Hei rokotetta pelkäävä! Mistä lähteestä tietosi pääosin on lähtöisin, jonka takia pelkäät rokotetta?
Kärkkäisellä se on MV-lehti.
Onko se sinulla Seiska?
En tiennytkään, että ihmiset arvostavat Seiskaa ja MV-lehteä noin paljon
Kommentit (1369)
Vierailija kirjoitti:
Ihan valtamediasta olen kerännyt kaiken tämän tiedon:
-koronavirus ei ole juuri kausi-influenssaa vaarallisempi
-koronavirukseen ei ole Suomessa kuollut yhtäkään perustervettä alle 30-vuotiasta
-rokotetut levittävät tautia yhtälailla
-rokotteiden teho heikkenee jo kuukausien kuluessa
-Fimealle on tehty pari tuhatta vakavaa haittavaikutusilmoitusta rokotteistaSe, että rokotetut syyllistävät rokottamattomia selittyy hyvin pitkälti sillä, että he pelkäävät tehneensä väärän päätöksen ja haluavat muidenkin tekevän samoin.
Tänään muuten väläyteltiin jo mtv aamu-uutisissa, että maskeja voitaisiin alkaa käyttämään myös tavallisina flunssakausina. Tästä se lähtee. Citymarketissa on tähän asti sanottu, että käytäthän maskia, eilen luki "KÄYTÄ MASKIA". Äänensävyt kovenee.
Ensin esitetään flunssakauden alussa suositus käyttää maskia, ja vähitellen siitä tulee vaatimus. Ja THL määrää, koska meillä on flunssakausi. Eli AINA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme rokotevastaisten älyssä on vikana kun tässä on viimeisin tieto rokotteen hyödyistä:
Aivan yksittäisiä potilaita on joutunut sairaalaan kahden rokoteannoksen saamisen jälkeen. Heillä usein on ollut syynä jokin rokotevastetta heikentävä sairaus tai lääkehoito.
Tällaisia voivat olla esimerkiksi syöpäsairaudet, reumasairaudet sekä elimistön puolustusjärjestelmään vaikuttavat lääkehoidot.
– Nämä potilaat voivat saada taudin herkemmin rokotteen lävitse niin kauan, kun virusta pyörii ympäristössä. Heidän kannaltaan olisi hyvä, että meidän rokotekattavuus olisi mahdollisimman hyvä, Järvinen muistuttaa.
Järvisen mukaan tehohoitoon on joutunut vain yksittäisiä täyden rokotesarjan saaneita potilaita.
Se rokotekattavuus ei mitään merkitse kun rokotetutkin kantaa virusta ja voivat sitä vaihtaa toisten rokotettujen kanssa. Vahingollisemmat haittavaikutukset tulevat esiin vasta myöhemmin, kun rokotteen teho ja immuniteetti on heikentynyt. Silloin uhkana on mm. autoimmuunisairaudet (kuten narkolepsia oli sikainfluenssarokotteesta) ja täytyy rokottaa uudestaan ja uudestaan.
Yritä sinä vain kääntää mustakin valkoiseksi jne. Yritätkö todella väittää olevasi näissä asioissa Järvistä viisaampi?!?
Se kertoo aika paljon rokotekammoisista pelkureista!
En pelkää vaan odotan ja katson enkä tarvitse tuekseni mitään hämäriä lähteitä kuten Ap vihjaa.
Kukaan ei tiedä missä kunnossa rokotetut on rokottamattomiin verrattuna 10 tai 20 vuoden päästä tai edes kahden vuoden. Toivottavasti yhtä hyvässä. Sen sijaan tiedämme hyvin miten vuosikymmeniä käytetyt rokotteet toimivat ja vaikuttavat.
Lisäksi ihan THL:ltä on ymmärtänyt ettei yhdelläkään Suomessa käytetyllä rokotteella ole vielä pysyvää lupaa vaan kaikki menevät väliaikaisilla/ehdollisilla.
Vastavuoroisesti haluaisin kysyä miksi rokotetut pelkäävät rokottamattomia niin paljon jos rokote tosiaan toimii hyvin?
Vierailija kirjoitti:
-Fimealle on tehty pari tuhatta vakavaa haittavaikutusilmoitusta rokotteista
Täytyy tietysti muistaa, että
https://yle.fi/uutiset/3-12027275
"Useimmiten Fimealle ilmoitetaan tunnetuista haittavaikutuksista. Noin 60 prosentissa käsitellyistä ilmoituksista haitat on arvioitu vakaviksi. Vakavien ilmoitusten suhteellinen osuus näyttää todellista suuremmalta, koska niiden käsittelyä priorisoidaan.
