Perheessämme on seitsemän lasta ja minulla on jälleen vauvakuume!
Ihan hullua, eikö? Lapset on pienellä ikäerolla ja seitsemännen jälkeen pohdittiin että lapsiluku on nyt tässä. Vaan........nuorin on nyt "jo" kaksi ja vauvakuume sitkeästi nostaa päätään. Rahatilanne on ainoa, joka arveluttaa. Molemmilla on vakituinen työ ja pärjäämme kyllä, mutta en haluaisi tinkiä jatkossa lasten harrastuksista ja muusta, kun halpenemaan tämä eläminen ei tule. Järki vai tunteet? Kas siinä vasta pulma :)
Kommentit (88)
Se nyt ei vaan tarkoita sitä että kaikki suurperheet ovat koukussa raskauteen jne. Oi voi mitä sakkia täällä taas..
Ai mitä liikuttaa kuinka monta lasta muut hankkii? Syytetään hurja määtä lapsia maapalolle jossa me kaikki eletään siksi kun huvittaa. Miettikääpä mitä tapahtuis jos kaikki tekis noin. Mutta ei, ajatellaan vaan että minulla on oikeus eikä viitsitä nähdä kokonaisuutta. Kiva teidän jälkeläisten sitten asua ylikansoitetulla maapalolla tappelemassa resursseista.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 08:56"]
Ai mitä liikuttaa kuinka monta lasta muut hankkii? Syytetään hurja määtä lapsia maapalolle jossa me kaikki eletään siksi kun huvittaa. Miettikääpä mitä tapahtuis jos kaikki tekis noin. Mutta ei, ajatellaan vaan että minulla on oikeus eikä viitsitä nähdä kokonaisuutta. Kiva teidän jälkeläisten sitten asua ylikansoitetulla maapalolla tappelemassa resursseista.
Mikäs resurssi sulta on jääny puuttumaan ylikansoitetun maailman takia?
[/quote]
Älä nyt enää puserra niitä penskoja! Seitsemässäkin on jo ainakin kuusi liikaa. Ylikansoittuminen on ihan oikeasti ongelma, mutta mitäpä sinä vauvakuumeisena siitä mitään tajuat. Et taida olla kovin fiksu? Ja pomosikin tykkäisi, jos taas jäisit äitiyslomalle. Oletko ollut enemmän kotona kuin töissä? Ajattelepa nyt vähän, ja ehkäisy käyttöön.
Ap ei hyväksy kuin sellaiset kommentit (ne harvat) joissa ollaan hänen kanssaan samoilla linjoilla. Itse teit ap aloituksesi. Katso liketysten määrä ja mieti mitä mieltä muut asiasta ovat, kun se kerran sinua niin kiinnostaa.
Jos haluat kommentteja tyyliin "joo, rohkeasti vaan kahdeksatta vauvalia maailmaan" niin käänny suurperheystäviesi puoleen. Jos taas olet jo tehnyt vakaan päätöksen yrittää saada jälleen uutta lasta (kun ne 7 eivä ole SINULLE riittävästi), niin älä avaudu aiheesta suotta täällä. Vai ajattelitko, että saat miehesi pään käännettyä näyttämällä sille kuinka 300 av-mammaakin ovat kanssasi samaa mieltä. Huoh. Mietipä asiaa mieluummin vaikka ihan olemassa olevien lastesi kannalta. Jos kaipaat työstäsi taukoa, on muitakin ja parempia reittejä kuin äitiysloma.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 08:56"]
Mikäs resurssi sulta on jääny puuttumaan ylikansoitetun maailman takia?
[/quote]
[/quote]
Ei mitään, puhuinkin tulevaisuudesta (jälkeläisistä). Varmasti jokainen ymmärtää ettei väestönkasvu voi jatkua loputtomiin.
On olemassa naisia , jotka ovat koukussa raskauteen, synnytykseen ja vauvaikän. Tästä tuli kerran sellsinen englantilainen dokumenttikin. Perheiden teini-ikäiset olivat järjestäin tosi onnettomia. Ja äiti vaan maha pystyssä haaveili vauvantuoksusta. Jos on 7 pientä lasta , en näe mitään järkeä hankkia lisää jos ei ole uskonnollisista syistä pakko. Ihaniahan lapset ovat, itsellänikin on 5 lasta. Mutta kyllä isommatkin lapset tarvitsevat huomiota . Meillä on nyt 10v, 13v 15v,16v ja 18v lapset ja täytyy sanoa , että tuossa kuopuksen jälkeen oli 5 vuoden ajan aika voimakas vauvankaipuu. Sitten esikoinen tuli murrosikään ja kapinoi aika rankasti. Nykyään menee hyvin, mutta useamman vuoden ajan esikoinen vaati paljon apua ja huomiota ja aikaa. Jälkikäteen olen miettinyt, että ehkä hän tarvitsi sen suuren homion siinä 13-16- vuotiaana , koska oli vanhin lapsita ja oli ollut aina se isosisko jolle ei riittänyt sitä syliä tarpeeksi usein.
Vauvakuume voi olla, mutta kyllä se menee aikanaan ohi ilman vauvaakin.