Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheessämme on seitsemän lasta ja minulla on jälleen vauvakuume!

Vierailija
10.09.2014 |

Ihan hullua, eikö? Lapset on pienellä ikäerolla ja seitsemännen jälkeen pohdittiin että lapsiluku on nyt tässä. Vaan........nuorin on nyt "jo" kaksi ja vauvakuume sitkeästi nostaa päätään. Rahatilanne on ainoa, joka arveluttaa. Molemmilla on vakituinen työ ja pärjäämme kyllä, mutta en haluaisi tinkiä jatkossa lasten harrastuksista ja muusta, kun halpenemaan tämä eläminen ei tule. Järki vai tunteet? Kas siinä vasta pulma :)

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:27"]Meillä kaksi pientä ja kamala vauvakuume. Pelkään että se tulee aina uudestaan. Toisaalta olemme puhuneet kolmesta lapsesta ja mun ehdoton yläraja on neljä. Kolmeen varmaan jätetään jos ei voiteta lotossa ;) Tämä lapsiluku on kyllä sellainen järjen ja tunteiden kamppailu, itse olen kokenut vauvakuumeen melkein kestämättömänä. Mutta täytyy kuitenkin tietää omat rajansa. Jos uskot että teistä riittää kahdeksalle kanssa niin en sitten tuomitse valintaanne, mikä minä olisin sitä tuomitsemaan. Huonoja vanhempia lienee niin yksi- kuin kymmenlapsisissa perheissäkin. Heille en soisi lapsia ollenkaan jos se minusta olisi kiinni.
[/quote]

Kiitos ensimmäisestä asiallisesta kommentista. Luulen olevani ja kovasti pyrin olemaan lapsilleni hyvä äiti. Etusijalla ovat lapsieni tarpeet ja perheeni on minulle tämän maailman tärkein asia. Toki seitsemän lapsen kanssa on välillä raskasta, mutta se ei ole mitään siihen verrattuna mitä lapset antavat takaisin! Vaikka heitä on jo nyt kokonainen lauma, emme koskaan ole heitä niin kohdelleet. Yksilöitä he mitä suurimmassa määrin ovat, kaikki omanlaisiaan ja ainutlaatuisia.

Ap

Vierailija
22/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:35"]Haluatko oikeasti lisää lapsia vai palveleeko se aina uuden elämän synnyttäminen jotain muuta tarvetta tai menetystä? Miten tulet jaksamaan aina vain suurenevan perheen kanssa ja mitä jos uusi tulokas ei olisikaan terve?
[/quote]

Onko vammainen lapsi vähemmän arvokas kuin terve? "Mitä jos tulokas ei olisikaan terve?" Aika tökerö kommentti sinulta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki pieni koira. Se pysyy "vauvana" koko elämänsä. Meillä vanhemmat olisivat saaneet lopettaa neljään; viidennen tultua voimat alkoivatkin loppua, voimia oli enää vauvan hoitamiseen. Me vanhemmat lapset (ja vauva myös kasvettuaan taaperoksi) jäimme ilman tarvitsemamme huomiota. Meistä tuli vain lauma jota paimennetaan. Yksilöitä emme enää olleet.

Eli harkitse tarkkaan, riittävätkö voimasi ja aikasi jokaiselle lapselle yksilönä. Lapsen kannalta on hirveää jos eivät.

Vierailija
24/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 20:55"]Miten teillä riittää aika lasten huomioimiseen yksilöinä, heidän kanssaan keskustelemiseen ja touhuamiseen muutenkin kuin vain osana laumaa? Olisitko itse halunnut olla osa lapsilaumaa vai tärkeä yksilö vanhemmillesi? [/quote] Onko monen lapsen äiti huonompi omilleen, kuin esim vain yhden lapsen äiti? Millä tavalla voit määritellä, miten vähemmällä lapsimäärällä voi olla on tärkeämpi yksilö lapselleen? Huh huh sanon minä. On taas fiksut av.laiset asialla.

[/quote]

Varmasti kaikille normaaleille vanhemmille kaikki lapsensa ovat tärkeitä yksilöinä, mutta se ei lasta lämmitä, jos se ei näy hänelle. Joka päivä. Juuri oli hesarissa lestadiolaisperheiden lasten kertomuksia siitä, miten yksinäistä ja surullista oli kasvaa, kun koskaan ei saanut huomiota (ei koske varmasti kaikkia lestadiolaisia, mutta hyvin monia jättiperheitä kyllä!).

[/quote]

Ja lähtökohta on varmasti eri jos lapsia tulee jos Jumala suo kuin jos perhe lapsia Tahtoo.
Meillä on vain 5 lasta ja kolmannen jälkeen on aina ollut tunne että onhan näitä paljon mutta menee kyllä: syliin mahtuu jokainen, onko teillä usein tilanteita että kaikki lapset vaatii syliin samaan aikaan? Meillä ei.

Läheisyyttä meillä on perheessä paljon ja 5- luokkalainen poikakin on sylissä välillä tai päivittäin ainakin nostaa jalat syliin tai tulee viereen niin että hieron tai vaan silitän välillä niskaa. Isoimmilla lapsilla on menonsa ja koti hiljenee kun koululaiset on koulussa ja osa kerhossa. Otan jokaiselle omaa aikaa.

Ihmetyttää miksi isoja perheitä noin ihmetellään. Ettekö te itse osaa? Itse kaipaan kuudetta lasta mutta tahdon lapsille harrastuksia ja materiaalia vaan menee: puhelimia, i-padejä..

Vierailija
25/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, alkaako etunimesi M:llä ja sukunimesi on kaksiosainen?

Vierailija
26/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:35"]Haluatko oikeasti lisää lapsia vai palveleeko se aina uuden elämän synnyttäminen jotain muuta tarvetta tai menetystä? Miten tulet jaksamaan aina vain suurenevan perheen kanssa ja mitä jos uusi tulokas ei olisikaan terve? [/quote] Onko vammainen lapsi vähemmän arvokas kuin terve? "Mitä jos tulokas ei olisikaan terve?" Aika tökerö kommentti sinulta. Ap

[/quote]

Väitänkö, että ei ole yhtä arvokas? Huvittavaa, että aiheesta minulle vinoilet, koska minulla on vammainen lapsi ja tiedän todella mistä puhun. Fakta kuitenkin on, että vammaisen/sairaan lapsen hoito usein vie aivan mielettömän määrän voimia. Vaikeasti vammainen lapsi tarvitsee jatkuvaa, kokoaikaista huolenpitoa lopun elämäänsä. 

Minulla itseäni vain mietityttää perheet, jossa tulee taukoamatta lisää lapsia, että mitä perheelle tapahtuu, jos aina ei tule se terve tai suhteellisen terve lapsi.

Vierailija
27/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:22"]

Ap vastailee: Kunta järjestää päivähoitomaksun määrällä hoitajan perheeseen, jossa on monta alle kouluikäistä. Siitä olen surullinen että päivät on oltava töissä enkä heitä pysty itse silloin hoitamaan, mutta ainakin lapset saavat olla kotona ja omassa päivärytmissään. Töissä on vain käytävä että saadaan ruokaa pöytään. Mitenhän pärjäsivät "ennen vanhaan", kun tämän kokoset perheet oli arkipäivää...

[/quote]

No minä olen hankkinut 3 lasta, jotka olemme pystyneet hoitamaan noin 3-vuotiaiksi kotona säästämällä etukäteen hoitovapaita varten. Seitsemää emme olisi ikinä pystyneet hoitamaan kotona noin kauaa, joten en olisi hankkinut noin montaa, vaikka olisin halunnutkin (en halunnut - neljä olisi ollut minulle ehdoton yläraja). Pidätkö todella eettisenä, että teet jatkuvalla syötöllä lapsia muiden hoidettavaksi? Ehkä jos olisit malttanut olla vähän kauemmin kotona lastesi kanssa niin sinulla ei olisi jatkuva vauvakuume.

Vierailija
28/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äänestän ei. Siinä et ihminen tekee noin monta lasta on jotain vastenmielistä. En osaa sitä sen kummemmin perustella kun kyse on enemmänkin tunnepuolen asiasta.

Vierailija
29/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten kysyt meidän mielipiteitä, kun haukut asiallisetkin huomiot epäasiallisiksi?

Vierailija
30/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lopettamaan lisääntymisen. Taidat olla ikuinen kuumeilija. Ei se helpota seuraavan eikä sitäseuraavankaan vauvan jälkeen, joten lopeta NYT!

Vierailija
31/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva pystyy nykyään antamaan edes peruseväitä niille 1,7 lapsellekaan (viittaan keskimääräiseen lapsilukuun).

En usko että 8 lapselle pystyy nykyaikana antamaan paljon mitään elämän eväitä materiaalisesti saati henkisesti.

Yli 4 lapsen hankkineen vauvakuumeet kuulostaa siksi todella itsekeskeiseltä projektilta, aikuisen naisen jämähtämiseltä nukkeleikkeihin.

Suomalainen yhteiskunta ja hyvinvointivaltio on kuitenkin murenemassa käsiin, joten monella vanhemmalla on huoli siitä miten se ainuikainenkin pärjää edes aikuiseksi asti, kuinka saa koulutuksen, työtä ja pysyy terveenä.

Vierailija
32/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:35"]Haluatko oikeasti lisää lapsia vai palveleeko se aina uuden elämän synnyttäminen jotain muuta tarvetta tai menetystä? Miten tulet jaksamaan aina vain suurenevan perheen kanssa ja mitä jos uusi tulokas ei olisikaan terve?
[/quote]

Onko vammainen lapsi vähemmän arvokas kuin terve? "Mitä jos tulokas ei olisikaan terve?" Aika tökerö kommentti sinulta. Ap
[/quote]

Tarkoittaa, että jos tulokas on vaikeasti vammainen, menee kaikki aikasi ja jaksamisesi hänen hoitamiseensa. Siinä jäävät seitsemän edellistä.

Terveisin: kaksilapsisesta perheestä oleva, jonka pikkusisko (niin rakas kuin onkin) on vaikeasti vammainen

Vierailija
33/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ymmärtää tuollaista lasten tehtailua. 

Vierailija
34/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lasten tulee sulle antaa takaisin? Sinun tulisi antaa jotain lapsille. Ovatko he onnellisia ?

Vierailija
35/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, mutta jos ajattelet muuta kuin OMIA tarpeitasi, vastaushan on harvinaisen selvästi ei. En usko että pystyt työpäiväsi lisäksi vastaamaan kaikkien lastesi tarpeisiin riittävästi. Ja riittävän pitkään. Toisekseen, maapallolla on liikaa ihmisiä, ja teidän perheenne jo tolla lapsiluvulla kuormittaa ympäristöä todella paljon. Mutta niinkuin joku sanoikin, eihän tällaiset muiden huomioimiset yleensä kiinnosta heitä, jotka haluavat vaan leikkiä sitä omaa kotileikkiään. Tässä maailman tilanteessa tuollainen määrä jälkeläisiä yhdelle parille on vähän turhan paljon. Menneisyyteen on turha vedota, ajat ovat totaalisesti muuttuneet, ja ennen noistakin seistemästä lapsestasi olisi jokunen menehtynyt. Ennen ei myöskään kulutettu niin paljon materiaa ja maapallon voimavaroja kuin nykyään. Eike ennen ollut lapsilisiä tms jotka maksetaan kaikkien yhteisistä verovaroista. Mäkin ihmettelen että miksi erilaiset mielipiteet ovat mielestäsi epäasiallisia? Eli muiden pitäisi olla samaa mieltä asioista kuin sinun?

Vierailija
36/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 20:49"]

Kuka maksaa elämisenne?

[/quote]ihanaa kun ihmiset ei lue ap:n viestiä! tässäkin sanottiin et molemmilla on vakiduuni :D

ap älä kysele tollasta täällä, et saa hyviä vastauksia. Kuuntele sisimpääsi tai keskustele jonkun kanssa.. ihan mikä muu tahansa mut ei nettimaaila!

Vierailija
37/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja enstisaikaan oli kaikenmaailman apupoikiahommia niille jalkoihin jääneille lapsille. Enää ei tahdo olla.

Vierailija
38/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:39"]Hanki pieni koira. Se pysyy "vauvana" koko elämänsä. Meillä vanhemmat olisivat saaneet lopettaa neljään; viidennen tultua voimat alkoivatkin loppua, voimia oli enää vauvan hoitamiseen. Me vanhemmat lapset (ja vauva myös kasvettuaan taaperoksi) jäimme ilman tarvitsemamme huomiota. Meistä tuli vain lauma jota paimennetaan. Yksilöitä emme enää olleet.

Eli harkitse tarkkaan, riittävätkö voimasi ja aikasi jokaiselle lapselle yksilönä. Lapsen kannalta on hirveää jos eivät.
[/quote]

Koira onkin sama asia kuin lapsi :D

Vierailija
39/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:05"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 20:49"]

Kuka maksaa elämisenne?

[/quote]ihanaa kun ihmiset ei lue ap:n viestiä! tässäkin sanottiin et molemmilla on vakiduuni :D

ap älä kysele tollasta täällä, et saa hyviä vastauksia. Kuuntele sisimpääsi tai keskustele jonkun kanssa.. ihan mikä muu tahansa mut ei nettimaaila!

[/quote]Työnantaja on varmaan riemuissaan, kun ap häippäsee vähän väliä mammalomalle.

Vierailija
40/88 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä että miten ehdit hoitaa kaikki lapsesi ja parisuhteesi? Onko teillä miehen kanssa yhteistä aikaa tai reissuja? Ja kuka hoitaa silloin lapset? Miten jaksat pestä niin paljon pyykkiä ja ostaa kaikki tarvittavat varusteet lapsillesi? Entä miten teillä riittää rahat seitsemän lapsen harrastuksiin ja aika niihin kuskaamiseen?

T. Kahden lapsen äiti(rahat tiukilla ja kädet täynnä hommaa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi