Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheessämme on seitsemän lasta ja minulla on jälleen vauvakuume!

Vierailija
10.09.2014 |

Ihan hullua, eikö? Lapset on pienellä ikäerolla ja seitsemännen jälkeen pohdittiin että lapsiluku on nyt tässä. Vaan........nuorin on nyt "jo" kaksi ja vauvakuume sitkeästi nostaa päätään. Rahatilanne on ainoa, joka arveluttaa. Molemmilla on vakituinen työ ja pärjäämme kyllä, mutta en haluaisi tinkiä jatkossa lasten harrastuksista ja muusta, kun halpenemaan tämä eläminen ei tule. Järki vai tunteet? Kas siinä vasta pulma :)

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:35"]Haluatko oikeasti lisää lapsia vai palveleeko se aina uuden elämän synnyttäminen jotain muuta tarvetta tai menetystä? Miten tulet jaksamaan aina vain suurenevan perheen kanssa ja mitä jos uusi tulokas ei olisikaan terve? [/quote] Onko vammainen lapsi vähemmän arvokas kuin terve? "Mitä jos tulokas ei olisikaan terve?" Aika tökerö kommentti sinulta. Ap

[/quote]

Väitänkö, että ei ole yhtä arvokas? Huvittavaa, että aiheesta minulle vinoilet, koska minulla on vammainen lapsi ja tiedän todella mistä puhun. Fakta kuitenkin on, että vammaisen/sairaan lapsen hoito usein vie aivan mielettömän määrän voimia. Vaikeasti vammainen lapsi tarvitsee jatkuvaa, kokoaikaista huolenpitoa lopun elämäänsä. 

Minulla itseäni vain mietityttää perheet, jossa tulee taukoamatta lisää lapsia, että mitä perheelle tapahtuu, jos aina ei tule se terve tai suhteellisen terve lapsi.

[/quote]

Huvittavaa, että luulet minun tietävän perhetilanteestasi, samoin, kuten sinäkin luulet tietäväsi omastani. yksi lapsistamme ei ole terve, eikä suhteellisenkaan terve. Silti hän "mahtuu" perheeseemme, vaikkakin vaatii terveytensä (tai sen puutteen) vuoksi enemmän aikaa. En oikein ymmärrä, miksi ison perheen pitäisi sopia samaan muottiin kuin pienenkin. Meitä on moneksi. Ap

Vierailija
42/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikeasti, ap. Ihminen ei ole kani. Ja ehkäisy on keksitty. Eikä sinun tarvitse tätä maailmaa ihan yksin kansoittaa. Hoida ne nykyiset hyvin, niin tuovat joku päivä sulle omia vauvojaan paapottaviksi. En oikein tajua mikä hirveä sairaus tämä ns. vauvakuume oikein on (itse en siitä koskaan ole kärsinyt vaikka yhden lapsen olen tehnytkin) mutta luulisin, että muiden tautien/pakkomielteiden tapaan sekin menee aikanaan ohi. kun ei ihan joka kerta anna sille periksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva kani.

Vierailija
44/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

J

Vierailija
45/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hanki ihan oikeasti sterilasaatio. Tämä voi toki olla provo, mutta mua vituttaa että tälläsia ihmisiä on myös oikeasti olemassa. Voin kuvitella läskin ämmän verkkareissa lähiörivarivassa/okt:ssa saastan keskellä, missä lapset rällästävat vapaasti samalla kun äitimuori keittelee euron nakkeja sekä mummonmuussia päivälliseksi. Miten sulla voi työtä olla, kun olet jatkuvasti tiineenä? Ei kukaan työnantaja tuollaista elättiä työpaikallaan katso.

Vierailija
46/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 20:49"]

Kuka maksaa elämisenne?

[/quote]ihanaa kun ihmiset ei lue ap:n viestiä! tässäkin sanottiin et molemmilla on vakiduuni :D

ap älä kysele tollasta täällä, et saa hyviä vastauksia. Kuuntele sisimpääsi tai keskustele jonkun kanssa.. ihan mikä muu tahansa mut ei nettimaaila!
[/quote]

hyvin sanottu.

Vierailija
47/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 9 lapsisesta perheestä. Joka perheessä on omat ongelmansa, oli se iso tai pieni. Saavatko lapset sitten päivähoidossa niin kauheasti yksilöllistä huomiota vai? Minulla oli onnellinen lapsuus. Ei alkoholismia ei väkivaltaa ei vanhempien alati vaihtuvia kumppaneita. Kaikkea en saanut mitä olisin halunnut mutta oli turvallista elää siellä. Ruokaa riittävästi ja kaikkea tarpeellista ja hemmoteltiinkin joskus. Ei tosin millään eteläbmatkoilla mutta miksi pitäisikään??? Haluan nyt aikuisena itsekin opettaa lapsilleni että sellaiset ovat vain pienen maailman eliittikermapeppujen luksuspalautumista niiin rankasta oravanpyörästä mutta 90% maailman kansalaisista ei koskaan pääse matkustelemaan kuin he sitäpaitsi sekin saastuttaa ja muutenkin voi palautua.

Vierailija
48/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen lynkkaus porukka täällä remuaa..mulla 8 lasta ja ei kai sen pitäis muita vaivata.

Vierailija
49/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 20:55"]Miten teillä riittää aika lasten huomioimiseen yksilöinä, heidän kanssaan keskustelemiseen ja touhuamiseen muutenkin kuin vain osana laumaa? Olisitko itse halunnut olla osa lapsilaumaa vai tärkeä yksilö vanhemmillesi? [/quote] Onko monen lapsen äiti huonompi omilleen, kuin esim vain yhden lapsen äiti? Millä tavalla voit määritellä, miten vähemmällä lapsimäärällä voi olla on tärkeämpi yksilö lapselleen? Huh huh sanon minä. On taas fiksut av.laiset asialla.

[/quote]

Varmasti kaikille normaaleille vanhemmille kaikki lapsensa ovat tärkeitä yksilöinä, mutta se ei lasta lämmitä, jos se ei näy hänelle. Joka päivä. Juuri oli hesarissa lestadiolaisperheiden lasten kertomuksia siitä, miten yksinäistä ja surullista oli kasvaa, kun koskaan ei saanut huomiota (ei koske varmasti kaikkia lestadiolaisia, mutta hyvin monia jättiperheitä kyllä!).

[/quote]

Ja lähtökohta on varmasti eri jos lapsia tulee jos Jumala suo kuin jos perhe lapsia Tahtoo.
Meillä on vain 5 lasta ja kolmannen jälkeen on aina ollut tunne että onhan näitä paljon mutta menee kyllä: syliin mahtuu jokainen, onko teillä usein tilanteita että kaikki lapset vaatii syliin samaan aikaan? Meillä ei.

Läheisyyttä meillä on perheessä paljon ja 5- luokkalainen poikakin on sylissä välillä tai päivittäin ainakin nostaa jalat syliin tai tulee viereen niin että hieron tai vaan silitän välillä niskaa. Isoimmilla lapsilla on menonsa ja koti hiljenee kun koululaiset on koulussa ja osa kerhossa. Otan jokaiselle omaa aikaa.

Ihmetyttää miksi isoja perheitä noin ihmetellään. Ettekö te itse osaa? Itse kaipaan kuudetta lasta mutta tahdon lapsille harrastuksia ja materiaalia vaan menee: puhelimia, i-padejä..
[/quote]

Olipa kiva kommentti. Kyllä syliin mahtuu eivätkä he kaikki tosiaan aina ole siinä yhdellä kertaa. Meilläkin lapset saavat yksilöhuomiota, jokainen tavallaan. Päiväuniaikana jutellaan koululaisten kanssa, tehdään läksyjä ja yhdessä välipalaa. pienistä pisaroista kasvaa puro. Ap

Vierailija
50/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:31"]Mikä ihmeen lynkkaus porukka täällä remuaa..mulla 8 lasta ja ei kai sen pitäis muita vaivata.
[/quote]

niin, millä tavalla suurperhe kuluttaa SINUA, joka niin kovasti olet sitä vastaan?!?

Vierailija
51/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:30"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:05"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 20:55"]Miten teillä riittää aika lasten huomioimiseen yksilöinä, heidän kanssaan keskustelemiseen ja touhuamiseen muutenkin kuin vain osana laumaa? Olisitko itse halunnut olla osa lapsilaumaa vai tärkeä yksilö vanhemmillesi? [/quote] Onko monen lapsen äiti huonompi omilleen, kuin esim vain yhden lapsen äiti? Millä tavalla voit määritellä, miten vähemmällä lapsimäärällä voi olla on tärkeämpi yksilö lapselleen? Huh huh sanon minä. On taas fiksut av.laiset asialla. [/quote]   Varmasti kaikille normaaleille vanhemmille kaikki lapsensa ovat tärkeitä yksilöinä, mutta se ei lasta lämmitä, jos se ei näy hänelle. Joka päivä. Juuri oli hesarissa lestadiolaisperheiden lasten kertomuksia siitä, miten yksinäistä ja surullista oli kasvaa, kun koskaan ei saanut huomiota (ei koske varmasti kaikkia lestadiolaisia, mutta hyvin monia jättiperheitä kyllä!). [/quote]   Ja lähtökohta on varmasti eri jos lapsia tulee jos Jumala suo kuin jos perhe lapsia Tahtoo.
Meillä on vain 5 lasta ja kolmannen jälkeen on aina ollut tunne että onhan näitä paljon mutta menee kyllä: syliin mahtuu jokainen, onko teillä usein tilanteita että kaikki lapset vaatii syliin samaan aikaan? Meillä ei.   Läheisyyttä meillä on perheessä paljon ja 5- luokkalainen poikakin on sylissä välillä tai päivittäin ainakin nostaa jalat syliin tai tulee viereen niin että hieron tai vaan silitän välillä niskaa. Isoimmilla lapsilla on menonsa ja koti hiljenee kun koululaiset on koulussa ja osa kerhossa. Otan jokaiselle omaa aikaa.   Ihmetyttää miksi isoja perheitä noin ihmetellään. Ettekö te itse osaa? Itse kaipaan kuudetta lasta mutta tahdon lapsille harrastuksia ja materiaalia vaan menee: puhelimia, i-padejä.. [/quote] Olipa kiva kommentti. Kyllä syliin mahtuu eivätkä he kaikki tosiaan aina ole siinä yhdellä kertaa. Meilläkin lapset saavat yksilöhuomiota, jokainen tavallaan. Päiväuniaikana jutellaan koululaisten kanssa, tehdään läksyjä ja yhdessä välipalaa. pienistä pisaroista kasvaa puro. Ap

[/quote]

Ihmeellisen ristiriitaista, kun ilmoitat käyväsi töissä. Vai teetkö töitä kotoa käsin?

Mun puolesta lisäänny ja täytä maa mutta mielestäni sinä itse käyttäydyt täällä huonoiten muita kohtaan. Toivottavasti lapsiarmeijasi ei ole yhtä huonokäytöksinen.

