Kasabian, Kaiser Chiefs, Libertines, Frans Ferdinand jne jne 00-luvulla oli upeita brittibändejä, tuleeko sieltä nykyään enää mitään hyvää?
En ole seurannut nykymusiikkia vuosiin ja kuuntelen paljon 20 vuotta vanhaa brittipoppista. Oliko 2000-luvun alku ehkä parasta ikinä!
Kommentit (6)
Mulla on kaikkien aikojen parhaan musiikin potpourri menossa, Stone Roses, Pulp, Blur, Stereophonics, ja vielä Lily Allen ja The Kooks.
Ai tätä nostalgiaa.
Mutta mikä olis hyvää nykyisin?
Nykyisin musiikki on ihmeellistä hönkimistä vaan tyyliin Celeste. Ei voi verrata Arctic Monkeysin ja muiden energiaan.
Kaikkien aikojen paras musiikki koostuisi ennen kaikkea kolmesta brittibändistä: The Beatles, The Rolling Stones ja Led Zeppelin. Viimeinen merkittävä brittibändi, jolla oli vielä maailmanvalloittaja-asennetta taisi olla Oasis. Brittein saarilta tuli ennen paljon hyviä bändejä. mutta ilmeisesti nykynuoriso kuuntelee enemmin räppäreitä ja tiskijukkia kuin perinteisiä laulu- ja soitinyhtyeitä, joissa on vokalisti, kitaristi, basisti, rumpali ja kosketinsoittaja,
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien aikojen paras musiikki koostuisi ennen kaikkea kolmesta brittibändistä: The Beatles, The Rolling Stones ja Led Zeppelin. Viimeinen merkittävä brittibändi, jolla oli vielä maailmanvalloittaja-asennetta taisi olla Oasis. Brittein saarilta tuli ennen paljon hyviä bändejä. mutta ilmeisesti nykynuoriso kuuntelee enemmin räppäreitä ja tiskijukkia kuin perinteisiä laulu- ja soitinyhtyeitä, joissa on vokalisti, kitaristi, basisti, rumpali ja kosketinsoittaja,
Itse kaipaan sellaista raakaa energiaa mitä 90- ja 00-luvun brittibändeillä oli. Se soundi oli vaan niin paljon eläväisempi ja aidompi kuin nykyinen suhina ja pihinä.
Ja joo, Led Zeppelin on hyvä, itse en ole mikään Rolling Stones tai Beatles-fani, ovat jotenkin aneemisia. 70-luvulla parhaat bändit olivat minusta amerikkalaisia, mutta sieltä nyt ei nykyään tule kuin kantria ja räpätystä, sekä geneeristä hissimusiikkia.
Radioheadilta ilmestyi levy 5 vuotta sitten.
Briteistä ei ole koskaan tullut mitään hyvää, missään muodossa, miltään alalta.