.Olisin sanonut mitä hittoa teille kuuluu elämäni..Emme aihetua ympäristöön ogelmia!Vuosien saatossa kuitenkin kivat lapsi perheet muutanut tässä heka kerrostalo alue pois. .Kysynyt miksi? Vastaus,nämä talot eivät ole lapsi ystävälisiä.Siinä se tuli,ymmärän nyt heitä.( ps,lukihäiriö en näe txt,virheet.anteeksi ne)

Vierailija
56/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he ovat biologisesti turhia ja joutaisivat jo kuolemaan.

Vierailija
57/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kolme lasta on nyt 19-27 -vuotiaita.

En siedä minäkään nykylapsia, tai oikeastaan heidän vanhempiaan.

Miksi lapset nykyään huutaa koko ajan? Siis huutaa, rääkyy, huutaa IHAN KOKO AJAN?

Miksi lapset riehuu kaupoissa, ravintoloissa, julkisissa tiloissa?

Repivät tavaroita hyllyistä, tulevat notkumaan naapuripöytiin, kirkuvat rappukäytävässä koko matkan. Miksi?

Nyt ei kannata sanoa, että kyllä sinäkin olet ollut lapsi ja kyllä sunkin lapset. Ei. Me ei saatu rääkyä. Me ei saatu juosta ravintolassa. Me tottelimme, samoin omat lapseni.

Puistossa sai huutaa ja riehua, ulkona, landella, metsässä, leikkipaikoilla. Huutaa vaan ei rääkyä sanatonta korviavihlovaa rääkymistä!

Nää nykykakarat on oikeesti ihan kauheita.

Loistavasti kirjoitettu. Kammoksun oikein asuntojen tai hotellien yhteydessä mainintaa "lapsiystävällinen", heti tulee mieleen räkänokkainen kiljukaula, joka ei väistä kun kävelee vastaan vaan minun täytyy väistää. Perässä tietenkin äiti vaunujen kanssa, kännykkä istutettuna käteen - kävekee myös keskellä tietä - eikä väistä, kuten pitäisi.

Vierailija
58/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Keski-ikäinen

Sinulla on kiva yleistysviesti.

Monet joilla on lapsia ei välttämättä siedä muiden lapsia.

Monet velat myös pitävät lapsista, se että on vela ei automaattisesti tarkoita että vihaa lapsia.

Vierailija
59/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset eivät vaadi "sietämistä", pidän kovasti sellaisista hyvinkasvatetuista lapsista.

Vierailija
60/79 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan huomannut tuollaista, päinvastoin Suomessa ne on nimenomaan keski-ikäiset ja sitä vanhemmat jotka lapsista tykkää ja saattaa tuntemattomiakin lapsia huomioida.

Ylipäätään keski-ikäiset naiset ovat aina olleet minulle tosi mukavia, enkä tunnista yhtään niitä iänikuisia nettipalstojen tarinoita joissa vanhemmista naisista maalataan jotain ikäviä, happamia olentoja.

Itselläni kun on aivan päinvastaiset kokemukset.

Lapsirakas N28