Tuttavaperheen äiti ihmettelee miksei lapsensa synttäreille
tullut paljoa vieraita.
Enpä ihmettele miksi ei nuo 10v synttärit houkutelleet ainakaan vanhempia, sillä he pitivät juhlat keskellä ei mitään jossain kämäsessä jumppasalissa. Sinne oli matkaa 20km suuntaansa, eli meidän vanhempien olisi pitänyt kuskata lapsemme sinne-takas-sinne-takas. Tai itse en ainakaan olisi jaksanut odotella jossain jumppasalin nurkilla autossa sitä kahta tuntia mitkä synttärit kestivät. Ja jos olisi ajanut kotiin välissä, niin siinäpä sitä olis ollut 80km ajelua yksien kaverisynttäreiden takia:D Meillä oli onneksi yksi toinen painava syy, miksi ei lapsemme tuonne osallistunut, mutta enpä olisi tuohon kuskausrumbaan lähtenyt ilman hyvää syytäkään. Sinne oli kutsuttu koko koululuokka, joten menihän sinne sentäs muutamia vieraita..
Mutta siis jotain järjen käyttöä voisi vanhemmat harrastaa synttäreiden sijainnin suhteen.
Kommentit (59)
Yrittäen sun huomattavasti ahdasmieliseen järkeen takoa: mitä jos paikka oli hinnaltaan/mieltymyksiltään juuri heille mieleinen? Kaikilla kun ei ole samoja mahdollisuuksia järjestää synttäreitä esim. HopLopissa tai hesessä.
Jaa, kyllä meillä on osallistuttu vaikkapa Huimalan synttäreille. Sinnekin on matkaa eteläespoosta se 20 kilsaa. Jos lapsella on matsi Itiksessä, sama matka. En minä laske kilometrejä vaikka olenkin yh.
no minun lapsilta olisi tuollaiset synttärit jääneet välistä sen takia, ettei meillä ole autoa. Autoa emme tarvitse, koska ei meillä ole asiaa tuollaisiin jumppasaleihin muulloin. ehkä olisin viitsinyt kysyä luokkakaverin vanhemmilta kyytiä paikalle, mutta ihan aina ei kehtaa kinuta.
Ajattelin ekaksi, että onpa kummallisesti järjestetyt synttärit, mutta sitten tajusin, että meidän lasta on useinkin tullut kuskattu 10-20 km päähän synttäreille, eikä ole käynyt edes mielessä, että se olisi hirveän vaivalloista. Ja meidänkin lapsen synttäreille on tultu hyvinkin parikymmentä kilometriä, jopa ilman autoa.
Tätä se on, kun lapsi ei ole koulussa ihan vieressä, niitä synttäreitä on pitkin kaupunkia ja välillä naapurikaupungeissakin. Usein kylläkin synttärit järjestetään niin, että vanhemmatkin voivat jäädä, jotta ei tarvitse ajella edestakaisin.
Voi surku :( tuli paha mieli synttärisankarin puolesta. Eipä noita juhlia nyt niin usein ole, muutama kilometri sinne tai tänne. Lasten mielestä varmaan jännän erilainen paikka :(
ENpä vertais jumppasalia Huimalaan :)
Ei meilläkään lapsi olisi päässyt noille synttäreille, ellei olis todella hyvä kaveri, sit olisin kiikuttanut.
Ihana juttu, että kaverin äiti jaksoi nähdä vaivan ja järjesti synttärit siellä! Harmi, etteivät ihmiset osaa arvostaa.
Olisihan sinne voinut mennä kimppakyydeillä. Niin meillä olisi tehty. Tunnen lasteni luokkakavereita ja heidän vanhempiaan.
Ei teillä äly sitten riittänyt kimppakyytin järkkäämiseen? Kaikki olisivat päässeet helpommalla kun Martan isä olisi vienyt Martan, Eetun, Lassen ja Johannan, ja Eetun äiti hakenut koko konkkaronkan. Muut olisivat vaikka antaneet vitosen bensoihin.
Ei kai kukaan edes ajattele kyytsätä vain omaa muksuaan? Kimppakyydit haloo? Yks vanhempi vie neljä lasta, toinen hakee pois neljä lasta... Jotain järjenkäyttöä vois tietysti harrastaa.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 18:40"]
Olisihan sinne voinut mennä kimppakyydeillä. Niin meillä olisi tehty. Tunnen lasteni luokkakavereita ja heidän vanhempiaan.
[/quote]
Tätäkin kannattaa tietenkin kokeilla! Useamman kerran olen ottanut autottoman perheen lapsen kyytiin synttäreille kauemmas. Enkä ole edes älynnyt pyytää bensarahaa.
t. 6
Jos meillä on pidetty synttärit ns kaukana, on kutsuttu vain sen verran, että ollaan itse voitu roudata vieraat parilla autolla paikalle.
