Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kosi säälistä :(

Vierailija
12.09.2014 |

Olen ollut mieheni kanssa avoliitossa 3v. Olen usein puhunut että olisi kiva mennä kihloihin ja naimisiin. Kosintaa ei ikinä kuulunut, mies sanoi että kosii sitten kun tuntuu siltä. Ajattelin että ok, ehkä se joskus vielä kosii mutta en jäänyt odottelemaan.

Okei, tein positiivisen raskaustestin ja mies kosi mua samantien asiasta kuultuaan, tyyliin "Ihanko todella? Oletko oikeasti raskaana? Voi muru, nyt voidaan mennä niitä sormuksia ostamaan!"

Jostain syystä itseäni ei oikein nappaa... Vituttaa vain

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin kosittu - hyi pois

Vierailija
22/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tästä sanotte:

Muutettiin yhteen ja tulin raskaaksi, eikä kumpikaan puhunut kihloista tai naimisiinmenosta mitään. Raskauden puolenvälin paikkeilla miehelle tarjoutui tilaisuus lähteä ulkomaille työkomennukselle. Siinä yhteydessä tuli puheeksi sitten se naimisiinmenokin. Minä kun en olisi muuten saanut viisumia/oleskelulupaa kyseiseen maahan. 

No, mentiin naimisiin ja sain viisumin. Täällä sitä sitten ollaan ulkomammana vieraassa maassa, mutta naimisissa. Joskus käy mielessä, että koska oltais menty naimisiin ilman ulkomaille muuttoa, vai oltaisiinko. Mutta enimmäkseen en mieti koko asiaa, koska molemmat suhtaudumme avioliittoomme koko elämän projektina. Sama se, mikä sen kimmokkeen naimisiinmenolle antoi. Joka tapauksessa halusimme toisemme loppuiäksemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 14:56"]

Meillä oli samanlainen kuvio. Toisen lapsen jälkeen ei sitte se perhe-elämä ollutkaan sitä, mitä mies tahtoo. Olis pitänyt pistää kävelemään sormuksensa kanssa.

[/quote]

Haluatko kertoa lisää? En halua joutua samoihin fiiliksiin..

-ap

[/quote]

Oltiin oltu reilu pari vuotta yhdessä, sormuksista joskus puhuttiin, mutta ei koskaan niin vakavasti, että asia olisi edennyt mihinkään. Plussa testin jälkeen sitten kosi ja olisi halunnut naimisiinkin ennen vauvan syntymää. Noh, myöhemmin mentiin naimisiin ja toinenkin lapsi syntyi... mutta niin vaan oli kivampi tapailla muita, peruskuvio. Tuntuu, että kosia piti, kun pani paksuksi ja naimisiin oli "pakko" mennä, kun oli lapsikin. Kysyin jo silloin pian kosinnan jälkeen, että vauvanko takia kosit, ja muistutin, ettei lapsi ole syy mennä naimisiin. Näytti olevan, muttei sitten sopinutkaan kuvioihin perhe, kun se vei liikaa vapaa-aikaa.

[/quote]

Tuota minä juuri pelkään. Kiitos kun kerroit kokemuksestasi ja paljon voimia. Kuulostaa siltä että tuolla raskauden takia kosimisella mies saa pettämiselleen yms syyn sitten liiton aikana, tyyliin "no pakkohan se oli mennä naimisiin tuon kanssa kun se tuli raskaaksi". Olen jopa kuullut joidenkin (pettäjä)miesten käyttävän tätä tekosyytä pettämiselleen. Ja ajatuskin siitä että omani olisi tulevaisuudessa samanlainen, on karmiseva. Myös oma mieheni on tällainen harrastan kaikkea kun haluan-tyyppi, ja en kyllä tiedä tajuaako perhe-elämän sitovuudesta lopulta mitään. 