Vierailija
52/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:30"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:05"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 20:55"]Miten teillä riittää aika lasten huomioimiseen yksilöinä, heidän kanssaan keskustelemiseen ja touhuamiseen muutenkin kuin vain osana laumaa? Olisitko itse halunnut olla osa lapsilaumaa vai tärkeä yksilö vanhemmillesi? [/quote] Onko monen lapsen äiti huonompi omilleen, kuin esim vain yhden lapsen äiti? Millä tavalla voit määritellä, miten vähemmällä lapsimäärällä voi olla on tärkeämpi yksilö lapselleen? Huh huh sanon minä. On taas fiksut av.laiset asialla. [/quote]   Varmasti kaikille normaaleille vanhemmille kaikki lapsensa ovat tärkeitä yksilöinä, mutta se ei lasta lämmitä, jos se ei näy hänelle. Joka päivä. Juuri oli hesarissa lestadiolaisperheiden lasten kertomuksia siitä, miten yksinäistä ja surullista oli kasvaa, kun koskaan ei saanut huomiota (ei koske varmasti kaikkia lestadiolaisia, mutta hyvin monia jättiperheitä kyllä!). [/quote]   Ja lähtökohta on varmasti eri jos lapsia tulee jos Jumala suo kuin jos perhe lapsia Tahtoo.
Meillä on vain 5 lasta ja kolmannen jälkeen on aina ollut tunne että onhan näitä paljon mutta menee kyllä: syliin mahtuu jokainen, onko teillä usein tilanteita että kaikki lapset vaatii syliin samaan aikaan? Meillä ei.   Läheisyyttä meillä on perheessä paljon ja 5- luokkalainen poikakin on sylissä välillä tai päivittäin ainakin nostaa jalat syliin tai tulee viereen niin että hieron tai vaan silitän välillä niskaa. Isoimmilla lapsilla on menonsa ja koti hiljenee kun koululaiset on koulussa ja osa kerhossa. Otan jokaiselle omaa aikaa.   Ihmetyttää miksi isoja perheitä noin ihmetellään. Ettekö te itse osaa? Itse kaipaan kuudetta lasta mutta tahdon lapsille harrastuksia ja materiaalia vaan menee: puhelimia, i-padejä.. [/quote] Olipa kiva kommentti. Kyllä syliin mahtuu eivätkä he kaikki tosiaan aina ole siinä yhdellä kertaa. Meilläkin lapset saavat yksilöhuomiota, jokainen tavallaan. Päiväuniaikana jutellaan koululaisten kanssa, tehdään läksyjä ja yhdessä välipalaa. pienistä pisaroista kasvaa puro. Ap

[/quote]

Ihmeellisen ristiriitaista, kun ilmoitat käyväsi töissä. Vai teetkö töitä kotoa käsin?

Mun puolesta lisäänny ja täytä maa mutta mielestäni sinä itse käyttäydyt täällä huonoiten muita kohtaan. Toivottavasti lapsiarmeijasi ei ole yhtä huonokäytöksinen.
[/quote]

On minulla vapaapäiviäkin eivätkä koululaiset nuku päiväunia. En tiedä millaiseen huonoon käytökseen olen syyllistynyt esittämällä oman mielipiteeni? Ap

Vierailija
53/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin miettimään tuota ihan käytännöllisyyden näkökulmasta. Vaikutat olevan niitä ihmisiä joille tulee vauvakuume olipa lapsia mikä määrä vain, joten mitä aiot tehdä sitten jos lapsia on kahdeksan ja taas saat vauvakuumeen? Haluaisitko/pystytyisitkö vastustamaan sitä silloinkaan? Pointtini on, että sinulla on varmaan ennen pitkää joka tapauksessa se tilanne edessä, että et voi hankkia uutta lasta vaikka palavasti haluaisit. Joten kannattaa miettiä kannattaisiko tuo tunne kohdata kuitenkin nyt, jos joudut sen kuitenkin joskus tekemään? Joku ehdotti lemmikin hankkimista, ja vaikka lapsi nyt tietysti on eri asia niin voisiko lemmikki kuitenkin olla sellainen mihin saisi purettua tuollaista ylimääräistä hellyysenergiaa? Eihän se uuden lapsen hankkiminen mikään lopullinen ratkaisu tuohon ongelmaan ole.

Vierailija
54/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:29"]

Minä olen 9 lapsisesta perheestä. Joka perheessä on omat ongelmansa, oli se iso tai pieni. Saavatko lapset sitten päivähoidossa niin kauheasti yksilöllistä huomiota vai? Minulla oli onnellinen lapsuus. Ei alkoholismia ei väkivaltaa ei vanhempien alati vaihtuvia kumppaneita. Kaikkea en saanut mitä olisin halunnut mutta oli turvallista elää siellä. Ruokaa riittävästi ja kaikkea tarpeellista ja hemmoteltiinkin joskus. Ei tosin millään eteläbmatkoilla mutta miksi pitäisikään??? Haluan nyt aikuisena itsekin opettaa lapsilleni että sellaiset ovat vain pienen maailman eliittikermapeppujen luksuspalautumista niiin rankasta oravanpyörästä mutta 90% maailman kansalaisista ei koskaan pääse matkustelemaan kuin he sitäpaitsi sekin saastuttaa ja muutenkin voi palautua.

[/quote]

Ai opetat lapsillesi että matkustavat ihmiset ovat eliittikermapeppuja? Olis se matkustaminen tehnyt sullekin hyvää, olis maailma hiukan avartunut... Mutta noinhan se menee, kaikenlainen osaisuus periytyy. Ne jotka matkustelee, näkee muutakin kuin sen oman asenneympäristönsä. Ja juu ei, en kuulu mihinkään eliittipeppujen osastoon

Vierailija
55/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:47"]Itse lähtisin miettimään tuota ihan käytännöllisyyden näkökulmasta. Vaikutat olevan niitä ihmisiä joille tulee vauvakuume olipa lapsia mikä määrä vain, joten mitä aiot tehdä sitten jos lapsia on kahdeksan ja taas saat vauvakuumeen? Haluaisitko/pystytyisitkö vastustamaan sitä silloinkaan? Pointtini on, että sinulla on varmaan ennen pitkää joka tapauksessa se tilanne edessä, että et voi hankkia uutta lasta vaikka palavasti haluaisit. Joten kannattaa miettiä kannattaisiko tuo tunne kohdata kuitenkin nyt, jos joudut sen kuitenkin joskus tekemään? Joku ehdotti lemmikin hankkimista, ja vaikka lapsi nyt tietysti on eri asia niin voisiko lemmikki kuitenkin olla sellainen mihin saisi purettua tuollaista ylimääräistä hellyysenergiaa? Eihän se uuden lapsen hankkiminen mikään lopullinen ratkaisu tuohon ongelmaan ole.
[/quote]

Hellyysenergiaa..... :) Mutta kiitos ei-asiattomasta kommentistasi. Ap

Vierailija
56/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette itsekkäitä miehenne kanssa

Vierailija
57/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:06"]Olette itsekkäitä miehenne kanssa
[/quote] perustelut?

Vierailija
58/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on varmaan maailman ahdasmielisin kansa. Lapsiakaan ei Sais olla normaalia kahta enempää. Eihän kukaan VOI selvitä enemmästä, eihän niistä voi tulla täyspäisiä ja onnellisia. Ja vanhempien pitää olla ihan vinksahtaneita. Se on kuulkaa niin, että lapset on suuri rikkaus ja lapsissa on elämä. Ei suuri lapsikatras tarkoita sitä että lapsia ei kohdella yksilöllisesti. Koittakaa jo löysätä sitä pipoa ja ymmärtää että on monenlaisia tapoja elää, eikä ne ole sen huonompia kuin sinun tapasi.

Vierailija
59/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ite ymmärrä, miten suurperheen muksuja voisi kohdella laumana..meillä ainakin kaikki ovat yksilöitä ja saavat henkilökohtaista huomiota.

Ja ite oon osan kans ollu koko mahdollisen ajan (3 v.) himas, osa on mennyt hoitoon jo 10kk iässä. Töissä ollaan molemmat vanhemmat. Duunin päälle jaksetaan hoitaa lapset, koti ja parisuhde.

Lynkatkaa vaan. :D

Vierailija
60/88 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:29"]

[/quote]

Ai opetat lapsillesi että matkustavat ihmiset ovat eliittikermapeppuja? Olis se matkustaminen tehnyt sullekin hyvää, olis maailma hiukan avartunut... Mutta noinhan se menee, kaikenlainen osaisuus periytyy. Ne jotka matkustelee, näkee muutakin kuin sen oman asenneympäristönsä. Ja juu ei, en kuulu mihinkään eliittipeppujen osastoon
[/quote]
Ai jaa...riittääkö, että on käynyt Ruotsin laivalla? Ja pitääkö käydä Kiinassa, että voi ymmärtää kiinalaisia ja Intiassa, että voi ymmärtää intialaisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan