Tuttavaperheen äiti ihmettelee miksei lapsensa synttäreille
tullut paljoa vieraita.
Enpä ihmettele miksi ei nuo 10v synttärit houkutelleet ainakaan vanhempia, sillä he pitivät juhlat keskellä ei mitään jossain kämäsessä jumppasalissa. Sinne oli matkaa 20km suuntaansa, eli meidän vanhempien olisi pitänyt kuskata lapsemme sinne-takas-sinne-takas. Tai itse en ainakaan olisi jaksanut odotella jossain jumppasalin nurkilla autossa sitä kahta tuntia mitkä synttärit kestivät. Ja jos olisi ajanut kotiin välissä, niin siinäpä sitä olis ollut 80km ajelua yksien kaverisynttäreiden takia:D Meillä oli onneksi yksi toinen painava syy, miksi ei lapsemme tuonne osallistunut, mutta enpä olisi tuohon kuskausrumbaan lähtenyt ilman hyvää syytäkään. Sinne oli kutsuttu koko koululuokka, joten menihän sinne sentäs muutamia vieraita..
Mutta siis jotain järjen käyttöä voisi vanhemmat harrastaa synttäreiden sijainnin suhteen.
Kommentit (59)
Jaa. Miten jos joku sun aikuinen ystävä tai sukulainen järjestäisi synttärit tai jotkut muut juhlat? Valittaisitko silloinkin että ei me viitsitä sun 50v juhliin tulla kun sinne on 30km matkaa ja se on niiiin kaukana.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:15"]
Meillä on 4 lasta, eikä kiinnostusta lähteä kuskaamaan kaikkia 40km kerran kuussa synttäreidentakia. Ehkä johonkin kylpylään, heseen voisin viiä, mutta joku jumppahalli (sama olla kotona) tai vastaava, eiei
[/quote]
Nyt oli kyse yksistä synttäreistä. Onko teidän jokaisella lapsella joka kuukausi kaverisynttärit 20 km päässä?
Siis onko 20 km ap:lle pitkä matka?! Ei hitsi, mun lapsuudenkoti oli 30 km kirkonlylästä, eikä se ollut pitkä matka vanhemmille.. En nyt aikuisenakaan osaa nähdä tuollaista pitkänä matkana omien lasten kyyditsemisessä. Asenne ratkaisee! Aika kamalaa jos joku parin kymmenen kilsan matka on esteenä tuollaisessa... :-(
Meillä on 4 lasta, eikä kiinnostusta lähteä kuskaamaan kaikkia 40km kerran kuussa synttäreidentakia. Ehkä johonkin kylpylään, heseen voisin viiä, mutta joku jumppahalli (sama olla kotona) tai vastaava, eiei
[/quote]
taidat olla muutenkin äitien aatelia. Seuraavassa elämässä kannattaa miettiä montako lasta pykää ulos tämän maailmaan, jos aika on noin kortilla.
HÄPEÄ ! Lapsilla on varmaan tosi kivaa kun kutsuja tulee ja äiti mielummin katsoo telkkaria kun lähtee kuskaa juhliin. Niin, taitaa käyttäytymissäännötkin olla hakusessa, kun et ole mihinkään kyytirinkiinkään päässyt.
Olisi kiva kuulla kuinka hienoja kylpyläsynttäreitä teillä järjestetään, kun tavallisiin juhliin ettei vaivaudu tulemaan.
Luultavasti ap:n lapsi on kateellinen, kun paikalle menneet kaverit kertovat kaikista kivoista leikeistä, mitä oli...Vanhat koulut ovat melko monipuolisia järjestää vaikka mitä.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 18:23"]
Meillä oli onneksi yksi toinen painava syy, miksi ei lapsemme tuonne osallistunut
[/quote]
Harmi kun et tähän tarinaan sellaista kuitenkaan keksinyt.
Minkä ikäinen ihminen, ja missä elämäntilanteessa, pitää tuota matkaa pitkänä? Meillä on useimmilla työmatkatkin tuota luokkaa, eikä se vartti autossa nyt tunnu niin hirveän pitkältä ajalta. :)
Jotenkin kummallinen aikuinen ihminen, joka viitsii alkaa mussuttamaan tällaisista pikkuasioista.
Ihana kertomus toi sienimetsäsynttärit:) Voi vain kuvitella, kuinka kiva kokemus se on lapsille ollut, varsinkin, jos muuten ei tule mentyä sienestämään.