ap

Vierailija
24/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en jaksa lukea koko ketjua, joten en tiedä onko joku sanonut sulle jo tämän... Sulla on raskaushormonit päällä ja ne pistävät pään pahemmin sekaisin kuin kuukautiskierto ikinä. Mies ei kosinut säälistä. Itke paha mieli pois ja ala iloita tulevasta vauvasta ja miehestä, jonka ensimmäinen ajatus vauvasta kuullessa oli "mä haluan olla ton naisen kanssa loppuikäni" <3

Vierailija
25/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 19:11"]
Kuulostaa siltä että tuolla raskauden takia kosimisella mies saa pettämiselleen yms syyn sitten liiton aikana, tyyliin "no pakkohan se oli mennä naimisiin tuon kanssa kun se tuli raskaaksi". Olen jopa kuullut joidenkin (pettäjä)miesten käyttävän tätä tekosyytä pettämiselleen. Ja ajatuskin siitä että omani olisi tulevaisuudessa samanlainen, on karmiseva. Myös oma mieheni on tällainen harrastan kaikkea kun haluan-tyyppi, ja en kyllä tiedä tajuaako perhe-elämän sitovuudesta lopulta mitään. 

ap
[/quote]

Sittenhän ongelma ei ole ollenkaan siinä, että mies kosi väärään aikaan tai väärällä tavalla, vaan siinä että olet mennyt perustamaan perheen idiootin kanssa. Jos pelkäät syystä, että miehellesi kosiminen on pettäjän omantunnon paikkaamista eikä rakkaudenosoitus, niin suosittelen jättämään miehen ja tekemään abortin. Varsinkin, jos mies ei osaisi olla vastuullinen isä. Mutta puhu miehen kanssa ensin ja varmista, olitko oikeassa.

Vierailija
26/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kosin tyttöystävääni vahinkoraskauden takia. Jos ehkäisy ei olisi pettänyt, en missään tapauksessa olisi halunnut perustaa hänen kanssaan perhettä tai mennä hänen kanssaan naimisiin. Halusin kuitenkin kantaa vastuuni tuossa tilanteessa, koska koin sen olevan oikein. En voi sanoa rakastavani tai koskaan rakastaneeni häntä, lastani rakastan kyllä ja hän on minulle tärkeintä maailmassa. 

Vierailija
27/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää miettiä, kumpaa tyyppiä mies on:

1. Rakastaa sinua täysillä ja on osoittanut koko suhteen ajan halun olla vain sinun kanssasi loppuelämän muttei oikein saanut aikaiseksi kosia. Ajatteli, että kolme vuotta yhdessä on vielä vähän ja ehtiihän tässä kosia.

2. Rakastaa sinua mutta ei ihan niin paljon että olisi kosinut sinua ennen raskautta rakkausrunoilla ja kukilla täynnä tunteenpaloa. Ajattelee, että on järkiratkaisu nyt kosia, koska sinä olet hänelle erittäin hyvä valinta ja kun lapsikin on tulossa.

Vierailija
28/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu, jos menee kesken?
Hän ehkä on sitä mieltä, että haluaa mennä naumisiin vain naisen knssa, jonka kanssa biolapset onnostuu. Halusi varmistua asiasta.

Vierailija
29/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 19:11"]
Kuulostaa siltä että tuolla raskauden takia kosimisella mies saa pettämiselleen yms syyn sitten liiton aikana, tyyliin "no pakkohan se oli mennä naimisiin tuon kanssa kun se tuli raskaaksi". Olen jopa kuullut joidenkin (pettäjä)miesten käyttävän tätä tekosyytä pettämiselleen. Ja ajatuskin siitä että omani olisi tulevaisuudessa samanlainen, on karmiseva. Myös oma mieheni on tällainen harrastan kaikkea kun haluan-tyyppi, ja en kyllä tiedä tajuaako perhe-elämän sitovuudesta lopulta mitään. 

ap
[/quote]

Sittenhän ongelma ei ole ollenkaan siinä, että mies kosi väärään aikaan tai väärällä tavalla, vaan siinä että olet mennyt perustamaan perheen idiootin kanssa. Jos pelkäät syystä, että miehellesi kosiminen on pettäjän omantunnon paikkaamista eikä rakkaudenosoitus, niin suosittelen jättämään miehen ja tekemään abortin. Varsinkin, jos mies ei osaisi olla vastuullinen isä. Mutta puhu miehen kanssa ensin ja varmista, olitko oikeassa.
[/quote]

Ap, olet julma. Olet roikottanut miestä vuosia suhteessa jolla et ole nähnyt tulevaisuutta. Miehesi on jälkikasvua haluavaa sorttia ja kun sellaista on tulossa, olet jättämässä hänet. Sinun olisi pitänyt tehdä valintasi aikaisemmin, nyt olet houkutellut miehen antamaan siemenensä henkilölle joka on ollut valmis vain lähtemään tilaisuuden tullen. Häpeä.

Vierailija
30/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä ylitulkitset minusta jos ajattelet että SÄÄLISTÄ kosi. Eihän tuossa mitään sääliin liittyvää ole. Minusta on ihan tavallista, ettei sillä kihloilla ja naimisilla niin nykyaikana moni pidä kiirettä, mutta on aika luonnollinen hetki niitä miettiä jos vauvakin on perheeseen tulossa. 

Vierailija
31/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:19"]

Nyt kyllä ylitulkitset minusta jos ajattelet että SÄÄLISTÄ kosi. Eihän tuossa mitään sääliin liittyvää ole. Minusta on ihan tavallista, ettei sillä kihloilla ja naimisilla niin nykyaikana moni pidä kiirettä, mutta on aika luonnollinen hetki niitä miettiä jos vauvakin on perheeseen tulossa. 

[/quote]

En tiedä. Olisin halunnut kelvata itsenäni enkä vasta sitten kun olen raskaana. Nyt yhtäkkiä olenkin kosinnan arvoinen, tämän kolmen vuoden jälkeen. Ei ole tunnetta että mies haluaa sitoutua minuun, vaan pelkästään naiseen joka saa hänelle lapsen.

-Masentunut ap

Vierailija
32/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä suostu!

Minä tunnen pariskunnan, joka oli kihloissa mutta sitä naimisiinmenoa ei vaan tapahtunut. Nainen tuli raskaaksi, synnytti lapsen, mies hullaantui ajatukseen siitä että perheen pitäisi olla oikea perhe... Nainen heitti kihlasormuksensa nurkkaan juurikin sillä ajatuksella että kun en itsenäni kelvannut niin antaa olla.

Aika raaka kosto, jos minulta kysytään. Mutta on siinä oikeutuksensa.

Vierailija
33/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun mies kosi jo ennen kuin vauvoista oli tietoakaan. Ei tarvitse tuollaisia miettiä. :)

Vierailija
34/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ryhdikäs mies minusta! Jos vauvaa ei ole suunniteltu ja sitten sellainen ilmoittaa tulostaan, on se yleisempi vaihtoehto, että mies häipyy ja vaatii vielä abortoimaan sen vauvan!

Sulla on ap nyt aivan väärä asenne! Mies on valinnut sinut ja virallistaa sen nyt kun on vauva tulossa. Olisit onnellinen! 

Pahimmassa tapuksessa pilaat suhteenne murehtimalla tällasia olemattomia asioita!

Saat rakastamasi miehen ja vielä vauvan! Joten..... you do the math.....

Vierailija
35/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kerropa miehelle tunteistasi. Mitä ihmettä sinä niitä täällä vatvot?

Ennemmin on parempi kuin myöhemmin, aikaa kun kuluu niin tuollaisista asioista on tosi vaikea puhua, mutta tunteesi syövät sinua silti. Jos voitte käsitellä asian yhdessä, voit jättää pahan mielesi taakse ja jatkaa elämää paremmalla meiningillä.

Vierailija
36/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:29"]

Tosi ryhdikäs mies minusta! Jos vauvaa ei ole suunniteltu ja sitten sellainen ilmoittaa tulostaan, on se yleisempi vaihtoehto, että mies häipyy ja vaatii vielä abortoimaan sen vauvan!

