Voisitko antaa miehesi käydä vieraissa?
Minulla ja miehelläni eivät halut kohtaa. Olen yrittänyt ja yrittänyt tsempata tämän suhteen mutta en vain saa halujani kasvamaan sille tasolle millä miehen saisi pidettyä tyytyväisenä. Aiemmin olen ollut vahvasti sitä mieltä etten ikinä voisi suostua siihen että mies saisi käydä ns. "vieraissa" tyydyttämässä himonsa. Nyt olen kuitenkin alkanut miettiä että olisiko tämä kuitenkin toimiva ratkaisu. Tämä kiehtoo varsinkin siinä mielessä, että miehen kanssa sovittaisiin ettei mies saa valittaa puutteestaan minulle. Jos hän ei saa minulta tarpeeksi hän voi käydä muualla. Saisin elää elämääni vapaasti eikä tarvitsisi miettiä miehen ainaista puutostilaa. Mitä mieltä olette?
Kommentit (66)
Mielestäni miehelläsi on poikkeuksellisen suuret halut ja sinulla ihan normaalit. Jos itse et haluaisi kuin kerran, pari vuodessa, niin ehdottamaasi ratkaisua voisi kokeillakin. Minusta ongelma on miehessä, ei sinussa. Vaikuttaisi jonkinlaiselta seksiaddiktilta. En usko, että vieraissakäynti korjaa asiaa. Miehen pitäisi kunnioittaa myös sinun toiveitasi. Eihän hän nyt ihan ilman jää, hyvänen aika.
Minkä ikäisiä olette? Onko teillä lapsia?
Minä voisin kyllä, mutta toki sitten itse haluaisin tämän saman mahdollisuuden. Mulle kävisi vapaa suhde oikeastaan ihan hyvinkin koska en ole kovin mustasukkainen, mutta mies ei taida sellaista haluta. Meidänkin seksihalut menee joiltain osin hieman ristiin, ja jos en vaikka joitain juttuja halua tehdä niin miksipä en antaisi miehen hakea niitä muualta. Toki tiedostan ihastumisen jne. riskin, ja ehkä vaikutan naiivilta mutta meillä toimii kommunikaatio aika hyvin mielestäni, ja voihan sitä ihastua toiseen ilman fyysistä kontaktiakin, vaikka töissä tai jossain, ja sen takia sitten jättää.
Tuohon aloittajan tilanteeseen en sitten osaa kommentoida oikeastaan mitään, mies vaikuttaa tosiaankin ehkä addiktilta, enkä tiedä ratkaiseeko vieraissa käyminen sellaista tilannetta.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 22:11"]
Mielestäni miehelläsi on poikkeuksellisen suuret halut ja sinulla ihan normaalit. Jos itse et haluaisi kuin kerran, pari vuodessa, niin ehdottamaasi ratkaisua voisi kokeillakin. Minusta ongelma on miehessä, ei sinussa. Vaikuttaisi jonkinlaiselta seksiaddiktilta. En usko, että vieraissakäynti korjaa asiaa. Miehen pitäisi kunnioittaa myös sinun toiveitasi. Eihän hän nyt ihan ilman jää, hyvänen aika. Minkä ikäisiä olette? Onko teillä lapsia?
[/quote]
Ei ole lapsia... Minä olen vähän alle 30, mies vähän päälle.
Entä jos antaisit miehelle luvan mennä vieraisiin, mutta kukaan ei antaisi hänelle?
Olisiko noloa huomata, ettei miehesi kelpaa kellekään.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:36"]Voin miehenä sanoa, että nautin seksistä ja se on iso osa hyvää parisuhdetta. Itelläni on kuitenkin välillä kausia, jolloin ei vain meinaa seksi parisuhteessa maistua. Ollaan vaimon kanssa siitä juteltu. Välillä vaan huomaa, että arkisuus vie tiettyjä hormooneja ihan hakoteille.. Meillä on avoin suhde siinä mielessä, että vaimoni on bi henkinen ja nauttii myös naisten kanssa olosta. Ite täytyy myöntää, että kiihotun kyllä muista naisista usein helpommin. Parisuhde on hyvä ja nautimme toistemme seurasta, kun seksistä tuli puuttumaan jännitys, niin parisuhdetta tarvitsee hoitaa. Nyt ollaan otettu yhteistä aikaa ja ajateltu toisiamme avoimemmin. Perheen arjestakin ollaan saatu sellanen, että pientä flirttiä ja esileikkiä on pitkin päivää, niin on alkanut itelläkin halut nousemaan.. Yks mikä nostatti tosi paljon, kun sain eroottisia viestejä "vaimolta" :) kesken päivän..
