Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minne voi ilmoittaa kun epäilee naapurin polttavan takassa roskia?

Vierailija
12.09.2014 |

Tai ettei piippu toimi kunnolla? Järkyttävä musta pilvi tupruttaa kun naapurilla tulet takassa.

Savu tulee suoraan meille pihaan.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:06"]

Meidän naapuri lämmitti taloaan ronskilla, puun lehdillä, rakennusjätteellä. Soitin kaupungin ympäristövirastoon. Seuraavana päivänä oli joku kaupungilta paikalla tutkimassa tuhkaa.  Siitähän näkee, mitä poltettu. Siihen loppui savuttaminen.

ja teille ääliöille tiedoksi, takassa tms ei saa polttaa kuin puuta. Ei roskia, ei haravointijätetttä jne. KVG

[/quote]

Hyvä tietää. Meillä on naapuri joka polttaa varmaankin raatoja. Niin hirveä kurkkua kirveltävä savu. 

Vierailija
2/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapaineella savu nyt vaan helposti laskeutuu, polttipa sitten rutikuivaa koivua tai roskia. Päätelmät (ja syytökset) on helpompi tehdä pakkasella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma, kun inisijät eivät ala tässä vielä neuvoa, miten ne puut pitää asetella sinne takkaan ja mistä kohden sytyttää! Ikäni olen uuneja puilla lämmittänyt ja myös jonkun verran roskia polttanut puiden seassa, mutta minulle riittää kyllä normaali talonpoikaisjärki ja vanha kokemus, joten ne riivinraudat, jotka yrittävät jotain uutta oppia sörköttää, jäävät vähälle huomiolle! En valita minä naapurin kengänpohjien poltosta uunissaan, eikä valita naapuri, js minun piipustani sattuu matalapaineen aikana savu laskeutumaan naapurin pihaan! MINÄ en sitä matalapainetta oo tehny, joten vali vali vaan Yläkerran konttoriin!

Vierailija
4/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:03"]

Soita palokunta seuraavalla kerralla, jospa he sitten opastaisi.

Meillä naapuri vuodesta toiseen grillasi sinisellä savullä, että koko tienoo aina kärysi. Viikottain. Asiasta puhuttiin hänen kanssaan hyvässä hengessä, muttei tuo asialle mitään tehnyt. Sen olisi pitänyt vaan putsata se grilli kunnolla käytön jälkeen.

Sitten tähän muutti uusia tyyppejä, heitä ei oltu ehditty perehdyttää naapuruston "saloihin". Joten siellä rouva kerran soitti palokunnan paikalla, kun jossain palaa. Palokunta tuli kahdella yksiköllä. Grillaava naapuri sai palomiehiltä perehdytyksen grillin rasvapalon saloihin ja niin vaan alkoi meillä kärytön ja savuton aika.

[/quote]

Saattaa vaan kutsujalle pamahtaa kallis lasku, jos palokunta päättääkin, että heidät on turhaan kutsuttu. Tuttavalle kävi niin. Enpä suosittele. Niillä on tärkeämpääkin tekemistä kuin ajaa jonkun grillaamista opastamaan!

Vierailija
5/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma, ettei naapuria ärsytä vauvan itku? Nykyihmiset kun ovat niin lapsivastaisia ...

Vierailija
6/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:30"]Ap kuulostaa ihan eräältä tutultani.

Koko ajan valittaa kaikesta, on kaikkien kanssa riidoissa, muuttaa usein ja heti on riitä päällä uusien naapurien kanssa, valittaa että heidän perhettään vainotaan jne...

Hauskaa seurattavaa etänä!
[/quote]
Vai niin. Olen muuttanut elämäni aikana 2 kertaa, en ole ollut koskaan naapureiden, työkavereiden tms ihmisten kanssa riidoissa. En tälläkään hetkellä ole riidoissa näiden naapureiden kanssa, mielestäni on kuitenkin kohtuullista olettaa ettei omalla toiminnalla aiheuteta terveyshaittaa ja näin häiritä toisen oleskelua omassa kodissa. En myöskään ole psykoottinen ja kuvittele että minua vainoaisi yhtään kukaan. Tämän perusteella näyttäisi tosiaan olevan siis paljonkin yhteistä tämän sinun tuttavasi kanssa. Sinä muuten muistutat aivan meidän koiraa, teillä on paljon yhteistä, molemmilla teistä on tarve räksyttää tuntemattomille.

Ap

Vierailija
7/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 16:54"]Matalapaineella savu nyt vaan helposti laskeutuu, polttipa sitten rutikuivaa koivua tai roskia. Päätelmät (ja syytökset) on helpompi tehdä pakkasella.
[/quote]
Ongelma oli kyllä myös pakkasilla ja kuten sanoin aijemmin; muiden polttaessa takkojaan ei tätä ongelmaa ole ilmennyt..
Ap

Vierailija
8/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannu Karpolle.

Vierailija
9/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurille tietysti, haloo!

