Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävä ihmistyyppi: kahviaddiktit, jotka eivät tule toimeen ilman maitoa

Vierailija
11.09.2014 |

Ymmärrän kyllä, jos haluaa juoda vain maitokahveja. Niistä minäkin aikanaan aloitin, ja jos en olisi vaihtanut perus juhlamokkaa parempiin kahveihin, joisin varmaan vieläkin. Huono kahvi maistuu paremmalta, kun sitä leikkaa maitorasvalla.

Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että jos on vaikka joka aamu aivan pakko saada kahvia kylässä, työpaikalla, mökillä, eräilemässä ja niin edelleen, miksi tällainen ihminen ei opettele juomaan kahvia mustana? Sen sijaan paukutellaan kahvihuoneen jääkaapin ovea ja päivitellään, miten ei taaskaan ole maitoa. Ja se kahvi, mitä nuo haluavat juoda, on heistä niin pahanmakuista, että ilman maitoa ei saa alas.

Itse kun en ole kofeiiniaddikti vaan juon kahvia nautinnokseni, en oikein ymmärrä tällaista narkkarikäyttäytymistä. Jos et pysty juomaan kahvia ilman maitoa, siirry parempaan kahviin, jonka herkulliset aromit maito peittäisi.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan juoda kahvini maidon kanssa aina ja joka paikassa. Ärsyttääkö?

Vierailija
42/62 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu, ap sä oot naurettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuppa käymään kylässä, niin voin antaa sulle tyhjäksi juodun kahvikupin :))

Vierailija
44/62 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. Vois tietenkin vähentää tuota itsekeskeisyyttä että “minä en juo kahvia itse, eikä minun luona myöskään kaverit juo kahvia piste“ jos olisit ystäväni, niin kantaisin omat kahvit termospullossa ja pullat ja leivät myös. Pilkkireppuun pakattuna tietenkin

Vierailija
45/62 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lakkasin juomasta kahvia maidolla töissä.... juon siellä ihan pelkkä kraanavettä. Kotona saan sitten haluamaani kahvia haluamallani maidolla just sillon kun itseä huvittaa.

Ne ns. paremmat kahvit ja mun makunystyrät ei sovi yhteen, kamalia ovat, siis ne kahvit.

Vierailija
46/62 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaisiko, jos alan valittamaan, että "MAITOkahvia on pakko saada!!"?

Vierailija
47/62 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kahvi saa pskan lentämään liian nopeesti :( maito vähän hidastaa.

Vierailija
48/62 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on asiat jos ei suurempaa ärsytyksen aihetta ole.

Vierailija
49/62 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen näitä "kahvin juojia" jotka valkaisevat kupillisiaan. He myös ihmettelevät avoimesti minua! Kun kahvia tarjotaan kyläpaikassa ja kun selviää, että juon sen mustana, ovat ihmiset usein aidon yllättyneitä. Wtf?!

Meillä on turha odottaa maitoa kahviinsa, teetä voin toki keittää. Hyvä teekin on nautinto, eipä sillä.

Maito kahvissa on pahaa. Kaakaonlipittäjät erikseen. Sama juttu viskissä. Kuka urpo haluaa viskiinsä vettä?!

Vierailija
50/62 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitokahvin lipittäjät saisivat kantaa omat maitonsa mukanaan, eikä olettaa että olisi jotenkin automaattista että jokapaikasta löytyy tilkka maitoa nyysittäväksi.

Vierailija
51/62 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:33"]

Miksi pitäisi opetella juomaan kahvi ilman maitoa?! Miksi se pitäisi juoda mustana?!

No jos ei muuten niin siksi, ettei tarvitse kiukutella muille siitä, ettei ole maitoa, mutta kahvia on pakko saada. -ap  Ärsyttää kyllä, kun sitä kahvia on kuulemma pakko saada. On kuultu sitä kitinää aamulla tai päivällä, ihan mihin aikaan tahansa, että "en mä voi lähtee mihinkään ku ei oo kahvia, en mä herää muuten". Surkeaa pitää olla, että tuollaiseen turhuuteen koukuttaa itsensä.

Vierailija
52/62 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon oman kahvimaidon ja valitan lähinnä siitä kun muut käyttävät maitoani luvatta.

Vierailija
53/62 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas musta kahvi on pahaa, maito tekee siihen hyvän maun. Teetä taas en pysty juomaan maidon kanssa.

Eikä tosiaan ole kyse laadukkaasta ja vähemmän laadukkaasta kahvista. Sitä joko juo mustana tai maidon kanssa. Samalla tavalla minä voisin alkaa väittämään, että sokeria käyttävät voisivat opetella juomaan ilman sokeria, koska MINÄ en voi sietää sokeria kahvissa ja se pilaa kahvin maun.

Vierailija
54/62 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvi ilman maitoa on kuumaa ja kitkerää. kun laittaa maitoa kahvin sekaan, niin suu ei pala ja kitkeryys häviää.

Vierailija
55/62 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mua ärsyttää ihan jo se kahvinarina. Kun mä en juo kahvia niin eipä ole koskaan tullut hankittua kahvinkeitintäkään. Sitten kun tulee porukkaa kylään niin hirvee ruikutus kun kahvia pitäis saada. Mitkään muut tarjottavat tai juotavat eivät tietenkään kelpaa.

Minä laitoin kahvinkeittimen piiloon sen jälkeen kun erosin naisystävästäni, hän joi kahvia jatkuvasti, minä en juuri lainkaan. Nykyään juon teetä itse. Mahdollisia kahvia juovia vieraita varten on laadukasta murukahvia ja kermajauhetta (maitoa en käytä), maistoin sitä itsekin ja sehän oli parempaa kuin peruskahvinkeitinkahvi.

Vierailija
56/62 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kahvi ilman maitoa on kuumaa ja kitkerää. kun laittaa maitoa kahvin sekaan, niin suu ei pala ja kitkeryys häviää.

Teet huonoa kahvia jos se on niin kitkerää, että et voi juoda sitä ilman maitoa. Ei AP.

Vierailija
57/62 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni maito peittää kahvin aromit alleen. Muutama teelusikka sokeria saa kahvin maistumaan parhaimmalta. Ilman on vähän kitkerää. Mutten ole mikään kahviaddikti. Juon yhden kupin aamuisin siinä samalla kun puoliso sitä keittelee. Hän tarttee aina sen maidon siihen mukaan. Makunsa kaikilla :)

Vierailija
58/62 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia jos ei ole maitoa mutta en kiukuttele siitä muille:D Maitokahvi paras kahvi!

Vierailija
59/62 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justus kirjoitti:

Niin.. Vois tietenkin vähentää tuota itsekeskeisyyttä että “minä en juo kahvia itse, eikä minun luona myöskään kaverit juo kahvia piste“ jos olisit ystäväni, niin kantaisin omat kahvit termospullossa ja pullat ja leivät myös. Pilkkireppuun pakattuna tietenkin

Koska pidän oluesta, voin tuohon vedoten vaatia myös kyläilypaikoissa minulle juotavaksi olutta. "Älkää olko noin itsekeskeisiä, vaan antakaa minulle olutta, olenhan täällä vieraana".

Vierailija
60/62 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha taitaa ap:lta puuttua muutama tärkeä aivosolu, vaikka kovan luokan kahvituntija kertookin olevansa.

Ihmiset ei enää nykyään tee asioita vain siksi että "kuuluu tehdä". Ts. Ihmiset juo kahvia niin kuin haluaa. Elä sen kanssa. Noi maun leikkaamisläpinät on ihan turhia, kyllä luulen että kahvia saa juoda ihan vaikka ei mustasta tykkäiskään

Ja se valittaminen. Valittaminen on usein ihmisten tapa puhua, ei ne ehkä tajuu että sä oot niin herkkähipiäinen. Tosin mä en oo näihin maidosta marisijoihin vielä törmännyt... Mutta meillä saa vähintään kauramaitoa ja kylässäkin aina on ollut jotain maitoa halutessa tarjolla. Itse vähän vaihtelen. Aamulla juon maidon kanssa, ruuan jälkeen välillä ilman. Tyhjään vatsaan musta on liian tujua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi