Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyn rasvasen makunen nauta-sika jauhis muka 9%?

Vierailija
10.09.2014 |

Lidlistä ostin jauhista. Luulin vielä et se olis ollu pelkkää nautaa. Onki nauta-sikaa ja muka 9% rasvaa. Maistuu ihan järkyn rasvaselle sekä uunissa siitä valu vuokaan hirmunen määrä rasvasta nestettä.... Voiko noi oikeesti olla noin vähärasvasia?! Siis tekeekö sika aina jauhiksessa tollasen rasvasen maun tunteen vai mikä on? En ole sikajauhista koskaan itse ostanu aiemmin...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä, varmaan se possun maku oli sulle uutta jos et ole ennen sika-nautaa ostanut. Mikä ihmeen kakara oikeen olet? Huoh

Vierailija
2/10 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possu ei ole samanlaista kuin nauta. Jessus teitä. Itse en käytä oikeastaan mihinkään muuhun paitsi hampurilaispihveihin naudanjauhelihaa, tällöin ne jää roseeksi sisältä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33v ja tehnyt jauheliharuokia ennen vain naudan paistijauhelihasta ja silloin vain tortilloja. Hyvin harvoin. Joo, sikajauheliha oli uutta kotona laitettuna... Ihmettelin vain, että voiko se vähärasvaiseksi tehty jauheliha todellakin maistua näin paljon rasvalle ja päättelin, että kenties se sika sitten siihen vaikutti...

Ilmeisesti sikajauheliha on aina hyvin rasvaisen makuista, vaikka olisikin ns vähärasvainen (alle 10%rasvaa). Tähän asiaan jos vielä kokemuksia?  :) 

Vierailija
4/10 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^6 oli ap

Vierailija
5/10 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:13"]

Olen 33v ja tehnyt jauheliharuokia ennen vain naudan paistijauhelihasta ja silloin vain tortilloja. Hyvin harvoin. Joo, sikajauheliha oli uutta kotona laitettuna... Ihmettelin vain, että voiko se vähärasvaiseksi tehty jauheliha todellakin maistua näin paljon rasvalle ja päättelin, että kenties se sika sitten siihen vaikutti...

Ilmeisesti sikajauheliha on aina hyvin rasvaisen makuista, vaikka olisikin ns vähärasvainen (alle 10%rasvaa). Tähän asiaan jos vielä kokemuksia?  :) 

[/quote]

niin possu maistuu erilaiselta kuin nauta

Vierailija
6/10 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se rasva mitään tee, vaan hiilarit!!

Vierailija
7/10 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain siis sitä, että onko se fitun sikajauheliha sitten aina RASVASEN makunen, vaikka olisi vähärasvainen?! Tiedän, että sika on eri makuista kuin possu. 

Vierailija
8/10 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sika erimakusta kuin NAUTA

Vierailija
9/10 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kysymykseni loukkasi jotakuta :)

kellään kokemuksia?!?

Vierailija
10/10 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaan jauhetaan hiukan myös kalvoja, jänteitä yms. Ne voi sisältää rasvaa, joka näkyy paistettaessa, mutta voi se olla lihasnestettäkin joka lilluu pannulla. Lihatalot lisäävät lihoihin myös ihan (suola)vettä, jotta tuotteen paino lisääntyisi..

Parillä kympillä saat valurautaisen lihamyllyn. Sillä kun jauhat itse, niin tiedät varmasti mitä olet sen läpi jauhanut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi