Ärsyttävä ihmistyyppi: kahviaddiktit, jotka eivät tule toimeen ilman maitoa
Ymmärrän kyllä, jos haluaa juoda vain maitokahveja. Niistä minäkin aikanaan aloitin, ja jos en olisi vaihtanut perus juhlamokkaa parempiin kahveihin, joisin varmaan vieläkin. Huono kahvi maistuu paremmalta, kun sitä leikkaa maitorasvalla.
Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että jos on vaikka joka aamu aivan pakko saada kahvia kylässä, työpaikalla, mökillä, eräilemässä ja niin edelleen, miksi tällainen ihminen ei opettele juomaan kahvia mustana? Sen sijaan paukutellaan kahvihuoneen jääkaapin ovea ja päivitellään, miten ei taaskaan ole maitoa. Ja se kahvi, mitä nuo haluavat juoda, on heistä niin pahanmakuista, että ilman maitoa ei saa alas.
Itse kun en ole kofeiiniaddikti vaan juon kahvia nautinnokseni, en oikein ymmärrä tällaista narkkarikäyttäytymistä. Jos et pysty juomaan kahvia ilman maitoa, siirry parempaan kahviin, jonka herkulliset aromit maito peittäisi.
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:40"]
Olen yrittänyt juoda mustana, mutta sori vaan suomalaiset kahvit on niin hirveän makuisia PTHYI.
Käytätkö ap sokeria?
[/quote]
Kokeilepa vaikka Kaffa Roasteryn tai Turun kahvipaahtimon kahveja ja sano sitten, että suomalaiset kahvit ovat pahanmakuisia. Tiiliskivipaketista et laatukahvia löydä.
En käytä kahvissani mitään lisäaineita. Kahvi on upea juoma sellaisenaan, kunhan se on laadukasta ja tuoretta. -ap
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:33"]
Sinäkin ärsytät minua.
[/quote]
Ihana! Kiteyttää muuten av:n tavallisimman vastauksen sisällön. Mikseivät kaikki vain vastaa näin :D ( Ja siis olen tämän vastaajan kanssa SAMAA MIELTÄ. Juon kahvini maidolla, mustana se on pahaa!)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:42"]
Kahvi mustana ärsyttää vatsaa.
[/quote]
Juo parempaa kahvia, joka on valmistettu puhtaalla keittimellä ja oikein. -ap
Join kahvini 15 vuotta töissä mustana, koska maitoa ei ollut. Mutta vain siellä. Muualla aina ja kaikkialla juomme koko perhe maidon kanssa. Jos ei voi saada maitoa, tai se on vaan rasvatonta, jätän väliin. Onneksi sellaisia tilanteita ei juuri tule.
Ihanaa, kun ap osaa tämänkin asian oikein. Hyvä sinä!
"Mutta onneksi meillä on kaikkien janoisten sankari, sehän ei olekaan Grandi vaan ap" *REPS*
Vaikka ap onkin argumentoinnissaan niin äärimmäisen vakuuttava, aion vastaisuudessakin juoda kahvini maidolla. Lisäksi syön grillimakkarani ketsupilla enkä sinapilla. Ähäkutti.
AP, juo sä sumppisi mustana. Kaikkien ei tarvitse tyytyä siihen kuraan! :)
Minä olen maidon vaatija ja sen lisäksi kahvisnobi. Juon vaan tiettyjä lahveja ja ehdottomasti maidolla. Ja miksikö? No, koska juuri minun makunystyröille valmistettu kahvi maitotilkkasella on HYVÄÄ! En vaivaudu opettelemaan litkimään mitään mikä ei ole hyvää. Ja kyllä, suustani usein kuullaan " hitto kun ei ole kunnon kahvia" .. olen sitten ilman, mikä harmittaa kun kerta sattuu tekemään mieli hyvää kahvia. Se on vaan ap.n kestettävä.
Maitojauhetta voi säilyttää siinä missä kahvinporojakin. Kelpaa maidon korvikkeeksi paremman puutteessa.
I feel you ap. Mun mies saa hirveät raivarit jos ei ole kahvikermaa. Typerää touhua.
no kuvitelkaapa, että teillä on laktoosivaivaa & jääkaapissa on vain TAVALLISTA MAITOA. siinä vaaditaan 4 sokeripalaa & keksi, että saa moisen tervan alas..
tiedä, että kaupasta saa laktoositonta maitoa pikkupurkeissa mutta ongelma on, että siitä pikkupurkistakin jää aina yli! ja kaadetaan pois. eli rahani valuvat kirjaimellisesti viemäriin :/
Mikä hifistelijä! Onko se nyt jotenkin sinulta pois, jos muut pitävät maitokahvista enemmän?
Ap, ymmärrän sua täysin! Lukekaa muutkin aloitus uudestaan.
Pointti ei tainnut olla siinä, etteikö sitä kahvia saisi juoda maidolla, vaan siinä kun ihmiset ruikuttaa vaikkapa kylässä "yää yää päivä ei lähde käyntiin ilman kofeiinia, päähänkin sattuu" jos on aivan järkyttävä kahvin himo niin kyllä siinä vaiheessa juo kupposen kuraakin pahimpaan hätään. Juo sitten paremmat myöhemmin päivällä, tai vaihtoehtosesti raahaa omat maidot mukaan/pyytää etukäteen voiko hankkia kahvimaidon.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 16:58"]
no kuvitelkaapa, että teillä on laktoosivaivaa & jääkaapissa on vain TAVALLISTA MAITOA. siinä vaaditaan 4 sokeripalaa & keksi, että saa moisen tervan alas..
tiedä, että kaupasta saa laktoositonta maitoa pikkupurkeissa mutta ongelma on, että siitä pikkupurkistakin jää aina yli! ja kaadetaan pois. eli rahani valuvat kirjaimellisesti viemäriin :/
[/quote]
No miksi sitä tervaa täytyy sitten juoda jos se on niin pahaa tervaa eikä maitoa ole? Samalla valittaa muille ja saa muille (myös kahvin keittäjälle) pahan mielen.
Siis mua ärsyttää ihan jo se kahvinarina. Kun mä en juo kahvia niin eipä ole koskaan tullut hankittua kahvinkeitintäkään. Sitten kun tulee porukkaa kylään niin hirvee ruikutus kun kahvia pitäis saada. Mitkään muut tarjottavat tai juotavat eivät tietenkään kelpaa.
Ärsyttävä ihmistyyppi: ääliöt joita ärsyttää kaikki mikä ei ole niin kuin itse tekisi!