Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaupunkilaiset ovat maalaisia hoikempia?

Vierailija
18.08.2021 |

Oltiin risteilemässä ja ihmisten puhumien murteiden perustella päättelimme kaupunkilaiset hoikemmiksi.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murteen perusteella ei voi päätellä, asuuko joku maalla vai kaupungissa. Suomen kaikilla murrealueilla on kaupunki/kaupunkeja. Ja stadin slangi on ainut murre, mitä ei puhuta maaseudulla. 

Täytyy tunnustaa että myös vaatetus vaikutti siihen että ajattelimme heidän olleen maalta. Ei nyt mitään Hankkijan lippiksiä sentään näkynyt, mutta kuitenkin.

ap.

Ehkä täti ei vain ymmärrä stadilaisten zoomereitten kuuminta muotia.

Vierailija
22/56 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulututkinnon suorittaneiden työt ovat kaupungeissa. Enemmän opiskelleilla on enemmän tietoa myös terveellisemmistä elintavoista.  Toki poikkeuksia on, ylipainoinen susitutkimuksen tohtori asuu keskellä korpea ja naapuritilan isäntä on langanlaiha.

Itse olen mies IT-alalla pääkaupunkiseudulla, yli 100kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla on ihan sama miltä näyttää.

Vierailija
24/56 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maalaiset ovat kaupunkilaisia hoikempia? Oltiin risteilemässä ja ihmisten puhumien murteiden perustella päättelimme maalaiset hoikemmiksi.

Vierailija
25/56 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen katsonut että on toisinpäin. Kaupungissa ei ole mitään tekemistä mikä laihduttais. Olen itse kyllä hoikka ollut aina, mutta kaupungissa kun käy naisia tapaamassa niin kaikilla on harrastuksena siideri ja netflix ja läski näkyy... Mies 36v

Vierailija
26/56 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistystaso on kaupunkilaisilla parempi. Maalaiset ja varsinkin itäsuomalaiset sellaiset erottuvat joukosta epäedukseen.

Tämän kirjoituksesi perusteella sivistystasosi on sitä tasoa, että et ole mistään kotoisin. Jos olet kaupungista, se kertonee jotain kaupunkilaisten sivistystasosta tässä kaiken yleistävässä ketjussa.

Vierailija
27/56 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten kohdallahan tilanne on toisin päin, maalla pyöräilevät ja kaupungissa menevät aina bussilla.

Höpsistä. Muutimme juuri maalle. Kaupungissa lapseni kulkivat koulumatkansa kävellen ja polkupyörällä turvallisesti pyöräteitä/jalkakäytäviä pitkin. Täällä maalla ei ole muuta kuin autotie, jossa te kaupunkilaiset ja rekkakuskit ette ymmärrä edes hidastaa kylän kohdalla rajoitusten määräämään nopeuteen, vaan painetaan 80-100 km/h koulun kohdallakin, missä on 40 km/h rajoitus. Joten lapset on pakko kuskata autolla kouluun, vaikka matkaa ei ole kuin puoli kilometriä.

Eli lapsen liikuntamahdollisuudet rajoittuvat omaan pihaan. Jos enempi liikkua haluaa, pitää autolla kuskata isommille kentille, esim. sinne puolen kilometrin päähän koulun pihalle. Kaupungissa oli turvallisen kävelymatkan päässä lenkkipolkua, koulun pihaa, urheilukenttää, leikkipuistoja ja vaikka mitä. Ja jo matka sinne liikuntapaikalle oli liikuntaa.

Vierailija
28/56 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunki on ilmeisesti Helsinki. Kaikki on niin kallista, ettei ruokaan jää enää rahaa. 😌

Vierailija
29/56 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on varaa syödä 😄

Totta puhuen, huvittaa, kun kaupunkilaiset snobit halveksuu maalaisia juntteja ja pitää heitä köyhinä, vaikka totuus on useinmiten se, että sillä kaupunkilaisella jupilla on velkaa paljon ja kulutus huimaa, kun pitää pyrkiä kaikin tavoin näyttämään sitä varallisuuttaan merkkivaattein ja lomamatkoin.

Maalainen taas pitää matalaa profiilia, ei pröystäile varallisuudellaan, vaikka oon maat ja mannut, ja elää vieläpä velattomana 😎

Vierailija
30/56 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"THL:n tilaston mukaan eniten ylipainoisia lapsia ja nuoria on Pohjois-Savon maakunnassa. Siellä noin kolmannes 2-16 -vuotiaista tytöistä ja pojista ovat ylipainoisia. Yksittäisistä kunnista eniten ylipainoisia löytyy Savukoskelta, Lapista. Siellä noin 57 prosenttia lapsista ja nuorista on ylipainoisia."

Jännää. Tässä tosin on kyse nimenomaan lapsista/nuorista. Googlettamalla löytyy artikkeleita joissa sanotaan ylipainon olevan yleisempää maalla, mutta mitään tarkkoja lukuja en tästä löydä. Kiinnostaisi nähdä lukuja sekä millaisia eroja eri alueilla on. Olen itse alunperin korvesta (+ olen alle kolmekymppinen) ja peruskoulussa luokallani oli muistaakseni vain yksi ylipainoinen lapsi.

Vierailija
31/56 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten erotetaan maalla ja kaupungissa asuva murteen perusteella?

Melko helposti. Maalaiset puhuvat leveämpää murretta. Kaupungissa asuvilla murre on hioutunut yleiskielisempään muotoon, sillä kaupunkilaiset ovat enemmän tekemisissä myös muilta murrealueilta kotoisin olevien kanssa.

Vierailija
32/56 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset ovat lihaksikkaampia kuin kaupunkilaiset. Ja ne maalaisten lihakset eivät ole mitään kuntosalilla hankittuja täsmälihaksia, joilla pyritään parantamaan ulkonäköä, vaan niitä lihaksia on tasaisesti joka puolella kroppaa, koska fyysisen työn teossa tarvitaan kaikkia lihaksia. Se voi tottumattoman silmään näyttää lihavuudelta.

Tämän lihasten kasvun olen nähnyt omissa perillisissäni, jotka kasvatin kaupungissa, mutta jotka lähtivät sitten opiskelemaan maatalousalaa, ja sen myötä myös maatiloille töihin.

Vierailija
33/56 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla ei oo mihinkään kiire, ei tarvi juosta paikasta toiseen.

Ihan turhaa semmoinen eestaas ja ympäriämpäri touhotus.

Vierailija
34/56 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten kohdallahan tilanne on toisin päin, maalla pyöräilevät ja kaupungissa menevät aina bussilla.

Höpsistä. Muutimme juuri maalle. Kaupungissa lapseni kulkivat koulumatkansa kävellen ja polkupyörällä turvallisesti pyöräteitä/jalkakäytäviä pitkin. Täällä maalla ei ole muuta kuin autotie, jossa te kaupunkilaiset ja rekkakuskit ette ymmärrä edes hidastaa kylän kohdalla rajoitusten määräämään nopeuteen, vaan painetaan 80-100 km/h koulun kohdallakin, missä on 40 km/h rajoitus. Joten lapset on pakko kuskata autolla kouluun, vaikka matkaa ei ole kuin puoli kilometriä.

Eli lapsen liikuntamahdollisuudet rajoittuvat omaan pihaan. Jos enempi liikkua haluaa, pitää autolla kuskata isommille kentille, esim. sinne puolen kilometrin päähän koulun pihalle. Kaupungissa oli turvallisen kävelymatkan päässä lenkkipolkua, koulun pihaa, urheilukenttää, leikkipuistoja ja vaikka mitä. Ja jo matka sinne liikuntapaikalle oli liikuntaa.

Tähän vielä lisään, että asumme siis maalla, mutta emme maatilalla. Maatiloilla on varmasti sitä omaa pihaakin paljon enemmän kuin meillä.

Vierailija
35/56 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen paine, parempi koulutus( ymmärtää syy/seuraus suhteet paremmin),ja kaupungissa on pakko myös kävellä. Olen samaa mieltä aloittajan kanssa.

Vierailija
36/56 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kulkea mutta ei  kulje.

Vierailija
37/56 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaiset ovat lihaksikkaampia kuin kaupunkilaiset. Ja ne maalaisten lihakset eivät ole mitään kuntosalilla hankittuja täsmälihaksia, joilla pyritään parantamaan ulkonäköä, vaan niitä lihaksia on tasaisesti joka puolella kroppaa, koska fyysisen työn teossa tarvitaan kaikkia lihaksia. Se voi tottumattoman silmään näyttää lihavuudelta.

Tämän lihasten kasvun olen nähnyt omissa perillisissäni, jotka kasvatin kaupungissa, mutta jotka lähtivät sitten opiskelemaan maatalousalaa, ja sen myötä myös maatiloille töihin.

Osittain varmasti totta. Ja onhan osa moukarinheittäjistäkin vahvoja ja vatsakkaita, mutta nyt puhutaan kyllä ihan puhtaasta höttöisestä laardista.

ap.

Vierailija
38/56 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilaiset ovat älykkäämpiä ja siksi pitävät itsensä hoikkina ja terveinä.

Vierailija
39/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivistystaso on kaupunkilaisilla parempi. Maalaiset ja varsinkin itäsuomalaiset sellaiset erottuvat joukosta epäedukseen.

Jo itäsuomalainen perimä on erilainen kuin länsisuomalainen, ei ole pelkästään elintavoista kiinni.

Länsisuomalaisilla on vähemmän sairausgeenejä.

Vierailija
40/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet tyhmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan