Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoa kuolevalle?

Vierailija
11.09.2014 |

Olen menossa miehen ystävän, työikäisen ihmisen luokse käymään. En tunne häntä kovin hyvin, olen tavannut joitain kertoja. Hänellä on pitkälle edennyt syöpä, ja on jo melko huonossa kunnossa. Minusta tuntuu vaikealta kohdata tämä ihminen, kun en tiedä mitä hänelle voisin sanoa, kuinka voisin lohduttaa, kun hän on myös henkisesti aika lohduton, ei sinut kuoleman kanssa ollenkaan.

Onko täällä joku joka tietäisi paremmin? Ehkä hoitoalan ammattilaisia tai muita ketkä olleet kuolevan lähellä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy haluaako päästä taivaaseen vai johokin muuhun.

Kerro että vielä on mahdollisuus turvata Jeesukseen saada synnit anteeksi ja päästä taivaaseen.

Niin että viimeiseen henkäykseen saakka kannattaa yrittää käännyttää että saa itselle pisteitä ja seurakunnalle perintöä?

Vierailija
22/36 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro että vielä on mahdollisuus turvata Jeesukseen saada synnit anteeksi ja päästä taivaaseen.

Niin että viimeiseen henkäykseen saakka kannattaa yrittää käännyttää että saa itselle pisteitä ja seurakunnalle perintöä?

Silloinhan ne uskovaiset iskee kun ihminen on heikoimmillaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jesse-fanit sanoisitte jos hindut tulisi kertomaan kuolinvuoteellenne että on olemassa tie seuraavaan elämään?

Vierailija
24/36 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä sairastava on miehen ystävä, miksi ap sinne on menossa? Uteliaisuuttaan?

Saa sitten tulla palstalle juoruilemaan.

Vierailija
25/36 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on se mitä henkilö itse ajattelee. Sitä kannattaa kysyä. Miten päivät kuluvat. Onko jotakin toiveita vielä elämän suhteen, vaikka pieniäkin.

Vierailija
26/36 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottaisi asiaa puheeksi jos henkilö ei ensin aloittaisi asiasta puhumaan.

Vierailija
27/36 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kenen toivot tulevan noutamaan.Vaihtoehtoja on kaksi.

Vierailija
28/36 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Varsinainen enkeli. Jos ihmisellä on uskonnollista taustaa, osaa kyllä itsekin pyytää pappia tai toista uskovaa. Typerää mennä itse mitään tuputtamaan.

Jos se kuoleva uskoo väärän suunnan mukaisesti, joutuu hän helvettiin.

Vierailija
29/36 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman.

1. Moos. 3:19

Vierailija
30/36 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Varsinainen enkeli. Jos ihmisellä on uskonnollista taustaa, osaa kyllä itsekin pyytää pappia tai toista uskovaa. Typerää mennä itse mitään tuputtamaan.

Jos se kuoleva uskoo väärän suunnan mukaisesti, joutuu hän helvettiin.

Mikä olikaan oikea suunta?

Leikitään nyt että pysytään kristittyjen sisällä.

Vierailija
31/36 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vain oma itsesi ja juttele. Itse olin muutamia viikkoja lähellä kuolevaa läheistä ja juteltiin ihan normaaleja asioita. Toki kun oli läheinen, niin tietysti myös käytiin syvälliset keskustelut myös. Mutta kyllä ihminen pärjää tilanteessa kuin tilanteessa. Ole aito, se riittää❤️

Vierailija
32/36 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jesse-fanit sanoisitte jos hindut tulisi kertomaan kuolinvuoteellenne että on olemassa tie seuraavaan elämään?

"Kiitos mutta uskon että minulla on se oikea tie taivaaseen"

En minä sitä hindua tappamaan alkaisi kuten räyhä tuossa aikaisemmin.

Vierailija
33/36 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä sinusta tuntuu.

Vierailija
34/36 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tappaisin jos joku tulis mun vuoteen viereen piipittämään jeesuksesta.

En nyt sentään tappaisi, mutta lähdöt antaisin tuollaiselle hölmöläiselle, joka luulee tietävänsä ja pystyvänsä päättämään, mihin kuoleva on menossa.

Ikuisuus on liian pitkä aika katumiseen jos joutuu kadotukseen.

Mitäs jos juutalaiset on oikeassa ja jeesus on saatanan kätyri?

Miten Jeesus olisi saatanan kätyri kun hän oli itsekin juutalainen?

Vierailija
35/36 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kiitos mutta uskon että minulla on se oikea tie taivaaseen"

En minä sitä hindua tappamaan alkaisi kuten räyhä tuossa aikaisemmin.

Jep, eli pelkästä "uskosta" kyse onkin, joten siksi kannattaa uskomushöpinät pitää mahassaan kuolevan vierellä. Sitten jos itse mainitsee asiasta, on eri asia, mutta täytyy olla todella julma ja typerä ihminen, jos alkaa jotain taivas vai kadotus -vaihtoehtoja siinä latelemaan. Härskiä ja epäkunnioittavaa suorastaan.

Vierailija
36/36 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tappaisin jos joku tulis mun vuoteen viereen piipittämään jeesuksesta.

En nyt sentään tappaisi, mutta lähdöt antaisin tuollaiselle hölmöläiselle, joka luulee tietävänsä ja pystyvänsä päättämään, mihin kuoleva on menossa.

Ikuisuus on liian pitkä aika katumiseen jos joutuu kadotukseen.

Mitäs jos juutalaiset on oikeassa ja jeesus on saatanan kätyri?

Miten Jeesus olisi saatanan kätyri kun hän oli itsekin juutalainen?

Väärä messias.

Kai sä tiedät että voittajat kirjoittaa historian. Saatana on jo hallitsija ja jeesus on hänen oikea kätensä.

edit: jostain syystä tämä viesti poistattettiin, mikä mättää kristityt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi