Hesen myyjä paikalla, kysyttävää?
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:29"]Minkä maalaisia ne fruitieissa ja smoothieissa käytetyt pakastemarjat on? Ärsyttääkö sinua henkilökohtaisesti, jos joku tilaa vähän muunnellun annoksen listalta, esim. ei sipulia johonkin burgeriin? Pidätkö työstäsi ja kuinka kiireistä/monimutkaista se on? Kuinka uunoja uudet työhön perehdytettävät on ensimmäisinä päivinä? :)
[/quote]
Annoinkin vastauksen tuohon fruitiekysymykseen, palaan siihen huomenna vuoron jälkeen. :D itseasiassa oon itsekin yllättynyt miten hyvin viihdyn, paljon paremmin kuin kaupan kassalla. Työ on kyllä ihan älyttömän hektistä ja rankkaa, varsinkin henkisesti. Työporukka on ihan huippuhyvä ja meillä on ihan älyttömän hauskaa töissä, ei sitä muuten jaksaisikaan. :D tehdään usein juttuja myös vapaa-ajalla.
Työtä pidetään yksinkertaisena mutta ei se sitä ole. Tai siis on ajatuksena, muttei käytännössä. Jatkuvasti pitää olla tekemässä vähintään kolmea asiaa yhtä aikaa ja tosi valppaana koko ajan. Ja niin jumalaton kiire että välillä itkettää.
Esimerkki: välillä arkisin töissä on vain 2, toinen keittiössä ja toinen kassalla. Se ketä on kassalla, hoitaa kahta kassaa ja autokaistaa yhtä aikaa. Samaan aikaan pitää ottaa uusia tilauksia vastaan ja laittaa juomat ja ranut tarjottimelle, samalla viedä puuttuvia hamppareita pöytään, hakea pakkasesta/takahuoneesta puuttuvia juttuja, tehdä lisää ranskalaisia, pakata mukaan meneviä aterioita, keittää kahvia, laittaa nugetteja, tehdä smoothieita, pirtelöitä, siivota jne jne jne. Ensimmäiset 2 viikkoa oli oikeasti ihan kamalia. :D keittiössä olevilla on vielä pahempi kiire.
Itse ainakin olin ihan pihalla. Oli niin paljon muistettavaa ja tehtävää ja mokaamisen riskiprosentti on jatkuvasti suuri. Mutta kun hommat alkoi luistaa, oon tykännyt tosi paljon.
:) viihdyn aidosti työssäni vaikka se rankkaa onkin! Paineensietokyky ja stressinhallinta kehittyneet niin paljon.
Huonona puolena se, ettei taukoja ole (lue: keretä pitää). Helposti saattaa mennä 10h päivä yhdellä seisten äkkiä hotkastulla hampparilla. Mutta yleensä on niin kiire ettei nälkä kerkeä edes tulla.
Ap
Joo laitoin kyllä kappalejaot mutta puhelin päätti toisin, huoh :(
Ap
Jos saisit itse kehitellä uudenlaisen aterian, millainen se olisi?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:30"]millainen oli törkein asiakas?
[/quote]
Mulle itselleni ei (vielä) ole tullut mitään älyttömän törkeetä... Mutta tähän mennessä ne, jotka huutavat. :( ei mitään kamalampaa, kun hirveä paine, ahdistusja kiire, teet kymmentä asiaa samaan aikaan ja jatkuvasti mielessäs tsemppaat että kyllä tää tästä, homma hoidossa ja oikeesti yrität kaikkes ja hoitaa jokasen asiakkaan hyvin ja sitten vahingossa viet väärän tilauksen tai pahaa kahvia tms ni HIRVEE HUUTO että kuinka piti olla isot ranut / juoma ilman jäitä tai jotain mitä ikinä, ainahan noi hyvitetään ja on vahinkoja tai väärinkäsityksiä, ei tarvi huutaa vaikka nälkä oiskin :D
Ainiin ja iltalisä kuuden jälkeen on 1€ parempi ja sunnuntaisin tuplapalkka.
Ap
multa kerran yks autokaistan myyjä unohti rahastaa:D työnsi vaan ruuat käteen ja luukku kiinni. miten tyhmä voi olla
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 19:40"]
multa kerran yks autokaistan myyjä unohti rahastaa:D työnsi vaan ruuat käteen ja luukku kiinni. miten tyhmä voi olla
[/quote]Onko se tyhmyttä, jos tuollaisen vahingossa unohtaa?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 19:46"]
[/quote]
Jep. Kiire tekee tepposet itse kullekin! Luulisi olevan tyytyväinen kun sai ruoat ilmaiseksi mutta täytyy vielä tyhmäksi haukkua, höh.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 19:46"]
[/quote]
mahto saada huudot. kyllähän mulle ilmaset safkat kelpas! ei siinä
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:35"]onko teillä miespuolisia henkilöitä duunissa?
Kuinka uunoja uudet työhön perehdytettävät on ensimmäisinä päivinä?
voiko työvuoroihin itse vaikuttaa, jos on vaikka iltaopiskelija, niin voiko tehdä vain päivävuoroa?
[/quote]
On meillä melkein puolet miehiä :) just kivaa kun on sekaporukka. Ja kyllä kaikilla menee hetki päästä hommaan kiinni mutta ei sitä opi kuin tekemällä :D mulla ei ainakaan ollu mitään perehdytystä etukäteen vaan sitä vaan ensin katotaan vierestä miten tehdään ja sitten vaan aletaan tekemään :D ja noin viikossa sitä oppi kaikki asiat, missä on mitäkin ja miten tehdään lahjakortteja/täytetään ketsuppiautomaatti, miten tehdään mikäkin ruoka / asia jne.
Joo kyllä voi toivoa vuoroja. :) Mutta kyllähän tollanen kannattaa tehdä selväks jo työhaastattelussa jos tietää ettei koskaan pääse iltasin tms...
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 19:00"]No johan sä olet siellä töissä AP? Huhuu sulle vaan
[/quote]
Oon kyllä ollut tämän päivän vapaana, ei siellä töissä paljoa naputeltais
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 19:05"]Taivasteletko koskaan läskien mättöä? Tai muuten paljon tilaajien asiakkaiden syömistä? Itseksesi/työkavereiden kesken siis.
[/quote]
Ei mulla ainakaan oo aikaa mitään taivastella mitä kukakin tilaa vaan hoitaa se vaan kunnialla alta pois, ehkä joskus säälittää hyvin lihavat lapset. Suurin osa asiakkaista on ihan normipainosia kylläkin.
Ap
Käytetäänkö työvoimana palkattomia harjoittelijoita?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:32"]Syötkö enää itse hampurilaisia?
[/quote]
Yhtä harvoin kuin ennenkin, mutta en ole koskaan ollut mikään hamppareiden suurkuluttaja. Oikeastaan nykyään syön enemmän kun töissä tulee syötyä jos ei ole omia eväitä/kerkeä muuta. :D
Oma lemppari on juustohamppari tai kana/soijatortilla. :P myös savujuustopekoni on namia. Ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 19:57"]Käytetäänkö työvoimana palkattomia harjoittelijoita?
[/quote]
Ei. Ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 19:56"]et varmasti ole käynyt kouluja.
[/quote]
Kyllä oon :) tää on mun eka työpaikka nyt. Ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:35"]Onko teidän gluteenittomat tuotteet turvallisia keliaakikolle?
[/quote]
On, yhtä turvallisia kuin kondomit eli 97% varmasti turvallisia...:D ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 19:05"]
Miksi nuukailette majoneesin suhteen hampurilaisissa? Ei ole kivaa syödä kuivaa känttyä, eikä se majoneesi ole työntekijän rahoista pois.
[/quote]
tämä! Oon kans tietyissä heseissä huomannut ihan saman asian!! Ärsyttävää