Tärkeintä on hoitaa parisuhdetta, eikä antaa periksi.. Annat pikkusormen "käydä vieraissa" niin vie koko käden... Ihastuminen toiseen tulee liian äkkiä.
[/quote]
Mulla tuli ihan kamala olo tosta sun kommentista, että muut naiset kiihottavat enemmän. Niin varmaan omanikin ajattelee, nyt vaan kun joku mies "sanoo sen ääneen", tajuan kuinka masentavaa se on. Etenkin kun mua vaan kiihottaa se oma mies. Ja sinä joka sanoit, että mee vaan hakemaan se mies ja houkuttele seksiin, niin mähän jo sanoin, etten aina halua tehdä aloitetta. Sen pitäisi jo riittää kun keikun vähissä vaatteissa hänen edessään.. t: se jonka mies ei enää halua vaimoansa.
Miksi tekisitte asian noin hankalasti kun voisitte erota ja elää juuri sitä elämää mitä haluaisitte? Miksi roikutte toisissanne vonkaamassa ja nipottamassa? Rakkaudesta on turha puhua jos tuollaista kirjoittaa, sitä on turha tunkea syyksi. Kirjoittakaa siis eropaperit ja lähtekää eri suunnille kokonaan, antakaa toisillenne mukava elämä, ei mitään epämääräistä valtasuhdetta, joka pyörii vain alapääasioiden ympärillä.
Annat luvan käydä vieraissa, mutta vain maksullisilla. Silloin ei vaaraa että lähtee toisen matkaan. Eikä seksikään ole samanlaista kun tunteita ei pelissä, joten tuskin äijäsi edes nauttii siitä kovin paljon. Kunhan maksaa omilla rahoillaan, eikä yhteiseltä tililtänne!
Jos liitto on vahva niin kestää vehtaamiset toisaalla. Mutta teidän kohdalla on iso riski että toinen ihastuu panokamuunsa tai sinä alat epäillä miestä moisesta. Meillä on ollut avoinliitto joskus, molemmilla kuvionsa ja ihastuin kerran mutta taistelin siitä ulos.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 22:57"]
Miksi tekisitte asian noin hankalasti kun voisitte erota ja elää juuri sitä elämää mitä haluaisitte? Miksi roikutte toisissanne vonkaamassa ja nipottamassa? Rakkaudesta on turha puhua jos tuollaista kirjoittaa, sitä on turha tunkea syyksi. Kirjoittakaa siis eropaperit ja lähtekää eri suunnille kokonaan, antakaa toisillenne mukava elämä, ei mitään epämääräistä valtasuhdetta, joka pyörii vain alapääasioiden ympärillä.
[/quote]
Tätä vaihtoehtoa olen miettinyt ja ehdottanutkin miehelle monesti. Hän ei halua kuitenkaan erota... Tilanteemme satuttaa minua syvästi mutta en vain pääse irti miehestä. Haluaisin että mies saisi seksiä tarvitsemansa määrän mutta minä en selvästikään sitä pysty tarjoamaan satuttamatta samalla itseäni. Toisaalta haluaisin myös että mies ymmärtäisi minua ja että hän voisi tyytyä seksiin pari kertaa viikossa. Omassa ajatusmaailmassani tuo on riittävä määrä ja jos toista rakastaa, ei seksi ole pääasia. Varsinkin jos seksiä on. Eri asia jos suhteessa ei ole lainkaan seksiä...
Antaisin, jos tilanne olisi tuollainen Ap:n kuvailema. Ei siitä minulle ainakaan haittaa olisi. Tällä hetkellä tuntuu kyllä kaukaiselta tämä tilanne.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 22:42"]
Entä jos antaisit miehelle luvan mennä vieraisiin, mutta kukaan ei antaisi hänelle?
[/quote]
Mies on pitkä ja komea, uskon vahvasti että hän kelpaisi muillekin. Ainoa haitta on ehkä se ettei hän ole kovin varma itsestään, mutta kunhan vauhtiin pääsee niin olisi ihan varmasti ottajia.
AP
En usko että sillä on kovin suuria onnistumisen mahdollisuuksia ainakaan pitkällä tähtäimellä. Koko loppuelämäkö teillä olisi ajatuksena viettää niin että toisella on jatkuvasti sivusuhteita, mutta ne eivät koskaan ala haitata parisuhdetta? Tuskin ne eri tasolla olevat libidot parista vieraissa käynnistä muuttuvat. Ymmärtäisin paremmin jos olisitte etsimässä keinoa selvitä esim. parista pikkulapsiajan hankalammasta vuodesta.
Itse olen kokeillut lupaa käydä vieraissa ratkaisuna seksiongelmiin, joskin sillä kulmalla että ajattelin että pieni mustasukkaisuus ja kilpailuasetelma voisi puhaltaa uutta kipinää silloiseen suhteeseeni jossa meidän yhteiselo oli muuten kivaa ja rakastavaa, mutta siihen oli tullut tosi sisar-veli-henkinen tunne, jonka seurauksena seksi ei enää minua oikein kiinnostunut. Ei auttanut. Kun yhteisen sopimuksen hengessä minä harrastin seksiä toisen kanssa, eksäni oli hirveän surullinen ja loukkaantunut. Kun hän harrasti seksiä toisen kanssa, minä en tuntenutkaan kaipaamaani mustasukkaisuutta vaan olin helpottunut ja iloinen. Erosimme, enkä aio kokeilla vastaavaa enää ikinä.
Minulle on ihan sama ketä mies nussii, kunhan palaa luokseni päivän päätteeksi.
no tuota... en kyllä vois. Ei ole nuin hankalaa tilannetta ollut, toki erilaisia vaiheita kun 12 vuotta yhteiseloa ja 4 lasta, mutta ei nuo sun miehen halut normaalilta kuulosta. Eihän kukaan jaksa joka päivä panna koko elämäänsä koko suhteen ajan? Kamalaa. On kai sitä muutakin elämää. Pari kertaa viikossa kuulostaa jotenki paljon paremmalta. Ja sitten aika tökeröä että valittaa puutteesta... aika törkeää jotenkin tai itse ainakin loukkaantuisin.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 22:42"]
[/quote]Joo, varmaan ihan totta, että avioliittomme ei ole ainoa syy siihen, ettei mieheni ole nussimassa missejä ja malleja.
52v läskimaha ei ehkä ole ihan kuuminta hottia markkinoilla.
Kopioinpa tänne viestini toisesta ketjusta:
"Halujen kohtaamattomuus on ikävä ongelma parisuhteessa, varsinkin jos kuilu halujen välillä on suuri. Minulla ja avomiehelläni on ollut sama ongelma kuin ap:n parisuhteessa. Mies on erittäin innokas seksin suhteen ja kaipaisi päivittäistä tyydytystä, minulle taas riittäisi pari kertaa viikossa. Elän stressaavaa elämänvaihetta ja lisäksi minulla on terveysongelmia jotka häiritsevät halukkuuden suhteen. En siis voi vain päättää että haluaisin enemmän tai painaa jostain napista että halukkuus kasvaisi. Mieskään ei pysty päättämään halujen vähenemisestä. Hän oireilee jopa fyysisesti jos ei saa seksiä tarpeeksi. Mies runkkaa usein ja minä autan häntä suulla, leluilla tms. jos vain pystyn. Silti yhdyntäseksi olisi hänen halujensa suhteen paras tapa purkautua. Minä en kykene yhdyntään ilman kiihottumista, se tuntuisi ahdistavalta. Pari kertaa olen kokeillut ja sen aikana tuntui kuin minua käytettäisiin hyväksi. Seksin lisäksi mies kaipaisi vaihtelua. Erilaisia asentoja, peppuseksiä, seksiasuja ym. jännitystä. Minä alan tuntea itseni riittämättömäksi. Välillä yritän panostaa ja piristän seksiä jollain tavalla, esim. pukeutumalla seksiasuun. Se ei kuitenkaan tunnu luontevalta minulle ja seksi sillä kerralla tuntuu omituiselta.
Tuntuu että kompromissi ei meidän kohdalla ole mahdollista. Mies elää halujensa mukaan ja sanoo että hän tekee jo kompromisseja, sillä hän voisi harrastaa seksiä pari kertaa päivässä. Minun on siis pakko uhrautua parisuhteen hyväksi, sillä ilman seksiä mies on kärttyinen ja ilkeä. En vain tiedä kauanko voin jatkaa tätä, sillä jokainen kerta kun suostun johonkin seksuaaliseen tekoon ilman aitoa omaa haluani, sisälläni kasvaa katkeruus. Ehkä se lopulta myrkyttää mieleni ja rakkaus miestä kohtaan katoaa lopullisesti."
Voisiko miehen vieraissa käyminen korjata tällaisen tilanteen? En enää jaksaisi kuulla asiasta mieheltä, se tuntuu liian pahalta...
AP