Sulla on ap nyt aivan väärä asenne! Mies on valinnut sinut ja virallistaa sen nyt kun on vauva tulossa. Olisit onnellinen! 

Pahimmassa tapuksessa pilaat suhteenne murehtimalla tällasia olemattomia asioita!

Saat rakastamasi miehen ja vielä vauvan! Joten..... you do the math.....

[/quote]

Mutta minusta tuntuu ettei hän olisi kosinut minua jos en olisi tullut raskaaksi. Onko se sitten sitoutumista ja rakkautta? Jos en olisi raskaana, ei minua olisi kosittu. Ajatukseni vaan pyörii tätä kehää ja itken täällä silmät päästäni

-ap

Vierailija
37/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:23"]

[/quote]

En tiedä. Olisin halunnut kelvata itsenäni enkä vasta sitten kun olen raskaana. Nyt yhtäkkiä olenkin kosinnan arvoinen, tämän kolmen vuoden jälkeen. Ei ole tunnetta että mies haluaa sitoutua minuun, vaan pelkästään naiseen joka saa hänelle lapsen.

-Masentunut ap

[/quote]

No olethan sinä sille miehelle kelvannut, siksi hän on sinun rinnallasi pysynyt, vaikka edes mikään sitoumus ei ole pakottanut! Miksi mielessäsi kytket kelpaamisen kosintaan ja avioliittoon? 

Vierailija
38/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:34"]

Mutta minusta tuntuu ettei hän olisi kosinut minua jos en olisi tullut raskaaksi. Onko se sitten sitoutumista ja rakkautta? Jos en olisi raskaana, ei minua olisi kosittu. Ajatukseni vaan pyörii tätä kehää ja itken täällä silmät päästäni

-ap

[/quote]

No ei välttämättä olisi kosinutkaan. Monelle nykyään koko avioliitto ei ole enää niin järin tärkeää. Itse (olen nainen) kuulun näihin. Ei minulle tullut mieleenkään että mihinkään naimisiin koskaan edes menisin, ennen kuin sitten lasta aloin harkita. Sitä ennen ajattelin että miksi ihmeessä mitään muodollisia sitoumuksia, ollaan yhdessä koska viihdytään, ja jos ei enää joskus viihdytä, ei olla yhdessä. 

Asia kuitenkin muuttui kun alettiin miettiä lasten hankkimista. Kun kuvioissa on lapsia, en tuntenut enää vastuulliseksi ihan yhtä vapaata asennetta että pidetään hauskaa niin kauan kuin hauskaa kestää. Se vanhanaikainen sitoutuminen tuntuikin lapsille turvallisimmalta kasvuympäristöltä. Niinpä minä "suostuin" naimisiin vaikken koskaan oikein halunnut. Mutta mitään tekemistä sillä ei ole sen kanssa etten olisi miestäni rakastanut, etten naimisiin halunnut. Olen rakastanut ensinäkemältä ja kokenut että hän on sielunkumppani, harvinainen löytö. Mutta ilman lapsia olisin vaan voinut elää loppuikäni hänen kanssaan ilman sormuksia ja sitoumuksia.

Vierailija
39/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9½ , todella hyvä, mutta kantaako tulimerkkiin saakka?

Vierailija
40/63 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:23"]

[/quote]

-Masentunut ap

[/quote]

No olethan sinä sille miehelle kelvannut, siksi hän on sinun rinnallasi pysynyt, vaikka edes mikään sitoumus ei ole pakottanut! Miksi mielessäsi kytket kelpaamisen kosintaan ja avioliittoon? 

[/quote]

Onhan avioliitto vakava asia. Miksi juuri nyt?? Miksi ei vaikka kuukausi sitten tai vuosi sitten? Nolottaa ja vituttaa mennä naimisiin "koska sä oot nyt raskaana". Jee jee. Ilman raskautta mua ei olis varmasti kosittu ikinä. :D

-ap