Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästynyt akneen! :(

Vierailija
10.09.2014 |

Kukapa ei joskus kärsis kipeistä ja rumista finneistä mut ei oo kivaa kärsiä niistä koko ajan. Näppylöitä alko tulla ehkä 15-vuotiaana mut nyt oon 18 ja tilanne on vaan pahentunu koko ajan. Ennen finnejä tuli vaan T-alueelle eikä niitä ollu niin paljon. Nyt niitä on paljon enemmän ja koko naaman alueella. Tää ongelma on vaikuttanu tosi paljon mun itsetuntoon. Oishan se kiva kun ei tarvis joka aamu olla meikillä peittelemässä ihon virheitä. Mulla on atooppinen eli tosi herkkä ja kuiva iho joten ihan mitkä tahansa kosmetiikkatuotteet ei käy. Kaikenlaista on tullu kokeiltua ja osa on todettu ihan toimiviksikin konsteiksi, mutta mikään ei ole onnistunut poistamaan koko ongelmaa. Jos siellä on kohtalotovereita niin voin jakaa niksini, voihan niistä olla apua jollekin muulle :)

1. Sinkki. Tätä kokeilin joskus sekä sisäisesti että ulkoisesti. Levitin siis iltaisin naamalle sinkkivoidetta ja söin sinkkitabletteja :) Tästä on oikeasti apua, toi voide on ihan ihmeellinen tuote. Käytän sitä edelleen kerran viikossa.

2. Suola. Sekotan noin desin vettä ja teelusikallisen suolaa ja sivelen naamalle. Tää on mun kestosuosikki. Käytän päivittäin, se ei kuivata ja ihosta tulee tosi pehmeä :) Tää auttaa myös jonkin verran finneihin.

3. Vihreä tee. Naamalle levitettynä ja miksei juotunakin, puhistaa ihoa ja toimii melko hyvin mut käytän tätä harvoin

Näitä on paljon muitakin mitä ei nyt jaksa selostaa mut kysykää ihmeessä jos kiinnostaa: Kananmuna, sitruuna, kahvi, silmätipat...jopa virtsa...

Kosmetiikkatuotteista käytän tällä hetkellä Lumene Natural Code -sarjan kasvonaamiota, kosteusvoidetta, pesugeeliä ja kasvovettä :)

Eli oisko teillä jotain hyviä vinkkejä, joko keittiön kaapeista löytyvien tuotteiden tai ihan kosmetiikkatuotteiden osalta? Mikä teillä on toiminut? Oisin kiinnostunu kokeilemaan kookosöljyä, joten onko kellään kokemuksia? Mäkin voin vuorostani vinkkailla teille jotain, sillä kokemusta löytyy ;))

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et mene lääkäriin ja hanki kunnon hoitoa?
Tsemppiä!

Vierailija
2/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri että monet on selättänyt aknen astaksantiini tuotteella. Lue aiheesta jospa löytäisit avun itsellesikin. Monet palstoilla kirjoittaneet kertovat että ovat elämässään syöneet vaikka mitä lääkekuureja akneen mutta akne palaa aina ja sitten ovat löytäneet nämä tabut, ensin iho on märkinyt enemmän ja sitten finnit ja paukamat ovat kadonneet. Itsellä ei ole vielä omakohtaista kokemusta, mutta laitoin tilaukseen kyseisen tuotteen, kaikkea voi kokeilla ja nämä tabletit ovat muutoinkin todella vitamiinipitoisia ja terveyttäedistäviä, auttaa moneen vaivaan kuulemma.

Minä käytän meikkinä suomalaista flow mineraalimeikkipuuteria ja pesen mustallasaippualla kasvoni, silmien ympärille levitän karitevoita, muuhun kasvoon en laita mitään voidetta tai rasvaa.
Nettikaupoista saa ostettua vaikka mitä. Tuota suolaa käytän minäkin, mutta sekoitan sen hunajaan ja annan vaikuttaa, pehmeä kostea iho. Suolahan on antibakteerista joten auttaa tulehduksiin ja parantaa esim. Hiivaa. Kylpyveteen voi lisätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 19:23"]

Miksi et mene lääkäriin ja hanki kunnon hoitoa? Tsemppiä!

[/quote]

Kiitos rohkaisusta :) Jos mikään muu ei auta niin kai se on kehdattava käydä lääkärissä ;D

ap

Vierailija
4/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 20:27"]

Luin juuri että monet on selättänyt aknen astaksantiini tuotteella. Lue aiheesta jospa löytäisit avun itsellesikin. Monet palstoilla kirjoittaneet kertovat että ovat elämässään syöneet vaikka mitä lääkekuureja akneen mutta akne palaa aina ja sitten ovat löytäneet nämä tabut, ensin iho on märkinyt enemmän ja sitten finnit ja paukamat ovat kadonneet. Itsellä ei ole vielä omakohtaista kokemusta, mutta laitoin tilaukseen kyseisen tuotteen, kaikkea voi kokeilla ja nämä tabletit ovat muutoinkin todella vitamiinipitoisia ja terveyttäedistäviä, auttaa moneen vaivaan kuulemma. Minä käytän meikkinä suomalaista flow mineraalimeikkipuuteria ja pesen mustallasaippualla kasvoni, silmien ympärille levitän karitevoita, muuhun kasvoon en laita mitään voidetta tai rasvaa. Nettikaupoista saa ostettua vaikka mitä. Tuota suolaa käytän minäkin, mutta sekoitan sen hunajaan ja annan vaikuttaa, pehmeä kostea iho. Suolahan on antibakteerista joten auttaa tulehduksiin ja parantaa esim. Hiivaa. Kylpyveteen voi lisätä.