Ja jumppasali, mahtavaa. Siellä ei lasten tarvitse varoa juri mitään ja on kaikkea kivaa tekemistä.
Lisää tällaisia erilaisia synttäreitä!
Kimppakyydit on keksitty. Tai olisit jäänyt juhlapaikalleja mennyt vaikka lenkille.
Mä just pohdin, että jumppasalihan on ihan mahtava paikka lapsien synttäreille. Muistan itsekin pienenä kun mummolan naapurissa oli kylän koulun jumppasali, jossa sitten välillä sai käydä. Se oli ihan mahtavaa! Siellä oli renkaita joissa roikkua ja paksuja patjoja, joilla hyppiä ja ties mitä. Kyllä se oli yksi mummolareissujen kohokohdista kun sinne pääsi. Eikä ollut mikään tylsä liikuntatunti jossa opettaja määrää mitä tehdään.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:25"]
Jaa. Miten jos joku sun aikuinen ystävä tai sukulainen järjestäisi synttärit tai jotkut muut juhlat? Valittaisitko silloinkin että ei me viitsitä sun 50v juhliin tulla kun sinne on 30km matkaa ja se on niiiin kaukana.
[/quote]
Aika hyvä vertaus. Yhtä tärkeät ne sen lapsen omat 10-vuotis synttärit on varmasti sille synttäreitä juhlivalle lapselle kuin aikuiselle 50v juhlat. Käykää ja viekää lapsia lasten synttäreille. Ne on oikeasti tärkeä juttu. Typerää nirsoilla, jos joku näkee vaivaa juhlien järjestämisessä. Antakaa lasten sinä päivänä olla spesiaaleja, älkääkä juputtako jostakin muutaman ylimääräisen kilometrin ajelusta.
[/quote]
juntti urpå !!
p.s sori vaan, mutta vedin johtopäätöksiä tuosta mieluummin heseen kuin jumppahallille, että ehkei tekisi sunkaan vartalolle pahaa jättää hese väliin ja käydä vähän jumppahallilla.. Eiks vaa?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:21"]Mä ymmärrän, jos kaikki eivät voi osallistua pitkän matkan vuoksi, mä ymmärrän näitä, jotka hehkuttavat kimppakyytien keksimisestä, mutta mä myös ymmärrän, että kaikkialla ei ole niin ystävällistä porukkaa, että hoitavat kimppakyytejä s-postilla tms. Meitä on monenmoisissa tilanteissa. Hienoa huomata, että näin moni on ap:ta vastaan, tuttu juttu :)
[/quote]
No oisko se ystävällinen porukka vähän itsestäkin kiinni? Mikä estää perustamasta s-posti ryhmää? Jos tarjoaa joskus toiselle apua/kyytiä, niin yllättäen voi saada itsekin apua joskus. Mutta totta, jos kaikki ovat yhtä negatiivisia kuin ap, niin ei kovin mukavasta joukosta ole kyse...
Pääkaupunkiseudulle kesällä muuttaneena voin todeta, että 20 km yhteen suuntaan on lyhyt matka.
Synttärikutsuja on meillä päin järjestänyt kyydityksen juhliin.
Vantaa
Siis 20 kilometriä on liian pitkä matka :-O Et oo tosissas... Aika pieni elinpiiri sulla ap! Mulla on jo työmatkakin 40 km, eikä se mun mielestä ole edes pitkä. Tiedän parikin tyyppiä joilla vielä pitempi. Silti jaksetaan olla vapaa-ajalla menossa.
Ei 20km ole pitkä matka, mutta en itsekään lähtisi ajamaan lasta sinne ja odottamaan paria tuntia autossa ja takaisin. Meillä on käytäntö, että jos juhlat on kaukana, kutsuja hommaa kyydin. Juhliin meno on onneksi vapaaehtoista
jos ne kämäset synttärit olisivat olleet 20kom päässä,mutta juhlapaikkana olisi ollut carting,seikkailupuisto ym ym niin tuskin olisit täällä valittamassa vaan olisit hymyssä suin ajanut sen 80km
Mä ymmärrän, jos kaikki eivät voi osallistua pitkän matkan vuoksi, mä ymmärrän näitä, jotka hehkuttavat kimppakyytien keksimisestä, mutta mä myös ymmärrän, että kaikkialla ei ole niin ystävällistä porukkaa, että hoitavat kimppakyytejä s-postilla tms. Meitä on monenmoisissa tilanteissa. Hienoa huomata, että näin moni on ap:ta vastaan, tuttu juttu :)