Kun mä olin lapsi 90- ja 2000-luvuilla, niin synttärit pidettiin ihan kotona. Kaikki lapset kävivät lähikoulua ja asuivat parin kilsan säteellä siitä. Semmosen lapsuuden haluun omillekin lapsille sitten joskus.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 18:23"]
Enpä ihmettele miksi ei nuo 10v synttärit houkutelleet ainakaan vanhempia, sillä he pitivät juhlat keskellä ei mitään jossain kämäsessä jumppasalissa.
[/quote]
Huomaatko, miten puhut?
:(
mä olen tosi surullinen apn lasten puolesta että heidän äiti on näin tyhmä.
Olemme tosi onnekkaita siinä suhteessa että varsinkin poikani luokalla tosi usein kutsutaan esim koko luokan tytöt, tai kaikki pojat tai jopa koko luokka. Vaikka viikonloput ovatkin joka viikkoisia, on välillä vaan sovittuja menoja joita on hankala siirtää ja aina ei kaikkiin juhliin pääse.
Meidän vanhempainyhdistys on aivan ihana, jotkut osallistuvat 100 % ja mm minä n 5 %, silti olen kaikkeen aina todella tervetullut ja olen mm sähköpostiringissa.
Aina kun on synttärit, joku heti laittaa viestin kaikille, jossa kertoo ollaan menossa Aatun synttäreille, lähdetään x osoitteesta klo 14, autoon mahtuu 3 lasta. Minulla on toinenkin lapsi eikä autoa, käytämme todella usein näitä kimppakyytejä. Jos lähes aina lapsi palautetaan suoraan kotinkin, samalla vaivalla. Joka kerta, joka ikinen kerta olen tarjonut bensarahaa, sitä ei ole ikinä huolittu. Aina sanottu minä menen sinne joka tapauksessa, ei 20 kg takapenkillä nosta bensakuluja yhtään. Olen kaikille näille vanhemmille antanut jonkun pienen joulumuistamisen aina joulun alla ja kuulemma sekin on ollut kuulemma liikaa.
Lapsissa, varsinkin alakoululaisissa on paljon jänniä puolia, yksi on rahan arvon tuntemattomuus, kun mennään juhliin. Väitän että voisin sanoa pojalleni juhlat maksoivat 100 e tai 1000 e ja poikani ei yhtään epäilisi. Viime syksynä poikani kutsuttiin synttäreille, kutsussa luki saappaat mukaan. He menivät sienimetsälle.
Viime vuonna kyseisen pojan vanhemmat erosivat ja tiesin että siellä ei liikaa rahalla juhlita, joten tämä erittäin ihana ja todella kekseliäs äiti järjesti sienimetsän, 8 vuotiaalle pojalle. Kuulostaa todella mielenkiintoiselta ? No se oli. Kokoontumispaikalla jokaiselle annettiin kartta ja sieniopas, menivät sieneltä toiselle ja jotain sieniä maisteltiin raakana, pelkokertoin tyylillä ja vaikka mitä. Lapsi oli niin innoissaan kun tuli takaisin. Ruokana oli makkaraa, tikkupullia ja mehua. Kustannukset hyvin vähäiset. Ja kyseiset juhlat tullaan muistamaan aina.
Ei lapset huomaa jos jumppasali on kälynen tai ilmainen. Lapset huomaavat kivat leikit, nauravat suut ja herkkuja saa vatsan täydeltä.
Äidit ne on ne, jotka arvostelevat paikkoja.
Ei heru sympatiaa aloittajalle, negatiivinen on asenteesi ja tartutat kai sen lapseesikin.
Meillä on 4 lasta, eikä kiinnostusta lähteä kuskaamaan kaikkia 40km kerran kuussa synttäreidentakia. Ehkä johonkin kylpylään, heseen voisin viiä, mutta joku jumppahalli (sama olla kotona) tai vastaava, eiei
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:15"]Meillä on 4 lasta, eikä kiinnostusta lähteä kuskaamaan kaikkia 40km kerran kuussa synttäreidentakia. Ehkä johonkin kylpylään, heseen voisin viiä, mutta joku jumppahalli (sama olla kotona) tai vastaava, eiei
[/quote]
Ei oo totta: Heseen?? Mitä junttia!
Meidän jäbän 8-vuotis synttärit oli juuri n. kk sitten, matkaa juhlapaikalle vähintään tuo 20km. Joka ainoa kutsuttu saapui paikalle vaikka oli arki-ilta. Kapseni kavereiden vanhemmat ovat onneksi erilaisia vanhempia kuin ap.
:-(
ei mulla muuta.