Vierailija
10/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei takassa saa polttaa roskia? Mitä merkitystä mitä siellä polttaa jos vaan on palavaa? Juu olen kaupunkilainen enkä tiedä noista mitään.

Vierailija
11/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurikyylä ry:lle. Ota suoraan yhteys puheenjohtaja Seppo Ylikyttälään tai sihteeri Varma Riitaveräjään Yhdistyksen nro löytyy Fonectasta.

Vierailija
12/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:58"]

Miksei takassa saa polttaa roskia? Mitä merkitystä mitä siellä polttaa jos vaan on palavaa? Juu olen kaupunkilainen enkä tiedä noista mitään.

[/quote]

luepa avaus uudestaa, jospa sitten aukeaisi sinullekin

Vierailija
13/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 12:58"]Miksei takassa saa polttaa roskia? Mitä merkitystä mitä siellä polttaa jos vaan on palavaa? Juu olen kaupunkilainen enkä tiedä noista mitään.
[/quote]

Kaupunkilaisena kerrostaloasujana ihmettelen miksi kaupunkilainen ei tietäisi takasta mitään. Meillä sellainen on kotona ja mökillä

Vierailija
14/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita palokunta seuraavalla kerralla, jospa he sitten opastaisi.

Meillä naapuri vuodesta toiseen grillasi sinisellä savullä, että koko tienoo aina kärysi. Viikottain. Asiasta puhuttiin hänen kanssaan hyvässä hengessä, muttei tuo asialle mitään tehnyt. Sen olisi pitänyt vaan putsata se grilli kunnolla käytön jälkeen.

Sitten tähän muutti uusia tyyppejä, heitä ei oltu ehditty perehdyttää naapuruston "saloihin". Joten siellä rouva kerran soitti palokunnan paikalla, kun jossain palaa. Palokunta tuli kahdella yksiköllä. Grillaava naapuri sai palomiehiltä perehdytyksen grillin rasvapalon saloihin ja niin vaan alkoi meillä kärytön ja savuton aika.

Vierailija
15/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

valivali

Vierailija
16/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureille ilmoittaminen oli sama kun olis käyny metsälle kertomassa.

Mekin kyllä poltamme(niin kuin muutkin naapurit) takassa tulia mutta käry ei valtaa koko katua ja savu muuttuu värittömäksi eikä siinä silloin mitään, kyseiset naapuriin saavat kyllä polttaa vaikka päivittäin(niin kun tekevät nytkin) kunhan polttavat niin ettei muut kärsi. Koko ajan mustana tuleva savu on kuitenkin terveyshaitta. Saan savusta päänsäryn ja en uskalla laittaa lasta omalle pihalle nukkumaan.

Ap

Vierailija
17/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri lämmitti taloaan ronskilla, puun lehdillä, rakennusjätteellä. Soitin kaupungin ympäristövirastoon. Seuraavana päivänä oli joku kaupungilta paikalla tutkimassa tuhkaa.  Siitähän näkee, mitä poltettu. Siihen loppui savuttaminen.

ja teille ääliöille tiedoksi, takassa tms ei saa polttaa kuin puuta. Ei roskia, ei haravointijätetttä jne. KVG

Vierailija
18/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoissa kerrostaloissa on takka, itse olen kerran nähnyt (mutta en käytössä). Ja mökkiä meillä ei ole lähisuvussa ollenkaan, en ole ikinä ollut mökillä ja ihan sormet riittää laskemaan vierailut omakotitaloissa.

Mutta siis savuahan niistä tulee aina? Niin eikö se häiritse? Miten roskat poikkeavat muusta?

Vierailija
19/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO mun porukat polttaa kaikki roskat kellaring pannu-uunissa (muovit ja kaikki :(   eikä auta sanomiset :( Asuttiin koko lapsuus kaupungissa, jossa roskat haettiin kerrostalon roskiksesta. Maalle muuttaessa ei vanhemmat halunneetkaan maksaa roskien hakemisesta (olin vielä lapsi tuolloin, nyt vasta aikuisiällä ja poismuuttaneena saanut tietää että se on laitonta). 

Vierailija
20/43 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:06"]

Naapureille ilmoittaminen oli sama kun olis käyny metsälle kertomassa. Mekin kyllä poltamme(niin kuin muutkin naapurit) takassa tulia mutta käry ei valtaa koko katua ja savu muuttuu värittömäksi eikä siinä silloin mitään, kyseiset naapuriin saavat kyllä polttaa vaikka päivittäin(niin kun tekevät nytkin) kunhan polttavat niin ettei muut kärsi. Koko ajan mustana tuleva savu on kuitenkin terveyshaitta. Saan savusta päänsäryn ja en uskalla laittaa lasta omalle pihalle nukkumaan. Ap

[/quote]

Niin ja meilläkin naapuri savutti kaikkien pyykit pilalle. Paksua savua, joka tunkeutui joka paikkaan. Talon seinäkin ihan harmaa ja täynnä mustia pilkkuja. Sanominen ei auttanut mitään. Mutta ilmoitus kaupungin nettisivuille ja asia selvä parissa päivässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän