Paljonko siivooja saa palkkaa?
Kommentit (131)
Pääkaupunkiseudun ulkopuolella 9,56 e/h. Palkka on vasta noussut! Käteen jää kokopäivätyöstä noin 1100 e/kk.
N. 1200e jää käteen plus kilometrikorvaukset. 9,56/h, nyt tosin paljon peruspesuja niin niissä palkka 10,03
Ei voikkaan elää, kahden pojan yh ja luottotiedot menossa.. t. 800 käteen
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:29"]
N. 1200e jää käteen plus kilometrikorvaukset. 9,56/h, nyt tosin paljon peruspesuja niin niissä palkka 10,03
[/quote]
En näköjään lukenut aloitusta :D
Suututtaa niin paljon teidän puolesta. Järkyttävää mikä palkka sellaisesta työstä :( Tsemppiä, teette niin hienoa työtä! :)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:33"]Suututtaa niin paljon teidän puolesta. Järkyttävää mikä palkka sellaisesta työstä :( Tsemppiä, teette niin hienoa työtä! :)
[/quote]
Ja "sellaisella työllä" tarkoitin työn rasittavuutta.
Vissiin alussa työehtosopimuksen alin palkka, 9,57. Mulla tosin on toi alin palkka vaikka kokemusta yli 2 vuotta ja samassa firmassa yli vuoden . Kohtelu esimiehiltä on paskaa, mulla on töissä ollu pesukone rikki viikon ja nyt meni yhdistelmäkonekin rikki eikä korjaaja näy vaikka päivittäin painostan. Aina vaan sanotaan että huomenna tulee. VIDDU. sori hermostuminen. Mulla jää käteen kans hiton vähän kuussa, tonnin korkeintaan.
No eipä se lastenhoitajan palkka ole sen kummempi. Suunnilleen samoissa liikutaan.
Minulla palkka kahdesta työstä, yhteensä 8h/päivä, käteen taitaa jäädä n.1500e/kk.
No mä sain 9e/h kerrossiivouksesta ja tunteja tuli huonemääristä riipuen 2-6h/päivä.. Eli semmone reilu 1000e maksimissaan kuukaudessa.
10 e/tunti. Kyseessä toimistosiivous, tunteja 3-6/vko.
Siivoojan työ on ehdottomasti ali-arvostettu. Jos elkkää rasittavuutta vertaa palkkaan on palkka kyllä todella pieni. Toisaalta jotain sen rahankin on tultava ja siivouksesta voi veloittaa 30€ - 40 €/h riippuen millä paikkakunnalla toimii. Tästä kun maksaa kaikki yrityksen jouksevat kulut ja työnantajakulut ja palkat niin ei siitä kauheesti yhdestä tunnista yrittäjälle jää. Jotta siivoojalle voisi maksaa enemmän, pitäisi asiakkaiden yksinkertaisesti maksaa enemmän siivouksesta. Asianajaja saa enemmän palkkaa koska toimisto veloittaa esim. 300 €/h. Siitä on helppo maksaa aika paljon enmmän liksaa eteenpäin. Tässä tulemme tietysti siihen, että oikeasti kaikki siivousyritykset jotka myyvät palveluitaan todella edulisesti tekevät hallaa koko alalle. Tämä hintakilpailu ei tietysti ole ainoastaan siivousalan ongelma.
Jos oma liksa ei tyydytä voi aina ryhtyä yrittäjäksi suuremman rahan toiveessa. Silloin voi maksaa juuri niin paljon palkkaa itselleen kuin kassa kestää. Tässä on hyvä huomata, että se vaatii siivouksen lisäksi myyntiyötä, markkinointia, laskutusta, paljon paperihommia jne. ja siivotakin piäisi ehtiä. Niin ja vuosilomia ei ole. Eikä saikkupäiviä. Tai lomarahaa. Ja jos homma ei toimikkaan, on työtön yrittäjä aika heikoilla. Silloin saattaa taas maistua työnteko vähän pienemmälläkin liksalla. Tai aina voi lukea itsensä juristiksi.
Ittel jaa kuus käteen 12500€ joten en ole kade:)
Miksi simppelistä suorittavasta työstä pitäisi maksaa kovaa palkkaa, jos työhön ei edes koulutusta vaadita? En ymmärrä miksi koulut peruskouluun tai lukioon jättävälle pitäisi maksaa isoa palkkaa, kun se kertoo jo jonkinlaisesta laiskuudesta tai saamattomuudesta. Oletteko miettineet mitä tapahtuu hintatasolle, jos minimipalkka olisi vaikka 2000€/kk jokaisesta duunista? Eipä sekään palkka enää riittäisi mihinkään, kun kahvikuppi ravintolassa maksaa 10€ ja yksiön vuokra perähikiällä 1000€/kk.
Mä saan vähän yli 10 € tunnilta. Siitä saa kuussa noin 1300 käteen.