Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hitossa mä onnistun laihduttamaan?

Vierailija
12.09.2014 |

Kaikki hyvin kotona. 3 tervettä lasta ja rakastava mies. Olen maaliskuusta saakka käynyt kuntosalilla kuntoilemassa spinningistä kahvakuulaan. Kesällä kävin harvemmin, mutta viikossa 3-6 kertaa. Koulujen alettua olen käynyt ahkerasti siellä, mutta pitänyt myös huolta palautumisesta. Mä olen 158/66 ja nyt on käynyt niin, että mulla alkaa käymään housut pieneksi. Epäilen, että lihakset kasvaneet niin paljon, että alkavat olemaan tiukkoja enkä saa enää mun "läskifarkkujakaan" jalkaan. Tai saan, mutta pursuan siitä niin ettei mikään paita peitä makkaroita.

Ongelmana on se, että syön liikaa. En pysty syömään terveellisesti. Pakko saada herkkuja sipseistä suklaaseen. Vitamiinejakin olen syönyt säännöllisesti koko tämän vuoden, joten minkään puutoksenkaan ei luulisi olevan kyseessä.

Selvästi myös aineenvaihduta toimii, koska en ole ikinä hikoillut treenatessa näin paljon ja olen käsittänyt, että se on hyvä juttu. Mutta miten hemmetissä saan tuon ruokapuolen kuntoon? Olen yrittänyt kaikkea. Kokeillut vanhoja, mulle tehtyjä ateriasuunnitteluja, tiettyä määrää kaloreita päivässä, antanut luvan syödä miten haluan jne. Kokeilin jopa paastoa, mutta siihenkään en pystynyt. Aivan järkyttävä mässäämisen himo ja haluan päästä eroon siitä!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on Cambridgeohjelma. Fi

Vierailija
2/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ole mitään lääkettä tai taikasauvaa. Itsekuria vain. Et osta mitään mässyjä, et vaikka kuinka tekisi mieli. Tai jos on pakko ostaa lapsille, sä et itse niihin koske.

En oikeasti tajua tuollaista "on pakko syödä suklaata". Mikä pakko? Ihmisen pitää tehdä elämässään vaikeampiakin asioita kuin päättää mitä suuhunsa pistää. Ja jos ei yhtään voi omia himojaan hallita, paras sitten vain hyväksyä että lihavuus on ja pysyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi tietoa ravinnosta niin löydät syyn tuohon mässäämiseesi. Kun tiedät syyn, mieti haluatko tehdä niitä muutoksia, jotka ovat tarpeellisia. Jos et halua luopua mistään, niin asiaa ei voi auttaa.

Vierailija
4/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on äärimmäisen yksinkertaista. Et koskaan missään tilanteessa osta kotiisi mitään mässäysroskaa. Tämä päätös aikoinaan riitti minulla tupakoinnin lopettamiseen, johon siis olin jo ehtinyt kokeilla kaikki keinot. Eräänä päivänä vain päätin etten osta tupakkaa vaikka miten mieli tekisi. Uskon tuon tehoavan mässäykseenkin.

Vierailija
5/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko vain syödä harvemmin? Annokset ja ruuat pysyisi samoina, mutta kertoja olisi vähemmän. Mulla tehos se, että aloin syömään vain kolme kertaa päivässä (mutta yksittäinen annoskoko pysyi samana). Keho kyllä tottuu tähän rytmiin (syöhän ne buddhalaiset munkitkin vain kerran päivässä, oli niiden luontainen sokeritasapaino millainen tahansa).

Vierailija
6/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se liikunta loppujen lopuksi paljoa laihtumista aiheuta. Tärkeintä on ruokavalioon tehdyt muutokset.

Vierailija
7/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä miksi mun on pakko saada herkkuja. Mä vain tulen sellaiseen mielentilaan, että mun on pakko saada herkkua. Jos en saa, tulen aivan hirveän pahantuuliseksi. Olen kuin joku 2 vuotias, joka heittäytyy kaupan lattialle makaamaan ja huutamaan, kun ei saa haluamaansa tavaraa. Ei nyt aivan, mutta melkein.

Tiedän ravinnosta, mutta on aivan hirveän paljon sellaisia hyviä aineita, mitä en yksinkertaisesti saa alas, kun maistuvat niin pahalle. En osaa nauttia terveellisesta ruuasta, koska se harvoin on hyvää. Toki tavallinen vihreä salaatti on syötävää, mutta siihenkin tarvitsen sen salaatinkastikkeen, että se on hyvää, mutta siihen se sitten jääkin.

Kaikista helpointa olisi, jos voisin syödä ihan tavallisia kotiruokia sopivia määriä, sellaisia mitkä tuovat energiaa, mutta eivät lihota ylenmäärin. En vain osaa niitäkään syödä tarpeeksi vähän, että laihtuisin. Sitäkin kokeilut. Kaikki herkut karsittu ja kotiruualla eteenpäin, mutta sekään ei laihduttanut, kun söin liikaa. Aivan kuin mussa olisi joku mässäysnappi päällä enkä pysty hillitsemään itseäni ja tätä jatkunut nyt jo kohta vuoden.

Vierailija
8/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko karpannut? Se on yksi vaihtoehto. Laihdutan sillä viimeeksi. Nyt kun on tullut taas muutama kilo, olen tiputtamassa niitä perinteisellä tavalla; makean himoon ananasta, pari palaa tummaa suklaata. Muista että joskus mässäilyn tarpeeseen auttaa juominen. Illalla juon pari isoa mukillista vihreää teetä, se vie nälän tunnetta. Pidä jääkaapissa hedelmiä, esim nektariineja, rypäleitä ja omppuja. Raikas, viileä hedelmä auttaa kun tekee mieli hyvää. Syö vähän usein, älä päästä nälkää kasvamaan

Vierailija
9/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä monen epäilyksen kautta laihdutus cambridgellä. Suhtaudun skeptisesti kaikkeen nopeasti tapahtuvaan, mutta olen tyytyväinen että kokeilin. Olin ensin pelkillä pussilla useamman viikon ja sitten palasin normaalin ruokavalioon hiljalleen . Minun ongelmani oli ruokailun epäsäännöllisyys ja lautasmalli. Laihdutin 17 kg ja olen pysynyt siinä jo 2 vuotta.

Vierailija
10/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 10:00"]

En mäkään ymmärrä miksi mun on pakko saada herkkuja. Mä vain tulen sellaiseen mielentilaan, että mun on pakko saada herkkua. Jos en saa, tulen aivan hirveän pahantuuliseksi. Olen kuin joku 2 vuotias, joka heittäytyy kaupan lattialle makaamaan ja huutamaan, kun ei saa haluamaansa tavaraa. Ei nyt aivan, mutta melkein.

Tiedän ravinnosta, mutta on aivan hirveän paljon sellaisia hyviä aineita, mitä en yksinkertaisesti saa alas, kun maistuvat niin pahalle. En osaa nauttia terveellisesta ruuasta, koska se harvoin on hyvää. Toki tavallinen vihreä salaatti on syötävää, mutta siihenkin tarvitsen sen salaatinkastikkeen, että se on hyvää, mutta siihen se sitten jääkin.

Kaikista helpointa olisi, jos voisin syödä ihan tavallisia kotiruokia sopivia määriä, sellaisia mitkä tuovat energiaa, mutta eivät lihota ylenmäärin. En vain osaa niitäkään syödä tarpeeksi vähän, että laihtuisin. Sitäkin kokeilut. Kaikki herkut karsittu ja kotiruualla eteenpäin, mutta sekään ei laihduttanut, kun söin liikaa. Aivan kuin mussa olisi joku mässäysnappi päällä enkä pysty hillitsemään itseäni ja tätä jatkunut nyt jo kohta vuoden.

[/quote]

Jos et ymmärrä, miksi sun on syötävä herkkuja ja suuria määriä ruokaa, niin et tiedä ravinnosta tarpeeksi.

Hiilihydraatit lisäävät nälkää ja pitävät yllä syömishimoa. Rasvat puolestaan tekevät kylläiseksi. Hiilihydraatteja vähentämällä ja rasvoja lisäämällä nälänhallinta on helppoa.

Ei tarvitse uskoa ja saat pitää höpöhöpönä.

Vierailija
11/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanssit tunnin kaksi päivässä niin oot hoikka kun siimalanka!

+tulee samalla upea symmetrinen vartalo ja vahva lantiopohja eli täydellinen nainen!

Vierailija
12/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisään vielä että saa syödä mitä tahansa kun omaan tahtiin laihduttaa.

Vierailija
13/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11. Voi olla, että kuvittelen vain tietäväni. Tämä koko juttu alkaa menemään todella naurettavaksi, kun naiset yleensä vähentävät hieman syömistään ja katsovat mitä suuhunsa laittavat mitä vanhemmiksi tulevat ja mulle näyttää käyvän ihan päinvastoin.

Kiitos viesteistä! Googlailen campbridgeä ja karppaamistakin voisin kokeilla. Mulla on jopa pari ruokakirjaa aiheesta, joten ei ole tekosyitä olla yrittämättä sitä.

ap

Vierailija
14/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit siis vastata omaan kysymykseesi jo viestissäsi. Herkuista irtipääsemiseen auttoi itselläni totaalikieltäytyminen ainakin aluksi. Olen jo muutaman vuoden ollut ilman makeanhimoa, välillä toki herkuttelen mutta koukussa en ole enää makeaan.

