Tukien maksimointi
Harrastaako monikin tätä? Meillä minä kotiäitinä, mies saa nettona 2500e/kk palkkaa.
Mies on kirjoilla vanhemmillaan ja itse kierrätän kaikki laskut ym sossun kautta.
Yhteensä käteen jää kuukausittain vuokran ja laskujen jälkeen noin 4000e.
Moraalitonta? Ei mielestäni, koska jos menisin töihin vaikka kauppaan, niin käteen jäisi huomattavasti vähemmän.
Muita samassa tilanteessa olevia?
Kommentit (18)
Oletus on, että jokainen haluaa itse tulla toimeen omalla työllään. Yhteiskunnan tukitoimet on tarkoitettu niille, jotka ei siihen pysty.
et porvoossa satu asumaan?
sen verran hatusta oot tämäkin vetässy.. huoh näitä mammutteja.,
Eiköhän toi ap:n kaltainen kieroilu ole aika yleistä ja moraalitonta.
On meitä muitakin. Itse saan tällä hetkellä niin hyvää palkkaa että kannattaa käydä töissä (eli oikeasti hyvää, ei normipalkalla kannata). Aiemmin ollut ihan sama meininki vuosia.
Lisäyksenä vielä, että aion kyllä mennä töihin......reilu 10v päästä. Silloin laskujeni mukaan kaikki vanhat ulosottovelkani ovat vanhentuneet. (N. 50000e nyt)
Muutenkin nykyisellä säästötahdilla miehellä on silloin säästettynä parisataa tonnia, joten voimme hyvin ostaa oman asunnon.
Oma tulevan eläkkeen pienuus ei nyt pelota, koska tiedän että rahaa kyllä on silloinkin tuhlattavana
Ei jumal... :D :D
Mä en ikinä pystyisi tohon, jo senkin takia, että arvostan itseäni liikaa. Haluan kouluttautua ja menestyä, luoda jotain muuta kun muilta pummittua rahaa.
Nyt sormet ristiin ja peukut pystyyn ettei sun suunnitelma mene mönkään!
PS. Laittaako miehesti kaikki 2000€ kuussa säästöön?
Suomalaiset on näemmä huomanneet nyt vasta sen saman mitkä afrit heti enskättelyssä.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:09"]Ei jumal... :D :D
Mä en ikinä pystyisi tohon, jo senkin takia, että arvostan itseäni liikaa. Haluan kouluttautua ja menestyä, luoda jotain muuta kun muilta pummittua rahaa.
Nyt sormet ristiin ja peukut pystyyn ettei sun suunnitelma mene mönkään!
PS. Laittaako miehesti kaikki 2000€ kuussa säästöön?
[/quote]
No ei todellakaan. Kahden viikon välein laittaa 600e.
Alunperin ajattelimme myös, että mies ostaisi rivitalonpätkän, jonka vuokraisi mulle, mutta emme sitten uskaltaneet tehdä sitä :/
Ootte noloja. Ihmettelen miten miehesi vanhemmatkin katselevat tuollaista, ovatko kenties sossupummeja itsekin?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:11"]
Suomalaiset on näemmä huomanneet nyt vasta sen saman mitkä afrit heti enskättelyssä.
[/quote]
Suomalaisetkin tarvitsisivat "asiamiehiä" ja "vähemmistövaltuutettuja" auttamaan maksimaalisten sossutukien saamisessa.
Väsynyt provo, näitähän on just ollu miljoona eri tarinaa täällä...
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:24"]Ootte noloja. Ihmettelen miten miehesi vanhemmatkin katselevat tuollaista, ovatko kenties sossupummeja itsekin?
[/quote]
Eivät toki. Normiduunareita, mutta kukapas ei haluaisi jälkikasvulleen parasta?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:24"]Ootte noloja. Ihmettelen miten miehesi vanhemmatkin katselevat tuollaista, ovatko kenties sossupummeja itsekin? [/quote] Eivät toki. Normiduunareita, mutta kukapas ei haluaisi jälkikasvulleen parasta?
[/quote]
No sossun tuet on kyllä parasta mitä maailma voi nuorelle terveelle työssäkäyvälle ihmiselle tarjota :)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:24"]
No sossun tuet on kyllä parasta mitä maailma voi nuorelle terveelle työssäkäyvälle ihmiselle tarjota :)
[/quote]
No huh. Kehtaatkin. Kotiäitiys on aivan helvetin yleistä ja muutenkin parempi lasten kannalta.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:24"]Ootte noloja. Ihmettelen miten miehesi vanhemmatkin katselevat tuollaista, ovatko kenties sossupummeja itsekin? [/quote] Eivät toki. Normiduunareita, mutta kukapas ei haluaisi jälkikasvulleen parasta?
[/quote]
Ilmeisesti et ainakaan sinä arvon ap, jos tuo on malli, jonka haluat lapsillesi antaa :)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 10:12"]
Ilmeisesti et ainakaan sinä arvon ap, jos tuo on malli, jonka haluat lapsillesi antaa :)
[/quote]
Mistäs lapseni tietäisivät koko kuviosta? Isi käy töissä ja äiti hoitaa kotia. Tuohan nyt on täysin normaalia
Duunarina sanoisin että nerokas idea.
Eli me muut maksamme laskusi ja kartutamme säästötiliäsi. Selvä. Lähdenpäs tästä töihin, jotta voisit jatkaa kotiäitinä olemista ja säästöjen kartuttamista - minulle ei niitä jää.