Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkki lihaville

Vierailija
11.09.2014 |

Kun syöt suklaapatukkaa, niin pureskele sitä suussa muuta älä niele vaan sylkäse pois. Itse teen niin, kun tekee mieli jotain hyvää.

Nälän pitää poissa esim. tumma riisi+broileri ja kastike ja juo paljon vettä. Kaikki missä on paljon kuitua on hyvää hiilaria.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta suklaapatukka kerran viikossa, syö ja niele. Nauti ja jätä siihen. Muuten syö terveellisesti, vältä herkkuja ja liiku KOHTUUDELLA.

Vierailija
22/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos energian saanti on pienempää kuin kulutus, ja silti massa kasvaa, av:llä on juuri keksitty ikiliikkuja! Nobelia odotellessa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 12:41"]

Onhan tuossa mulla varaa erehtyäkin. Ihan tämä on ravitsemusterapeutin avullakin todettu, joten ei ole pelkät laskurit, jotka erehtyy. t: se 2600 kcal, joka sekin oli alakanttiin.

[/quote]

Mutta eikö se nyt jo todista, että kulutuksesi on pienempi kuin 2600, jos lihot 1800-2200kcal ruokavaliolla? Vai miten ihmeessä sinä tuota selität itsellesi? Ei tuota sinun logiikkaasi yksinkertaisesti voi tajuta tai sitten vaan provoilet.

[/quote]

Tajuan sen että tällä syömisellä en todellakaan voi lihoa ja niin vaan käy. Mutta kitumaan en sen takia rupea, että olen saanut tälläiset geenit. Sori!

Vierailija
24/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:26"]

Jos energian saanti on pienempää kuin kulutus, ja silti massa kasvaa, av:llä on juuri keksitty ikiliikkuja! Nobelia odotellessa :)

[/quote]

Tällä sun logiikalla todellakin. *ojentaa Nobelin*

Vierailija
25/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nous paino kun söin 1000kcal ja kun rupesin syömään 1300kcal rupesin laihtumaan O.o Ja ihan kalorilaskurilla laskettu jokainen kahvikupponen yms... (ja noin pienet kalorimäärät koska olin dieetillä)

Vierailija
26/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:27"]

Onhan tuossa mulla varaa erehtyäkin. Ihan tämä on ravitsemusterapeutin avullakin todettu, joten ei ole pelkät laskurit, jotka erehtyy. t: se 2600 kcal, joka sekin oli alakanttiin.

[/quote]

Mutta eikö se nyt jo todista, että kulutuksesi on pienempi kuin 2600, jos lihot 1800-2200kcal ruokavaliolla? Vai miten ihmeessä sinä tuota selität itsellesi? Ei tuota sinun logiikkaasi yksinkertaisesti voi tajuta tai sitten vaan provoilet.

[/quote]

Tajuan sen että tällä syömisellä en todellakaan voi lihoa ja niin vaan käy. Mutta kitumaan en sen takia rupea, että olen saanut tälläiset geenit. Sori!

[/quote]

Oletko nainen vai mies? Minkä kokoinen sinä olet ja onko työsi raskasta? Normaalilla tai hieman ylipainoisella naisella, joka tekee kevyttä toimistotyötä päivän kulutus on todennäköisesti sitä 1800-2000 luokkaa, muttei missään nimessä 2600kcal. He laihduttavat 1300-1500kcal ruokavaliolla, jonka voi koostaa hyvinkin niin, ettei joudu kituuttamaan. Tämä on siis tyypillisen laihduttavan naishenkilön tilanne, eikä mikään geeniongelma.

Vierailija
27/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Aika moni nainen itseasiassa rupeaisi lihomaan jo tuolla 2200kcal ruokavaliolla... Tuohon mahtuu jo hitosti ruokaa.

Vierailija
28/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tyypillisen normaalipainoisen toimistotyötä tekevän kalorikulutus onkin tuota luokkaa jota nyt syön, mutta ongelma onkin etten ole normaalipainoinen vaan mun pitäisi kaloreillani laihtua tuohon normaaliin vaan niin ei käy, kun menosuunta on vaan ylöspäin. Thyroksiinikin alkaa olla aika tapissa, annosta kyllä vastikään vasta nostettiin, joten toivoa sopii että kohta alkaa se laskusuunta. Että ehkä se tästä.

Vierailija
29/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:46"]

Juu tyypillisen normaalipainoisen toimistotyötä tekevän kalorikulutus onkin tuota luokkaa jota nyt syön, mutta ongelma onkin etten ole normaalipainoinen vaan mun pitäisi kaloreillani laihtua tuohon normaaliin vaan niin ei käy, kun menosuunta on vaan ylöspäin. Thyroksiinikin alkaa olla aika tapissa, annosta kyllä vastikään vasta nostettiin, joten toivoa sopii että kohta alkaa se laskusuunta. Että ehkä se tästä.

[/quote]

Nyt vasta kerrot, että sulla on kilpirauhasen kanssa ongelmaa... Aikaisemmin annoit ymmärtää, että paino vaan nousee ilman mitään syytä ja ehkä lääketiede joskus löytää tähän syyn. Ei sitten tullut mieleen sanoa, että niin sullahan on jo löydetty se sairaus, joka asiaan vaikuttaa.

Vierailija
30/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:46"]

[/quote]

Nyt vasta kerrot, että sulla on kilpirauhasen kanssa ongelmaa... Aikaisemmin annoit ymmärtää, että paino vaan nousee ilman mitään syytä ja ehkä lääketiede joskus löytää tähän syyn. Ei sitten tullut mieleen sanoa, että niin sullahan on jo löydetty se sairaus, joka asiaan vaikuttaa.

[/quote]

ÖÖ, av-mammathan on sitä mieltä että se on vaan tekosyy :D

Ja totuus on se että kilpirauhasarvot on nyt todella hyvät.

Vierailija
31/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vinkki läskivihaajille!!

Keskittykää omaan elämäänne ja antakaa muiden keskittyä omaansa!

Vierailija
32/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:55"]Ei sitten näytä lihaville kelpaavan vinkit muuta kuin suklaapatukkasuosituksia koskien. Hirveän kova halu tehdä ruokavaliomuutoksia ei teillä taida olla. Vetäkää vaan sitä rainbow-patukkaanne ihan rauhassa. Mutta älkää tulko valittamaan, kuinka "kilot tulivat ihan itsestään" tai "minulla on niin hidas aineenvaihdunta" tai "minulla on vain raskaat luut" satuanne.
[/quote]

Mitä ihmettä sekoilet. Syömishäiriöinen ap:han se tänne tuli selittämään, että ylipainoisten pitäisi ostaa suklaapatukoita ja sitten sylkeä ne suusta?

Vierailija
33/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:40"]Vinkki lihaville ja suklaapatukka ei kuulu yhteen. Olen ollut yli kuukauden kuntokuurilla; raskasta liikuntaa 3 krt/vko 1-2h ja kaikki limsat ja karkit pois + muu lihottava. Eikä tee yhtään tiukkaa.
[/quote]

Itse laihdutin 40kg alle vuoden sisään enkä jättänyt herkkuja kokonaan pois. Enkä kyllä sylkenytkään. Avain sana on kohtuus, sekä tietysti liikunnassa ettei välttele sitä. Pitkätkin matkat voi kävellä jne.

Vierailija
34/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on hyvä ja ilmainen kalorilaskuri. Voit laskea oma kulutuksesi ja kaikkien ruokien kalorit löytyvät helposti. Googlaa kalorilaskurin.

Hyvähän se on antaa lihaville vinkkejä. Ei kukaan halua olla lihava. Ei kannata syödä sitä suklaapatukkaa, vaan ottaa pieni pala tummaa suklaata jos on ihan pakko.

Vierailija
35/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:45"]Hirveää rahantuhlausta ostaa suklaata ja sylkeä se roskiin! Mitäs jos jättäisit sen suklaan ottamatta ja kokeilisit päästä irti siitä sokerikoukustasi. Ihan normaalisti - tahdonvoimalla.
[/quote] Joo, hirveetä rahantuhlausta myös kun se suklaapatukka täytyy kuitenkin jossain vaiheessa kakata ulos

Vierailija
37/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:55"]

Ei sitten näytä lihaville kelpaavan vinkit muuta kuin suklaapatukkasuosituksia koskien. Hirveän kova halu tehdä ruokavaliomuutoksia ei teillä taida olla. Vetäkää vaan sitä rainbow-patukkaanne ihan rauhassa. Mutta älkää tulko valittamaan, kuinka "kilot tulivat ihan itsestään" tai "minulla on niin hidas aineenvaihdunta" tai "minulla on vain raskaat luut" satuanne.

[/quote]

Onko se sulta jotain vinkkejä kysellyt ? Kai nyt jokainen tietää ravitsemuksen perusasiat ilman sun vinkkejäkin.

Vierailija
38/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kilpirauhasarvot perseellään (esim. TSH 5.2), mutta lääkärin mielestä ne ovat normaalihkot ja lääkettä ei tipu, vaikka oireita on tusinoittain (mm. lihominen). Kertynyttä painoa olen kuitenkin saanut pois syömällä alle 1000 kilokaloria päivässä ja tekemällä viisi 10 kilometrin lenkkiä viikossa. Itselläni kilpirauhasen vajaatoiminta ei ole laihtumiselle este vaan hidaste. Vaikea uskoa, että jos joku söisi vaikka 500 kcal vuorokaudessa kuukauden ajan, ei laihtuisi yhtään, vaikka olisikin vajiksella.

Lisäksi minusta vaikuttaa siltä, että painonnousu kilpirauhasen vajaatoiminnassa (ilman ylimääräistä syömistä) on suureksi osaksi myös nestettä, eikä se kymmeniä kiloja läskiä voi yhtäkkiä synnyttää. Nesteenpoistoon kannattaa kiinnittää huomiota (juoda paljon ja sopivasta hyviä suoloja).

Vierailija
39/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pimeää syömishäiriöisen tapaista toimintaa tuollainen että pureskelee herkkua ja sylkäisee pois. Yhtä järkevä vinkki kuin bulimikkojen tapa syödä ja sitten oksentaa ulos.

Vierailija
40/55 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö suklaata...