Arvio vakavuudesta perustuu ilmoittajan arvioon tai sen puuttuessa Fimean arvioon. Fimea ei muuta ilmoitusten vakavuusarvioita, minkä takia joukossa on paljon myös muita kuin Fimean käyttämin lääketieteellisin kriteerein vakavaksi luokittelemia haittoja."
-
Ja kun tuonne pystyy nykyisin kuka vaan ei myös ihan tavalliset ihmiset, eivät terveydenhoitoalan ammattilaiset ilmoittamaan tiedot? Niin jos kaikki hörhöt tekevät pienestäkin jutusta vakavan haitan ilmoituksen, niin sehän on sitten siinä? En sano, että näin tapahtuu, mutta se on valitettavasti mahdollista. Itselläkin oli ekan piikin jälkeen olkavarsi niin kipeä, että sillä kyljellä ei pystynyt nukkumaan ja toisen jälkeen päänsärkyä ja lämmönnousua. Joku hörhö olisi ne voinut ilmoittaa vakavina oireina, minä en ilmoittanut lainkaan mitään.
Tulikos tänään Helsinkiin se rokotepassipakko, mitä Vartiainen ajoi silmät pyöreinä ja viattomalla äänellä läpi kuin käärmettä pyssyyn?
Kohta alkaa porukat aktivoitumaan somessa ja kirjoittamaan dystopiasta Suomessa. En usko, että se on oikeasti mikään työnantajien toivomus tämä koronapassi, hallitus pakottaa ne sanomaan niin, jotta business saa jatkaa.
Fight back!
Vierailija kirjoitti:
En pelkää vaan odotan ja katson enkä tarvitse tuekseni mitään hämäriä lähteitä kuten Ap vihjaa.
Kukaan ei tiedä missä kunnossa rokotetut on rokottamattomiin verrattuna 10 tai 20 vuoden päästä tai edes kahden vuoden. Toivottavasti yhtä hyvässä. Sen sijaan tiedämme hyvin miten vuosikymmeniä käytetyt rokotteet toimivat ja vaikuttavat.
Lisäksi ihan THL:ltä on ymmärtänyt ettei yhdelläkään Suomessa käytetyllä rokotteella ole vielä pysyvää lupaa vaan kaikki menevät väliaikaisilla/ehdollisilla.
Vastavuoroisesti haluaisin kysyä miksi rokotetut pelkäävät rokottamattomia niin paljon jos rokote tosiaan toimii hyvin?
Voin vastata vain omasta puolestani, eli olen ottanut kaksi rokotetta ja en todellakaan pelkää omasta puolestani. Pelkään sellaisten puolesta jotka eivät voi ottaa rokotetta tai joiden vastustuskyky on jonkun sairauden takia heikentynyt.
Katsos, me rokotetut huolehdimme myös muista!
Välillä tuntuu, että rokotekriittisenä varsinkin tämän korona-rokotteen suhteen, tulee heti leimatuksi tyhmäksi "follariksi", joka uskoo netistä kaikki lukemansa salaliitot :) Eihän se näin ole. Ja kaikki toisinajattelijat yritetään vaientaa ja nettisensuuri iskee (jopa tällä palstalla). Olen luullut, että Suomessa saa vapaasta ilmaista itseään ja mielipiteitään. Netti on tosiaan täynnä sekä totuuksia että valeita ja mielestäni vastuu niiden uskomiseen on lukijalla. Mediakriittisyyttä voisi opettaa eikä turvautua ihan ylimeneviin nettisensuureihin. Ei saa olla kuin yksi ainut totuus, eihän? Eikö ole ihan tervettä kyseenalaistaa uudet asiat, joiden pitkäaikaisvaikutuksista ei kukaan vielä tiedä mitään?
Lapsemme eivät ole millään lailla hengenvaarassa, mutta heidätkin pitäisi rokottaa riskiryhmien suojelemiseksi ja suurin osa vie kiltisti lapsensa piikille kun isoveli näin suosittelee... Olenko minä tyhmä vai onko kaikki muut päästään sekaisin kun eivät yhtään kyseenalaista asiaa? Tilastojenkin mukaan suurin osa kuolleista on iäkkäitä tai perussairaita. Rumasti sanottuna nämä ryhmät on kansantaloudellisestikin kaikista kalleimpia "ylläpitää", mutta nyt näitä riskiryhmiä pitää henkeen ja vereen puolustaa. Rokottomalla lapset, jotka on meidän tulevaisuus. Olemme siis valmiita pahimmassa tapauksessa vaarantamaan koko tulevan sukupolven tulevaisuuden suojellaksemme tässä tilanteessa vanhuksia. Häh? Onko tässä touhussa mitään järkeä? Itse en rokota lapsiani just in case -periaatteella. Enkä tosin itseänikään.
Vierailija kirjoitti:
Välillä tuntuu, että rokotekriittisenä varsinkin tämän korona-rokotteen suhteen, tulee heti leimatuksi tyhmäksi "follariksi", joka uskoo netistä kaikki lukemansa salaliitot :) Eihän se näin ole. Ja kaikki toisinajattelijat yritetään vaientaa ja nettisensuuri iskee (jopa tällä palstalla). Olen luullut, että Suomessa saa vapaasta ilmaista itseään ja mielipiteitään. Netti on tosiaan täynnä sekä totuuksia että valeita ja mielestäni vastuu niiden uskomiseen on lukijalla. Mediakriittisyyttä voisi opettaa eikä turvautua ihan ylimeneviin nettisensuureihin. Ei saa olla kuin yksi ainut totuus, eihän? Eikö ole ihan tervettä kyseenalaistaa uudet asiat, joiden pitkäaikaisvaikutuksista ei kukaan vielä tiedä mitään?
Lapsemme eivät ole millään lailla hengenvaarassa, mutta heidätkin pitäisi rokottaa riskiryhmien suojelemiseksi ja suurin osa vie kiltisti lapsensa piikille kun isoveli näin suosittelee... Olenko minä tyhmä vai onko kaikki muut päästään sekaisin kun eivät yhtään kyseenalaista asiaa? Tilastojenkin mukaan suurin osa kuolleista on iäkkäitä tai perussairaita. Rumasti sanottuna nämä ryhmät on kansantaloudellisestikin kaikista kalleimpia "ylläpitää", mutta nyt näitä riskiryhmiä pitää henkeen ja vereen puolustaa. Rokottomalla lapset, jotka on meidän tulevaisuus. Olemme siis valmiita pahimmassa tapauksessa vaarantamaan koko tulevan sukupolven tulevaisuuden suojellaksemme tässä tilanteessa vanhuksia. Häh? Onko tässä touhussa mitään järkeä? Itse en rokota lapsiani just in case -periaatteella. Enkä tosin itseänikään.
Vastaus omaan kysymykseesi: Sinä olet tyhmä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli minun pitäisi antaa täysin terveelle lapselleni piikki suojellakseni riskiryhmiä? Jotka ovat jo aiemmin rokotettu? Ymmärrän kyllä, että hallituksen ja THL:n tehtävä on suojella koko väestöä. Vanhempien pitäisi ajatella tätä oman lapsen näkökulmasta. Tarvitseeko juuri minun lapseni tätä rokotetta? Onko hän vaarassa ilman sitä? Olenko 100%:n varma ettei tästä pitkällä tähtäimellä tule lapselleni jotain mistä ei vielä tiedetä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli minun pitäisi antaa täysin terveelle lapselleni piikki suojellakseni riskiryhmiä? Jotka ovat jo aiemmin rokotettu? Ymmärrän kyllä, että hallituksen ja THL:n tehtävä on suojella koko väestöä. Vanhempien pitäisi ajatella tätä oman lapsen näkökulmasta. Tarvitseeko juuri minun lapseni tätä rokotetta? Onko hän vaarassa ilman sitä? Olenko 100%:n varma ettei tästä pitkällä tähtäimellä tule lapselleni jotain mistä ei vielä tiedetä?
Tartuntamäärien huippulukemien uskotaan olevan tältä syksyltä takana päin, mutta tartuntoja todetaan kasvavassa määrin lapsilla.
Alle 10-vuotiaiden lasten osuus uusista tartunnoista on reilut 10 prosenttia.
Syynä kasvaviin tartuntamääriin on lasten ja nuorten alhainen rokotustaso.
– Virus hakeutuu ikäryhmiin, joita ei ole vielä rokotettu. Meillä on myös paljon rokottamattomia 20–30-vuotiaissakin, joilla virusta pyörii vielä paljon, kertoo infektiosairauksien erikoislääkäri Tea Nieminen Helsingin Uudesta lastensairaalasta.
Tartuttajana usein lähipiirin aikuinen
Tartunnat eivät kuitenkaan leviä varsinaisesti lasten keskuudessa, sillä lapset tartuttavat virusta aikuisia huomattavasti harvemmin.
– Pääsääntöisesti lapsi saa tartunnan kotoaan, Nieminen kertoo.
– Lapsia voidaan suojata parhaiten tartunnoilta sillä, että vanhemmat, varhaiskasvattajat ja opettajat rokotetaan, hän jatkaa.
Ja näillä tiedoilla olet vielä rokottamatta itsesi? Toivottavasti sinulla ei oikeasti ole lapsia!
Vierailija kirjoitti:
En pelkää rokotetta, mutta katson parhaimmaksi odottaa. Mitään kiirettä ei ole koska koronan olen jo sairastanut. Ja sitten aiheeseen. Olen lukenut ihan valmistajien omat tiedot ja tutkimukset rokotteesta, näiden lääkeyhtiöiden rikostuomiot ja aiemmat petokset lääkkeistä ym. Ja siitä tehnyt johtopäätöksen, että katsotaan nyt mitä ne on, kun monessa tapauksessa on sitten paljastunut jotain.
Pfizerilla aika likaijen historia ja joutunut miljardikorvauksiin
"Tartuntamäärien huippulukemien uskotaan olevan tältä syksyltä takana päin, mutta tartuntoja todetaan kasvavassa määrin lapsilla.
Syynä kasvaviin tartuntamääriin on lasten ja nuorten alhainen rokotustaso."
Entä sitten? Lapset sairastavat useita flunssia vuodessa ja se on normaalia. Lapset toipuvat myös koronasta lievillä oireilla. Samoin rokotetut aikuiset. Edelleen yritän lasten rokottamista itselleni järkeistää. Miksi? Ja jos itse rokottamattomana koronaan tulen kuolemaan, se on ihan omaa tyhmyyttäni sitten :)
Vierailija kirjoitti:
Et sitten osaa ajatella omaa nenäänsi pitemmälle. Gamma variantti tappaa lapsia ja rokotus vähentää riskiä kuolla Koronaan.
Vierailija kirjoitti:
"Tartuntamäärien huippulukemien uskotaan olevan tältä syksyltä takana päin, mutta tartuntoja todetaan kasvavassa määrin lapsilla.
Syynä kasvaviin tartuntamääriin on lasten ja nuorten alhainen rokotustaso."
Entä sitten? Lapset sairastavat useita flunssia vuodessa ja se on normaalia. Lapset toipuvat myös koronasta lievillä oireilla. Samoin rokotetut aikuiset. Edelleen yritän lasten rokottamista itselleni järkeistää. Miksi? Ja jos itse rokottamattomana koronaan tulen kuolemaan, se on ihan omaa tyhmyyttäni sitten :)
Tuossa Gamman aikaansaannoksia.
Covid-19 is killing Brazilian children at alarming rates. Many may be going undiagnosed
https://edition.cnn.com/2021/06/30/americas/brazil-children-covid-death…
Itse en aluksi pelännyt rokotetta. Olen saanut ensimmäisen, mies on saanut kaksi. 16-vuotias poika on saanut yhden. Tällä viikolla alkoi 12-15 vuotiaiden rokotukset meidän lasten koululla, on tullut useita allergisia reaktioita ja ambulanssi koululla monta kertaa. Kaverin tytölle tullut paha hengenahdistus, päänsärky ja kutitusta joka puolella kehoa. Oli annettu tipassa adrenaliinia että oireet loppuu. Meillä olisi siis tuo 12-vuotias poika vielä rokottamatta mutta tämän viikon tapahtumien jälkeen en aio antaa hänelle lupaa rokotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en aluksi pelännyt rokotetta. Olen saanut ensimmäisen, mies on saanut kaksi. 16-vuotias poika on saanut yhden. Tällä viikolla alkoi 12-15 vuotiaiden rokotukset meidän lasten koululla, on tullut useita allergisia reaktioita ja ambulanssi koululla monta kertaa. Kaverin tytölle tullut paha hengenahdistus, päänsärky ja kutitusta joka puolella kehoa. Oli annettu tipassa adrenaliinia että oireet loppuu. Meillä olisi siis tuo 12-vuotias poika vielä rokottamatta mutta tämän viikon tapahtumien jälkeen en aio antaa hänelle lupaa rokotukseen.
Mikä koulu?
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksen voi asettaa myös toisin? Oletko varma, että juuri sinun lapsesi ei ole se harvinaínen yksi kymmenestä tuhannesta lapsesta, joka saa koronan vaarallisen muodon, joutuu teholle ja mahdollisesti kuolee. Meinaan vaan että sitten kun lapsesi on hengityskoneessa, niin sinulla on aikaa viikon verran pohtia asiaa? Ennen kuin? Riski on pieni, mutta nykytiedon valossa kyseinen riski on kuitenkin suurempi kuin se riski, että lapsesi saisi rokotteesta jotakin ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä koulu?
Porvoon kansakoulu.
Olen ottanut molemmat rokotteet mutta vastaus kysymykseen, ihan vain koska sikapiikki? Siitä tuli pysyviä vaurioita monelle ihmiselle, ihan yhtä hutiloiden tämäkin rokote kehitetty.
Rokotekriittisyyden takana on mm amerikkalaiset, eikä mitkään venäläiset. Vaikka tätä mielikuvaa kokoomuskin on pyrkinyt vahvitamaan. Katsokaapa verkkouutisten, siellä on etusivulla roikotettu Stalinin kuvaa viikkotolkulla, ja jutun ydin on, että venäläiset fanittaa kauheasti Stalinia. Eiköhän tuo ole ihan sitä itseään, eli disinformaatiota.