[/quote]

Kiitos vinkeistä :) Pitääkin tutkia tuota astaksantiinia. Kerrothan sitten kun olet kokeillut että toimiiko? ;)

ap

Vierailija
5/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spironolaktone 150mg/ vrk. Toimii !!

Vierailija
6/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:35"]Spironolaktone 150mg/ vrk. Toimii !!
[/quote]juu varmasti

Vierailija
7/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotretinoin actavis auttaa! Itsekin sain tapella finnien, ja jatkuvasti rasvaisen ihon kanssa.. arpia tuli finnien aikana. Nyt 3kk kuuria takana, ja ei yhtään finniä, ja rasvainen iho poissa! Muistaa vain hyvin rasvata kuurin ajan ihoa aqualanilla tai nivean cremellä :) sain apua vasta yksityisen lääkärin kautta! Monet reissut menivät kaupungin tk lääkäreillä hukkaan. Ja antibiootit vain hetken apu.. onnea ihon parantumisen tielle! :) -s

Vierailija
8/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vaalea leipä ja juusto pois. Itselläni se auttoi.

Edelleenkin finnejä tulee mutta pieniä. En kärsi enää niistä hemmetin kipeistä paiseista, joiden parantuminenkin vei viikkoja.

Vierailija
9/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei auttanut muu kuin Roaccutan, keskivaikea aikuisiän akne kyseessä. Menin siis ihotautilääkärille joka kirjoitti ensin antibioottikuurin ja jotain rasvaa ja kun ne ei ei auttaneet, kirjoitti sitten Roakuurin joka auttoi. Lääkäri sanoi, että yleensä aloitetaan vähän vähemmän tujuilla lääkkeillä (rasvat ja antibiootit) ja sitten vasta siirrytään Roaan jos em. lääkkeistä ei ole apua. 

Suosittelen siis ap:tä suunnistamaan ihotautilääkärille, he osaavat auttaa ja ovat ainoita jotka saavat kirjoittaa Roaa (jos sitä tarvitaan).

Vierailija
10/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista Basiron-voide. Jos se ei toimi niin seuraava askel on reseptilääke lääkäriltä. sen verran tujua on tuo basiron, että voin taata toimivuuden.

Vierailija
11/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:44"]

Jätä vaalea leipä ja juusto pois. Itselläni se auttoi.

[/quote]

Ihotautilääkärini mukaan syömisillä ei ole mitään yhteyttö akneen ja ihan itse saman totesin käytännössä. Ihan sama mitä söin tai olin syömättä niin sillä ei ollut mitään vaikutusta akneeni.

Vierailija
12/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aknehan on ihosairaus! Eikä siihen ole yhtä toimivaa konstia. Mikä toimii yhdellä, ei välttämättä toimi toisella. Itse kans kokeilin vaikka mitä ja käytin apteekin ilman rec saatavia aineita, mutta onneks parin vuoden tuskailun jälkeen ymmärsin mennä lääkäriin ja siihen loppu akne. Ja tunsin itseni niin tyhmäks kun en ollu aiemmin tajunnu hakeutua ammattilaisen puheille.

Miten et kehtaa mennä lääkäriin? Sehän se nimenomaan on oikea paikka..

Vierailija
13/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkäri -> Roaccutan -> finnitön naama 

sykli toistetaan tarvittaessa

Vierailija
14/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:35"]Spironolaktone 150mg/ vrk. Toimii !!
[/quote]juu varmasti
[/quote] Oletko kokeillut ? Minä olen ja mulla toimii. Ei mitään sivuvaikutuksia. Tiedän mistä puhun, minulla akne 19 vuotta. Parhaiten auttoi yaz pillerit, mutta aloin kärsimään hiustenlähdöstä. En halua kuolla veritulppaan enkä saada aivohalvausta joten jätin pillerit. Olen syönyt 7 antibioottikuuria, 4 roacutankuuria ja kaikkia mahdollisia reseptirasvoja. Spironolaktone todella toimii, kannattaa kokeilla.

Vierailija
15/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutanit ja muut vahvat lääkkeet eivät oikein houkuttelisi kun ne on aikamoisia myrkkyjä, joten jääköön ihan viimeiseksi vaihtoehdoksi. Lääkäriinhän tästä pitää lähteä jos ei mikään muu auta, mutta löytyisikö lisää hyviä ideoita? Kiitos tähänastisista vinkeistä :))

ap

Vierailija
16/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 19:19"]Kukapa ei joskus kärsis kipeistä ja rumista finneistä mut ei oo kivaa kärsiä niistä koko ajan. Näppylöitä alko tulla ehkä 15-vuotiaana mut nyt oon 18 ja tilanne on vaan pahentunu koko ajan. Ennen finnejä tuli vaan T-alueelle eikä niitä ollu niin paljon. Nyt niitä on paljon enemmän ja koko naaman alueella. Tää ongelma on vaikuttanu tosi paljon mun itsetuntoon. Oishan se kiva kun ei tarvis joka aamu olla meikillä peittelemässä ihon virheitä. Mulla on atooppinen eli tosi herkkä ja kuiva iho joten ihan mitkä tahansa kosmetiikkatuotteet ei käy. Kaikenlaista on tullu kokeiltua ja osa on todettu ihan toimiviksikin konsteiksi, mutta mikään ei ole onnistunut poistamaan koko ongelmaa. Jos siellä on kohtalotovereita niin voin jakaa niksini, voihan niistä olla apua jollekin muulle :)

1. Sinkki. Tätä kokeilin joskus sekä sisäisesti että ulkoisesti. Levitin siis iltaisin naamalle sinkkivoidetta ja söin sinkkitabletteja :) Tästä on oikeasti apua, toi voide on ihan ihmeellinen tuote. Käytän sitä edelleen kerran viikossa.

2. Suola. Sekotan noin desin vettä ja teelusikallisen suolaa ja sivelen naamalle. Tää on mun kestosuosikki. Käytän päivittäin, se ei kuivata ja ihosta tulee tosi pehmeä :) Tää auttaa myös jonkin verran finneihin.

3. Vihreä tee. Naamalle levitettynä ja miksei juotunakin, puhistaa ihoa ja toimii melko hyvin mut käytän tätä harvoin

Näitä on paljon muitakin mitä ei nyt jaksa selostaa mut kysykää ihmeessä jos kiinnostaa: Kananmuna, sitruuna, kahvi, silmätipat...jopa virtsa...

Kosmetiikkatuotteista käytän tällä hetkellä Lumene Natural Code -sarjan kasvonaamiota, kosteusvoidetta, pesugeeliä ja kasvovettä :)

Eli oisko teillä jotain hyviä vinkkejä, joko keittiön kaapeista löytyvien tuotteiden tai ihan kosmetiikkatuotteiden osalta? Mikä teillä on toiminut? Oisin kiinnostunu kokeilemaan kookosöljyä, joten onko kellään kokemuksia? Mäkin voin vuorostani vinkkailla teille jotain, sillä kokemusta löytyy ;))
[/quote]Kokeile e pillereitä. Minulla auttoi.

Vierailija
17/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 19:19"]Kukapa ei joskus kärsis kipeistä ja rumista finneistä mut ei oo kivaa kärsiä niistä koko ajan. Näppylöitä alko tulla ehkä 15-vuotiaana mut nyt oon 18 ja tilanne on vaan pahentunu koko ajan. Ennen finnejä tuli vaan T-alueelle eikä niitä ollu niin paljon. Nyt niitä on paljon enemmän ja koko naaman alueella. Tää ongelma on vaikuttanu tosi paljon mun itsetuntoon. Oishan se kiva kun ei tarvis joka aamu olla meikillä peittelemässä ihon virheitä. Mulla on atooppinen eli tosi herkkä ja kuiva iho joten ihan mitkä tahansa kosmetiikkatuotteet ei käy. Kaikenlaista on tullu kokeiltua ja osa on todettu ihan toimiviksikin konsteiksi, mutta mikään ei ole onnistunut poistamaan koko ongelmaa. Jos siellä on kohtalotovereita niin voin jakaa niksini, voihan niistä olla apua jollekin muulle :)

[/quote]Kokeile e pillereitä. Minulla auttoi.
[/quote]Mullakin autto.

Vierailija
18/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetyperoksidi on parasta ja halvinta, ostat 1 litran pullon 35%:sta, ja laimennat tarpeen mukaan. Otat vatsaan kiltisti kaikki punoitukset ja kirvelyt mitä vetyperoksidi aiheuttaa, muutaman kuukauden kuluttua iho on parempi. 35%:n vetyperoksidi on sen verran ärhäkkää tavaraa että parantaa jopa isohuokoisen ihon. Harjaamalla tehostat aineen vaikutusta, ja tarvitset sitä vähemmän.

Vierailija
19/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkäisypillerit voivat auttaa sen ajan kuin niitä käytätte, mutta varautukaa todellisiin ongelmiin, kun jostain syystä päätätte lopettaa pillerit. Silloin elimistön hormoonitasapaino on vinksvonks ja akne saa lähes s*tanalliset mittasuhteet. 

Vierailija
20/51 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jo 18-vuotias.." Täällä kohta 24v ja pahempi tilanne kuin teini-ikäisenä. Syön terveellisesti ja hoidan ihoani huolellisesti ja oikein, lisäksi käytössä lääkärin määräämä aknevoide. Alkaa pikkuhiljaa kasvaa finnin sijaan kikkeli otsaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi