Tarvitsisiko joku apua?
Voisin koittaa auttaa tässä hetkisen. En ole selvännäkijä, joten mitkään "onko se oikea mulle" kumpaa sukupuolta vauva on" jne ei nyt ihan onnistu, mutta jos jollakulla on oikeasti joku huoli, murhe, sydänsuru niin sana on vapaa.
Kommentit (27)
Twiittaat mitä mieleen juolahtaa, seuraat nimenomaan vain suomalaisia tilejä ja ole vuorovaikutteinen. Hiljalleen löydät ne ihmiset kenen elämää on hauska seurata ja ketkä ovat kiinnostuneet omastasi.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:12"]Terkkariin , ellei vertaistuki onnistu.
[/quote]
Miten siellä poistetaan esim. yksinäisyys?
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 17:58"]
Palaan vielä tähän, kun en oikein ymmärtänyt mitä apua on yksinäiselle ja köyhälle psykologilla käymisestä. Mitä apua ap ajatteli alunperin voivansa antaa?
Olen viettänyt koko kesän kotona kaupungissa ilman mitään mahdollisuuksia lomamatkoihin, mökkeilyyn tms. Kukaan lasten lisäksi ei ole koskettanut minua ainakaan tänä vuonna, ellei nyt kättelyä lasketa. Olen ollut yksin viikonlopun, kun lapset ovat isällään. Kaupan kassalla on juteltu kiitosheit.
Olen käynyt ulkona, lenkillä, uimassa ja paikoissa, jossa oli ihmisiä. Tunsin itseni entistä yksinäisemmäksi yksin ihmisten keskellä. Puhuin jopa jollekin ihan ohimennen niitä näitä, sain tympeän katseen vastaukseksi. On syntymäpäiväni.
Miten lääkäri minua auttaisi? Antaisi piikin vai?
2
[/quote]
Onnea syntymäpäiväsi johdosta Sanoin aloistusviestissä, etten ole selvännäkijä :)
Ehkä vastaukset ovat sinulla mitä sun pitää tehdä, jotta asiat lutviutuisivat. Ei ole helppoa. Onko sulla yhtään ketään ihmistä, jolle voisit puhua syvällisesti? Jotta olisi oikein syvällinen ja laadukas ihmissuhde? Edes yksi? se voi jo auttaa yksinäisyyden tunteeseen. Ja uskon tuon, että yksinäisyden tunne syveni kun olit ihmisten keskellä..
Elämä pitää vain mitoittaa kaiken sen varaan mitä sulla on. Olla kiitollinen kaikesta siitä mitä sinulla ON. Älä murehdi niitä asioita, joita sinulla ei ole tai mihin ei ole varaa.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:14"]
Twiittaat mitä mieleen juolahtaa, seuraat nimenomaan vain suomalaisia tilejä ja ole vuorovaikutteinen. Hiljalleen löydät ne ihmiset kenen elämää on hauska seurata ja ketkä ovat kiinnostuneet omastasi.
[/quote]
Yhteisöpalveluita on varmasti netti pullollaan. Esim. tämä av. Uskaltautumalla keskustelemaan muiden kanssa etsimään aktiivisesti vertaistukea.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:12"]Terkkariin , ellei vertaistuki onnistu. [/quote] Miten siellä poistetaan esim. yksinäisyys?
[/quote]
Yksinäisyyteen on usein liitoksissa masennus, joka vaikuttaa ihmiseen aikalailla. Masennuksen hoito on tärkeää elämänlaadun kannalta. Mieliala paranee ja se heijastuu sinusta ulospäin muihin. jne
Terkkariin , ellei vertaistuki onnistu.