Vierailija
15/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus on hyvä. Alkuvaiheen (induktion) jälkeen ruokavalio voi olla hyvinkin monipuolinen ja kasvisten voimalla jaksaa liikkuakin. Ekat pari viikkoa on oltava tosi tiukkana päästäkseen ketoosiin. Kaloreita ei tarvitse laskea missään vaiheessa ja silti paino putoaa, aluksi hyvinkin nopeasti. Voit herkutella ihanilla juustoilla, lihoilla, kalalla, rasvaisella jugurtilla ja kermalla. Itselläni veriarvot pitkänkin karppauksen jälkeen tosi hyvät. Suosittelen tutustumaan Atkinsin kirjallisuuteen, voit päästä pois läskihelvetistä etkä enää edes kaipaa hiilariherkkuja!

Vierailija
16/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 10:28"]

Karppaus on hyvä. Alkuvaiheen (induktion) jälkeen ruokavalio voi olla hyvinkin monipuolinen ja kasvisten voimalla jaksaa liikkuakin. Ekat pari viikkoa on oltava tosi tiukkana päästäkseen ketoosiin. Kaloreita ei tarvitse laskea missään vaiheessa ja silti paino putoaa, aluksi hyvinkin nopeasti. Voit herkutella ihanilla juustoilla, lihoilla, kalalla, rasvaisella jugurtilla ja kermalla. Itselläni veriarvot pitkänkin karppauksen jälkeen tosi hyvät. Suosittelen tutustumaan Atkinsin kirjallisuuteen, voit päästä pois läskihelvetistä etkä enää edes kaipaa hiilariherkkuja!

[/quote]

Ketoosi ei ole laihtumisen edellytys.

Vierailija
17/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä itse valitset, että kumpi on tärkeämpää: laihtuminen vai herkut.

Ok, vähän kärjistin, sillä ei ihan totaalikieltäytyäkään tarvitse eikä niitten herkkujen pois jättäminen automaattisesti laihduta, jos syö muuta ruokaa sitten liikaa. Mutta jotain pitää oikeasti muuttaa ruokavaliossa, että voi laihtua. Jostain pitää luopua, että jotain muuta voi tulla tilalle.

Vierailija
18/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla melkein on tuo totaallikieltäytyminen ainoa vaihtoehto. Ainakin aluksi. Mä juon paljon, useita litroja päivässä eikä sekään estä liikasyömistä. Liikuntaa olen onneksi saanut kuitenkin harrastettua ja lihaksia alkaa selvästi olemaan ja jos saisin niitä näkyviin, niin näyttäisin ihan kivalta.

Te olette ihania! Jotenkin sain aivan sellaisen olon, että nyt ryhdistäydyn ja PYSTYN siihen! 

ap

Vierailija
19/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 11:45"]

Mulla melkein on tuo totaallikieltäytyminen ainoa vaihtoehto. Ainakin aluksi. Mä juon paljon, useita litroja päivässä eikä sekään estä liikasyömistä. Liikuntaa olen onneksi saanut kuitenkin harrastettua ja lihaksia alkaa selvästi olemaan ja jos saisin niitä näkyviin, niin näyttäisin ihan kivalta.

Te olette ihania! Jotenkin sain aivan sellaisen olon, että nyt ryhdistäydyn ja PYSTYN siihen! 

ap

[/quote]

Tottakai pystyt! :)

Vierailija
20/22 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen luonne kuin sulla. Teen tiukkoja päätöksiä, mutta en pidä niitä... Itsekuri puuttuu. Mulla avain laihtumiseen oli se, että liityin kiloklubiin ja päätin , että nyt olen nöyrä ja teen niinkuin asiantuntijat määrää. Opetteli syömään ohjeiden mukaan. Mies sitoutui siihen, että kotiin ei osteta mitään herkkuja. Söin joka päivä kuitenkin 4 palaa tummaa suklaata ja viikonloppuisin pari lasia viiniä. 

Usko pois, pikkuhiljaa alkoi makumieltymykset muuttua. Aloinkin kaivata lisää kasviksia. Nyt olen syönyt näin 4 vuotta ja laihtunut sinä aikana 13 kiloa. Uskon hitaaseen muutokseen johon koko perhe sitoutuu. En usko ihmedieetteihin ( niitä tuli koitettua kylliksi).

Lähtökohta on siinä , että lopetat sen hokemisen , että et pysty. Alat vaan tehdä arjen järjestelyjä ja totella ohjeita. ostat kaapit täyeen kasviksia, salaattiaineita ja keittoaineita. Opettelet uusia reseptejä. ET TUO kotiin niitä sipsejä, keksejä tai karkkipusseja.

Olen 49v ja mitat nyt 164/60kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi